Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Značka Lancia nejspíše úplně skončí

Budoucnost značky Lancia je hodně nejistá a není vůbec vyloučeno, že se stane historií. Otázkou je i další působení Chrysleru v této části světa. Jasno bude však už v květnu.
Zpět na článek
8. 3. 2014 22:53
8. 3. 2014 22:59
9. 3. 2014 17:30
9. 3. 2014 01:14
9. 3. 2014 16:26
9. 3. 2014 22:59
10. 3. 2014 08:35
Avatar - jozephko
8. 3. 2014 20:15
Lanciu zabil retro dizajn
Fiat si myslel, že keď urobil dieru do sveta s retro päťstovkou, že to isté urobí s Lanciou a v oveľa väčšom rozsahu. Pravdupovediac, dizajn Lancie bol v 21.storočí všetko možné, len nie pekný. Bol veľmi podobný Fordu Scorpio po poslednom facelifte. U Forda dlho nevydržal a ten radšej so Scorpiom skončil úplne...
[odkaz]
[odkaz]

Ale taliani a frantíci sú nepoučiteľní. Zas a znovu skúšajú u svojich áut extravaganciu. A nechcú chápať triviálne jednoduchú vec - čím je nejaká vec drahšia, tým musí mať konzervatívnejší dizajn, resp. tým menšie percento zákazníkov ocení jej avantgardný dizajn. Najlepšie to vidieť na domoch - 99 % percent má buď Áčkovú alebo rovnú strechu a pravouhlé steny. Len blázon si nechá postaviť dom v tvare kruhu či elipsy.
Dobrá automobilová značka môže mať jeden extravagantný model. Ale postaviť celú značku, či dokonca celé značky (taliani plus frantíci) na extravagancii sa rovná ekonomickej samovražde. Ale ako vidieť, južania si tú samovraždu doslova užívajú...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
8. 3. 2014 20:31
Re: Lanciu zabil retro dizajn
tazko povedat kde je problem..... mne napriklad nova delta nejako dizajnom retro moc nepride, skor vyzera ako po oziareni z atomovky.... dost napuchla a stratila zdrave proporcie .... vznikol z toho balon ktory fakticky siaha o triedu pomaly vyssie ako stara delta..... problem skor vidim v tom ze sa na lanciu vypr.dli uz davnejsie a zle ju nasmerovali.... lancia nemala ist cestou phedry a ani cestou preznackovenaho chrysleru a aj delta mala vyzerat inak... proste to cele akosi nezvladli na viacerych frontoch v tej italii.. ja tam vidim viac problemov a ano aj dizajn je jednym z problemov ale skor ma stve ze sa tejto znacke uz koncern fiat nevenoval dlhodobo davno pred tym nez nastal skutocny pruser.... ved poslednych 10-15 rokov uz lancia len fakticky len prezivala vdaka skalnym fandom a priaznivcom a rysovala sa veru nic moc perspektiva.... a tak to aj dopadlo ako asi kazdy cakal ze to dopadne ked na znacku koncern ( fiat ) kasle.....
Avatar - Jaros71
8. 3. 2014 22:38
Re: Lanciu zabil retro dizajn
Bohužel..takový konec si Lancia nezaslouží.
Pokud by udělali retro Deltu Integrale se sportovními geny , zájem by jistě byl.
Jen blázen by předpokládal , že předělané Chryslery se v EU chytí jako Lancie.
A se variacemi na 500 x-krát jinak se Fiat spálí taky.
Pokud nebude nové Punto a Bravo vč. kombíku , prodeje nahoru nepůjdou.
Ty 500 je nevytrhnou.
Aby i FIAT neskončil jako Lancia. :-!
8. 3. 2014 23:12
Re: Lanciu zabil retro dizajn
Mluvíš mě z duše. Italové jsou ale asi nepoučitelní. Lancii už definitivně dokur...li, teď je na řadě Fiat. Naprosto mě šokoval jejich přístup k nižší střední třídě - "Stilo ani Bravo se nechytlo, takže už žádný další model v tomto segmentu nenabídneme..." Skutečnost je přitom taková, že Stilo bylo katastrofální designový i marketingový přešlap a Bravo zas prostě nebylo dost dobré (ubohá nabídka prostoru v podélném směru, nekvalitní řízení, nedobře naladěný podvozek atd.). Přitom i Fiat by se v nižší střední třídě mohl uchytit, jen by nejdřív musel vyvinout krásné auto na pořádné platformě a udělat i verzi kombi. Přitom Viaggo na bázi Giulietty by vůbec nebylo špatné i pro Evropu, pokud by jej tedy byli schopni nabídnout za odpovídající cenu. No a o představě, že Evropani budou kupovat "Lancie" coby Chryslery s přelepenými znáčky, snad ani nemá cenu mluvit, protože tomu by nemohlo uvěřit ani malé dítě... ;-\ :no: :no: :no:
Avatar - pumpkin
8. 3. 2014 23:41
Re: Lanciu zabil retro dizajn
Fiat už nemá šancu pri každej svojej značke ponúkať vozidlo rovnakého segmentu. Takže je najvyšší čas sa zmieriť so skutočnosťou, že Fiaty budú hlavne deriváty 500-ky, Maserati a Ferrari asi zatiaľ ostanú ako superšporty, Jeep ostáva drsňák, ale podľa talianskych predstáv, Chrysler/Dodge ako domáca "amerika" no a buď Lancia alebo Alfa Romeo. Držať pri živote obe asi nemá moc zmysel.
Avatar - Bully_
9. 3. 2014 00:11
Re: Lanciu zabil retro dizajn
Zrovna ve tride (radoby)sportovnich kompaktu je tak narvano, ze by tim svou sebevrazdu jenom urychlili. Italie v prodeji aut pro bezne zakazniky vubec komplet upada, coz je obrovska skoda. Alfu drzi nad vodou uz jenom zajem par bohatsich lidi o stylovou Giuliettu, Fiat jsi shrnul sam, Lancia uz to ma zrejme za sebou. Horsi je, ze k podobnemu osudu speje i spousta jinych automobilek. Za chvili budeme muset jezdit vsichni v unifikovanych krabicich nekolika znacek jednoho koncernu.
Avatar - Plautus
8. 3. 2014 23:26
Re: Lanciu zabil retro dizajn
Podľa všetkého, v '86 si už bol na svete a ten Černobyl tiež zanechal svoje stopy...sa pozri do "svojej" juhokórejskej stajne, či tie "kone" nie sú ožiarené... 8-s
Avatar - Ja Prvni 123
8. 3. 2014 22:32
Re: Lanciu zabil retro dizajn
hoši a stačilo se vás zeptat, co?
Jak to mají dělat...
>:-[]
Avatar - CHerokee
8. 3. 2014 22:47
Re: Lanciu zabil retro dizajn
Mi osobně se Ypsilon i Delta líbí. Špatný je podle mě marketing a trochu technika... která neoslní a příliš nekoresponduje s cenou. K tomu se přidá nepřesvědčivá image značky v oblasti kvality a je průšvih :'-(
Avatar - pelikoš
9. 3. 2014 08:22
Re: Lanciu zabil retro dizajn
a samo sebou počet prodejních míst
8. 3. 2014 22:53
Velka škoda
Lancia, ikonická značka, historiou, prínosom do automobiloveho priemyslu ci uz technikou víziami alebo designom a fiat ju necha takto... je pravda ze v dnesom svete sa velmi tieto hodnoty nenosia, ale prave taketo značky by mali ukazovat smer, a zasvetit ludí do petrolhead. Nezaujíma ma kia, hyundai, a podobne masovky, len preto, že su s cenou a výbavou inde...pre mna ako petrolhead nemaju ziadnu hodnotu, su to len krabicky napchane kurvitkami...cirkus na kolesach...Len, akosi sme si zvykli, berieme radsej taketo výhodné kupy. Nic nas nezaujima...len nech to ma milion srepeticiek za par ečiek..
Akosi sa z nás Európanov vytráca hrdosť pre nasu historiu a um.
Jasné v prípade Lancie ide o zlyhanie marketingu, no aj tak. Škoda :-(
Rozbalit vlákno
7
Avatar - del42sa
9. 3. 2014 09:33
Re: Velka škoda
zdá se, že ta přední část Flaminie byla vzorem pro Thesis , obzvláště tvar předních světel a velká maska chladiče

