Zvuk Veyronu je takovy nijaky...slysel jsem ho v Británii a řeknu vám ýe jsou mnohem hezčeji znějící auta...Ale také si myslím že něco jeste vylepsit neni nejjednodussi..jsem ale zvedv na výsledek
Mne by spis zajimalo, co to je cloveka, kdyz mu ani Veyron nestaci. Chapu, ze takovi jedinci jsou, ale stejne... Navic vzdat se takovyho auta na pul roku, to by mi za nejaky to vylepseni o 0,0000003% ani nestalo.
No nevim, ale jezdit s tim v zime, jestli je z oblasti kde dokonce i chumeli, tak nevim, jestli to je uplne idelani jezdeni. Proste na jare chce mit zase skoro nove auto ;-)
S těmi kilowatty je to už opravdu trapné... Omlouvám se, ale proč nemohl autor článku prostě napsat 1000 koní?? Je to nějaká lokální obsese, nebo co? Většina periodik (a lidí) používá jako jednotku výkonu auta koně (nebo alespoň koně/kilowatty), tak proč se držíte této jednotky pro sporáky?
kun (PS) je pro jakykoli vypocet jednotka krajne nevhodna, ale vzila se a amici ji drzi nad vodou jako i dalsi imperialni vyplody, nicmene pro jedince, kterym je zatezko pouzit koeficient 1.36 by opravdu bylo vhodnejsi uvadet kW/PS ci kW/bhp
Problém je také v tom, že přepočet na koně není vždy stejný. PS to je oněch 1,36 a na bhp (Anglie a USA) mají jiný koeficient. Proto jsou občas i rodíly ve výkonech udávaných v koních, ale KW jsou vždy stejné.
Ty koně nejsou slabší, jenom se někde počítají jako BHP, což je výkon toho motoru na brzdě a jinde PS, to je výkon na kolech a samozřejmě při převádění výkonu z motoru na kola se něco ztrácí v hnacím ústrojí.. Proto má třeba Aston Martin DB9 460BHP, ale "jenom" 456PS..
BTW já jsem pro kW, dyť to je přece jasný.. Vždyť to tak krásně zní.. Bugatti Veyron má výkon dosahující magické hranice 736 kW... Takový pěkný zaokrouhlený číslo.. To si pan Piech jednou ráno při konání potřeby vymyslel, "A just budu mít 736 kilowatt!"... blablabla Vivat koně! ;)
nezlob se, ale to jsi trochu mimo. faktický výkon na kolech je mnohem menší než přímo na motoru. vždycky se to měří na brzdě a mezi HP a PS je opravdu pouze rozdíl v přístupu mezi oceány.
Průměrný výkon osobních aut v ČR odhaduju tak na 60kW/81,6koní(evropských) a tudíž dobrých 90% řidičů "neřeší" "problém" zda má NĚCO 460 nebo 456 BHP nebo PS.Jinak co se týče užívání kW,já problém nemám a třeba je jen otázkou času než si na to zvykne zbytek světa(stejně jako v GB bude roky trvat než "zmiznou" gallony,inche a poundy),ale ty KONĚ "znějí" zatím tak HEZKY a navozují v nás PŘEDSTAVU,představu kolik že těch lichokopytníků nás to veze,táhne a pod kapotou řehtá.
možno preto ze jednoducho jednotka výkonu je proste kilowatt. Ja si zasa myslím že je správne že výkon uvádzajú v kilowatoch. Alebo ty doma ešte meriaš dĺžku v lakťoch??? Ano,proste kone sú priblblý výmysel američanov,ktorý musia merať v stopách,vážiť v librách a podobne. A tieto ich jednotky nemajú žiadny zmysel okrem historického významu...
Presne tak. :yes: Teda az na to, ze kone jsou vymysl Americanu. Pokud hp tak vsem vyhovuje, nevim proc rovnou nebreci po udavani spotreby v milich na galon a velikosti kufru ve ctverecnich stopach.
Už vidím jak se mezi milovníky aut na nějakém srazu zeptáš kolik to má "kilowat"... budeš akorát za ňoumu
A co palce u kol? Si děláte s tou soustavou SI snad srandu, jestli to chcete mít správně tak rovnou pište místo "osmnáctek" "čtyřistapadesátisedmi milimetrová kola" to by bylo jak u ididotů, teď je to zatím jako u dementů. Prostě k autům patří koně a palce, je to vžité. Každý má lepší představu o výkonu v koních než v kilowattech!!!! 8-s
Přesně tak, absolutní většina lidí co znám (včetně mě) se mnohem líp orientuje ve výkonu v koních. Kilowatty by sice byly výhodnější, ale koně už jsou prostě pro hodně lídí jednotka pro měření výkonu motoru a o kW nechcou ani slyšet...
S tema kolama mas pravdu, ale s tvrzenim, ze kazdy ma lepsi predstavu o vykonu v konich, nez v kilowattech, bych byl opatrny. Uz kvuli ruzne silnym konim, podle kterych se to po svete pocita. :-)
....to bude asi jediné,co si z tohoto vozidla budu moci dovolit.A jestli bude k světu,nastavím si ten zvuk do mobilu jako vyzvánění(teď tam mám:viz můj NICK) :-)
cely to auto je vlastne postaveny z marketingovejch duvodu. a kdyz uz se o nem prestava psat, je treba najit dalsi vec, jak ho znovu dostat do medii. a prihreje se na tom vyfukarska firma...
Když se tu oháníte správnýma jednotkama tak uvádějte velikost kol v milimetrech, aby to bylo přesné, ne? to budou mít určitě všichni radost!!! Koně patří k autům, kilowaty ke sporákům!!!
Podle mého názoru na výkonu motoru tolik nezáleží. Důležitější je průběh točivého momentu, a je mi jedno podle jaké normy. Ale nejdůležitější nejsou ty koně, ale jakej vůl sedí za volantem
Já opravdu nevidím jediný důvod pro NENAPSÁNÍ údaje v obou jednotkách...watty jako fyzikálně správný a koně jako dlouhodobě vžitý a celosvětově v automobilismu uznávaný údaj. osobně mám rád koně, protože udávat výkon mého miláčka ve stejných jednotkách jako je audiosoustava v něm mi příjde dementní. To jen na okraj :-)
Myslím si že největší problém mezi jednotkama Si a odvozených a americkýma a anglickýma je v tom, že Americké jednotky jsou nepřesné v tom, že 1 metr je pořád jeden metr a ne několik stop a palců což jsou čísla s desetinými čísly což se moc nehodí, když člověk něco dělá na milimetry.