Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Amarok: První ženevské dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (61)
Lehké euroasijské náklaďáčky už se stávají natolik výnosnou kategorií, že se Volkswagen rozhodl si tentokrát vyvinout svůj vlastní. A věnoval mu špičkovou techniku i zajímavý design.

V Argentině vyráběný model si odbyl velké entreé na letošním Dakaru a po slavnostním launchi v Jižní Americe přichází i do Evropy. Je první svého druhu z divize užitkových vozů Volkswagen Commercial Vehicle (VWCV).

Po nepříliš průlomovém modelu Taro, vypůjčeném od Toyoty (odznaková verze Hi-Lux), se koncern rozhodl tentokrát velkému automobilovému výrobci konkurovat a s využitím mimoevropských kapacit vyvinul a vyrábí klasický rámový pick-up. Jeho karosérii navrhl opět samotný Walter de Silva a kromě pětimístné budky příští rok nabídne i Single cab. Nad konkurencí chce vyniknout volbou tří různých konfigurací pohonu a především nejmodernější technikou z rodin TDI a DSG. Teprve jako druhý (po novém Transporteru) totiž dostává nový, dvoustupňově přeplňovaný dvoulitr BiTDI, i když s dále sníženým výkonem na 120 kW. Chybět nebude ani 90kW TDI a přímovstřikový zážehový motor na bioetanol. A také nasazení DSG bude premiérou v této kategorii.

Tvary propůjčil koncept SAR a jejich účinek umocňuje netradičně řešená příď, rozdělená do dvou uzavřených polygonů. Ačkoliv to u aut tohoto druhu není primární, výsledek je velice povedený a uděluje Amaroku vlastní tvář.

Poněkud nad průměrem kategorie je i interiér, jehož materiály daly přednost praktické udržovatelnosti před efekty, avšak jejich solidní úprava i slícování tvoří útulný prostor. Samozřejmě nechybějí unifikované koncernové detaily, například přístrojový štít, nápadně podobný Fabii II před faceliftem.

Proti asijským konkurentům je uvnitř vzdušněji a také posez je vzpřímenější, avšak vzadu chybí místo pro kolena, přesně podle zvyklostí. Důvěryhodně působí také oplastování korby, zájemci si mohou Amarok vyzdobit celou řadou plastových a chromových detailů.

Český trh má Amarok přislíben na přelomu léta a podzimu 2010.

Ladislav Čermák
Diskuze (61)
9. 3. 2010 15:28
Re: 2,0 TDI versus 2,5 - 3,0 - 3,2 u Japonců
Nene, to je blbost, Amarok nejde proti nim, jde proti Hiluxu, Rangeru, Dakote atd, utrid si trosku pojmy a tridy, Navara mezi tebou zminene absolutne nepatri, na to maji Armadu a Titana
Avatar - white label
8. 3. 2010 11:24
Re: 2,0 TDI
Poznámka k nicku byla jen nadsázka, nemusíš to brát hned doslova/osobně... ;-)
Nemám problém s konstruktivní kritikou čehokoli, ale např. po delší předváděcí jízdě, důkladnějším testu, nebo praktických dlouhodobějších zkušenostech.
Ovšem nevidím zde poprvé podstatnější kritiku pouze na základě krátkého textu a páru fotografií. Tady to jsou biturbodiesely, které ještě nikdo ze zasvěcených "jasnovidců" neviděl jinak, než na fotce, pod Sharanem je to "kritika" ovládání climatroniku, o kterém ví zasvěceně kritizující prokazatelně "kulové" a o DSG se tu tvrdí, že neumí rychle podřatit o dva stupně..., to vše se tu řeší tzv. teoroeticky, bez praktických zkušeností s kritizovaným "objektem"... :-)

P.S. Např. podle srovnávacích testů taky funguje celkově lépe diesel R6 biturbo v 7ičkovém BMW, než V8 turbo v S-klasse...,
takže já bych to viděl otevřené a raději počkal na praxi a příp. na kompletní/úplnou paletu motorizací...
8. 3. 2010 00:51
Som rad
Ze tu citam kvalitnu diskusiu,pretoze ked som sa o tejto imidzovke,jej slabej konkurencie hlavne Japonskej a US a ze si to kupia ludia len koli logu VW zmienil v diskusii v prvych fotkach bol som zasypani kritikov.Som rad ,ze tu citam clanky ludi co vedia co je a naco sluzi Pick-up a nezamienaju si to s Velkymi SUV.
Avatar - T613
7. 3. 2010 21:38
Re: 2,0 TDI
:yes: nezklamals
7. 3. 2010 21:12
Re: 2,0 TDI
JJ moderní "lidový-vůz" nástupce VW 181 "Führer-Kurierwagens", ale nebyl už za pár říšských marek, pokud se nepletu...[odkaz]