Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Sharan: První ženevské dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (115)
Po neuvěřitelných patnácti letech přichází nový Sharan. Je oblejší, elegantnější a na vyrostlou konkurenci se vyzbrojil těžkou ráží.

Designéři se museli vytáhnout, aby dokázali, že onen neuvěřitelný časový úsek neprospali. Po Sharanu I, který ve své době udával tón mezi velkoprostorovými vozy a dodnes mu ze zásadních věcí chybějí v podstatě jen posuvné boční dveře, přichází objekt, který sice už tón neudává, avšak na nejlepší konkurenci mu nechybí nic a přidává emoce, jež minulé generaci ke konci již scházely.

Designéři pod vedením Waltera de Silvy použili prvky z nových volkswagenů, příď proto trochu připomíná nové Polo a faceliftovaný Transporter. Bočnice s posuvnými dveřmi působí dynamicky díky zvolna stoupající spodní linii oken a čistým tvarům s výraznými lemy blatníků.

Hmoty se podařilo vyvážit bezchybně a výsledek je přesně takový, jaký měl být; bez výstřelků a experimentů, avšak dostatečně elegantní, neurážející a s patrným dynamickým nábojem. Pokud výrobce chystá další velmi dlouhou periodu modelové obměny, takto tvarovaný model má šanci se jí dožít v plné eleganci.

Uvnitř se pracovalo s velice kvalitními materiály – kam ruka dosáhne, nahmátne měkkou, nebo aspoň příjemně matnou plochu. Přístrojový štít, ovládací panel klimatizace a řadu dalších známe z jiných koncernových modelů; příliš inovativně to nepůsobí, avšak fanoušci značky budou hned jako doma.

Přímo luxusně pak působí anatomické přední sedačky s nadprůměrným 51centimetrovým sedákem a opěradlem, vysokým 63 cm. Takřka sportovní atmosféru nekazí ani 370milimetrový volant s tlustým věncem. V příplatkové výbavě nechybí velkoplošné střešní okno, startování tlačítkem a poloautomatické parkování nové generace; umí samočinně natáčet volantem nejen při zajíždění do mezery, ale i při jejím opouštění.

Ve druhé řadě čekají elektricky ovládané dveře se spouštěcími okny a pohodlné sedačky o rozměrech 44 a 58 cm. Lze je posouvat, sklápět a skládat do podlahy, bohužel však žádnou sedačku již nelze otáčet, jako v minulé generaci. Sedět se dá snesitelně i vzadu (43/55 cm), avšak plnohodnotný prostor jako v předchůdci nečekejte.

Pro zavazadla lze snadno sklopitelnými sedačkami vytvořit postupně 43, 119 a rovných 200 cm místa, mezi podběhy je přesně metr a pod podlážkou čeká ještě 25 cm hluboký druhý prostor. Relativně vysoko je však nakládací hrana – 68 cm. Pro přívěs je připraveno elektricky výsuvné tažné zařízení.

Nový Sharan se objeví u prodejců Volkswagenu až ke konci letošního roku. Na ceny a podrobnější specifikace si tedy ještě budeme muset počkat.

Ladislav Čermák
Diskuze (115)
Avatar - Emel
7. 3. 2010 12:51
Re: Degenerace kategorie MPV
Máš v tom trošku zmatek. Zafira je kompaktní MPV, které přišlo až po Scenicu. Konkurencí Espace byla Sintra, která měla jakousi kapotu taky...
7. 3. 2010 12:01
Re: SHERIFF
Ked vysla nova Fabia, placal si tu podobne plky. Nieco o tom ze na 10-15 rokov je to etalon dizajnu. A helemese, nepresli ani 2 roky, a (nastastie!) Fabiu rychlo dizajnersky "umravnili". Sice ziadnu krasku z nej nespravili, ale je aspon o nieco menej hnusna. Aj ked disproporcie zostali...

No a teraz tu mame ody na Saraaana. Ozaj, je to vlastne nove auto? Ci len facelift? Namojveru neviem, lebo Sharana som naposledy videl nazivo na dakom autosalone, hadam 10 rokov dozadu. Viem to isto, lebo takuto potvoru by som si na ceste urcite zapamatal.

No ale nech je ako chce, tento Sharan je zase slapota do miest, kde VW nic neznamena. Nie pani, VW skratka MPV nevie. Posledne dobre MPV ktore VW urobil bol T2-Transporter, a to uz je panecku 60 rokov. Nuz co, sice sa Sharan bude predavat, ale ziaden leader segmentu to nebude. Tam uz su davno ini...
6. 3. 2010 22:30
Re: 45658
jak to mu mám rozumět ? Co se designu týče, tak bych řekl, že alhambra je hezčí než sharan, ostaně 1 mám v garáži a nemůžu si nani stěžovat :-)

Ale todle pane velebnosti, to co vypustili teď do světa - to je strašný, ikdyž někomu se to líbí, nejvíce mne naštvali s posuvnými dveřmi,, no nic budu si muset počkat asi na další generaci >:-[] ;-\
Avatar - Choochoo
6. 3. 2010 21:43
design vytazeny ze zapomenuteho supliku
Hodnoceni ocima nezaujate pritelkyne: Tohle uz jezdi tak 5-7 let po silnici ne? Porovnani interieru dopadlo podobne, 3 roky stary Galaxy vypada lepe.
Avatar - theolli
6. 3. 2010 20:55
Re: kvalita, ale nůďo design
GTI trapáku opakuješ se,mě si psal že v prvním patře,mám pocit že ty cucáku nejvíc potřebuješ silnější brejle ty! A řekni lékaři at ti naordinuje pořádný dioptrie,mám pocit že když si je sundáš netrefíš do vany!