[odkaz]

i když původní koncept Dialogos byl ještě zajímavější [odkaz]
9. 3. 2014 12:09
Re: Velka škoda
:yes: :yes: :yes:
9. 3. 2014 12:10
Re: Velka škoda
:yes: :yes: :yes:
9. 3. 2014 12:11
Re: Velka škoda
:yes: :yes: :yes:
9. 3. 2014 12:11
Re: Velka škoda
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ham.
8. 3. 2014 23:08
Zajímavější zpráva
než tyto staré informace je, že novou MX-5 chce Fiat vyrábět pod svými křídly nikoliv jako Alfu Spider jak se původně předpokládalo.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
12
8. 3. 2014 23:15
Re: Zajímavější zpráva
No uvidíme, jak to nakonec dopadne. Pravda je, že v situaci kdy Alfa nemá téměř žádné modely, mi přijde zbytečné uvádět ve stejný čas dva nové spidery, ikdyž různě zaměřené.
Avatar - Plautus
8. 3. 2014 23:34
Re: Zajímavější zpráva
Veď práve, rôzne zamerané. 4C bude kusovka pre fajnšmekrov, čo Alfu nespasí. Nutne potrebuje "ľudové" modely, a lacnejší Spider by sa hodil, no hlavne konečne Giulia... Inak dopadne ako Lancia :-(
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 10:45
Re: Zajímavější zpráva
na co je nutně potřebuje?
Masovky vyrábí Fiat - a dobrý masovky.
Alfa je prostě Alfa... není žádnej důvod to míchat všechno dohromady.
Mimochodem to je přesně to, na co teď přišel i místně ikonickej fau vé koncern... a přišel s geniální myšlenkou, že musí profilovat značky, aby neprodávaly to samý.
;-)
9. 3. 2014 11:00
Re: Zajímavější zpráva
Koncern na to nepřišel teď, ten už to ví a dělá pěkně dlouhou dobu. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 11:13
Re: Zajímavější zpráva
tak si přečti vyjádření nejvyššího koncernisty z minulého týdne!
>:D
9. 3. 2014 11:32
Re: Zajímavější zpráva
Aha, najednou je pro tebe opakované vyjádření něco, co zde nikdy nebylo, nikdo to nevěděl a značky neměly své určení. Škodovka nejspíš měla dělat supersporty a Lambo zase rodinné kombíky s velkým kufrem, co? :-!

Zapni ten svůj mozeček a nedělej tu ze sebe neználka.
9. 3. 2014 11:36
Re: Zajímavější zpráva
Teda chlape, ty umíš někdy být tak neskutečně vztahovačnej...
Přeji pěknou neděli.
9. 3. 2014 11:52
Re: Zajímavější zpráva
Já se jen divím, jak tu někdo píše o používání vlastního rozumu, ale v zápětí to sám u sebe popře a ještě k tomu použije článek na zdejším webu, který podle něj jen produkuje propagandu a adoraci německé produkce. To bylo smyslem mé reakce. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 13:05
Re: Zajímavější zpráva
to je marný.. to je prostě místní jelito.
;-)
9. 3. 2014 16:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 3. 2014 16:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 3. 2014 23:27
Re: Zajímavější zpráva
Tak pokud ten zadokolkový roadster neudělají jako nový Spider, tak pak už skutečně nemám slov... :'-( :no: 8-s
8. 3. 2014 23:16
Lancia mi bude chybět.
Sbohem, nebo možná někdy třeba nashledanou.
Rozbalit vlákno
0
9. 3. 2014 00:12
Víš co se říká u nás na vsi? Jirko?
Že Lancia ten silnější pes není.

Vzhledem k tomu, že Fiat svojí nabídku omezuje v podstatě na X různých variací na téma 500, Lancia by mohla v klidu fungovat jako klasická mainstream značka pro portfolio okolo nižší střední až střední třídy...

