Lehké euroasijské náklaďáčky už se stávají natolik výnosnou kategorií, že se Volkswagen rozhodl si tentokrát vyvinout svůj vlastní. A věnoval mu špičkovou techniku i zajímavý design.
... Aneb můžeš použít menší motor, který ale o to rychleji odkráčí do věčných lovišť, zvláště pokud již má VW s motory 2,0 TDI problémy a po roce a půl musel nasadit "druhou" generaci těchto motorů. (náhrada piezovstřikovačů vstřikovači solenoidovými, problémy se vstřikovacími čerpadly).
Myslím že Japonci vědí dobře co dělají, když dávají 2,5 nebo 3 litrové motory (přičemž dvoulitorvé motory k dispozici samozřejmě mají také...)
Mitsubishi L200 (2,5 DI-D, 3,2 DI-D)
Nissan Pick-up (2,5 dCi)
Nissan Navara (2,5 dCi a 3,0 dCi V6)
Toyota Hilux (2,5 D4D a 3,0 D4D)
Ford Ranger / Mazda BT50 (2,5 TDCi a 3,0 TDCi)
Výjimkou je Ssangyong Actyon Sports (2,0 XDI)
Opravdu mám obavu o životnost motoru. Motory 2,5 TDI z Crafteru asi nepoužili, protože mají také problémy se vstřikováním (řada propálených pístů do 50000 km, no tak nevím... ;-\
hlavně se 120kW je to docela chudáček, a s těma 90kW to je snad omyl :no: ten 3,2 od Mitsu má 200koní to mi přijde na náklaďák tak tak akorát
No a jak (dlouho) v tom bude fungovat DSG to se taky nechám přeqapit
Pravda je taka, ze je to off road pick-up, nie coupe... Cize tam su vykony 110 - 130 kW bezne, a viac ma malo kto! A tie auta idu dobre - maju silu, su pruzne. U nakladakov sa hraje na tuto strunu, nie na to kto z nuly na sto da rychlejsie...ci Hilux alebo Navara...
no 120kW je akorát tak do Superba, vzhledem k tomu, že tyhla auta jsou určený k odvezení balíku slámy, fůry dřeva nebo kamení, táhnutí vleku s Bobcatem, lodí, autem, tak by to muselo mít maximálku tak 100 aby to bylo zpřevodovaný
Šmarjá, síla nespočívá pouze v papírových parametrech... Boha jeho, počkej až tyto vozy postaví proti sobě. Myslím že řada lidí bude nepříjemně překvapena, protože mít 40 leté zkušenosti ze všech koutů světa - a nemít tyto zkušenosti - to je velký rozdíl...
Leda že by VW zabodovalo s měkčenými plasty... případně se slícováním, úžasným... >:D
Uvidis, az to bude jezdit. Podle me objem nicim nenahradis,jak jde o pracovni auta.. vetsi objem, na ten objem kapku mensi vykon a vydrz jde o stovky tisic kilometru nahoru... Kazdopadne to ma mit bitdi motor s upravenou charakteristikou,takze i odspodu to nejakej zatah mit musi + nejake to adekvatni zprevodovani a vysledek je na svete.. pojede, jako z praku. :-! Jak dlouho, tot ale otazka
Na to tam je redukcia asi! pri plnej zatazi a kopcoch ju pouzijes, no aj tak su tie motory ladene viac na N.m ako na vykony. Sedel si niekedy v takom aute? Keby ton nakladov alebo aut na privesoch povozili Tranzity Daily ci Sprinteri a casto nemali viac ako 90 kW, vy uz by ste chceli aj v Smarte mat V6 twinturbo!
Viem, ze mas karu co ma 500 koni a na take daco sa perfektne zvyka, no realita je trosku inde. Tebe by to bolo samozrejme neskutocne lenive, no trh s off road pick-upmi je uplne niekde inde!
