Mylis sa. Kupe UVMV 1100 GT je jedno auto a Skoda Ferat vznikla prerobenim studie Skoda Super Sport 724, alebo 110 GT. Takze tie auta maju spolocny len motor. Bola to vlastne odpoved Skodovky na 1100 GT z UVMV. Takze doucit svoju automobilovu historiu :-(
Skoda 1100 GT ( Skoda Super Sport 724 )
[odkaz]
[odkaz]
UVMV 1100 GT original
[odkaz]
[odkaz]
Osobne mi tam chyba uz spomenuty nadherny JK2500 od slovenskeho konstruktera Julujusa Kubinskeho a honosne kupe Tatra 613 Coupe Vignale
Tak (méně známých) závodních a sportovních prototypů, co by mohli aspirovat na podobné ocenění tu bylo více. Například nádherný JK2500, možná i taková Baghira nebo Magda
Chápu že vyhrála Škoda 110r a druhá byla Felicia... vždyť pro spoustu současných hlasujících to byl dětský sen. Já bych osobně byl nejraději za prvenství Tatry (a je mi jedno jestli 603 nebo jedné z jejích předchůdkyň). To bylo sice drahé, ale zároveň elegantní, noblesní a moderní auto. Zkrátka král silnic a ukázka toho, že i tady může vzniknout špičkový vůz. To se o silničním erku (a částečně i Felicii), se vší úctou, v době jeho vzniku tvrdit nedalo...
v minulosti bol iny dizajn a proporcie aut ako dnes..... tazko to zrovnavat s novym superbom.... mne sa naopak stare auta pacia... ale osobne na prve miesto by som dal jednoznacne staru feliciu cabrio ;-) .. tu nie je o com
Jo stara Felicie by u me taky vyhrala 1. misto. Novodobe Felicie a Favority sice nejsou tak krasne, ale Metalexu patri dik, ze se vubec o neco takoveho pokousel :yes: Dnes uz nikdo takovou odvahu nema a diky ruznym evropskym smernicim uz asi ani mit nebude.
Nevite nekdo, co je s Kaipanem? Vyrabi se to jeste?
Ze aktualni produkce, zejmena z pera umastenyho Kabane, jsou zrudy. Tvrda rana pro hujery co placaj, ze yetik je roztomilej a zbytek zrud je nadcasovej. Tohle je nadcasovy vzhled.
Však současný Superb 2015 vejde do historie a historie od kdy do kdy se počítá?, pro vývojové dizajnové centrum škody je současný Superb historie a už začaly pracovat na novém Superbu který příjde v roce 2020 nebo příjde později 2025 klidně, protože ten nový bude podle mě nejúspěšnější,ale pracovat na tom můžou klidně už teď
...sa bohuzial narodila v nespravnom roku a s neprajnickym vedenim automobiloveho priemyslu voci osobnym vozidlam Tatra ako takym, nemala sancu... :-!
Pritom znalci urcite vedia v ktorom roku vznikala a kedy vznikol legendarny McLaren F1... - ano, Tatra bola skor a preto je az nepochopitelne, ako dokazala sokovat svojim supersportovym stvarnenim ! :yes:
Holt, technika bola k dispozicii len doslova typu ČKD - čo kto dá...takze motor spociatku moc "nastegleny" nebol, napravy, tlmice, brzdy - vsetko len maximalne priemer doby... :-!
Pritom zaujem hlavne v USA bol slusny, len to nebol schopny nikto vziat za ten spravny koniec a dopriat tomuto autu karieru, aku by si zasluzilo... :-!
Na to, že to dělali na koleně, to byl pozoruhodný kousek. Ale snad každému, logicky uvažujícímu, bylo jasné, že dál, než k prototypům, se to nedostane. Bohužel.