Když se ale odprostíme od bychaření, tak zavřít krám by nakonec byl docela odlehčující pocit. Než smutně přihlížet, jak se logo Lancia jen lepí na poloauta od Chrysleru, tak je lepší rovnou zhasnout a ponechat Lancii historii.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
9. 3. 2014 00:45
Lancia
Je mi líto každé tradiční značky, ale vůbec se tomu nedivím. Lancii by snad mohla zachránit jen nějaká slušná značka, která ještě nemá tolik brandů, třeba Honda by jí možná slušela, i když za mořem je Acura.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - del42sa
9. 3. 2014 17:30
Re: Lancia
Lancii by zachránil jedině někdo kdo má dostatečný kapitál a chuť zbytečně riskovat. Jako první mě napadla Čína, možná kdyby Serjoža Lancii místo pohřbení prodal číňanům, tak by snad mohl konečně dát dohromady dost love na představení mnohokrát odložené Julie >:D Jenže ani číňane nejsou hloupí, takže smůla.Tohle ani Fantozzi nevymyslí. Po tom co s Lancií špagetáři provedli by se její vskříšení rovnalo zázraku.
Avatar - kosmonaut
9. 3. 2014 01:14
Finito
No a moje dvě nejoblíbenější značky jsou kaput. Saab a Lancia. Teď babo raď, čemu vlastně fandit? ;-\
Rozbalit vlákno
6
Avatar - curwasportiva
9. 3. 2014 03:26
Re: Finito
Jeste zbyva Alfa. Jinak uz asi fakt nicemu. Me se vsechna moderni auta zacinaji pekne hnusit :no:
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 10:31
Re: Finito
Alfa rozhodně stojí za to... a pro mě to začalo Roverem.
:-(
Ale nevidím to jako problém těch značek.. ale lidstva.
Avatar - PlumJelinek
9. 3. 2014 10:44
Re: Finito
Tak přesně to si říkám taky, zajímavá auta pomalu vymírají, za mě Rover, Tatra, Saab, Hummer a teď i Lancia. Jako poslední mohykán zůstává Alfa, která se ale v poslední době moc dobře nepředvádí... Ještě mám v záloze Jaguar, ale pak už asi nezbyde než jezdit Volvem, když už se osobitost nadobro vytrácí.
9. 3. 2014 16:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jaros71
9. 3. 2014 22:59
Re: Finito
To čínské Volvo raději vynecháme.. 8-s
Alfa...a dál není nic.
Pak už je to jedno.
Avatar - Stejsn
10. 3. 2014 08:35
Re: Finito
Dacia, ne? Zní to skoro stejně ;-)
Avatar - fOE
9. 3. 2014 01:42
Brod je jeste daleko
Mozna by chvilkova smrt Lancii jen prospela, pokud se Fiat zastabilizuje financne a vrati se k zisku i v evrope (coz musi predevsim Fiat sam) pak budou penize i na krisenni Alfy a Lancie. Nevidel bych to tak tragicky, tragedie by byla kdyby koncil Fiat jako takovej a bylo jasne ze Lancii uz nikdy nikdo nespasi. Takto tam tu nadej furt vidim a radeji za 10 let a poradne nez ted prekapotovanim nejakych amerik. ;-)
Rozbalit vlákno
27
9. 3. 2014 09:22
Re: Brod je jeste daleko
Ale Fiat konci jako takovej, tedy Fiat jako automobilka. Chrysler se pomalu stahuje z Evropy, protoze tady nema moc co nabidnout a s tim skonci i evropska znacka Chrysleru Fiat. To smerovani je zcela jasne, zakladem bude Amerika a pak rozvijejici se trhy.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 10:42
Re: Brod je jeste daleko
Fiat končí jako takovej...?
No to už je fakt síla... a to jsem na motoristickém serveru?!
K nevíře.
9. 3. 2014 11:00
Re: Brod je jeste daleko
Ty o tom nevíš vůbec nic a dokonce jsi líný obětovat pár vteřin aby sis informace vygooglil, než plácneš takovou blbost. Pokud bys těch pár vteřin obětoval, nebo pokud bys přečetl celou diskuzi, minimálně bys měl jasno v tom, kdo komu patří.

Sorry pokud můj příspěvek zní příliš tvrdě, ale poslední dobou už mám plné zuby lidí, kteří čím méně vědí, tím sebevědoměji vystupují.

Nic ve zlém ;-)
9. 3. 2014 16:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 3. 2014 19:25
Re: Brod je jeste daleko
Vis, to ze sem tam nechapes sdeleni toho druheho nemusi nutne znamenat to, ze ten druhy nema pravdu, proste treba jenom ty nemas dostatecne vzdelani a znalosti tvrzeni toho druheho pochopit. :-!
9. 3. 2014 20:14
Re: Brod je jeste daleko
1.) Píši na konci "nic ve zlém" a smajlíka. Tím zdůrazňuji že si uvědomuji že můj příspěvek je psaný drsně ale nechci tě nijak urážet - to jen aby bylo jasno.

2.) Máš super recenzi na Avensis - super počtení :yes:

3.) Prosím, vysvetli mi jako tříletému dítěti, jak jinak mám pochopit větu "Chrysler se pomalu stahuje z Evropy, protoze tady nema moc co nabidnout a s tim skonci i evropska znacka Chrysleru Fiat."

4.)Právě jsem si dočetl tvůj příspěvek uvedený níže, kde vysvětluješ jak jsi to skutečně myslel. S tím by se dalo již trochu souhlasit a zavést rozumnou debatu a na podobný příspěvek bych reagoval daleko mírněji. Nicméně, jak píše Gilgit, přijde mi že v tvém podání ono políbení mezinárodním businessem bude takové letmější. Aneb, podle této logiky patří vlastně Renault japoncům (Nissan)? To snad nee.

5.) Vzdělání mám více než dostatečné. Žádný strach.
9. 3. 2014 11:09
Re: Brod je jeste daleko
Až na to že Fiat group je majoritním vlastníkem Chrysleru, ne naopak... tedy pod Fiat Group patří Fiat, Iveco, Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, Lancia, Chrysler, Jeep a Dodge....
9. 3. 2014 12:56
Re: Brod je jeste daleko
Ty napíšeš zcela jasný, objektivní a nezpochybnitelný fakt, tvůj příspěvek je prost jakékoli osobní roviny či subjektivního zabarvení a přesto se najdou 2 trubci, kteří ti dají dislike. A jiní čtyři dají like Atilovi, ač je úplně mimo, což je v tomto případě jednoduše prokazatelné... Tyhle nuly bych chtěl někdy osobně poznat.
9. 3. 2014 13:44
Re: Brod je jeste daleko
Taky jsem nad tím přemýšlela, co je to asi za lidi... bohužel si už pár let všímám na diskusích týkajících se aut, že nejmilitantnější a nejvíc agresivně se hádající jsou jedinci, kteří o dané problematice moc nevědí (nejvíc se o nekvalitě nějaké značky vyjadřují ti, co nikdy auto dané značky neměli, ale v hospodě slyšeli že Lojzův švagr to auto měl a že se byl více v servisu než jezdil.. a naopak bojují za dokonalost nějakého auta, protože je to jediné co kdy vlastnili a nejsou schopní si připustit, že s jiným by mohli být stejně či více spokojeni)- spousta klubů a serverů díky tomuto trendu upadá, protože ti co tomu skutečně rozumí pomalu odpadají jak ztrácejí nervy (několik mechaniků a skutečně schopných lidí v dané problematice už nepřispívá a když jsem se jich ptala proč odešli, tak prohlásili, že nemají důvod se hádat s někým, kdo tomu nerozumí, ale o to agresivněji hájí svou nepravdu- nejhorší je srážka s blbcem)...
9. 3. 2014 15:54
Re: Brod je jeste daleko
Tak to máš (bohužel) naprostou pravdu.

ACZ je jeden z mála serverů, kde diskuze mají stále slušný standard. Pokud by to zůstalo pouze v rovině oněch nablblých palců nahoru a dolů, byla by to vlastně spíše výhra.

Jinak vítej ve zdejších diskuzích a doufám, že vydržíš. Ženy mi ve zdejších diskuzích hodně chybí, zejména poté co se po letech odmlčela Kylie a troufám si tvrdit, že rozhodně nejsem sám. A přeji ať se ti co nejdříve splní ono auto snů co máš v profilu. Dobrá volba ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 16:02
Re: Brod je jeste daleko
souhlas.. jen o té kvalitě diskuzí tady mám pochybnosti.
Někdy je to fajn... ale stávají se případové...
:-(
Koneckonců i Kylie odsud normálně vyštvali! Škoda, že tady není... ale nedivím se jí, že ji to znechutilo.

Jinak souhlas - auto snů zní opravdu dobře!
;-)
10. 3. 2014 00:42
Re: Brod je jeste daleko
Ale určitě, doskuze ve srovnání s jinými servery vysokou úroveň rozhodně mají. Případové jsou, o tom žádná ;-)

Kylie je škoda, chybí tu.

Auto snů zní rozhodně dobře. Petulinka má vkus. ;-)
9. 3. 2014 18:32
Re: Brod je jeste daleko
Děkuji ;-) , to je takové reálné auto snů, co bych si do pár let chtěla koupit ;-) , jinak těch snů by bylo (na takovou nereálnou sbírku italských krasavic bych musela vyhrát ve sportce minimálně těch 100 milionů a asi by to ani nestačilo :-) ) Taky přeji splnění snů ;-)
Já se možná chvílemi odmlčím, ale vždy se zase vrátím- i když narozdíl od doby před pár lety (a principu čím méně víš, tím víc toho nakecej), už nemám potřebu se vyjadřovat ke všemu co kdo napíše, asi jsem už dostala trochu rozumu ;-)
9. 3. 2014 20:25
Re: Brod je jeste daleko
Jo, Giulietta s 1,4 TB, 170 Hp je super volba. Právě se začínám rozhlížet po novém voze a patří mezi žhavé kandidáty. To auto prostě má duši.

Budu se těšit na další fajn diskuze.
Avatar - Jaros71
9. 3. 2014 23:02
Re: Brod je jeste daleko
Pokud bych mohl mít tak malé auto..Alfa by byla favoritem! ;-)
10. 3. 2014 00:46
Re: Brod je jeste daleko
Jo ;-)

Já asi patřím k těm výjimkám, kteří zjistili že jim stačí i něco menšího. A pak to podélné parkování - 4,6m je prostě hodně a na některá volná místa se nevejdu...
Avatar - šmoula nešika
10. 3. 2014 09:57
Re: Brod je jeste daleko
Tak tak. Ne že bych na designu Giulietty nějak ulítával, ale při vkusném sladění laku/ů a kol je to radost pohledět. 1.4 bude zajisté v pohodě stačit, pojede se v ní pěkně a to archaické rádio už je po fl. pryč. Nevím, proč ten Makarón říkal, že nástupce nebude, tohle musí být, zvláště při uspávání Lancie (v Itálii jsem loni byl a Delt je tu hafo), jasná volba. A kdo namítne, že je to drahé a zbytečné auto, je tu ten titul Auta roku v ČR.
Avatar - šmoula nešika
10. 3. 2014 10:04
Re: Brod je jeste daleko
:yes: S Kylie jsem si nezadiskutova a její tón se mi moc nelíbil, ale ženu to chce, zvláště je-li to alfistka, u nichž se mi vícekrát potvrdilo, že autům fakt rozumí, že je třeba i umí opravovat... To je moc fajn. :-)
10. 3. 2014 11:28
Re: Brod je jeste daleko
Děkuji všem za vlídné přijetí mezi diskutující ;-) , já se tedy že bych uměla samostatně opravovat, to tedy ještě ne, zatím se učím a asistuji při opravách na pozici podržtašky- podávám nářadí, tu něco přidržím a hlavně zkoumám jak že co funguje :-) samostatně bych si bez konzultace s dílenským manuálem a následné kontroly výsledku někým zkušeným troufla tak na výměnu motorového oleje a filtrů ;-) a pár dalších drobností.... bohužel/ bohudík? podle hesla "musíš se hodně učit, abys poznal jak málo víš" s každou další informací se přede mnou objeví další obrovské množství věcí co se tebrve budu muset naučit ;-\ takže nevím jestli někdy nastane okamžik kdy tomu budu vážně rozumět ;-)
Avatar - šmoula nešika
10. 3. 2014 10:06
Re: Brod je jeste daleko
Přesně, moje řeč. :yes:
9. 3. 2014 16:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 3. 2014 19:31
Re: Brod je jeste daleko
Bohuzel vubec nevite o cem mluvite. Dopoustite se velmi klasicke chyby lidi mezinarodnim businessem nepolibenych a sice, ze zamenujete financni skupinu Fiat (tedy penize za temi zminovanymi znackami) a automobilkami, ktere ta auta delaji.
Zjednodusene receno to jaka je vlastnicka struktura je z pohledu toho, ktera znacka se bude jak poziciovat a jak se bude rozvijet velmi sekundarni, protoze obzvlaste v dnesni krizove dobe "money talks". Ve chvili kdy je Chrysler a jeho americky trh tim mistem, kde je sance pro skupinu vydelat penize, zatimco Fiat a jeho evropsky trh jsou v upadku, je budoucnost znacek dana timto faktem a ne tim jestli financni skupina ma sidlo v Italii nebo v USA (mimochodem ani to neni pravda, protoze zacal presun i toho sidla).
Staci se podivat na podil R&D nakladu smerujicich do americkych modelu a do evropskych a je velmi zrejma budoucnost techto znacek. Lancia uz skoncila, Alfa Romeo skonci v nejblizsi dobe, v ramci osobaku patricich teto financni skupine bude vladnout Chrysler a jeho americti sourozenci zatimco Fiat skonci na urovni neceho jako je dnesni Mini, tedy doplnkova znacka koncernu vyrabejici minoritni produkci pro okrajove segmenty typu prdacka auticka pro bile blondyny.
9. 3. 2014 20:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 3. 2014 20:54
Re: Brod je jeste daleko
Pečlivě jsem prostudovala oficiální informace fiat s.p.a a tohle mi přijde jako velmi volná interpretace doplněná o nepodložené spekulace.. nejsem sice ekonom, ale z informací co jsou oficiálně k dispozici se podle mě nedá až zas tak kategoricky usuzovat budoucnost jednotlivých značek- navíc tento scénář rozporují oficiální informace, že investice v následujících letech poputují zejména do rozvoje Jeepu, Alfy Romeo a Maserati jako značek s největším potenciálem zisku...
9. 3. 2014 11:00
Re: Brod je jeste daleko
Souhlasím, když jsem hodila do google překladače důvěryhodnější článek v italštině, tak z toho vyplynulo, že Lancia se dočasně stáhne, než bude dostatek financí na vývoj nového portfolia modelů, ze stejného důvodu se i alfa bude rozvíjet pomalu, tak aby modely odpovídaly historii značky... a Fiat jen tak neskončí- to co si běžný člověk uvědomuje je jen špička ledovce- 80% obratu Fiat group tvoří těžký průmysl, celá automobilová sekce je pouze 20% a značná část zisků automobilové sekce pochází z patentů prodaných jiným značkám, takže o tak tragicky jak tu všichni předvídají to s Fiatem nevypadá....
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 16:03
Re: Brod je jeste daleko
všichni snad ne...
;-)
9. 3. 2014 18:38
Re: Brod je jeste daleko
Pravda, všichni ne... ;-)
9. 3. 2014 08:10
Motoristicky novinari ...
... by mali Marchionneho pred kazdou jeho tlacovkou najprv vypiskat.
A zacinam mat obavy, ze Alfa skonci tak, ako tragedia Romeo and Giulietta.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2014 09:23
Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
A někdo se diví, že tato značka krachuje?

Pokud bude někdo mít zájem zachránit značku Alfa Romeo, měl by začít přemlouvat koncern VW, aby tu značku rychle koupil než bude pozdě.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - PlumJelinek
9. 3. 2014 10:54
Re: Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
Vhodnější označení by bylo "image nekvalitní italské techniky".... a respektive ani ne tak techniky, italové jsou spíš flákači co se týče dílenského zpracování.
No, co se týče toho VW a Alfy, tam je to sporné, VW by dokázal udělat perfektní marketing, dokázal by si lépe ohlídat kvalitu zpracování jednotlivých dílů, hodnotnější zpracování interiéru. ALE nasadil by vlastní techniku, svůj osobitý přístup ke konstrukci vozů, jaký používá napříč všemi svými značkami. A to jde úplně proti dosavadní filozofii Alfy. Alfy jsou osobitá auta a to právě proto, že jsou to italské Alfy. Koncern umí zas jiné věci.
Jistě, přineslo by to více modelů, více zákazníků, více variant motorizací napříč celým koncernem, ale má to pro mě, jako potenciálního zákazníka tohle všechno nějaký přínos, když už Alfa nebude ryzí Alfa?
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 10:59
Re: Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
šmánkote lidi fakt začněte používat vlastní hlavu!
Jak může někdo říct, že by VW ohlídal kvaltu, po ostudě s TSI motorama... po desetiletí se škodovkama, co mají konstrukční problém - bezbečnostní chybu na patě A sloupku, po letech s dieselama, co jim praskají hlavyy... běžte do háje.
Avatar - PlumJelinek
9. 3. 2014 11:14
Re: Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
Možná sis to špatně přečetl, možná jsem to nesrozumitelně napsal, těžko říct... O kvalitě techniky není řeč, v tomto má pouze VW výhodu co se týče většího portfolia. Ale co umí líp, je kvalita slícování, použité materiály, kvalita zpracování. Je to znát především v interiéru. VW, ač se zaměřuje dost konzervativně, umí při realizaci tak nějak víc přemýšlet. A umí to i líp vyrobit. Stejně tak účelnost, přehlednost a grafika multimediálních systémů a všelijakých displejů - tohle VW umí pravděpodobně nejlíp a italové jsou v tomto bohužel na úrovni francouzů, což je propadák.
Takže tohle je to, co by mohl VW Alfě dát. A ještě ten lepší marketing a víc modelů.
Ale Alfu nedělá alfou měkčená palubka a hezkej infotainment. Vw měl podobnou příležitost se Seatem, který měl být profilovaný jako sportovnější značka - a co udělal? Nafouklé Toledo, poté zmrtvýchvstal starou Audinu pdo označením Exeo a nakonec to završil novým Toledem - tzn. autem pro socky. Alfa má alespoň díky italům svojí identitu.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 11:30
Re: Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
hmm.. možná jo.
Ale můj problém je v tom, že mám od firmy VW Passata i pro soukromé použití... a za necelý rok jsem s ním najel něco přes 40 tis km... a je to děs běs.
Chcípá tomu display... ze sedažky bolí záda... převodovka (DSG) mě nechala stát u silnice... hlavou narážíš do té boule na stropě... topení tomu kouří jak stará elektrárna... a i při opatrné cestovní rychlosti na tempomat to jezdí za 7 litrů.
A v servise mě při prohlídce na 30tis km servisní technik zastavil v půlce seznamu závad slovy: to máte jedno, na 30 tisících se stejně jen mění olej...
Takže jestli mám v něčem jasno, tak v tom, že nic koncernového si v životě za svoje peníze nekoupím!
Ani kdyby to stálo polovinu.. jako že je to úplně nesmyslně předražený.
;-)
9. 3. 2014 11:33
Re: Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
To jsem nevěděl, že nové auto za cca 300 tisíc si kupují socky. Boháči podle tebe asi chodí do bazaru(tedy většina lidí), co? Auto už hochu v dnešní době není synonymem bohatství, ale pro stále více lidí je to jenom spotřební zboží. Stejně tak bych mohl nazvat sockou tebe s tím tvým portfoliem jemně řečeno starých ojetých vozů...
Avatar - PlumJelinek
9. 3. 2014 11:57
Re: Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
Možná máš pravdu, ta skutečná socka budu já, mé možnosti nedosahují na nové auto, které by se mi skutečně líbilo. A z toho důvodu není v mém zájmu kupovat si nové auto za 300 000, které je víc než plné kompromisů, jelikož mi dle mého názoru ojetina za poloviční peníze nabídne ve všech ohledech více (kromě pocitu z neosahaného volantu), než právě nové "levné" auto. Částka kolem čtvrt milionu je dost peněz, nicméně v současném automobilovém světě je to opravdu spodní hranice pro nákup přibližovadla a v rámci celého spektra se jedná o "sociální vozy". Nerad bych se tím dotkl kohokoliv osobně, ikdyž předpokládám dle tvé reakce, že se tak už stalo...
9. 3. 2014 11:40
Re: Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
No nedá mi to na tebe nereagovat. Seat je určitě černá můra pánů v Vlkohradu, nicméně auta to špatná nejsou (měl jsem přes měsíc Alteu jako dočasný vůz), nicméně Seat by se klidně mohl vrátit na pozici Lowendu v koncernu a jeho místo pod Audi by Alfa perfektně sedla ;-)

Ano, možná by ztratila něco ze své italskosti, ale alespoň by žila a rozvíjela se. Zatím je to jen úprk z pozic a samé sliby, nic víc . 4C, ať je jakkoliv skvělá na tom nic nezmění. Koncern, jak je jakkoliv nenáviděný, by Alfě zaručil přežití a okamžitý rozvoj a ne budoucnost, jakou má nyní Lancia (bohužel) :-(
Avatar - PlumJelinek
9. 3. 2014 12:04
Re: Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
Jako lowend možná Seat bude fungovat dobře. Nicméně až poté, co se VW snažil Seata profilovat jako sportovní brand se sloganem "auto emocion", původní vize byla taková, že Seat bude konkurencí právě pro Alfu Romeo. Jak dokáže zaujmout zákazníky toužící po emocích, to už VW předvedl... Jak říkám, italská auta mají spoustu chyb, ale jsou jedinečná právě pro svojí italskost, každý hold umí něco a proto by se měl držet své parkety.
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2014 11:43
Re: Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
Aby nepraskla hlava tobě. Těch hlav prasklo hodně málo v porovnání s tím, kolik jich bylo vyrobeno. A VW to rychle vychytal. Naopak motory Alfa romeo vždycky ztrácely olej až do úplného zadření a výrobce s tím nikdy nebyl schopen nic udělat. SlívaJelínek má naprostou pravdu v tom, že konstrukčně je italská technika plus minus dobrá a jde ve většině případů o mizerné dílenské zpracování. Jenže právě o to jde. Protože ve výsledku ty neutažené, či vůbec chybějící matice, nebo šrouby narvané přes závit a poztrácené kabelové průchodky vedoucí k rychlému prodření izolace, špatně nasazená těsnění apod. to všechno vede ve výsledku k tomu, že italská (a francouzská) technika je v praktickém provozu mnohem méně spolehlivá, než technika německá. A když si k tomu přičteme nehezké tvary a chybějící investice na vývoj nových modelů, je výsledkem to, že výroba aut v Itálii a Francii se propadá stále hlouběji a hlouběji. Smrtící ránu výrobcům jako je Fiat, Peugeot, Renault i s jejich všemi podružnými značkami (Lancia, Alfa apod) zasadí čínská produkce, která se za pár let (pokud tedy nebude válka) převalí Evropou jako příboj. Budeme rádi, když jim (z evropských výrobců) odolá koncern VW (asi bez Seatu), BMW a možná Mercedes Benz. Volvo už v čínských rukou je...
Takže - ať se nám to líbí, nebo ne - pokud chceme, aby prestižní evropská značka Alfa Romeo neskončila v zapomnění, měla by patřit do skupiny, která to žlutou smršť pravděpodobně přečká.
9. 3. 2014 16:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2014 20:12
Re: Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
Jistě Gilgítku. Tvůj expertní názor zde chyběl. :-!
10. 3. 2014 02:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - šmoula nešika
9. 3. 2014 21:33
Re: Nekvalitni italská technika v ošklivém kabátě
Jak jsi na to přišel?

1. Nekvalitní technika? Diesely od Fiatu (JTD/MultiJet) fungují ve většině případů lépe než kdejeké 2.0 a třeba i 1.9 TDI PD, a zatímco TDI se mimo koncernu montovalo do tvého Japončíka či amerických vozidel, diesel od Fiatu poháněl Saaby, Jeepy, Suzuki nebo Opely.
V případě motorů benzínových již Italové nějakou dobu nedělají ono i. e. nebo TS 16V, kde to blbě mazalo a písty se roztahovaly rychleji než blok. Dnes dělá 1.4 MultiAir, kde nezlobí snad ani to variátorové časování vačky, dále pak 1.8 s turbem, což bylo původně odolná konstrukce (poučené problémy starých jednotek, teď navíc asi o 30 kg odlehčena u turboverze Alfou Romeo - tradičně lehký hliníkový blok), na 1.6 ve starém Bravu nedá dodnes kdekdo dopustit. A zatímco třeba Fiat s MultiAirem a Renault se svým T jsou opravdu spolehlivými malými turby, nejen VW, ale i BMW se potýkalo s problémy. Nepopírám, že italská auta trpí mnohdy množstvím dětských nemocí a rozpadem některých drobností, ale chce to studovat a hledat, ne jen potisícé omílat stejné více či méně pravdivé povídačky.

2. Delta a ani moc Ypsilon se mi nelíbí. Co ale může udělat zkonzervativnění designu u italského auta, tu máme viditelné u Stila. Hlavním problémem je reklama, na Alfu Romeo naposled v roce 2010 po získání Auta roku, Lancia ani nevím, a slabé prodejní a servisní zázemí. A ty pověry.

