No a je zameteno. Na dalších patnáct let. Je to neuvěřitelné, avšak tradičně vyvážené poměry plechů a skel, sklony, lomy, plochy... prostě vše je opět referencí vkusu. Vůz dotažený do každého šroubku.
No, jen se odvaž přistavit nějakou konkurenci. Doslova a dopísmene - není. Je jen nový Sharan a pak ti... druzí.
Člověk by chtěl být u toho od počátku, když se napíše seznam položek, z nichž nelze slevit, když se pořídí další seznam, zahrnující to, co ze Sharanu udělá automatickou jedničku třídy, tedy ty položky, které jsou předvojem, které posouvají třídu dále, když se slovně nadefinuje budoucí designové ztvárnění, když se pak z představ mistra da Silvy vyloupne další silniční klenot... Je prostě radost se podívat na auto, na kterém všechno sedí, všechno pasuje, nic nepřečnívá, ničeho není nikde ani málo ani moc. Umění mistrů v praxi.
MPV je zejména v Evropě velmi specifický segment. O to těžší je v jeho definičním rámci stvořit doslova klenot. No, už dnes je jisté, že se VWěc (opět) zdařila.
Ak toto auto porovnávam s Galaxy, staručkým Espace, Zafirou mám hneď jasné. Sharan má jeden veľký problém. Obrovské auto a pritom krátka a stamá kapota. Jasné, má ju aj Espace. Tam to ale ladí, lebo kapota nadväzujem na A-stlpík.
Takéto riešenie vyzerá lacno, som naozaj sklamaný z toho, že VW vytvoril takýto dizajn. Tuctový Touareg-(Určite sám uznáš, že dizajn nie je tak prestížny ako u predchodcu a už vôbec nie interiér-skok z prémie do supermainstreamu. Už to sedí, už sa nemusím s tebou hádať, už to je supermainstream a nie prémia. Asi urobili Touareg II tak preto, aby menej konkuroval Audi Q7. Jediná útecha je tá, že nielen majstrovská modelová rada Škoda Fabia sa musí trochu kaziť, aby príliš nekonkurovala VW, ale aj VW musí kaziť meno majstrovskému Touaregu, aby nekonkuroval Audi.)- mi tiež nesedí do portfolia VW. Už príliš vymýšľajú s ich akčným dizajnom a potom to tak dopadne. Starý dizajn nemal chybu. Passat, Golf, Touareg, to sú krásne autá. Hlavne Passat sedan, krajší konkurent neexistuje. VW mali veľmi prestížny dizajn. Aj Sharan by tak vyzeral, ale ako som povedal, ten predok to celé pokazil. Viem, že veľké MPV nemôže byť tak elegantné ako sedan, ale je to VW a čakám viac.
Máš vskutku podivný pohľad. Touareg II je aký je, pretože vo VW počúvli hlas verejnosti. Ohlasov na zbytočnú mohutnosť a nadmernú váhu bolo viac ako dosť. Odľahčiť medzigeneračne stredné SUV rádovo v metrákoch, to už je kumšt. Ak druhý vývojový stupeň Touaregu považuješ za "kazenie", aby nekonkuroval Audine, tak to vidím fakt minimálne na mokrý uterák.
Čo sa Sharana týka, nie je mi jasné, prečo sa doňho obúvaš za krátky strmý predok. Je o predsa MPV, nie? Pozri sa na starý Sharan, ako vyzeral krátky predok. Nová generácia má hmoty rozvrhnuté veľmi dobre. Dizajn je zastaralý, hlavne interiér, no ty kritizuješ niečo absolútne mimo realitu.
Jednak mám už dlouho pocit, že da Silva není designer, ale manažer, kromě podílu na 156 a velmi podařené A5 nudný a nepodařený SEAT, Single Frame u Audi taky není žádný klenot, no a tento Sharan? Shrnul vědění o MPV do úhledné formy, ale že by předefinoval segment? To můžeš říct o ESPACE, napůl o Galaxy, zcela jistě ne o SHARANU.
