.. a přitom pohlcuje náraz? To mi nejde dohromady jak může něco, co je elastické pohltit kinetickou energii nárazu :-O >:D To spíš podle mě auto odrazí z5 do silnice.
Elastické materiály tlumí, to není nic nového. Jednoduše na jejich stlačení se spootřebuje víc energie než se vrátí následným uvolněním
Mimochodem, že materiál EVA je lehčí než guma asi nebude žádná výhra. Pro účinné pohlcování kinetické energie auta je určitě lepší vyšší hmotnost materálu
Takže se budou ty plastový válce měnit pokaždý, když se o ně opře nějakej nesmrtelnej závodník s vytuněnou herkou...
Možná si zařídím firmu na jejich výrobu. Už dneska se na silnicích dost často objevují místa se zeleným plastovým peklem, přes který už se někdo projel. A to fakt není výměna za pár korun.
Ale nemůžu si pomoct. Podle mně by v ideálnim případě měly ty válce přesahovat tu kolejnici. Takhle myslim při menšim nárazu si člověk akorát poničí auto o tu kolejnici a válce ani nezafungujou. Kdyby trčely 10cm za ní tak by dokázaly uchránit i dost škod na autech při menších nárazech. U náklaďáků je to asi jedno, jde mi o osobáky.
Mnohem efektivnější než ty pěnové válce na traverze by byly plastové barely naplněné cca do poloviny vodou, jenž by při nárazu praskly. Tím by se dal vyvážit efekt tvrdosti a hmotnosti bariéry podle podílu objemu voda/vzduch. A daly by se vyrábět z odpadových plastů. :-!