Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zástupce BMW se pustil do autonomních vozů: Neměly by rozhodovat o našich životech

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 28. 6. 2018 • 12:28
36
24
Zobrazit náhledy (36)
BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé BMW Concept M8 Gran Coupé
Vedle elektromobilů jsou autonomní vozy další velké automobilové téma. Jeden z předních členů BMW se však domnívá, že k autopilotům vede ještě dlouhá cesta.

O tématu plně autonomních vozů se rozpovídal Ian Robertson, člen představenstva a zástupce mnichovské automobilky ve Velké Británii. Ten k autopilotům přistupuje striktně a dokonce si myslí, že takové vozy by vůbec neměly zamířit na veřejné komunikace.

„Nebude trvat příliš dlouho, než vláda či regulátoři řeknou, že takové auto nebude za žádných okolností moci na silnice,“ tvrdí Robertson. Podle něj by měl být za jízdu (a v krajním případě i rozhodování o životě) vždy zodpovědný člověk. „Auto může mít algoritmus, aby vyhodnotilo nějaký závěr. Ale upřímně si myslím, že je nesmysl, aby vozy rozhodovaly mezi dvěma různými úmrtími.“

Přitom právě BMW se vývoji autonomních technologií věnuje ve velkém. Robertson potvrdil, že automobilka disponuje několika vozovými parky s autopiloty, včetně jednoho v Německu, který pravidelně vyráží na tisíc kilometrů dlouhou cestu mezi Mnichovem a italským Terstem.

Každé autonomní vozidlo posbírá denně 40 TB dat. To je dvacetinásobek toho, co získá Airbus A380 při letu nad Atlantikem. I tak ale Robertson tvrdí, že technologie není vyspělá. „Míru úspěchu ukazuje to, kolikrát se musí člověk v autě zapojit. V současné době je to asi třikrát na každých 1000 km. Zní to celkem dobře, ale je to třikrát víc, než bychom chtěli. Musí to být perfektní.“

Že plně autonomní vozy nejsou otázkou nadcházejících měsíců, ukazuje Robertson i na nejasných pravidlech a regulacích. Autopilot s sebou přináší spoustu nezodpovězených otázek, které je potřeba rozklíčovat a následně implementovat do zákonů. A to je stále ještě běh na dlouhou trať…

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2018 08:25
Re: Autonomní vozy
Strašně přeceňuješ naše reálný schopnosti = už současná elektronika zvládne takovou situaci líp = prostě jí v klidu vyhodnotí = ty ne

Ty popravdě nezvládáš už jen [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 15:45
Re: Autonomní vozy
Velký vystřízlivění pro hodně lidí zřejmě přijde s [odkaz] už brzy >:-[]
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 15:38
Re: Autonomní vozy
To je vlastně dávno vyřešený [odkaz] :-)

Neviděl si [odkaz] ;-)

Fór je že už teď je autonomní řízení bezpečnější než my = a je zatim v plenkách = a narozdíl od nás = se umí učit teda poučit >:-[]

Eště jednou = už teď je lepší rozhoduje se rychlejš atd. A učí se = zlepšuje se. My ne = my se věkem spíš.. >:D
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 15:29
Re: Autonomní vozy
Viz já 10:10 :-)

29. 6. 2018 13:50
Re: Autonomní vozy
A jakože mít autonomní řízení s nutností držet ruce na volantu a kontrolovat situaci, to radši nic...
A to bych si ho dal na cestu Brno-Praha po D1 jako první:)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku