Minulý týden se protagonisté automobilového show The Grand Tour pustili do netradičního testu SUV. Vyzkoušeli, jak praktické jsou, když doma máte hromadu velkých roztomilých chlupáčů.
No hlavně v tom testu celkem zřetelně dal najevo to, co se korektní novináři bojí napsat. Že SUV jsou zbytečná a v terénu toho moc neumí. Jen silničky na chůdách. Ta móda jezdit ve městě velkým SUV je pakárna.
Tak s letními gumami po zmrzlém a zasněženém svahu... Těžko srovnávat s F150 s offroadovými pneumatikami. Bylo ale vidět, že RR se choval asi nejlépe, Macan podivně přepínal pohon kol, Alfa to zabalila už v písku. .I když tedy Jeremyho pokus udělat otočku pomocí elekronické brzdy byl takový - Clarksonovský. Ale to je teď celé TGT (jako host Paris Hilton), snad jen výlet v Jaguárech po Coloradu v jednom novém díle se mi opravdu líbil.
Fakt je, že druhá řada je lepší než první. Bohužel opět přibyly rozhovory, teď dokonce se dvěma hvězdami, o kterých my Češi mnohdy nemáme ani ponětí.
Ale abych nehudral, líbil se mi taky přejezd přes Pyreneje ve "starém" Jaguáru, Astonu a novém Type-R. Snad jen sledovat, co dělá Jeremy s autem za cenu menšího Grippenu, opravdu bolí. Převodovka bude nejspíš na odpis a provrtání skla, aby auto lépe větralo... Njn, to už jiné nebude, spíš jen horší. Občas mi to příjde malinko ve stylu "kdo z vás na to má"?
Protože ležím s chřipkou, zkouknul jsem i jeden díl druhé řady TG s výletem na Kubu, to se mi popravdě moc líbilo. Je z toho cítit takové nadšení, radost z akcí a z aut vůbec. I když samozřejmě souhra té nové trojice nebo dvojic je jako anglické pito proti plzeňskému.
Dominic Cooper, Dynamo, Michael Ball, Alfie Boe, Luke Evans, Hugh Bonneville, Kevin Pietersen... To je takový výběr, pak tam byl ještě třebas profi boxer a wrestler (abych nekřivdil, právě tento díl byl vynikající). Člověk se aspoň vzdělá v anglo-amerických reáliích.
Tak Luka Evanse mám škrtnout, je to oblíbenec mé dcery.
Viac ako nakladanie psov mna osobne prekvapil zalostny vysledok pohonu tychto aut. Dve z troch (alfa stelvio a porsche macan) po par smykoch v piesku prepli do nudzoveho modu a okruh dokoncili rychlostou chodze! To akoze na keru onu mi je taky system, s ktorym sa musim bat zahrabat v piesku kolesami?
OK, beriem ze oni tam predtym uz asi odjazdili par kol (bolo vidno stopy po pneumatikach), ale aj tak. Myslim ze ten system by mal byt odolnejsi. Vlastne len ten Velar to prezil so ctou.
Otazne ako by dalsiu cast prezila ta Alfa (lol, 500-konove suv bez moznosti mat tazne zariadenie? talianom vazne "ide" karta!), ale Macan tam tiez pohorel. Ze sa mu letne na trave smykaju, to je logicke. Ale preco iba predok, a zadne kolesa stoja? To snad aj prvy haldex zvladal lepsie...
Snad těmi "velkými SUV" nemyslíš Macan a Stelvio. Když budu chtít auto s kufrem pro většího psa, tak si jednak vyberu větší SUV, ale hlavně si vyberu něco s kolmými pátými dveřmi, což právě rozhodně není případ Macanu ani Stelvia, a nakonec ani Velaru...
Takhle nějak vypadá auto s ideálním kufrem ala psí bouda pro maxipsa Fíka:
[odkaz]
případně:
[odkaz]
To vis jako vzdy kritizuji tady lidi, co nemeli velka SUV, jen primeske podrztasky nebo Q7 a pod, ale velka SUVktera si poradi i s terenem jsou. Ja jich mel hned nekolik, uz at uz SUV, Pravych Offroadu ci pick upu. JInak u nas v RX450h prevazime nekdy i 3 psi v pohode a elektrika se zavre :-) navic plno lidi mazlicky prevazi v bednach. Jinak ja s SUV projel vzdy vse, co sem chtel, a to nejezdim nejake obyc polnacky, ziju v horach a jezdim se psama dosti do terenu, abych se dostal jinam nez se bezne jezdi, jelikoz chci mit od lidi klid :-) takze tady ty keci lidi jdou jednim uchem dovnitr a pak ven.