Uz navara s cca 120 kW bola niektorymi brana ako zbytocne premotorovana a 98 kW stacila. Je to pick-up, ciza mala vaha vzadu vozidla, velmi do v zakrutach pri zoslapnuti plynu prechadza do smyku a poniektory s tym dokazali aj z 2-ky (alebo 3 ky?) z miesta zahrabat a "tahat ciary".
kára s 500koňma nemůže vyjet na semislickách kvůli sněhu - takže vím co je "normální auto", normálně jezdím Forestrem, kupodivu má 160koní a 4válec, takže V6ku do Smartu netlačím. Vzhledem k tomu že má i tu redukci, ovládám i řazení desetispeedu.
Ale netvrď mi, že jsi nikdy neviděl jak vypadá pracovní nasazení těch aut, a finta je, že potřebují i při redukci výkon z nízkých otáček, takže to zase tak moc redukovaný bejt nemůže. Takže si to koupí dvě sorty lidí, první pro vožení lehkých věcí ale v těžkém terénu, druhá pro vožení těžkých věcí po silnici. Obě rozhodně využijí výkon např. Pajera tj. 200koní, dříve 137kW. Tak se nebavme že najednou postačuje 90kW
Dodávky toho odvozí opravdu dost, a nebo taky ne někdo vozí poštu, někdo kartony cigár, věci co mají objem ale nemají hmotnost. Dodávky netahá 4x4. U dodávky je priorita spotřeba a pořizovací cena a za dva roky jde do šrotu. To taky není nasazení Amaroka...
očividně ano .. navíc dělá jako by to byl jediný motor v nabídce. Na vození sena, lopat, agregátů bude těch 90kW bohatě stačit. A na tah si vezmu ten silnější motor.
No a ty se podívej na F150, Durango, Tundru, Canyon, Navaru - což je všechno blíž nasazení než Defender nebo Massif a hlavně jsou to bojovníci proti kterým Amarok jde do cílového trhu
Nene, to je blbost, Amarok nejde proti nim, jde proti Hiluxu, Rangeru, Dakote atd, utrid si trosku pojmy a tridy, Navara mezi tebou zminene absolutne nepatri, na to maji Armadu a Titana
Viz má osdpověď pod newsou o Octavii... opravdu si myslíš, že výrobci nasazují "nové" motory až když musí a serou se? Naivní představa... takže třeba T-Jety jsou poruchové ***, když teď přišly verze s MultiAir apod......? Zajímavá logika...
Zdá se mi to, nebo tentokrát chlapci od VW předvedli německo-čínskou lidovou školu disajnu a tvořivosti? Vždyť to auto postrádá k vkusu. Přední maska s naprosto připitomělým výrazem a zadní část? Absolutně bez nápadu.
Vedle Tuarega působí dost bídným, a řekl bych, až ubohým dojmem :no:
A vnitřek...? to je kapitola sama pro sebe. Bez charakteru, nápadu a praktičnosti.A kterýho majitele pickupu zajímaj chromovaný doplňky, mě teda ne. Tuzéřina za 1+.
PS podle fotografií se samozřejmě nedá posoudit vůz. To je o osobním kontaktu. Ale mohli si odpustit, na všech snímcích, kde auto pózuje mimo asfalt, obout ho do silničních gum :no: Vypadá to směšně 8-s
presne.
ukazka toho ako to vyzera ked sa setri - tu sa ocividne setrilo - kazda krivka - vsetko zreciklovane. Interier - pochromovana Dacia Duster.
Jasne, je to hlavne pre ameriku, musi to byt lacne.
