Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značka Lancia nejspíše úplně skončí

Michal Fokt
Diskuze (101)
Budoucnost značky Lancia je hodně nejistá a není vůbec vyloučeno, že se stane historií. Otázkou je i další působení Chrysleru v této části světa. Jasno bude však už v květnu.

Lancia je určitě jedna z těch ikoničtějších značek, z historie se však žít nedá a nad budoucností se stahují černé mraky. Pokus oživit ji převzetím vybraných vozů z amerického portfolia Chrysleru, díky němuž v Evropě tato značka, s výjimkou Velké Británie, kde se stal pravý opak, už vlastně skončila, nevyšel nejspíš úplně podle očekávání.

Kvůli tomu už bylo nedávno rozhodnuto, že se žádný "badge engineering" do budoucna už nechystá a protože prodejní propadák je i model Delta, jeho produkce skončí a Lancia se stahuje i z evropského trhu a stane se značkou jediného modelu na jednom trhu - Ypsilon v Itálii.

Dá se říci, že další krok se přímo nabízí - opravdu nemá smysl držet značku kvůli jednomu, navíc nijak zázračně prodávanému miniautu a na spadnutí je tak pravděpodobně její konec. Připustil to v Ženevě i sám Serigo Marchionne, když prohlásil, že "ne všechny příležitosti je možné využít a je třeba vydělávat peníze". Současně podotkl, že rozhodnuto ještě není ani ohledně Chrysleru, jenž měl původně z Evropy (s výjimkou UK) odejít.

Rozhodnout o budoucnosti obou automobilek v Evropě se má v květnu, přičemž jako nejpravděpodobnější varianta se jeví ukončení existence Lancie. Naopak zcela bez šancí by nemusel být Chrysler, jenž měl původně v kontinentální Evropě skončit kvůli převzetí modelů Lancií. Ten by mohl své americké portfolio doplnit o menší modely na bázi všemožných Fiatů 500 a pokusit se zde uchytit. Stejně tak ale může být rozhodnuto i o konci Chysleru ve Velké Británii.

Michal Fokt
Diskuze (101)
10. 3. 2014 17:43
Re: Redakce se zas nudí
Já vycházím z informací zveřejněných na [odkaz] kde je možné najít informaci, že budou investovat do rozvoje Jeepu, Maserati (mají aktuálně rekordní úspěch) a Alfy Romeo- v závislosti na dalším úspěchu budou následovat další značky (tedy je možné, že dojde i na rozvoj Lancie v daleké budoucnosti), dále jsou zde zveřejněné informace o expanzi na asijské trhy (Japonsko a zejména skrze partnera vstup na Čínský trh)- kde je obrovský potenciál růstu.
Avatar - Barrichello
10. 3. 2014 15:05
Re: Redakce se zas nudí
Z obecně dostupných.

Především jak úspěšný byl takový model Alfa Romeo 166, jak úpěšná byla poslední Croma a další větší pokus. Dá se říct že ekonomický propadák že?

Co se týče Lancie, tam to bylo jasná, že Delta je mimo itálii prodejně neúspěšná, Ypsilon je pouze předražená nákupí taška pro boahtší paničky a přelepné chryslery si nikdo nekoupí, protože kdo má rád ameriky, nechce logo Lancia a kdo má rád italská auta, nechce ameriku.

Zbylo pár zákazníků pro Voyager, kteří to kupují kůvli prostoru a variabilitě a je jim fuk co mají na grille.

No a co nám z toho vyjde?

Fiat se soustřední na malá auta a užitkové vozy pod značkou Fiat, Lancii zařízene a bude investovat do Maserati a Ferrari, kteří gnerují zisk, nebo kde je předpoklad větších zisků. Větší Fiaty než nižší střední se odpískaj a na vývoj Alfy nejsou peníze a je otázka, kdy vůbec budou, protože ted bude nutné nacpat spousty peněz do ameriky a do Chrysler Group, protože tam pochází 80% modelového portfolia z dob DaimlerChryser AG resp. doby vlády Ceberusu. A to už je dost dlouho na americké poměry.

Krom toho některé nové modely se evidentě nepovedly, teba takový Dart se do vkusu amíků zvejvě nestrefil....a přelepené Ducato coby RAM Promaster ho zřejmě bude následovat.

Tak jaké potřebuješ informace?

To že Fiat žije z užitkové divize, z pantentů a dalších firem (třeba další výhodný americký nákup že, fa New Holland (ex Ford Tractors) je obecně známý fakt, který tu papouškují italiano amici už roky. Krom tohohle živí kocern ještě Chrysler, nebýt toho dohromady, už by dávno krachli, živit je čistě jen výroba a prodej osbních aut v evropě a jižní americe.

A ty stesky o pověrách o nespolehlivosti - ona ta auta ale opravdu spolehlivá enbyla. Třeba slavné Stilo je totálnítragédie co se týče elektriky, 156 a 166 měly tkay řadu problémů, starý káry z 70. let zas rezly (ano story jak za vše mohla sovětská ocel známe) a takové boxery Alfy, to byl taky motorvý etalon, spolehlivost sama.

Nu a dnes je součástí Fiat Group další etalon spolehlivosti, fa VM Motori. Její 2,5 TD z 90. let sou taky proslulé, bohužel nikoliv spolehivostí, ale zvukem připomínající něco mezi Ford Transit po ujetí 500 000 km a razečkou pícnin ale halvně praskajícími hlavami válců.

Takže ono je pak těžké lidem vysvětlit, že denska už je vše ok, když tohle zažili na vastní kůži nebo zprodstředkovně od lidí z blízkého okolí.
10. 3. 2014 12:18
Re: Redakce se zas nudí
A z jakých informací mám vycházet při tom posuzování stavu Fiatu- tedy Fiat group s.p.a.? V oficiálních informacích není nic co by tato tvrzení podpořilo...
10. 3. 2014 11:28
Re: Brod je jeste daleko
Děkuji všem za vlídné přijetí mezi diskutující ;-) , já se tedy že bych uměla samostatně opravovat, to tedy ještě ne, zatím se učím a asistuji při opravách na pozici podržtašky- podávám nářadí, tu něco přidržím a hlavně zkoumám jak že co funguje :-) samostatně bych si bez konzultace s dílenským manuálem a následné kontroly výsledku někým zkušeným troufla tak na výměnu motorového oleje a filtrů ;-) a pár dalších drobností.... bohužel/ bohudík? podle hesla "musíš se hodně učit, abys poznal jak málo víš" s každou další informací se přede mnou objeví další obrovské množství věcí co se tebrve budu muset naučit ;-\ takže nevím jestli někdy nastane okamžik kdy tomu budu vážně rozumět ;-)
Avatar - Barrichello
10. 3. 2014 10:59
Re: Redakce se zas nudí
TO že Lancii odpískají už sem tu predikoval před prá lety, na to nepotřebuju pisálky, stačí zapojit zdravý rozum.

To že nebudou přelepené chryslery s logy Lancie úspěšné taky bylo jasné. Co se týče zbytku, stačí se podívat an současnýs tav evropského fiatu a co vyrábí a jak úspěšný v minulosti byl v segemtnech od střední třídy dále....

A nemusíš být kdovíjaký expert. Spolu s pár čísly z usa je ajsné kdo koho živí a kam se budou a musí ubírat nutné investice a pozornost, pokud tedy nechtějí zbankrotovat komplet, protože je fajn že v usa se jim daří, ale řada modelů je silně zastarálá a sou ve výrobě už 5-8 let...