Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Czechoslovak Group a jeho plány s Avií

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 22. 7. 2016
34
12
Zobrazit náhledy (34)
Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia
Automobilka Avia se má podle oficiálních plánů holdingu Czechoslovak Group vrátit k vývoji a výrobě nákladních automobilů.

Holding Czechoslovak Group (CSG) koupil od indické společnosti Ashok Leyland Motors letňanskou automobilku letos na jaře Avia. Předmětem akvizice se stal letňanský podnik a práva k tradiční české značce.

Akvizice letňanského podniku a značky Avia plně odpovídá strategii CSG investovat do podniků tradičního československého průmyslu. Avia má potenciál stát se dalším prosperujícím členem holdingu CSG a zařadit se tak po bok automobilky Tatra.

Indická společnost Ashok Leyland Motors koupila Avii v roce 2006 a v jejím vlastnictví letňanský podnik znovu rozjel výrobu nákladních vozidel. I přes investice nového vlastníka a každoročně se zvyšující počet vyrobených vozidel, ekonomické aspekty vedly vedení společnosti Ashok Leyland Motors k rozhodnutí ukončit v roce 2013 výrobu vozidel v Česku a přenést ji do Indie.

Letňanský podnik nadále zajišťoval servisní podporu pro už vyrobená vozidla a zůstaly v něm i některé moderní technologie, jako například lakovna. Indický vlastník se podle materiálů holdingu CSG i přes ukončení výroby o areál dobře staral, takže provozní i výrobní prostory jsou ve velmi dobrém stavu.

To má holdingu CSG umožnit obnovit velmi brzy výrobu nákladních vozidel. Ashok Leyland Motors a CSG mají velký zájem rozvíjet i nadále výrobní a obchodní spolupráci, a to nejen v případě Avie, ale také kopřivnické Tatry, pro kterou je indický trh velmi významný.

Avia podle oficiálních materiálů i nadále zůstane v rámci holdingu CSG samostatným podnikem, ale rýsuje se možná kooperace při výrobě i vývoji.

V budoucnosti by Avia měla nabízet širokou paletu verzí vozů. Tedy například i s dvoukabinou, kterou představila na autosalonu v Hannoveru v roce 2012 nebo s pohonem všech kol. Právě na vývoji vozidel se znakem náprav 4x4 už Avia v minulosti spolupracovala se společností Excalibur Army, takže je na co navazovat.

Avia má navíc homologaci na vozidla s motory Euro 6, což usnadní spuštění výroby, stejně jako moderní lakovna, které je i přes několik let nečinnosti plně funkční.

V současnosti Avia zaměstnává pouze necelých třicet lidí, v současnosti ale kvůli obnovení výroby potřebuje tým zaměstnanců rozšířit. Žádané profese jsou zejména konstruktéři a pracovníci finální montáže.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Drzim
fahrenaufderautobahn
| 22. 7. 2016
Tatru nezachránilo nové vedení, ale to, že se firma elegantně zbavila všech věřitelů.

je opravdu rozdíl mít předluženou firmu, které jen úroky z úvěru sežerou všechen hypotetický zisk, a firmu, která je zcela bez dluhů. to se hned jinak podniká.

navíc se jinak podniká v době ekonomické krize, kdy poptávka po autech typu tatry prudce propadla a logicky to nešlo dělat jinak než úvěrama. a jinak se podniká v době globálního ekonomického rústu, kdy trh s auty typu tatra globálně roste.

a i když se o tatře říká, jak je úspěšná, tak teď prodává zhruba pětinu toho, co před krizí, což je sedm osm let zpátky.

Avatar - Stejsn
no nevím nevím
Stejsn
| 22. 7. 2016
Kéž bys měl pravdu! Já je fakt nenávidím a proto si jich na silnici všimnu. A i po Praze jich jezdí fakt víc než dost.
Avatar - Barrichello
no nevím nevím
Barrichello
| 22. 7. 2016
Armádě dodává Tatra......
Avatar - Barrichello
no nevím nevím
Barrichello
| 22. 7. 2016
Ale jo, pár jich jezdí jezdí, jak starých modrých, tak novějších A31 Turbo nebo pak A60/A75 se sklopnou budkou.
Avatar - WinDiesel
no nevím nevím
WinDiesel
| 22. 7. 2016
staré avie licence renaultu už jsou pryč už nejsou prakticky vidět opravy už byly neúnosné a levných ojetin je dost