Novinky
No, a pak dochazi k tomu, ze pobocka Icomu CSAD Usti nad Orlici vozi do prace lidi tureckymi autobusy - takze zamestnanci Iveco CR (Karosa) a SOR a firem, kteri jsou na ne navazane jezdi do prace tureckymi Mercedesy ;-\. Icom si asi neuvedomuje, ze kdyz bude takhle pokracovat, tak kdyz to prezenu-treba nebude mit koho vozit a autobusy jim budou k nicemu. Tragikomicke taky je, ze na autobusovou prepravu plati dotace mesta a kraj z dani, ktere vyberou od firem jako Iveco(Karosa) a SOR. Nedovedu si predstavit, ze by se podobna sitace v opacnem gardu dela ve Francii nebo Nemecku. Ze zkusenosti nekolika ridicu vim, ze autobusy Mercedes jsou vice poruchove nez Karosy rady 900 a nahradni dily jsou velmi drahe. A cestujicim ani nevadi, ze se v autobusech Mercedes nemuze telefonovat ? (BTW:nedelam v Ivecu ani v SORu) jen tuhle parodii v podani tureckych vehiklu vidim skoro kazdy den a je mi z toho smutno 😒
Nemuze telefonovat? Proc?
Protože v těch "mercedesech" není slyšet vlastního slova, natož hlas ze sluchátka mobilu. 😉 Ten motor nadělá fakt neskutečného rámusu.
No kdyz nastupujes do autobusu Mercedes od Icomu tak te vita velky napis - zakaz telefonovani za jizdy. Ridic to oduvodnil tim, ze je takovy narizeni, aby to nematlo palubni systemy. To i novy Crosswaye od Iveca jsou uzpusobeny k telefonovani za jizdy 😉
v nemecku i usa je to vypsane na kazdem autobusu jedno od ktere firmy je vyrobeny, nic mi neleze vic na nervy jak kdyz nekdo vedle mne ve vlaku nebo autobusu telefonue. Z techn. hlediska je to uplne jedno v aute, ktere je technicky namakanejsi muzes taky telefonovat
V busech Mercedes se opravdu nesmí telefonovat, máme jich sedm ve firmě a mobily plaší palubní systemy. Je to neuvěřitelné, ale je to tak...
To je snad lepší dvacetiletá Karosa než tento střep. Občas jedu Mercedesem domů a je to fakt hrůza, sedačky šílený, málo místa, řve to jak poděs a vydává zvuky jak když se to má každou chvíli zadřít či co.
To by mě zajímalo, jak se cestující účastnili při výběru autobusu. To jim asi slíbili, když budou volit Mercedes, tak je budou vozit zdarma.
To by mě zajímalo, jak se cestující účastnili při výběru autobusu. To jim asi slíbili, když budou volit Mercedes, tak je budou vozit zdarma.
Nevyhrála kvalita, nevyhrál komfort...ale rozhodovalo co? Rozhodovala cena a bakšišný šéfům ICOMU. JInak to není možné. Ty Iveca jsou o nutný krok dál... Ale mylsím, že KArosu to tak až moc netrápí... Neprodá tady prodá jinde... V Německu, Itálii, Francii a jinde...
myslím že 600 busů bolí ale je fakt že pokud je icom dealer mercedesů takl proč by měli brát karosu
Jo musím se smát tomu argumentu Euro 5... To byl vtip měsíce... Ony Iveca plní asi jen Euro 1... >😁 >😁 >😁
na jejich hompepage jsem vycetl ze splnuji euro 3. Co se tyce spolehlivosti, techn. vybava, tak jsou vedle mercedesu skutecne sroty. Pred 20lety mne presvedcovali cesti nacionaliste ze 120L je lepsi jak bmw a mercedes 😊
Tak si vezmi brejle a precti si to jeste jednou. Vozy s EURO3 se jiz nevyrabi, ted ma Iveco EURO4, nebo EURO5-obdobne jako konkurence. Vedle Mercedesu sroty - jsi opravdu technicky znalec, to se pozna 😄. Koncern Mercedes a Iveco jsou nejvetsi souperi na trhu uzitkovych vozidel, zatim je Mercedesv prodejich ve vedeni-Iveco bylo pred 10-15 lety asi na 4, ted je 2 - myslis, ze to je kvuli tomu, ze vyrabej sroty? Technicky jsou to srovnatelen vyrobky, v kvalite je Mercedes vyborny u nakladaku, u autobusu naopak za Ivecem pokulhava. Prober to s par dopravcema a pak delej zavery 😉
Telefonovat se dá, už vyměnili řídíci jednotky, protože je to rušilo,al už je to ok. Já proti Icomu nic nemám, patří mezi nejlevnější dopravce a kvalita autousů se mi zdá dobrá.
