Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tatře se začíná opět dařit

Tatra vyrobí v letošním roce o minimálně 44 % automobilů více než v loňském roce a již přijímá objednávky na rok 2008, protože letošní výroba je již prodaná. Zdá se, že se kopřivnická automobilka znovu vzmáhá.
Zpět na článek
26. 4. 2007 10:09
neregistrovaný "neodborník"
26. 4. 2007 09:37
26. 4. 2007 10:08
anonym
26. 4. 2007 10:46
neregistrovaný "POWER"
26. 4. 2007 11:11
neregistrovaný "patrik"
26. 4. 2007 13:04
neregistrovaný "sys"
27. 4. 2007 11:19
anonym
26. 4. 2007 17:07
26. 4. 2007 23:30
27. 4. 2007 20:18
26. 4. 2007 12:29
26. 4. 2007 15:14
neregistrovaný "král"
26. 4. 2007 19:46
neregistrovaný "Owl"
11. 5. 2007 17:30
anonym
26. 4. 2007 20:14
26. 4. 2007 20:35
anonym
26. 4. 2007 20:54
26. 4. 2007 20:45
neregistrovaný "mostar"
26. 4. 2007 20:59
anonym
26. 4. 2007 21:24
26. 4. 2007 21:49
neregistrovaný "maaara"
26. 4. 2007 22:07
27. 4. 2007 01:11
anonym
27. 4. 2007 07:22
neregistrovaný "achayo"
27. 4. 2007 17:09
anonym
27. 4. 2007 08:06
neregistrovaný "SOUHLAS"
28. 4. 2007 17:44
neregistrovaný "JUDr."
9. 5. 2007 20:12
neregistrovaný "lukáš"
26. 4. 2007 08:52
Ač Středočech....
... k téhle značce mám osobní vztah, zvuk vzduchem chlazených motorů lahodí mému uchu.... gratuluji a přeji hodně úspěchů, zvyšování výroby a další nové zaměstnance i v dalších letech! Je vidět, že si unikátní tatrovácká koncepce, vhodná do extrémních podmínek, své zákzaníky vždycky najde. Bravo Tatro!
Rozbalit vlákno
3
26. 4. 2007 09:08
Re: Ač Středočech....
:yes: :yes: :yes: vidí mto také tak .. držím palce :-)
neregistrovaný "neodborník"
26. 4. 2007 10:09
Re: Ač Středočech....
Také Tatře přeju dlouhodobý úspěch. Ale raději být nohama na zemi a nedělat ze stošedesátičtyř kusů prodaných na Sibiř kdovíjaký zázrak. Copak je tam potřeba těch náklaďáků jen stošedesátčtyři ? Jaké další značky Rusové nakupují do zbylých tisíců kusů (vím, Tatra vyrobí a prodá celkem asi 2500 kusů po celém světě)? Nevite někdo něco bližšího ?
Avatar - Special-line
26. 4. 2007 14:47
Re: Ač Středočech....
Tak ono se na Sibiř prodává pořád ne jen těch 164 kusů. Ta společnost má hodně Tater možná většinu. jinak asi používají nějaké speciální provedení západních vozidel, ale k čemu to je když se na MB Actrosu rozbije čelní sklo a musí se pár měsíců čekat na nové, nehledě na to že sériová Tatra Jamal je v těch podmínkách lepší než speciální provedení západních aut. I svá domácí auta používají ale ty moc dobře neobstávají.
26. 4. 2007 09:19
Nové koště dobře mete
Tak vida,že to jde... Nové vedení,nové zakázky,nové změny ve výrobních postupech,více prodejů...BRAVO TATRA :yes:
Rozbalit vlákno
0
26. 4. 2007 09:37
Není co dodat
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
anonym
26. 4. 2007 10:08
Parada
jen tak dal...tahle zprava mi udelala radost! :yes:
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "POWER"
26. 4. 2007 10:46
Re: Parada
Mozno ti ktori ma poznate ako velebim znacku Audi sa opytate: co ten chce v didskusii o Tatre? Jooo, nooo...Zacinal som na Tatre a stale je to moja srdcovka, motor v 613 poznam do srobika, a je pravda ze vzduchac je vzduchac!!!...vytocena dvojka v 613ke na 7500rpm... >:D :yes: pani!to je zvuk!!!Skoda len ze vase informacie su take male ze ste ani nestihli zaregistrovat, ze nakladne Tatry uz nemaju pravy Tatrovacky vzduchac, ale vodnikov... :no: co Tatru stale dava na spicku v triede su jej jazdne vlastnosti na typickom stavenisku a pomer CENA/UZITKOVA HODNOTA !!! Bravo Tatra!