Skoro bych řekl, že je hned jako nový zralý na FACELIFT...:o)
Ono může být větší "umění" (zvlášť v této třídě), trefit se ideálně, a hlavně úspěšně, "jen" do definice této třídy, než se ji za každou cenu snažit "předefinovat"... ;-)
Tuto třídu v Evropě udělal Espace. A do konce tisíciletí jí taky držel. Teprve pak se objevili jakž takž konkurenti. První Sharan je téměř designová tragedie, na ten čumák se nedá dívat. Ovšem největší vejpeček je Alhambra... 8-s
jak to mu mám rozumět ? Co se designu týče, tak bych řekl, že alhambra je hezčí než sharan, ostaně 1 mám v garáži a nemůžu si nani stěžovat :-)
Ale todle pane velebnosti, to co vypustili teď do světa - to je strašný, ikdyž někomu se to líbí, nejvíce mne naštvali s posuvnými dveřmi,, no nic budu si muset počkat asi na další generaci >:-[] ;-\
hlavně že to má logický uspořádání, aka startování tlačítkem na středový konzoli, a otočný ovladače vyhřívání sedaček, zatímco rychlost větráku je na tlačítka ;-)
A korunu tomu nasazuje pruh s levnou imitací světlého karbonu - prostě luxus everywhere :no:
Otočný ovladače jsou nejspíš na teplotu vzduchu, na vyhřívání sedaček je pouze tlačítko uprostřed... zřejmě je jen jeden stupeň vyhřívání. Že nikde nevidíš, kolik stupňů jsi vlastně nastavil, to je věc jiná...
no to bych se divil, vícestupňový vyhřívání sedaček je snad standard ne? i když možný je asi všechno
Ovládání klímy teda dost z lesa ;-)
potom ty štěrbiny dole - miluju uklízení těhle partií když je to všechno plný prachu a bordelu, naštěstí tady to je aspoň z plastů co vypadají jako levný lino, takže to půjde možná vystříkat wapkou ;-)
Hele, už jsem to pochopil... je pravá a levá zóna, ty se nastavují normálně kolečkem na středovém panelu jako všude jinde. A pak je třetí zóna, ty nouzové sedačky vzadu... a tam je v létě vedro a v zimě zima, ať točíš jak točíš ;-).
Lidi v druhý řadě si můžou řídit klima nezávisle na těch vepředu, ale hromadně. V třetí řadě jen uzavírání výdechu, ne teplotu. 4 zóna je co ksicht, to vlastní teplota. Myslim že X6 to má.
Třetí zona se nastavuje na samostatném panelu na stropě.Že je to 3-zonová klima se pozná podle toho,že tam je REAR.V odkazu je vidět,vyhřívaní sedaček a teploty.[odkaz] Jinak souhlas s white label. :-!
>:D To není "i" v kroužku, ale symbol "otočného ovladače", je to vypínač a zároveň otočný ovladač "volume", ten byl stejný např. už v 5. generaci Golfu, ale hlavně není křivě nalepený, ale jen pootočený... :*)8-s >:-[]
Na fotce na navigaci nic není... ale možná se to tam ukáže, jen když tím kolečkem točím, pak je to celkem ok. Na svítících fotkách svítí nějaké cosi nahoře u toho tlačítka, není to teplota?
Jak se nastavuje stupeň vyhřívání sedaček, opakovaným smáčknutím se zobrazením stupně na navi?
Jak se nastavuje třízónová klima pomocí dvou koleček? :-)
Me2d, Emel
Vidím, že o tom jak jak funguje ovládání současného Climatronicu u VW víte "kulové" >:-[] .
Co si tak aspoň jednou nejdřív sednout třeba do Golfu6, ať se tu nemusíte "ztrapňovat" kritikou něčeho, o čem evidentně nic nevíte a jen to mylně odhadujete podle obrázků.
Např. levý kruhový ovladač je také k nastavení teploty, která se zobrazuje na velkém multifunk. LCD (podobně jako u prémie), ale také prosvětlením konkrétní nastavené hodnoty kolem tohoto kruhového ovladače... ;-)
To je to největší LCD uprostřed, společné pro Audio, příp. navigaci, které zobrazuje i další informace např. při manipulaci s climatronicem, nastavení vyhř. sedaček apod.
no protože bylo dost sarkastického rýpání, tak chvíli vážně.
