Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Amarok: První ženevské dojmy

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 6. 3. 2010 • 18:28
76
61
Zobrazit náhledy (76)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Lehké euroasijské náklaďáčky už se stávají natolik výnosnou kategorií, že se Volkswagen rozhodl si tentokrát vyvinout svůj vlastní. A věnoval mu špičkovou techniku i zajímavý design.

V Argentině vyráběný model si odbyl velké entreé na letošním Dakaru a po slavnostním launchi v Jižní Americe přichází i do Evropy. Je první svého druhu z divize užitkových vozů Volkswagen Commercial Vehicle (VWCV).

Po nepříliš průlomovém modelu Taro, vypůjčeném od Toyoty (odznaková verze Hi-Lux), se koncern rozhodl tentokrát velkému automobilovému výrobci konkurovat a s využitím mimoevropských kapacit vyvinul a vyrábí klasický rámový pick-up. Jeho karosérii navrhl opět samotný Walter de Silva a kromě pětimístné budky příští rok nabídne i Single cab. Nad konkurencí chce vyniknout volbou tří různých konfigurací pohonu a především nejmodernější technikou z rodin TDI a DSG. Teprve jako druhý (po novém Transporteru) totiž dostává nový, dvoustupňově přeplňovaný dvoulitr BiTDI, i když s dále sníženým výkonem na 120 kW. Chybět nebude ani 90kW TDI a přímovstřikový zážehový motor na bioetanol. A také nasazení DSG bude premiérou v této kategorii.

Tvary propůjčil koncept SAR a jejich účinek umocňuje netradičně řešená příď, rozdělená do dvou uzavřených polygonů. Ačkoliv to u aut tohoto druhu není primární, výsledek je velice povedený a uděluje Amaroku vlastní tvář.

Poněkud nad průměrem kategorie je i interiér, jehož materiály daly přednost praktické udržovatelnosti před efekty, avšak jejich solidní úprava i slícování tvoří útulný prostor. Samozřejmě nechybějí unifikované koncernové detaily, například přístrojový štít, nápadně podobný Fabii II před faceliftem.

Proti asijským konkurentům je uvnitř vzdušněji a také posez je vzpřímenější, avšak vzadu chybí místo pro kolena, přesně podle zvyklostí. Důvěryhodně působí také oplastování korby, zájemci si mohou Amarok vyzdobit celou řadou plastových a chromových detailů.

Český trh má Amarok přislíben na přelomu léta a podzimu 2010.

Související články

Témata
9. 3. 2010 15:28
Re: 2,0 TDI versus 2,5 - 3,0 - 3,2 u Japonců
Nene, to je blbost, Amarok nejde proti nim, jde proti Hiluxu, Rangeru, Dakote atd, utrid si trosku pojmy a tridy, Navara mezi tebou zminene absolutne nepatri, na to maji Armadu a Titana
Avatar - white label
8. 3. 2010 11:24
Re: 2,0 TDI
Poznámka k nicku byla jen nadsázka, nemusíš to brát hned doslova/osobně... ;-)
Nemám problém s konstruktivní kritikou čehokoli, ale např. po delší předváděcí jízdě, důkladnějším testu, nebo praktických dlouhodobějších zkušenostech.
Ovšem nevidím zde poprvé podstatnější kritiku pouze na základě krátkého textu a páru fotografií. Tady to jsou biturbodiesely, které ještě nikdo ze zasvěcených "jasnovidců" neviděl jinak, než na fotce, pod Sharanem je to "kritika" ovládání climatroniku, o kterém ví zasvěceně kritizující prokazatelně "kulové" a o DSG se tu tvrdí, že neumí rychle podřatit o dva stupně..., to vše se tu řeší tzv. teoroeticky, bez praktických zkušeností s kritizovaným "objektem"... :-)

P.S. Např. podle srovnávacích testů taky funguje celkově lépe diesel R6 biturbo v 7ičkovém BMW, než V8 turbo v S-klasse...,
takže já bych to viděl otevřené a raději počkal na praxi a příp. na kompletní/úplnou paletu motorizací...
8. 3. 2010 00:51
Som rad
Ze tu citam kvalitnu diskusiu,pretoze ked som sa o tejto imidzovke,jej slabej konkurencie hlavne Japonskej a US a ze si to kupia ludia len koli logu VW zmienil v diskusii v prvych fotkach bol som zasypani kritikov.Som rad ,ze tu citam clanky ludi co vedia co je a naco sluzi Pick-up a nezamienaju si to s Velkymi SUV.
Avatar - T613
7. 3. 2010 21:38
Re: 2,0 TDI
:yes: nezklamals
7. 3. 2010 21:12
Re: 2,0 TDI
JJ moderní "lidový-vůz" nástupce VW 181 "Führer-Kurierwagens", ale nebyl už za pár říšských marek, pokud se nepletu...[odkaz]
Články odjinud