neregistrovaný "patrik"
26. 4. 2007 11:11
Re: Parada
Tuhle jsem zachytil zprávu, jak jeden z našich mladých designérů Jan Dědek (znáte: E-Go :yes: ) během studia na Coventry University trochu šokoval pedagogy návrhem tématu závěrečné práce na téma "znovuzrození osobních automobilů Tatra". Já sice papalášfáró do šroubku neznám, ale chodil jsem jako kluk olizovat Z+H tatraplán do Technického muzea na Letné a někde v koutku srdce to pořád mám: kdyby se tak zázrak stal... odvahu! :yes:
neregistrovaný "sys"
26. 4. 2007 13:04
Re: Parada
Jooo...nebylo by to spatny, ale budme radi aspon za to ze Tatra zije :)
anonym
27. 4. 2007 11:19
Re: Parada
Ještě, že jsou američani v *.Jinak by Tatra skončila.
Avatar - Special-line
26. 4. 2007 14:23
Re: Parada
Tak to je fakt mazec to jsem ještě neslyšel nemáte někdo bližší informace prosím??
Avatar - Special-line
26. 4. 2007 14:22
Re: Parada
Pozor!! Vodou chlazené motory v nákladních Tatrách jsou jen jakousi aletrnativou. Základ stále tvoří vzdichem chlazené motory!! Současné provední motorů T3D-928-TM má výkon 275 a 325 kW, stále klasickou koncepci a vzduchové chlazení. Splňují současnou normu Euro 4 bez elektronického vstřikování paliva!!! Je stále montováno klasické řadové mechanické vstřikovací čerpadlo a je instalována technologie SCR pro omezení oxidů dusíku ve výfukových plynech. Tento motor jako jediný na světě plní Euro 4 s mechanickým vstřikováním paliva :yes:
Opět se potvrzuje um a schopnosti českých konstruktérů :yes: :yes: :yes:
26. 4. 2007 17:07
Re: Parada
jen tak mimochodem, zetor taky plni euro 4 s mechanickým vstřikováním:)
Avatar - Special-line
26. 4. 2007 19:45
Re: Parada
Tak jsem se koukal na stránky Zetoru a nic o Euru 4 anio SCR tam nebylo. Oni mají asi jiné normy s názvem Tier, takže bych to určitě nezaměńoval s eurem 4 i když je jasné že určitě Zetory slňují ty nejpřísnější poždavky na ně kladené.
26. 4. 2007 23:30
Re: Parada
Plati pro ně euro, od pristiho roku musi mit euro 4, dle nejake vyhlášky. Ale nejpřísnější normy -euro 5 (jeste ne platné) nesplnují, jelikoz nemaji common-rail. Vim to primo ze zetoru. Ale tim nechci nejak snizovat Tatru, jelikoz mam k ni dost blizko (i profesně).
Avatar - Special-line
27. 4. 2007 18:34
Re: Parada
Já jsem zas nijak nechtěl snižovat Zetor, protože je to kvalitní Česká značka s tradicí. Akorát že na to Euro 4 se většinou používá tecnologie SCR, ale o ní ani zmínka. Jedině že by použili nějaké filtry apod. jako například MAN nebo Scania. I když tam je to zkombinované s vysokotlakým el. řízeným vstřikováním a recirkulací výýfukových spalin. Takže nevím doufal sem že na stránkách Zetoru nějaká zmínka o tom bude, protože je to také velmi dobře že se Zetor drží.
27. 4. 2007 20:18
Re: Parada
K tomu zetoru, jejich konstrukter rikal, ze maji ciste mechanicke vstrikovani, ale ze si s tim museli dost drsne pohrat, aby splnili euro4, ale podrobnosti toho neznam.
26. 4. 2007 12:29
...
Gratulace Tatro!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "král"
26. 4. 2007 15:14
jen tak dál
To je super.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Owl"
26. 4. 2007 19:46
Tatra nezná bratra
Tatry jsou nejlepší terenní nákladní vozy. Přeji plno dalších úspěchů. :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
anonym
11. 5. 2007 17:30
Re: Tatra nezná bratra
TATRAM SA NIJAKE NAKLADNE AUTO V TERNNYCH PODMIENKACH NEVYROVNA
Avatar - Kubass
26. 4. 2007 20:14
tatra
Tatra nezná bratra! >:D
Rozbalit vlákno
0
anonym
26. 4. 2007 20:35
tatra
Ověřte si nejprve fakta než napíšete podobný klenot..