Tenhle způsob moc nemusím, protože obvykle multimédia automobilek jsou 200 let za opicema a člověka to dost limituje při customizaci.
Moderní CarPC má 2Din touchscreen a výpočetní možnosti na například ono vlastní couvání a vyjíždění, 360° birdeye kamery, snímání OBDC apod, o možnostech Audio/Video/DVBT ani nemluvě. Ta konzole je pro mě o tom, že si nikdy nic takovýho do auta plnýho smradů nedám, a budu odkázán na nějakou tupou navigaci VW za šede? Jinak ta obrazovka co je na fotce, to je na úrovni pět let starý navigace....
GTI trapáku opakuješ se,mě si psal že v prvním patře,mám pocit že ty cucáku nejvíc potřebuješ silnější brejle ty! A řekni lékaři at ti naordinuje pořádný dioptrie,mám pocit že když si je sundáš netrefíš do vany!
Ne, není to tak hrozný... ale je to novinka, ta by měla mít klasický půlgenerační náskok před konkurencí, jenže se sotva dotáhla na Ford. V tom je ta nemodernost. Ale zákazníci VW jsou konzervativní, tak třeba je to uspokojí.
[odkaz] kombinace rovnoběžek, lomených křivek, oblin - no fuj
...už jenom jak by to vypadalo kdyby byl ten zadní blatník klasicky až k zadním dveřím a zadní roh auta nebyl oddělený. Nebo kdyby zadní spodní odrazka aspoň kopírovala nějaký úhel co už tam je :-!
Já v tom kromě rušivého pojezdu dveří a dejme tomu té odrazky žádný velký problém nevidím... spíš mi přijde, že to nepřináší žádnou novou kvalitu, ale jinak je to klidně srovnatelné s Galaxy, Espacem a spol.
Tak vnější design sice na Nobelovku není, ale hrozný není taky.
A interiér? Kdo ho má v této třídě celkově podstatně lepší? Problém je, že u tebe je hrozný vše od VW, takže potom i takové "silné" výrazy ztrácejí na "síle"... ;-)
ne, to ani náhodou, hrozný není vše! Je snad rozdíl co je hrozný, a co je jenom nudný ne?
Jednoduše se na VW autech těžko hledají tvary na který by se člověk toužebně díval, to že to neurazí není všechno.
Btw. třeba mě zaujalo, že na fotkách je očividně dvojí provedení předních světel. Ty co jsou na tom šedomodrým Touranu, kdyby končily tam co je ten odlesk (bez 5cm pruhu pod "parabolou"), tak by ta maska vypadala výrazně líp.
Soudíš podle obrázku, že se dotáhl na Ford? Pokud bude mít běžný motory VW a že jich je, DSG, 4x4 a ty další naprosto zbytečný věci, tak nechápu, kdo je nedotaženej.
Mluvím o designu, zejména designu exteriéru. Technika bude jistě fajn, i když u MPV bych dal asi před DSG přednost dobrému automatu... ale nakonec i Ford bude k dostání převážně s dvojspojkou, takže tady to bude na remízu.
Ne tak docela.. podívej se třeba na design u Espace, tam každá generace psala nový designový jazyk. Totéž platí i u Sharanu, jenže nová generace se pouze přizpůsobila aktuálnímu jazyku konkurence, ale nepřinesla do něj nic nového. Troufám si tvrdit, že třeba ten Espace ještě po sedmi letech vypadá stejně "současně", jako zbrusu nový Sharan. No, zřejmě to odpovídá konzervativnímu přístupu VW, nic proti... nakonec, Espace končí a Sharan jede dál.
Pro mě je důležitý vystihnout přesně tu hranici max. velikosti, aby to byl ještě osobák a ne náklaďák. S max je OK, ale ty motory a kvedlačky... V 96 jsem měl Ulysse a to mě uvnitř vyhovovalo po všech stránkách. Taky bedna, ale na svojí dobu se sice nenažranym benzínem turbo, ale jelo to.
S-Max už má turbobenzín i dvojspojku... ale já bych raděj turbonaftu s normálním automatem pro tenhle typ auta. Ideálně naftovou V6... škoda, že PSA nabízí v této kategorii takové vykopávky.