3. Alfa a Volkswagen? Ač s tím zdejší (dis)likeři souhlasit nebudou, říkám ne. Prostě... ne. Italové musejí na způsob, jak přimět lidi, aby si jejich auta kupovali jako nová, přijít sami. Bez reklamy to nepůjde, inženýři tak nešikovní nebudou, ale dělníci a prodejci by za ty prachy zabrat mohli. Uvidíme.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 10:38
Stačí si přečísst tuhle diskuzi tady - a důved je zřejmý...
lidstvo blbne, ne jako že dělá blbsti, ale stává se hloupějším a hloupějším.
Je to vlastně logické - napřed lidstvo převyšovalo inteligencí a schopností komunikovat jiná zvířata, a to jim dalo výhodu.
Díky tomu se ale přemnožilo a vymyslelo spoustu pomocníků, kteří živovot zjednodušili... až tak, že se lidi nemusí namáhat!
A tím zlenivělo... a zblblo.
No - a to je celý.
Takže většina kupujících vůbec nepoužívá vlastní rozum, řídí se prostě tím, co jim řeknou v televizi.
A je jedno, jestli volí prezidenta... nebo si kupují auto... nebo mobil.
Proto je na hradě alkoholik, pracující ve prospěch Rusáků... prodávají se korejský nic moc auta, pod záminkou dlouhé záruky - a lidi si už nejsou schopni vyynásobit cenu povinné prohlídky sedmi, aby viděli o kolik dráž vlastně auto kupují... a všichni mají dotykovej velkej telefon, i když nepřináší žádnou výhodu a jako telefon je vlastně nepoužitelnej.
Howgh.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2014 11:11
Re: Stačí si přečísst tuhle diskuzi tady - a důved je zřejmý
tomu moc nerozumiem korejski nic moc auta? ako to myslis? tie auta su uz davno minimalne priemer ak nie na spici v porovnani s beznou konkurenciou ... preco hladas problem tam kde nie je? zacni najprv hladat problem u seba... zmen svoj zivot a , kup si malicky mobil za 20 eur ked mas problem s telefonovanim a dispeljmi ale tento pohlad na veci jasne ukazuje kde mas problem ... ale nie kazdy ho ma a ma predsudky .... problem je v tom ze vacsina ludi ma predsudky a dopredu si nahovara vymysla a vsugeruje negativne veci dojmy .... jasne ze ked si poviem ze ta torta je hnusna tak hnusna aj bude.... clovek ma neskutocnu silu a schopnost hladat vzdy vsade negativne veci a vsugerovat si ich.... skus hladat v zivote tie pozitiva... mozno zrazu zistis ze aj dacia je fajn auto a nemusis vyhodit majland aby si sa slusne povozil.....

PS: ale inak s tymto suhlas... ludstvo celkovo hlupne... pocet ludi rastie ale celkova inteligencia na planete je stale konstantna .. to uz niekto mudry raz povedal... nie je to z mojej blbej hlavy
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 11:20
Re: Stačí si přečísst tuhle diskuzi tady - a důved je zřejmý
no ale já přece říkám to samý: nic moc auto je průmer.
Nebo lépe průmerné auto = nic moc auto.
Nenapsal jsem, že je to kalamita a nechápu, jak to vůbec někdo může koupit!
Jen mi vadí to, že lidi nedohlídnou na špičku nosu... v Japonsku se prodávají japonská auta... v Koree korejská.. a sem tam nějakej Evropan jako excentrista.
Jen v Evropě si už v evropském autě připadám jako exot.
A jinak tvoje reakce je přesně v tom ducgu, jak jsem psal nahoře.
;-)
Osobní útoky a ohánění se cenou... hodnotíš mobil podle toho, jak vypadá deahej nebo podle toho, ajk se ti používá a co všechno umí?
Kupuješ si auto podle toho, co ti nabízí.. nebo podle toho, co o něm říkali v televizi...
>:-[]
9. 3. 2014 16:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 11:24
Re: Stačí si přečísst tuhle diskuzi tady - a důved je zřejmý
Jinak ta poslední věta je zase OK... to říkali už staří druidové... prý je "jezero života".
Jenom jedno... čím víc je lidí, tím míň vody na jednoho je k mání...
;-)
Takže někde chvíli před naším letopočtem...

P.S.: já jsem spokojenější v soukromém Fiatu Punto II s 1.2 benzínem... než ve firemním VW Passatu s 2.0 dieselem.. takže i v tomhle s tebou doslova souhlasím.
9. 3. 2014 11:48
Re: Stačí si přečísst tuhle diskuzi tady - a důved je zřejmý
K té tvé PSce, je mnoho věděckých studií, které prokazují, že inteligence populace v čase stále konstantně roste.

Takže buď sám mluv o nějaké "lidské blbosti", která s inteligencí nemusí mít moc společného, nebo raději k tomu nic nepiš. ;-)
9. 3. 2014 12:53
fiat to robi dobre
Lahke uzitkove auta im idu dobre
Ferrari sa predava samo
Maserati je prva znacka, ktoru uspesne ozivuju a zdesatnasobia predaje a aj zisky
Alfa Romeo bude dalsia znacka, ktora sa postupne rozbehne so zadnym nahonom
Jeep je v pohode
Chrysler im sliape dobre
fiat-ky su problematicke, tak ponukaju to, co vedia predat so ziskom - derivaty 500-vky a casom aj pandy. Naco vyrabat a vyvijat auta, ktore im budu hnit na sklade - bravo alebo punto si dnes nikto nekupi, jedine, ze by ich dotovali...
Lanciu stopli, mozno o 10 rokov, teraz to nema vyznam.

Hlavnym problemom talianov su taliani. Fiat ma v Taliansku 5 zavodov - vysoke mzdy a nizka produktivita, kazdy zavod musi ist aspon na 70 percent, aby to davalo zmysel. U premie su vacsie zisky. Nemci tiez nevyrabaju polo v Nemecku. Automobilka nie je charitativna organizacia, ked ma niekto pekaren a nejde to, tak ju casom zavrie, u automobiliek to nie je ine, ked viem, ze bravo nikto nekupi, tak nebudem utapat stovky milionov EUR na vyvoj, distribuciu a marketing brava...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
9. 3. 2014 13:11
Re: fiat to robi dobre
ale 500L a dál má špatně fakt jenom jméno!
Nemá to s 500 společnýho vůbec nic...
Možná podobný styl předních světel... a "hravost" interiéru.
Jinak je to poctivé auto o dvě třídy výš = plně nahrazující Bravo... akorát méně sportovní, za to užitečnější.
A pseudosportovních aut jsou plný autosalony všude okolo - takže je dobře, že Fiat dělá něco jiného.
Je to hezké na pohled. Je to prostorné a pohodlné... a motory už ukázaly jinde, že hodně vydrží.
Tak co jim vlastně vyčítáte?
Kromě jména.
;-)
Avatar - Jaros71
9. 3. 2014 23:11
Re: fiat to robi dobre
Variace na malou , dámskou 500 , prostě u větších aut fungovat nebudou!
Design karoserie a divoký interier si moc kupců nenajde.
To už bylo lepší to Stilo...v kombíku výborné auto.
A takový kombík chybí Fiatu nyní nejvíce..
A dělal se i kombík Lancia..a vůbec nebyl špatný! ;-)
Motory má koncern Fiat výborné..bez diskuze.
Rozhodně lepší než to prokleté TSI.
Avatar - Stejsn
10. 3. 2014 08:43
Re: fiat to robi dobre
Je to tak, 500L se mělo jmenovat 600 a bylo by po problému.
Avatar - Barrichello
10. 3. 2014 09:31
Redakce se zas nudí
a tak recykluje staré články.