To je to správný slovo! Připitomělej výraz má to auto! A já furt nevěděl jak to nazvat. S těma chromovanejma doplňkama máš taky pravdu...ale to je poslední dobou u VW klasika. Asi jejich designeři žijou dojmem že čim víc chromu, tim luxusnější kára. Jinak bych dodal ještě že nechápu ten červenej gumicuk u zadního sedáku a držák na kafe u zadních sedaček, kterej bude to první co někdo ukopne! :no:
Pánové asi nechápete hlavní náplň tohoto vozu. Tohle není SUV na kompenzování fyzických nedostatků, ani přerostlej lifestylovej doplněk. Tohle nebude jezdit v bílé perleti na bling bling chromových kolech... tohle je dělník podobně jako Navara nebo Hilux. Ale i jako pracant bude mít co nabídnout! Manuální převodovka bude v této kategorii aut asi ta nejlepší, nejpřesnější... prostě VW. 90 kW málo? No to nemyslíte vážně. Je hodně dodávek které jezdí naložené i s menším počtem koníků pod kapotou bez větších problémů. Když k tomu přidám slušnou ergonomii a kvalitní dílenské zpracování tak bych řekl že toto auto bude důstojným konkurentem Navary a Hiluxe. Podle mě je to zatraceně parádní auťák :yes:
tomu rozumiem, len ide o to ze na tom aute je az moc vsetko presne v linii VW, az moc presne. Trochu vlastneho vyrazu by to chcelo, napriklad taky Crafter vyzera zaujmavo na to ze je to uzitkac.
No, bojim sa ze vo verzii bling-bling chrom ho uvidim u nas castejsie ako vo verzii Pracant.
Jo Crafter je opravdu krásná dodávka a prakticky asi neznám hezčí. Já si naopak myslím, že vzhled Amaroku je jeho silná zbraň. Koukneš na něj a i bez znaku poznáš, že je to VW. Prostě je to takzvaně corporate identity. každá automobilka tohle dělá. No je fakt že se určitě najde blázen co to posadí na nízkoprofilové 22" kola >:D
v Ženevě jsem byl, a tohle auto pro mě bylo asi tím nejzajímavějším z celé výstavy - zbrusu nový pickup 4x4 od renomovaného výrobce tu nemáme každý den.
A musím říct že podle mě jde o velmi povedené auto které bude mít velký úspěch. Podle toho co jsem mluvil s několika prodejci konkurence se jej velmi obávají - což je vzhledem k renomé a úspěchům značky v čr pochopitelné.
Druhou věcí je již výše zmíněný motor "jen" 2,0TDI byť s velkým výkonem. Stejně tak elektronicky řazená redukce.
Jsem na životnost tohoto provedení zvědav, ale myslím že dříve nebo později se i u konkurence v rámci ekologistického poblouznění, co2mánií, downsizengového šílenství a "pokroku" v rámci trvalého růstu objeví takovéto specifikace i u konkurence.
Už se nemůžu dočkat až se objeví první kousky na silnicích. :yes:
Já se právě obávám, že se ze silnic rychle přesunou do servisů. VW má nulové zkušenosti s opravdovými offroady a motor 2,0 TDI není ani zdaleka bezporuchový a už vůbec není dostatečně dimenzován.
Už chápu, proč VW nepoužil název ROBUST - protože smyslu tohoto slova by prostě nebyl schopen dostát a byla by z toho leda ostuda.
to ukáže až čas - byť to použití motoru "jen" 2,0 je asi nejdiskutovanější téma z hlediska dlouhodobé spolehlivosti. myslím že horší než nová navara to asi být nemůže :-)
Můj nick je Tebou špatně pochopen, stejně jako to, co jsem chtěl říci... :-|
Hlavní je ale za zádnou cenu si nepřipustit, že je na koncernu co kritizovat. Jen tak dál chlapci, správný přístup.
S tímto podobným přístupem nedávno Toyota tvrdě narazila, taky si tam lhali do kapsy a lálali rekordy prodejů... :no:
Jediné co je zatím možno "kritizovat" je objem motoru. A to je tak vše, protože jinak o Amaroku víme prd. V užitkových vozech má velké zkušenosti a dokonce má v archivech i úspěšný vojenský terénní vůz VW Iltis.
Poznámka k nicku byla jen nadsázka, nemusíš to brát hned doslova/osobně... ;-)
Nemám problém s konstruktivní kritikou čehokoli, ale např. po delší předváděcí jízdě, důkladnějším testu, nebo praktických dlouhodobějších zkušenostech.