Pod kapotu najde cestu nový přeplňovaný motor 2,0 EcoBoost SCTi 149 kW. V nabídce se objeví také převodovka Ford PowerShift s dvěma mokrými spojkami. Bude standardem pro 2,0 EcoBoost SCTi a příplatkovou výbavou pro turbodiesely se 103 a 120 kW.
mě přijde že všechny automobilky mají hlavně strašný deficity ve variabilitě interiéru.
Třeba tohle auto mohlo mít sériově jenom dsg s řazením po volantem, bez hlavního voliče, celej středovej tunel si mohli ušetřit, přední sedačku udělat otočnou, zadní posuvný do stran, vyjímatelný atd. atd. místo toho z toho je nafouklý auto pro 7 bez nápadu, přitom je jasný, že to je auto na tisíce kilometrů v obsazení 5+
Renault - europsky zakladatel triedy prestane robit velke MPV, Stvoricky PSA+Fiat detto. A zostane trh pre Sharan. Tak asi sa nejak rodia etalony triedy. Ja nad Sharanom nejasam, len hodnotim ze to nakoniec moze tak nejak dopadnut.
Celkem se mi moc nelíbí, že nezmizeli "socani" s jejich přiblblou reklamou, ale co NECHÁPU je, že zmizel kritizovaný článek o Alfě Giulietě co byl tady [odkaz]
Pokud to není chyba, tak je to dost ubohé :no:
Článek byl z důvodu nátlaku odborového svazu příznivců italské značky stažen. Po mučení redaktora Ladislava Čermáka bude přepracován dle instrukcí fanoušků a následně zveřejněn. Redaktor bude potrestán 10% srážkou ze mzdy po dobu 5 měsíců. Vaše redakce.
nene, a nebudu jmenovat, ale přišlam mi SZ, že jsem snad měl napsat, že si ten článek uložím - tak jestli bych ho mohl vzít a poslat, že ho odsud stáhli
Dal jsem googlit "Alfa Jůlinka Míťa" a Google se vytasil s tou diskuzí, ovšem bez článku :-!
>:D no skoro to tak vypadá - včera zrušením stávky nedošlo k pravidelné ejakulaci hormonů všemi póry - a dnes by to tudíž mohlo vyústit v násilí bratrstva Quad-riflE verde na ubohém novináři
njn, pan Čermák musí pilovat eufemismy, aby nebylo tak jednoduchý přečíst mezi řádky že Alfa je přebouchaný Bravo - jinak to je na krumpáč asi taky :-!
jo tak asi jo, ale pointa je že se kvůli tomu někdo tak čílí - podle mě je všechno přebušený a milionkrát zrecyklovaný. Hlavně fakt nechápu tu potřebu některých se utvrzovat v tom, že zrovna oni mají to jediný best
Hele já měl AR 155 V6 a položil bych za ní život s Larinim a po ní jsem měl dvouvačkový Tipo 2.0 ie v kůži, pak další, pak Ulysse a až za několik let jsem se dověděl, že vlastně ta Alfa byla vlastně to Tipo. Stejně jsem manželce koupil Punto a naší mámě Bravo... To si nevybereš. Jde o ho.no, ale nikdy jsem se do krve nerval za nějakou značku. Teda jen za tu nejlepší na světě... BMW a to bych zabil i Čermáka! >:D >:D
Tento Sharan má celý predok z Pola. Opticky, samozrejme. Ich súčasnému dizanu rozumiem. Veď aj Ford mal elegantné autá, ale potom sa prispôsobili trendu a začali robiť divoké kúsky-Fiesta, Focus. A aj VW robí divoké kúsky oproti tomu, čo tu bolo pred 5 rokmi. Pravdupovediac, Sharan mi zrovna nepripadá divoký, ale prehnali to s tou uniformitou. POLO-GOLF-PASSAT USA-SHARAN-TOUAREG-TRANSPORTER. Všetci majú veľmi podobné predky a Sharanu to proste nesadlo. To chcelo niečo iné. Ten dynamický predok nemohol sadnúť takej veľkej krabici ako je MPV. Škoda. Nemôžem tlieskať. Passatu pre USA áno, to je iba polokrôčik do prémie, ale tomu, čo ukazujú Európe nie. Posledný majsotrvský kúsok je Passat CC. To je ešte ten zo starej éry.