Musím říci, že všechna auta v top10 jsou parádní :yes: (i když já bych minimálně prohodil první a druhé místo). Bohužel o dnešní produkci se to říci úplně nedá. A to u Škody i jiných automobilek (a ano, nový Superb je nádherný). Auta jsou dnes ryze spotřební zboží, jedna generace vydrží na trhu 5 let a už je stará a out. Ale vždyť každá nová generace vypadá vlastně (v kontextu s historií) úplně stejně, jako ta odcházející. Ano, nová auta mají navíc pár elektronických pomocníků a prolisů a zpravidla jsou o něco větší, ale když se odprostíme od detailů, tak třeba Octavia III je úplně stejná jako II. A teď mě nechytejte za slovo, že Golf je stejný už čtyřicet let...spíše chci poukázat na to, že dnes (i z důvodu velmi rychlé generační obměny) jsou vlastně všechna nová auta úplně stejná. Přijde mi, že dříve, i podle modelů, které se umístily, to byl co kus (model) to originál
suhlas... tiez by som to prehodil... felicia cabrio u mna tiez jasny vitaz :yes:
auta uz dospeli do isteho stadia kde uz nie je moc co zlepsovat... preto sa auta z generacie na generaciu v buducnosti uz budu viac podobat... bez ohladu na znacku triedu a postavenie .....
zoberme si priklad: medzi G3 a G4 je vcelku neskutocny rozdiel jak v bezpecnosti tak vo vybave aj dizajne a el. systemoch ... ale medzi G7 a G8 uz taky skok iste nebude... sme uz na istej urovni od ktorej sa uz neposuvame skokmi dalej ale ideme uz len po krocikoch.... uz sme dosiahli fakticky strop...
eRko sa bez pochýb stalo českou ikonou a v mnohých zrejme evokuje čosi výnimočné čo nemohol mať každý, ale po čom väčšina skutočne túžila, narozdiel od papaláškych tatroviek, ktoré si ľudia spájali s vtedajšími funkcionármi. Toto je len taká moja úvaha, ale podľa mňa je eRko preceňované a čo sa krásy týka, radšej by som na piedestáli videl Tatru. Ideálne T87-ku. Bolo by zaujímavé spraviť rovnakú anketu niekde v Amerike, kde k nominovaným autám nemajú žiaden vzťah a že ako by rozhodli.
Myslím, že by do ankety měly být zařazeny jen vozy, které se, alespoň v malých sériích, vyráběly. Kusové prototypy nikoliv. To je k těm sériovým trochu nefér.
Kralovnou silnic je jednoznacne Tatra 603...!!!
Aerodynamicka a krasna karoserie a motor se spravnym poctem valcu u ktereho beha mraz po zadech, to je poctive ceskoslovenske AUTO !
Byl to můj sen,,mít červené Erko s blatníkama ze Š1000...
Jak jsem si ho pak mohl klidně koupit,neudělal jsem to,jelikož se tady začaly vozit auta z německa a teď bych zase jedno Erko chtěl mít,nebo Š Felicii cabrio....JJ..to tak v životě je..
Na předních místech škodovky... lidi asi nepochopili, že to není anketa o tom, čím dříve jezdili či čím jezdili jejich rodiče. Jiné vysvětlení pro to nemám. Né že by Š110R bylo ošklivé auto, ale nejhezčí není ani omylem. A taková Tatra T80 s motorem V12 tam chybí úplně, přitom by si tam zasloužila být v každé karosářské verzi, která vznikla(vím minimálně o třech)! To samé původní 613 od studia Vignale. Jinak o anketě jako takové jsem ani nevěděl, takže nevím, jaká byla její pravidla. Zda se mohlo hlasovat jen o vyloženě českých značkách, nebo i o zahraniční vozech s českou karoserií? Pokud platí i to druhé, pak by u mě první místo zasloužila Lancia Astura s karoserií Sodomka. Ale o tomhle autě asi většina lidí ani netuší, že někdy vzniklo.
Co takhle nedávno zrekonstruovana Škoda 440 Karosa ze Sodomkovy dílny, nalezena a zrekonstruovana ve Východních Čechách??? Podle mě absolutní porno na kolech...