Značka Lancia nejspíše úplně skončí
Lancia je určitě jedna z těch ikoničtějších značek, z historie se však žít nedá a nad budoucností se stahují černé mraky. Pokus oživit ji převzetím vybraných vozů z amerického portfolia Chrysleru, díky němuž v Evropě tato značka, s výjimkou Velké Británie, kde se stal pravý opak, už vlastně skončila, nevyšel nejspíš úplně podle očekávání.
Kvůli tomu už bylo nedávno rozhodnuto, že se žádný "badge engineering" do budoucna už nechystá a protože prodejní propadák je i model Delta, jeho produkce skončí a Lancia se stahuje i z evropského trhu a stane se značkou jediného modelu na jednom trhu - Ypsilon v Itálii.
Dá se říci, že další krok se přímo nabízí - opravdu nemá smysl držet značku kvůli jednomu, navíc nijak zázračně prodávanému miniautu a na spadnutí je tak pravděpodobně její konec. Připustil to v Ženevě i sám Serigo Marchionne, když prohlásil, že "ne všechny příležitosti je možné využít a je třeba vydělávat peníze". Současně podotkl, že rozhodnuto ještě není ani ohledně Chrysleru, jenž měl původně z Evropy (s výjimkou UK) odejít.
Rozhodnout o budoucnosti obou automobilek v Evropě se má v květnu, přičemž jako nejpravděpodobnější varianta se jeví ukončení existence Lancie. Naopak zcela bez šancí by nemusel být Chrysler, jenž měl původně v kontinentální Evropě skončit kvůli převzetí modelů Lancií. Ten by mohl své americké portfolio doplnit o menší modely na bázi všemožných Fiatů 500 a pokusit se zde uchytit. Stejně tak ale může být rozhodnuto i o konci Chysleru ve Velké Británii.