Vedle elektromobilů jsou autonomní vozy další velké automobilové téma. Jeden z předních členů BMW se však domnívá, že k autopilotům vede ještě dlouhá cesta.
Nemám jasný názor na povolení autonomních aut, ale mám celkem jasno v tom, že ho nebudu nikdy chtít a budu doufat, že banda id.iotů s mesiášským komplexem ho nebude chtít dávat rozkazem.
To není žádná banda, je to poměrně malá skupina progresivistických neoliberálů a neomarxistů … jejich cílem je dosažení "průměrného" člověka, nikdo nesmí nijak vyčnívat
Dokud bude možnost jezdit sám a na benzín, tak ať si jezdí kdo chce čím chce. Ale musím říct, že někteří by sami řídit určitě neměli, hned by bylo na silnicích bezpečněji.
Já ho mám, pořád stejný od doby, kdy se vůbec o reálném zavedení autonomního řízení do praxe začalo mluvit. A je stejný jako Robertsonův, plně autonomní vozy prostě nemají šanci, stačila by jedna situace, jedno "morální" dilema k řešení a je problém, jak "morálně" nastavit algoritmus, v případě neštěstí jak hodnotit odpovědnost atp., tohle prostě nejde. Autonomní řízení v omezeném rozsahu, možná specielní pruhy na dálnicích pro autonomně řízená auta, ok, ale autonomita všude, na veškerých silnicích, je nereálná.
Já se klidně přiznám, že se o autonomní řízení nezajímám, lépe řečeno autonomní řízení vůbec nezajímá mě, ALE... Z mého laického pohledu 100% souhlasím s Dinarovým příspěvkem a ze stejných důvodů, které zmínil nedávám autonomnímu řízení šanci. Klidně se tedy nechám poučit, protože za nějaké googlení mi tahle "pakárna" fakt zatím nestojí...
A vieš čo je ešte lepší vtip? Každý tu už vie, že si pako, čo tu trepe jednu kravinu za druhou, len ty sám žiješ v predstavách, že si stále nad vecou...
To by mě zajímalo, jak studenti informatiky vyřeší morální dilemata, která Dinar zmínil. Co je lepší v krizové situaci: Zachránit jedno dítě, nebo pět dospělých? Minimalizovat vnější škody, nebo chránit řidiče? Střetnout se s protijedoucím vozem, který vyjel do protisměru, nebo se mu vyhnout a srazit cyklistu jedoucího po krajnici? Jaký pevný algoritmus si pro tohle představuješ? A jak si představuješ proces společenského schválení takového algoritmu?
Nemám pochyb o tom, že to nenastane. Právně je to neřešitelný problém, protože buď zůstane veškerá odpovědnost na řidiči jako dneska, což je ale pro případné snílky o autonomním řízení sotva akceptovatelná varianta (kdo bude chtít být odpovědný za to, co dělá auto a nemít to pod kontrolou?) nebo by bylo nutné odpovědnost přenést na někoho jiného, ale na koho? Na výrobce vozidel? Ti to nikdy na sebe nevezmou a nikdo jiný tu není.
Vždyť ani vlaky nejezdí samy, ale řídí je člověk (a má za jejich řízení odpovědnost), a to jezdí po kolejích, které teoreticky dávají mnohem větší šanci je řídit. Představa, že by něco takového fungovalo u aut, je iluzorní.
A jakože mít autonomní řízení s nutností držet ruce na volantu a kontrolovat situaci, to radši nic...
A to bych si ho dal na cestu Brno-Praha po D1 jako první:)
Plne súhlasím s pánom Robertsonom. Sú situácie, kedy preberie riadenie autonómneho auta človek. Viem si ale predstaviť situáciu, že auto pôjde napr spomínaných 1000 km a človek dostate výzvu na perbratie riadenia práve vo chvíli, keď už nejakých 50 km vôbec nesleduje premávku a nemá prehľad, čo sa deje. Potom môže tak spanikári. Buď auto riadi človek, alebo sa človek, ktorý nechce šoférovať nechá voziť verejnou dopravou, taxíkom...
Aj autonónme autá sú cestou k vylúčeniu človeka z pracovného trhu. Vo výrobe ľudí nahradia roboty (nie úplne všetkých) a z ciest vytlačíme vodičov kamiónov, autobusov, taxíkov... To sú tiež zamestnanci. Náklady možno firmám klesnú, ale kde budeme zarábať? Nikto nám nedá peniaze len tak zadarmo. Budú boháči a chudobní.