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Special-line
26. 4. 2007 20:54
Re: tatra
Co je na tom špatného?
neregistrovaný "mostar"
26. 4. 2007 20:45
Tatra se drží
Další krůček k tomu, aby tahla světoznámá značka přežila. O mnoho lepší už to asi nebude, ale i tak máme být na co hrdí. Problémem je právě to, co ji tak proslavilo a to je páteřový rám s výkyvnými polonápravami. Skvělé řešení do těžkého terénu, ale přiznejme si, že kromě extrémů (Rusko, arabské země) prakticky není zapotřebí. Všude se při výstavbě používají zpevněné cesty a panelovky,ne-li dokonce klasické asfaltky. A na těch Tatra ztrácí nižší nosností, vyššími servisními náklady i spotřebou a koneckonců i pohodlím. Dnes už skoro o všem rozhodují peníze a proto je jasné, že spousta dopravních firem sáhne po konkurenci. Zisk je zisk...
Rozbalit vlákno
3
anonym
26. 4. 2007 20:59
Re: Tatra se drží
No nevim, Rusko je pro Tatru obrovsky trh, potom je tu zbytek Asie, Cina, Indie, Jizni Amerika, mozna Afrika....dal tu jsou vojenske verze, viz, ta vojenska rada,,,ja bych se toho nebal...myslim, ze malo vyuzivaji Dakar a nulova reklama a marketing...
Avatar - Special-line
26. 4. 2007 21:10
Re: Tatra se drží
Ano v otm je problém v umění auto prodat. Je to o lidech jak se k tomu postaví, i když si myslím že to je hlavně kvůli tomu že to v těch lidech není zakořeněné. Za minulýho režimu ty auta dodávaly všude kde bylo potřeba a byl spíš nedostatek než konkurenční boj takže se nikdo nemusel snažit. Kdežto na západě ano a západní značky měly tyhle věci na mnohem lepší úrovni než my, teď zbývá vzít si příklad a dohnat to.
Avatar - Special-line
26. 4. 2007 21:06
Re: Tatra se drží
To máte pravdu těžkého terénu postupně ubývá. Ano ta roura je problém skrz vyšší hmotnost a u starších typů to opotřebaní pneumatik to je velký problém. Ale to už je vyřešeno a ve spotřebě a pohodlí už to taky není tak špatné jako před dvaceti lety. O těch servisních nákladech nevím proto se nebudu hádat ale myslím si že ceny za práci a za náhradní díly zas nebudou tak hrozný a s tou spolehlivostí také ne.
Avatar - VDC
26. 4. 2007 21:24
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "maaara"
26. 4. 2007 21:49
Re: fuf
Co je na tom zajímavého, je to přirozená vlastnost lidské povahy.
anonym
27. 4. 2007 01:11
Desingový zvratek
zastaralý klump-Tatra 815-spotřeba-tragédie,jízda v terénu-tragédie(za mokra-točíš vlevo,jedeš rovně),únik oleje ode všad-tragédie,kvalita určená pro rusko,kde nemají TK !!!!
Poslední dobrý typ co do jízdních vlastností v terénu byla T-148.
PUBESCENTŮM PŘEJI PÁR LET ZA VOLANTEM A POTÉ SEM NAPSAT NĚCO O SRDCOVÉ ZÁLEŽITOSTI ! :no:
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "achayo"
27. 4. 2007 07:22
Re: Desingový zvratek
Tak tohle je náhodou parádní názor, nikdo to totiž asi vazne nezname od volantu, mame to jen načteny z časáků. K tomu Rusku, docela mě překvapuje, ze se tam Tatra tak uspesne prosazuje, kdyz Kamaz tak válí, kouknete na jejich stranky a myslím, ze rozpad svazu prezili a nabiraj obratky. Vsichni ty stroje tam znaj a jsou na ty podminky staveny, tak je zvlastni, ze jdou do určite drazsich tatrovek.