Jen bych tu lehce akcentoval, aby si každý kritik za půl roku uvědomil zdejší plačky amatérů vkusu nad designem Sharana. Až vyjede na silnice, uhrane tě svojí krásou. V daném segmentu je to auto, které nad konkurenční produkci ční kilometry daleko. Přirovnávat neforemnost galaxy k dokonalé sharanovské harmonii je sebemrskačství.
Jsou lidé nevzdělaní, bez vkusu, bez vědomí estetických tradic, bez znalostí toho, co dělá styl stylem. Takových je nejvíce - drátěnej Švejk na zdi kuchyně, vixlajvantovej kostičkovej ubrus na stole, na něm vázička a v ní se třesou zimou... plastikové sněženky. Panáka rumu do hořčičáku a na televizi odpočívající porcelánovej jelen v říji. Dokonalá ermitáž. Milieu hodné Bohnic. Tak pro tyhle mistry Volkswagen samozřejmě nevyrábí.
Sharan se stane nestárnoucím premiantem třídy. Neboj se sám sebe, vykopej toho jelena, protrhni ten vixlajvantovej ubrus, spal za sebou všechny své kýčovité mosty a vejdi do království krásy, do království jistého, účelného designu, do království, kde auta tvoří i tobě známí světoví mistři.
Volkswagen má dnes nejkvalitnější mainstreamový (vím, supermainstreamový) design komplet ve všech jím obsazených třídách. Nikdo z konkurence nemá lepší předky, nikdo z konkurence nemá lepší kokpity. Současně má VW nejlepší motory, nejlepší dvojspojku, nejlepší ergonomii, nejlepší materiály a nejpřitažlivější sportovní deriváty.
Pokud bys věděl o někom jiném, napiš mi o něm. Vypiš mi jeho produkci, kterou může postavit proti POLU GTI, proti Golfu GTI, Proti Passatu CC, proti Roccovi, proti Touaregovi... Mimochodem, dnes proti mně jelo v Praze snad dvacet passatů CC. Dokonalý žrádlo :yes: A Golf? No ve světle nového focuse mu ještě o kousek stouplo i tak důvodně vysoké sebevědomí. Golf VI. zraje do hluboké krásy, co? :yes: A Touareg? Kdyby ti ho někdo věnoval, budeš od zejtřka vykat i sám sobě, jen si to přiznej.
Neboj se VWelkého světa, nehraj to při zdi, nezapomeň, na rozkoš máš asi tak... čtyřicet let, tak je nepromarni.
njn, nudím se :-! (čekám na přenos ALMS z Miami)
...ale jinak to celkem odpovídá, co vím, tak Sharana má akorát můj golfový trenér a v provozu to člověk moc nepotká (všichni mají Multivany)
jojo s Multivanem člověk začne když potřebuje vozit snowboardy, kola, motorky a jezdit na blind zakalit k moři. Jakmile se vzmůže na letenku a hotel, tak se asi plynule přejde na něco luxusnějšího - i když moje chápání VW tedy dostačuje na to, že Multivan je asi ten topluxus v tomhle segmentu ne?
Pro mě je ten TOP v uvozovkách Viano, ale že je větší... Tady ale nejde o prachy a letenky až tak. Jsou lidi, pro který je to kult. Projet po zemi Zemi na 4 kolech, ano, naložit ty motorky, chrápat v tom, nebo na zemi a tak. Můj soused má obytnej autobus za 3 mega a jen proto, že měsíc v roce vyrazí někam do kempu u moře. Má v něm smarta, vodní skůtr a motorky. Já mám tyhle auta rád, že si tam všechno odvezu, naložim ty kola, lyže, uzený prase, kredenc, sud piva...
jojo, a když je to kombinace že to i jede, tak je to super - třeba to Tvoje Rko mi přijde že je přesně takový - dá se v tom jezdit normálně, rozbitý silnice tomu nevaděj a odvezeš tím co potřebuješ.