Ovšem nevidím zde poprvé podstatnější kritiku pouze na základě krátkého textu a páru fotografií. Tady to jsou biturbodiesely, které ještě nikdo ze zasvěcených "jasnovidců" neviděl jinak, než na fotce, pod Sharanem je to "kritika" ovládání climatroniku, o kterém ví zasvěceně kritizující prokazatelně "kulové" a o DSG se tu tvrdí, že neumí rychle podřatit o dva stupně..., to vše se tu řeší tzv. teoroeticky, bez praktických zkušeností s kritizovaným "objektem"... :-)
P.S. Např. podle srovnávacích testů taky funguje celkově lépe diesel R6 biturbo v 7ičkovém BMW, než V8 turbo v S-klasse...,
takže já bych to viděl otevřené a raději počkal na praxi a příp. na kompletní/úplnou paletu motorizací...
omg, ty se tím tak oháníš, ale jel jsi někdy offroadem?
Víš o čem je ten výkon? Že ten silnější a větší motor bude mít stejný výkon jako Amarok, ale vždycky o 300-500otáček níž. A k čemu to je? Ten dvoulitr bude mrtvej na spodek, a když bude potřebovat výkon, musí počkat na turbo, turbo dá vykonový ráz, a ten ráz utrhne kola - auto zůstane stát. Takže pokud to auto nebude mít potřebnou prostupnost, bude to opravdu jenom na vožení lopat po městě, tzn. lepší volba bude std. auto a vozík.
já jsem pro, ale jestli to dopadne jak ta Q7ka na videu co tady bylo, marně se rozjíždějí do kopce se simulací kluzké poloviny, tak to bude dost thriller...
tohle auto skončí povětšinou jako lifestylový pickup pro ty, kteří se budou chtít "blejsknout" tvrďáckou károu a občas zatahaj koně nebo zálesácky vyrazí naštípat třísky po polní cestě.
Od VW vynikající marketingový počin - to žádná - ale asi trošku narazíme na prozatimní minimální zkušenost v tomto segmentu. Cokoliv, co poddimenzují - tzn. že to dimenzují na silnice - se jim vymstí. Ti, kteří skutečně auto potřebují na práci nebudou takovouhle masírku potřebovat a vyhnou se jí obloukem - to je osud nové navary - kde musel pověst pracanta zasahovat staronový pickup - kdysi taky navara, ale teď už "jen" číslo..... Honění kW výkonu - ale soudruzi - při práci jde hlavně, jak to tu někdo trefně už napsal - o zpřevodování. A ještě o schopnost vydržet někdy až idiotské zacházení... Takže, co vím hilux měl v základu někde okolo 80kW - a držel.... hlavně, že dostal na kolo krouťák. Teda neviděl jsem ještě v rozbředlým lese frčet někoho 150kou.... optimum je někde okolo 100kW a krouťák okolo 450.... "Nahoněný" motor, kterým se blýsknete před puberťačkama na křižovatce, je sice fajn pro ego, ale taky fajn pro servisy.... Nemyslete si - přeji tomuhle vlkovi, ať se mu daří - jen mne trochu mrzí absence třílitrového dieslu(nenahoněného) a doufám, že přední náprava nebude alá máslo z prvních passatů....
Souhlasím. Nechápu, proč VW nepoužil motor z rodiny pětiválců. Proč tam cpou motor z osobáku, byť s trochu jinou charakteristikou? Mají kvalitní dodávkový motor. Tak proč tam není?
Omyl, tento "kvalitní" 5 válcový motor právě prochází stádiem značného množství poruch - do 50000 km je řada propálených pístů, piezovstřikovače ukapávají při vstřikovacím tlaku kolem 600 bar, je to opravdu velký problém.
Aha, tak v tomto případě se jedná o tu novou variantu, ne? Já mám zkušenosti z minulý a předminulý generace Transportera. Tam to byl jedinný normální motor.
Ze tu citam kvalitnu diskusiu,pretoze ked som sa o tejto imidzovke,jej slabej konkurencie hlavne Japonskej a US a ze si to kupia ludia len koli logu VW zmienil v diskusii v prvych fotkach bol som zasypani kritikov.Som rad ,ze tu citam clanky ludi co vedia co je a naco sluzi Pick-up a nezamienaju si to s Velkymi SUV.