anonym
27. 4. 2007 17:09
Re: Desingový zvratek
Myslím že do tvrdých podmínej je stavěna spíše Tatra než Kamaz. Tatra je pro terén účelově vyvinuta, Kamaz je auto s klasickou koncepcí s tuhými nápravami a žebřinovým rámem. Podle jejich stránek bych nesoudil kvalitu aut, prý není až zase taková. Také se nekoukejte na Dakar kde jezdí závodní speciál Kamaz a Tatra která v co největší míře vychází ze sériových agragátu, navíc s nepoměrně vyšším finančním zázemím. Navíc v Kamazu udělali sportovní auto a z něj pak odvodili a vyrobili určitý počet vojenských valníků aby vůbec získali homologaci a mohli na start. U Tatry je tomu naopak. Z toho vyplývá že kamaz si může postavit na start a vyrobit v příslušném počtu co chce, lhostejno jestli se to bude vyrábět a prodávat.
neregistrovaný "SOUHLAS"
27. 4. 2007 08:06
Re: Desingový zvratek
Přesně tak !
Avatar - Special-line
27. 4. 2007 16:53
Re: Desingový zvratek
Jestli je tohle pravda tak to ste jezdil asi s nějakým hodně zanedbaným autem. Spotřeba je v dnešní době už srovnatelná, možná o něco vyšší ale srovnatelná. Neporovnávejte prosím spotřebu u 20 let starého auta bez turbodmychadla s dnešními auty. Neberte prosím spotřebu 30 litrů dosahovanou tahači na dálnicích. A navíc spotřeba je závislá víc od stylu jízdy a technického stavu než od typu vozidla se zhruba srovnatelnými motory.
Za mokra že točíte doleva a jedete rovně?? To snad není chybou technocké koncepce auta. jestli jedete v hlubokých kolejích bez zapnutého předního náhonu tak se nedivte, navíc se sjetými pneumatikami toho fakt moc nespravíte.
Únik oleje: Myslíte že z jiného auta starého 20 let na které nebylo šáhnuto nic nepoteče? Když se majitel stará a přetěsní tak nic nikde nepoteče.
V Rusku určitě mají TK jenže moc se to nedodržuje když vidíte v jakém stavu ty auta jsou. A není to kvůli špatné kvalitě, ale je to o tom jak se provozovatelé o auta starají. Když jim nevadí že Tatra 815 jezdí bez předního kola které asi samo neupadlo tak se potom nedivte. Navíc o kvalitě svědčí i to že jeden dopravce dal jednu Tatru do údržby a povolal 50 let starou Tatru 111 která bez problému tu směnu odejzdila.
Tatra 148 byla v terénu opravdu o něco lepší, nicméně Tatra 815 se od ní tolik neliší jen posunutím motoru víc doprostřed.
neregistrovaný "JUDr."
28. 4. 2007 17:44
Re: Desingový zvratek
ano,souhlasím,jste odborník a já jezdil s autovrakem(bylo jich za ta léta víc,než-li si dovedete představit)
Mít vaše "rady" - to bych teprve upaloval.Pro vaši představu-T 815 S3 + vlek-22 000 kg-natankováno po hrdlo v Dubí a na Cínovci dolito 20 litrů............jen jsem zapomněl,že přez hranice do D se jezdí s vrakem a já neumím jezdit. ;-\
Avatar - Special-line
29. 4. 2007 16:35
Re: Desingový zvratek
Nevím jestli jste tento příspěvek myslel vůči mě ironicky...mohlo by zdát že ano... Nicméně se za odborníka nepovažuji, jen jsem se nad tím snažil zamyslet a něco z toho objektivně vyvodit. Zareagovat jsem ale musel, protože se mi to neudálo objektivní vznést toto na celou řadu Tater 815, ještě když jste napsal desingnový zvratek. To opravdu odporuje objektivnímu hodnocení, neboť posuzovat vlastnosti vozidla dle vzhledu jednoduše nejde.
S tou spotřebou...zjistil jsem že to je asi 10 km a převýšení 530 m a jestli jste měl plně naložené auto plus vlek se 22 000 tunami (což musel být buď přeložený nebo třínápravový) navíc s ne úplně dobře udržovaným autem tak bych tomu i věřil. Ale jestli byla celková hmotnost soupravy 22 tun nezdá sem i to pravděpodobné.
Také nevím jak jste myslel poslední větu...možná také ironicky proti mě, i když máte pravdu že na takovém úseku se toho se spotřebou a stylem jízdy moc vymyslet nedá.
neregistrovaný "lukáš"
9. 5. 2007 20:12
tatra nezná bratra
takt o má byť,kvalita sa oceňuje konečne,kde sa môžu hrabať také keraxy na tatru :-!
Rozbalit vlákno
0