Proč některé z vás tak vzrušuje, že si nevybrali Karosy, ale Mercedesy? Je to soukromá firma, tak si můžou koupit, co chtějí. Vám taky nikdo nenařizuje, abyste si koupili Škodovku místo Hyundaie, nebo Trabanta místo Mercedesa.
Protože autobusy pro veřejnou dopravu jsou trochu něco jiného. Jak píšu výše - dopravce dostává dotace od měst a od kraje - kraj ty peníze vybírá od firem jako je třeba SOR a Iveco a jejich dodavatelů a pak ty peníze dá dopravci a dotuje mu nákup tureckých kočárů - to je ten paradox. U nákladních a osobních vozidel je to opravdu jedno, ale tady je to trošku něco jiného - finance z veřejných rozpočtů-tudíž z našich peněženek. Takže tím co mě stát (kraj,město) vezme na daních podpořím tureckou firmu a seberu práci-zisky(daně) našim lidem a městům-tím pádem ten SOR a Iveco zaplatí na daních méně a v tom veřejným rozpočtu bude taky méně peněz a pak nebude tolik peněz na dotaci ve veřejné dopravě atd. atd.
Vidíš to moc černobíle. Předpokládám že ICOM je čistě soukromý společnost. Kdyby v ní měl podíl třeba kraj, nebo město tak je samozrejmě špatně že kupují turecké výrobky, ale když jde pouze o soukromou firmu, tak na to nemůžeme říct jediný slovo a mluvit do jejich investicí už vůbec ne. A to že společnost dostává dotace je jenom kvůli tomu aby lidi mohli jezdit levněji a pohodlněji. Kdyby dotace nebyly, tak se zrdaží jízdné. A proto do toho zase nemáme co mluvit.
Nemas pravdu, dotacie a spoluvlastnictvo su dve odlisne veci. Oni dotuju tvoj presun z Miesta A do Miesta B, naklady na tuto cestu, nie autobusy, keby si si mal cestovne platit bez dotacii, divil by si sa tomu narastu ceny. Ked dostane firma dotaciu z EU na nejaky projekt, tiez nemoze povedzme predsedajuca krajina povedat, budete kupovat nase vyrobky a pod. :-!
Bohužel, nemáš pravdu. Dotace jsou dvojí: jednak na osobokilometr nebo vozokilometr (dorovnání zpráty z osobní dopravy, kterou si objedná kraj či stát) a dotace na nákup autobusů (asi 500 tis./kus)
v žádném státě nepokrývá celý vozový park místní značky, tak ani u nás to nebude jinak
mimochodem víte, že německý bundeswehr má nakoupené české karosy
mimochodem víte, že německý bundeswehr má nakoupené české karosy
české karosy má nejenom německá armáda ale va francii vozí už nějakej pátek děcka do školy, tuším název je récreo a měla velkej úspěch 😉
A vies, kto vlastni znacku Karosa? 😉
Nikdo. Bohužel značka Karosa už pár měsíců neexistuje 😒 Myslím, že je to Iveco Czech Republic nebo tak nějak.
Je opravdu trapne když nám kolem Vysokého Mýta jezdí Merdcedesy Osobně na ně nic nenamítám naopak s tím telefonováním a rachotem to není tak horké Vše je na řidičích , máme tady zavodníka a to je vám pak jedno v čem jedete ale jestli vubec přežijete ;-\ Rada do Ustí radči vlakem
... je to soukroma firma, at si koupi treba Kamaz. I kdyby tam mel podil kraj, stat, obec, tak i tak at koupi co chteji - nejlepsi podil kvalita/cena a ne predpotopni nazory typu "davam nasim lidem praci, kup si Karosu". Kdyz se nam pak nebudou jejich dotovany sluzby libit, muze prijit nekdo jiny a koupit si treba Karosy, me je to zcela * cim tu sluzbu odvadi, kdyz ji odvadi na pozadovane urovni.
...myslím, že se málokdo z vás zmiňuje o kvalitě.Jestli někdo chce tvrdit, že kvalita tureckého dělníka, byť pracujícího u Mercedesu je srovnatelná s kvalitou českého dělníka pracujícího u Karosy, pak je to minimálně urážka a plácání z neznalosti.Už z vás, ze zastánců Mercedesu viděl a porovnal například Renault Clio, montovaný ve Francii a Renault Thalia montovaný v Turecku. Je to Nebe a Dudy, kvalita příšerná, rádoby maskovaná novotou, ale ta novota po 20.000 Km odezní, ale pak už je pozdě - je nakoupíno.Prostě není Mercedes jako Mercedes, nejsem nacionalista, ale samozřejmě je mi bližší Škoda než Seat i když se jedná o jeden koncern, protože firemní politika je jedna věc, ale lidi nepředěláš, a když je "Maňana", tak jde všechno stranou i šéfové z Německa a to samé v Turecku.Nic proti nim, krásná země, jistě s bohatou historii, ale co chceš od Turka, kterej je vilitej deseti čajema, pak ta kvalita má vypadat a značka to nepřekryje, ta se dá použít pouze jako zástěrka, myslím že tak tomu bylo i v tomto případě.Myslím, že v Karose jsou dnes již tak sebevědomí, že se tomu musejí smát, protože oni prodávají po celé Evropě a mi sem taháme tureckej šrot, teda pardoooon, Mercedesy.Chtěl bych vidět, jak by šla na odbyt "S" třída vyrobená Made in Istambul, zkuste hádat.....
