je hezké že tam zůstala aspon moderní lakovna, ale co mam info tak montážní linka a linka na kabiny je komplet fuč, to odtáhli do Indie a z podlahy koukaj jen dráty, jinak prázdná hala. Takže to budou muset udělat zcela nové....
Tatru nezachránilo nové vedení, ale to, že se firma elegantně zbavila všech věřitelů.
je opravdu rozdíl mít předluženou firmu, které jen úroky z úvěru sežerou všechen hypotetický zisk, a firmu, která je zcela bez dluhů. to se hned jinak podniká.
navíc se jinak podniká v době ekonomické krize, kdy poptávka po autech typu tatry prudce propadla a logicky to nešlo dělat jinak než úvěrama. a jinak se podniká v době globálního ekonomického rústu, kdy trh s auty typu tatra globálně roste.
a i když se o tatře říká, jak je úspěšná, tak teď prodává zhruba pětinu toho, co před krizí, což je sedm osm let zpátky.
Možná levný střední náklaďák na trhu chybí, co je dneska na výběr? Eurocargo od Iveca, Maxity od Renaultu, možná nějaký malý MAN (TGL, LE). Zapomněl jsem na něco? Každopádně jestli něco na silnici naprosto nenávidím, jsou to staré avie. Pokud by se je povedlo vypráskat a nahradit něčím normálním, budu štěstím bez sebe. Ale vývoj vlastního nového auta od nuly je ekonomicny naprosto nesmyslný, takže pokud by něco skutečně začali vyrábět, viděl bych ot opět na nějakou licenci. A možná ZASE od Renaultu.
Oni nic vyvíjet nebudou, pojedou dál to co vyráběli do roku 2013, jenom trochu upraví budku a nárazník, daj do toho nové motory Euro 6 a převodovky a možná nové nápravy a jedou dál.
Výroba nákladáků je skládačka komponent - motor je cummins, převodovky Praga nebo cizí, nápravy ze španělska, spojka ZF, celý interiér a lektro někdo dělá na základě toho co si vymyslíte, takže fabrika dělá akorát rám a kabinu....
A to maj vyvinutý.
Lakovna je 100% funkční, další rpovozy taky, zbývá tam nainstlovat novou montážní linku a dohodnout se s Indama co a jak s kabinama a můžou začít vyrábět.
Píšou že chtěj dělat 4x4 a dvoukabiny, takže budou dělat hlavně speciály pro armádu, hasiče, montážní firmy atd.
Pokud vím tak tento pán je dost schopný - třeba koupit licenci na jakékoli vozidlo a vyrábět to v ČR pro armádu - zároveň to bude mít homologaci pro NATO. A obrana by se měla probudit a takovéto aktivity podporovat. Ať se to furt nekupuje z ciziny.
Myslím že tento člověk má sakra tah na bránu.