Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Avia v nové době: Od licenčních Francouzů k novému začátku

Letňanská automobilka sice v létě roku 2013 ukončila produkci, letos se ale pod vedením nového vlastníka vrací zpět na scénu.
Zpět na článek
28. 9. 2016 08:33
28. 9. 2016 11:50
28. 9. 2016 12:16
28. 9. 2016 12:34
28. 9. 2016 21:00
28. 9. 2016 11:47
28. 9. 2016 16:42
1. 10. 2016 21:57
28. 9. 2016 08:33
Praga
Proč jsou ve fotogalerii obrázky Pragy V3S?
Rozbalit vlákno
4
28. 9. 2016 11:50
Re: Praga
Protože Avia Pragovky vyráběla, takže jsou tam opodstatněne.
28. 9. 2016 12:16
Re: Praga
Stejně tak vyráběla 706 a 805. Ty v galerii nejsou. Proč? Krom toho je v galerii jen verze M6T, jiné ne. Proč?
Nehledě na to, že právě variantu P V3S M6T nevyráběla Avia, ale dělala se v Přelouči, pokud se dobře pamatuji.
28. 9. 2016 12:34
Re: Praga
nebyla to spíš škoda 706, kterou dělali v jablonci a tatra 805? tu druhou podle mě vyráběly v Plzni a v Avii se pak jen dělal kvůli kapacitě, ale to nechci kecat.
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 21:00
Re: Praga
Praga V3S se v Letňanech vyráběla až do roku 1988, vyráběla se ale jen orignální verze a MODERNIZACE M2, na té ostatně dělal můj táta.
Ostatní verze už dělali vojenské popravárenské podniky, zejména Přelouč, pozdějí verze měly motory i budky Avia. Ostatně na nápravách V3S byl založen i vojenský ROSS pro armádu.
28. 9. 2016 09:41
Zapomněli jste
na novou modelovou řadu Avia AN, kterou Avia připravovala koncem 80. let, ale která se nakonec nevyráběla.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 20:58
Re: Zapomněli jste
Tak tak, bylo to v roce 1990 komplet připraveno ke spuštění sériové výroby, jenže stát do toho nedal korunu a tak se dál vyráběly verky s nesklopnou budkou a jen se modernizovali.
Avia je jenden z mála příkladů, kde firmu zabili nikoliv komunisti, ale polistopadový režim.
28. 9. 2016 21:54
Re: Zapomněli jste
V roce 1967 byla řada A moderní vůz. Ale kolem roku 1980 už byla pomalu za zenitem. V té době se již měl připravovat nástupce (třeba nerealizovaná řada AN). Takto avia promrhala 10 let. A čím to bylo? Protože pro trh východního bloku v letech 1980 - 1990 tento zastarávající postačoval. To co přišlo po revoluci už jen dokonalo zkázu.
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 22:44
Re: Zapomněli jste
AN se testovala od půlky 80 let, mam spousty fotek jak stojí za plotem na odd. vývoje a jezdily zkoušky. Měla sklopnou budku, modernější interiér, lepší motory.
28. 9. 2016 23:02
Re: Zapomněli jste
Tak potom je to dvojnásobná škoda, že řada AN nevyjela kolem roku 1984 -1985.
28. 9. 2016 23:05
Re: Zapomněli jste
No ona je škoda, že nevyjela i v tom roce 90, protože i v té době byla mnohem modernější než to, co Avia vyráběla dalších 10 let.
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 23:10
Re: Zapomněli jste
Přesně tak, ono vývoj netrvá rok kor v podmínkách socialismu ale byla velká škoda to zahodit. Tisíce hodin zbytečné práce a vyhozené peníze....
28. 9. 2016 23:03
Re: Zapomněli jste
Pamatuju se, že se o tom kolem roku 90 psalo jako o hotové věci, která se má začít vyrábět. Byl jsem potom překvapenej, že se dál nic nedělo. Přitom to vypadá, že to byl na tu dobu moderní náklaďák.
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 23:12
Re: Zapomněli jste
dokumentace byla připravené, zkoušky odjety, vše připraveno k sériové výrobě, jenže v roce 1990 ještě fabriku vlastnil stát a nebyl schopen jí tak rychle někomu prodat ani do ní nalít peníze na rozjezd výroby, proto to tak dopadlo. Obdodbně stát a jím dosazení lidé zničili Liaz
28. 9. 2016 23:17
Re: Zapomněli jste
Dochoval se vůbec nějaký prototyp?
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 23:26
Re: Zapomněli jste
To netuším, do roku 2000 tam v areálu stály, co se dělo pak fakt nevím, od té doby sem tam nebyl a i tatík tam skončil v roce 2001 protože rušili vývoj a přešel zpět na letectví kde začínal a dělal pak pro GE Aviation.
Vím že jich tam bylo několik když sem tam v letech 95-2000 chodil
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 23:36
Re: Zapomněli jste
[odkaz]
[odkaz]

Oproti A21/A31 moderna co

Další zahozenej prototyp byl náhrada V3S pod názvem Avia S-430 a taky projekt BAZ "Děvín" nebo univerzální kabina pro Liaz a Tatru
29. 9. 2016 07:44
Re: Zapomněli jste
S430 byl vyvýjen od roku 1965 (ještě před nástupem řady A), bylo to sice zajímavé vozidlo, ale bohužel dost nepovedené (jízdní vlastnosti v terénu, benzínový motor s vysokou spotřebou, nízká nosnost.....). Ale poznatky z tohoto projektu byly použity následně při vývoji liazu řady 100.
28. 9. 2016 11:47
Avia
Měl jsem A30, A 31, A 31T. To byla skutečná bída.
Ted mám jednu z posledních, ne-li poslední D120 s Cumminsem. POkud nebudou dělat jen vojenské podvozky, tak do nějaký 12tunky zas půjdu. Ta už mi pak do důchodu možná vydrží...
Rozbalit vlákno
0
28. 9. 2016 16:42
Nevím...
Snažit se prosadit v segmentu lehkých a středních nákladních vozidel, který je obsazen konkurencí se zastaralým vozidlem......
.....to má těžko šanci na úspěch.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
29. 9. 2016 16:15
Re: Nevím...
souhlasím, navíc je značným hendikepem korejský design.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2016 08:45
Re: Nevím...
Co na tom autu s novými motory Cummins Euro 6 a novou převodovkou bude tak zastaralého? Ta modernizovaná budka? Nebo rám? >:D
1. 10. 2016 21:57
Re: Nevím...
1. Rám vozidla, který je vysoký a má při plném zatížení tendenci praskat
2. Brzdová soustava vozidla, která trpí problémy s těsností a má sklon k vadnutí
3. Ano budka, i když bude modernizovaná, tak konkurence je dneska někde jinde