že Lancia končí víme, že bude konec i v Itálii je otázkou času, to víme taky.

A že to nejspíš v Evropě opět zkusí s Chryslery je dost možné. Předtím to fungovalo, mohlo by i dnes, pokud ovšem nezačně Fiat u Chrysler/Dodge provádět s designem to co u Jeepu. Pak by to nefungovalo.

A jiank? O tom, že by Fait bějhem pár let bez Chrysleru krachnul taky každý ví. Firmu živí chrysler, z fiatu se postupně stává jen jméno koncernu a výrobce mini aut.
Rozbalit vlákno
5
10. 3. 2014 09:50
Re: Redakce se zas nudí
Mě se moc líbí, jak tu spousta lidí fundovaně předvídá budoucnost na základě pár informací bůh ví jaké kvality...informace v článcích, které nám předkládají česká média jsou v důsledku informací ztracených v překladu hodně zkreslené a nedůvěryhodné, navíc podobně doplněné o spekulace- pochybuji že i zdatný specialista na tuto problematiku by si pouze z toku financí a nějakých řečí co se někde šuškají dovolil kategoricky předvídat budoucí kroky firmy, ovšem čeští pisálci mají jasno....
Avatar - Barrichello
10. 3. 2014 10:59
Re: Redakce se zas nudí
TO že Lancii odpískají už sem tu predikoval před prá lety, na to nepotřebuju pisálky, stačí zapojit zdravý rozum.

To že nebudou přelepené chryslery s logy Lancie úspěšné taky bylo jasné. Co se týče zbytku, stačí se podívat an současnýs tav evropského fiatu a co vyrábí a jak úspěšný v minulosti byl v segemtnech od střední třídy dále....

A nemusíš být kdovíjaký expert. Spolu s pár čísly z usa je ajsné kdo koho živí a kam se budou a musí ubírat nutné investice a pozornost, pokud tedy nechtějí zbankrotovat komplet, protože je fajn že v usa se jim daří, ale řada modelů je silně zastarálá a sou ve výrobě už 5-8 let...
10. 3. 2014 12:18
Re: Redakce se zas nudí
A z jakých informací mám vycházet při tom posuzování stavu Fiatu- tedy Fiat group s.p.a.? V oficiálních informacích není nic co by tato tvrzení podpořilo...
Avatar - Barrichello
10. 3. 2014 15:05
Re: Redakce se zas nudí
Z obecně dostupných.

Především jak úspěšný byl takový model Alfa Romeo 166, jak úpěšná byla poslední Croma a další větší pokus. Dá se říct že ekonomický propadák že?

Co se týče Lancie, tam to bylo jasná, že Delta je mimo itálii prodejně neúspěšná, Ypsilon je pouze předražená nákupí taška pro boahtší paničky a přelepné chryslery si nikdo nekoupí, protože kdo má rád ameriky, nechce logo Lancia a kdo má rád italská auta, nechce ameriku.

Zbylo pár zákazníků pro Voyager, kteří to kupují kůvli prostoru a variabilitě a je jim fuk co mají na grille.

No a co nám z toho vyjde?

Fiat se soustřední na malá auta a užitkové vozy pod značkou Fiat, Lancii zařízene a bude investovat do Maserati a Ferrari, kteří gnerují zisk, nebo kde je předpoklad větších zisků. Větší Fiaty než nižší střední se odpískaj a na vývoj Alfy nejsou peníze a je otázka, kdy vůbec budou, protože ted bude nutné nacpat spousty peněz do ameriky a do Chrysler Group, protože tam pochází 80% modelového portfolia z dob DaimlerChryser AG resp. doby vlády Ceberusu. A to už je dost dlouho na americké poměry.

Krom toho některé nové modely se evidentě nepovedly, teba takový Dart se do vkusu amíků zvejvě nestrefil....a přelepené Ducato coby RAM Promaster ho zřejmě bude následovat.

Tak jaké potřebuješ informace?

To že Fiat žije z užitkové divize, z pantentů a dalších firem (třeba další výhodný americký nákup že, fa New Holland (ex Ford Tractors) je obecně známý fakt, který tu papouškují italiano amici už roky. Krom tohohle živí kocern ještě Chrysler, nebýt toho dohromady, už by dávno krachli, živit je čistě jen výroba a prodej osbních aut v evropě a jižní americe.

A ty stesky o pověrách o nespolehlivosti - ona ta auta ale opravdu spolehlivá enbyla. Třeba slavné Stilo je totálnítragédie co se týče elektriky, 156 a 166 měly tkay řadu problémů, starý káry z 70. let zas rezly (ano story jak za vše mohla sovětská ocel známe) a takové boxery Alfy, to byl taky motorvý etalon, spolehlivost sama.

Nu a dnes je součástí Fiat Group další etalon spolehlivosti, fa VM Motori. Její 2,5 TD z 90. let sou taky proslulé, bohužel nikoliv spolehivostí, ale zvukem připomínající něco mezi Ford Transit po ujetí 500 000 km a razečkou pícnin ale halvně praskajícími hlavami válců.

Takže ono je pak těžké lidem vysvětlit, že denska už je vše ok, když tohle zažili na vastní kůži nebo zprodstředkovně od lidí z blízkého okolí.
10. 3. 2014 17:43
Re: Redakce se zas nudí
Já vycházím z informací zveřejněných na [odkaz] kde je možné najít informaci, že budou investovat do rozvoje Jeepu, Maserati (mají aktuálně rekordní úspěch) a Alfy Romeo- v závislosti na dalším úspěchu budou následovat další značky (tedy je možné, že dojde i na rozvoj Lancie v daleké budoucnosti), dále jsou zde zveřejněné informace o expanzi na asijské trhy (Japonsko a zejména skrze partnera vstup na Čínský trh)- kde je obrovský potenciál růstu.