ono je relativne jedno kde se co montuje na pase muze pracovat kazdy ***. Byl jsem jako stundent u BMW dingolfing a byli tam zvelke casti turci, polaci a studenti. Rucni prace, controlling delali samozrejme nemci, ale o moc jine to nebude ani v turecku. Pracovat na pase muzes naucit i orangutana, VW uz chtel zavezt plne automatickou vyrobnu jen odbory i vlada jsou "zatim" proti tomu. Casy kdy se montovali auta na kolene jsou uz davno pryc, a je jen otazka casu kdy se zavede plne automaticka vyroba pri ktere vystaci i 50 zamestnancu.
Nesouhlasím s tebou, zaprvé turek, polák nebo třeba mongol bude vždy jinak pracovat v kultivovaném státě, jako je třeba Německo a myslím si, že se tam v mnoha směrech múže počítat i Česko, než ve vlastní zemi, byť kontrolován cizincem. Z vlastní zkušenosti vím, že zůstame-li cizinec v nějaké zemi (myslím tím kontrolujícího i kontrolovaného) začne přebírat některé vlastnosti a postupy té danné země, které by mu v domovském státě neprošli.(pozn. uvedu příklad, déle žijící Angličan u nás jezdí nepřiměřeně rychle 160-200 Km/h i když je to u nás zakázené, ale všeobecně se toto porušuje, tak se k tomu také přidá, ale ve své vlastní zemi si to NEDOVOLÍ. A proto kontrola prováděná cizinci v nedomovské zemi není plnohodnotnou zárukou. A co se týká corolly, tak se nejdřív informuj do kterých států se tyto vozy e😜ortují a které karosářské varianty jdou vůbec na e😜ort. Je to pouze východní Evropa a středozemí. Ostatní výrobu zajišťuje Japonsko a státy západní Evropy.
nechci se poustet do nacionalistickejch vylevu, zijeme ve svobodne zemi a kazdy necht si koupi co chce a na co ma... jen kazdy by mel mit na pameti jedno, kdyz bude prosperovat mistni firma (byt muze byt treba vlastnena zahranicnim kapitalem), budou dobre placeni jeji zamestnanci a ti prijdou utratit sve penize do mistni samoobsluhy, pekarny, kina, cestovky atd atd... tureckej, spanelskej nebo rumunskej delnik tady jistojiste neutrati nic...
jako jediny na svete nabizi euro 5, ESP uz od roku 1999 seriove!! jenom mesto moskva jich zakoupila okolo 700! trochu jsem googloval a vsude najdete odkazdy ze je technicky nejlepsi mestsky bus na svete, dokonce nabizi pohon na vodik z kterym uz udelal svetovy rekord pres 1Mio najezdenych KM!
To bohužel nic nevypovídá o tom, že stávající vozy M-B Conecto jsou dost poruchové zvláště ve srovnání s Karosou řady 900 a náklady na jejich údržbu jsou nepoměrně vyšší. Myslím,že toto "výběrové řízení" bylo jen papírovou záležitostí-vše bylo rozhodnuté předem. Praktiky firmy Icom jsou již z minulosti známé, není náhoda, že pana Kratochvíla několikrát popotahovala i Policie.
A že nevybrali Karosu, to se dalo čekat, když je ICOM zároveň dealerem Mercedesu. Navíc, dneska už není "plánované hospodářství". jeden dopravce si dnes koupí Mercedesy, jiný Karosy, další třeba SORky a jiný si nakupuje třeba u několika výrobců. Stejně jako třeba ve Švédsku je vedle Scanií a Volva také vysoké procento Mercedesů, MANů atd, ve Francii jezdí všechno možné atd... Naopak můžeme být rádi, že je o autobusy z V. Mýta v celoevropském měřítku rok od roku větší zájem a cizí dopravci už v nich naštěstí nevidí "něco podřadného z východu".
Země původu už v dnešním světě hraje čím dál menší roli. Ostatně když si chce člověk koupit auto, taky nekouká na to, kde bylo vyrobeno ale na jeho vzhled, užitné vlastnosti, cenu a na pověst, která ho provází (spolehlivost / nespolehlivost).
8-s 8-s 8-s 8-s :😉 😲 😲 😲