Volkswagen Amarok: První ženevské dojmy
V Argentině vyráběný model si odbyl velké entreé na letošním Dakaru a po slavnostním launchi v Jižní Americe přichází i do Evropy. Je první svého druhu z divize užitkových vozů Volkswagen Commercial Vehicle (VWCV).
Po nepříliš průlomovém modelu Taro, vypůjčeném od Toyoty (odznaková verze Hi-Lux), se koncern rozhodl tentokrát velkému automobilovému výrobci konkurovat a s využitím mimoevropských kapacit vyvinul a vyrábí klasický rámový pick-up. Jeho karosérii navrhl opět samotný Walter de Silva a kromě pětimístné budky příští rok nabídne i Single cab. Nad konkurencí chce vyniknout volbou tří různých konfigurací pohonu a především nejmodernější technikou z rodin TDI a DSG. Teprve jako druhý (po novém Transporteru) totiž dostává nový, dvoustupňově přeplňovaný dvoulitr BiTDI, i když s dále sníženým výkonem na 120 kW. Chybět nebude ani 90kW TDI a přímovstřikový zážehový motor na bioetanol. A také nasazení DSG bude premiérou v této kategorii.
Tvary propůjčil koncept SAR a jejich účinek umocňuje netradičně řešená příď, rozdělená do dvou uzavřených polygonů. Ačkoliv to u aut tohoto druhu není primární, výsledek je velice povedený a uděluje Amaroku vlastní tvář.
Poněkud nad průměrem kategorie je i interiér, jehož materiály daly přednost praktické udržovatelnosti před efekty, avšak jejich solidní úprava i slícování tvoří útulný prostor. Samozřejmě nechybějí unifikované koncernové detaily, například přístrojový štít, nápadně podobný Fabii II před faceliftem.
Proti asijským konkurentům je uvnitř vzdušněji a také posez je vzpřímenější, avšak vzadu chybí místo pro kolena, přesně podle zvyklostí. Důvěryhodně působí také oplastování korby, zájemci si mohou Amarok vyzdobit celou řadou plastových a chromových detailů.
Český trh má Amarok přislíben na přelomu léta a podzimu 2010.