Moje nejaktuálnější potřeba je se nestresovat, takže tuhle jak jsem psal o tom FX50s - to je moje představa klídku a výkonu na dálniční přesuny.
nene, měl jsem na mysli hraní si s technikou - upravování.
a pak normální ježdění + max. nezpevněná cesta, žádný driftování po asfaltu a tak, na to jsou jiný auta, jinak bych šáhnul po Pajeru a vzal ho do těžkého terénu a nebál se, že se tam rozsype. Nebo že utrhnu kolo = na to vzít tam MLko to bych musel asi třelit pár Pandurů :-!
Tak mě už z podstaty nemůže a nesmí uhranout ;-) >:D
Taky už z podstaty a určením to bude vždycky svým způsobem krabice a je "jedno", kdo to vyrábí. Pro mě je na prvním místě to uvnitř, motor, pohon, převodovka a hlavně TV vzadu a nejlépe pevná přepážka oddělující prostor od dětí a jejich tatranek >:D
Ked vysla nova Fabia, placal si tu podobne plky. Nieco o tom ze na 10-15 rokov je to etalon dizajnu. A helemese, nepresli ani 2 roky, a (nastastie!) Fabiu rychlo dizajnersky "umravnili". Sice ziadnu krasku z nej nespravili, ale je aspon o nieco menej hnusna. Aj ked disproporcie zostali...
No a teraz tu mame ody na Saraaana. Ozaj, je to vlastne nove auto? Ci len facelift? Namojveru neviem, lebo Sharana som naposledy videl nazivo na dakom autosalone, hadam 10 rokov dozadu. Viem to isto, lebo takuto potvoru by som si na ceste urcite zapamatal.
No ale nech je ako chce, tento Sharan je zase slapota do miest, kde VW nic neznamena. Nie pani, VW skratka MPV nevie. Posledne dobre MPV ktore VW urobil bol T2-Transporter, a to uz je panecku 60 rokov. Nuz co, sice sa Sharan bude predavat, ale ziaden leader segmentu to nebude. Tam uz su davno ini...
Za sebe říkám, že moc nechápu zdejší plačky, jistě, každý má svůj vkus, ale co já čekám od velkého MPV je jednoduchost, praktičnost a kvalita.
Design se pro můj vkus povedl náramně. Naprosto jednoduchý, žádný křivečky, který se ti za měsíc okoukají. A to samé platí o interiéru, jen těm retrotlačítkám na středovým panelu nějak nepřicházím na chuť.
O praktičnosti asi nebude třeba pochybovat a s kvalitou se uvidí. Snad se výrobci poučili...
Ani ja nerozumiem niektore kecy, co tu citam
Strucne to zhodnotim za seba: :yes:
Aspon podla fotiek mozem skonstatovat, ze dizajn exterieru je elegantny. Som si isty, ze mi bude prijemny aj po povedzme piatich rokoch. Interier je klasika VW, kto to hlada, ten to najde. Posuvne dvere, zaklapatelny treti rad sedadiel alebo presklenie nad hlavou beriem ako potrebny bonus k technickym kvalitam vozu.
A som dost zvedavy na jazdne vlastnosti. Predpokladam, ze moje pocity budu v rovnakych intenciach ako pri pohlade na fotky zo Zenevy.
MPV, když tato třída začínala, se hodně lišily. Vypadaly trochu jako dodávky. Kapota navazovala vždy přímo na přední okno. Klasickými zástupci byli Espace, Sharan + klony, Ulysse + klony, Zafira, Voyager. Společným jmenovatelem byla snaha o praktičnost a variabilitu. Díky krátkému předku a dodávkovitým tvarům se podařilo v autě délky kombi získat mnohem víc prostoru.
Dnes už kategorie MPV nějak zdegenerovala. Předky už nejsou krátké jako dřív, kapoty nenavazují přímo na přední okno. Vnitřní uspořádání upouští od MPV vychytávek, jako je třeba chybějící tunel, otočná a různě přestavitelná sedadla, kufr bez hrany. Jako tento Sharan. Vzhledově trochu nafouklé kombi s dveřmi z Transporteru. Proč musí mít tak vysoký práh do kufru? Naložení čehokoli většího to zbytečně komplikuje.
Je jasné, že toto auto si zákazníky najde, ale osobně tu nevidím žádný důvod k jásotu. Inovace nula, praktičnost ve srovnání s předchozím Sharanem horší...