:-! Už před třemi letay , jsem tady psal , že škodovka bude vyráběna v Číně , že si ji Číňani vybrali na místo Golfu a jinejch aut s řad Německa.Můj známej byl na prezentaci , kde ve třech řadách , byly Golfy , audiny , a až ve čtvrté se krčil seat se škodovkou .Přesto Číňani vybrali právě oktávii II. S dnešní stávkou to má málo společného , každej se chce prosadit na Čínském trhu.
Už před třemi lety škodovka prohlásila , že chce vyrábět milion aut.V Ml Bol , jsou na maximální kapacitě 600tisíc , víc to už opravdu nepůjde..
Je mi jasný že to nerozhodli dnes. Ale možná až si ověří za kolik to v číně jde vyrábět můžou nastat pochybnosti jestli v MB držet komplet výrobu. Aby se tu naopak jen nekompletovala auta z čínských dílů jen kvůli clu EU.
audi je v cine uz jako nejlip prodavana premiovka zastoupena (pred bmw a MB) skodovkou chce VW zachytit stredni tridu. Vstup do ciny uz prohlasuji nemecti manageri od skodovky a vw nejmene 3roky. Skodovku i nato VW zakoupil, davaji ji projistotu i strohy nemecky design aby se na VW podabala, kdyby tenkrat koupili dacii nebo ladu tak oktavie by se vyrabela v rusku nebo rumunsku a unas by byl logan.
To by ma zaujimalo, ci bude Skoda v Cine vyrabat len pre tamojsi trh, alebo aj na vyvoz nazad do Europy. Ze by som si potom kupil cinsku Octaviu II s dieslom v plnej palbe za 300.000,-Sk ? :-)
To se teda probud >:D Pokud by se tady dala koupit jak Octavia z Ciny, tak ta vyrobena tady, byly by na 100% za stejnou cenu.. Neni duvod, proc by tomu melo byt jinak...
Myslím si, že to není tak úplně pravda. I VW prodává svoje modely (jako třeba Passat) v Číně mnohem levněji, než v ostatních zemích. Je to prostě tak, trh, který nemá kupní sílu na drahé věci je jimi velmi rychle přesycený. Proč asi jezdí u nás nejvíce Fabií a podstatně méně Superbů, nebo Passatů? A v Číně je životní úroveň ještě mnohem nižší, než u nás!
Abych to doplnil: Ona by byla tak levná, ale ty poplatky za dovezení by ti ji asi dost prodražily. A o bezplatném dovážení ze salonu do salonu, jak se to děje u nás, by to asi nebylo...
Ono vůbec chování zaměstnanců takovcýh velkých firem je na zamyšlení, sjou jak ovce..Pracovníci Škody a hlavně Ti, kterým se nechce dělat a říkají si odboráři, by se měli zamyslet kdo je živí a nedělat zaměstnavateli takové problémy. (odbory, kolektivní smlouvy a proplácení přesčasů by měly být zákonem zrušeny v celé zemi). Stávka by měla být trestným činem, ať si řvou někde po práci nebo jdou dělat jinam, když jim nevoní nadprůměrná mzda. Je to socialismus, který odnese jen akcionář nebo zákazník. Doufám, že jim Číňan zacpe ústa a začnou se věnovat práci. Takové porušení prácovní kázně co způsobí zaměstanavateli ztrátu v desítkách mio, jako včera bych jim ztrhl ze mzdy, kterénům. To by mne zajímalo, jestli také produktivita práce odborářovi stoupla meziročně o 15%
(odhad zvýšení mzdových nákladů zaměstnavatele)
jste tak trochu vsichni naivni ten kdo dela ve skoda auto u pasu zdaleka nebere to co probehlo v mediich. Prumerny plat linkoveho delnika je 14000 cisteho bez prescasu, jen si to bezte zkusit vy chytraci tam makat 7,5hodiny dene. Ja tam narozdil od vas makam. * jste vy co jen melete nesmysli a nic nedelate
Proč ho napadáš? Vždyt má pravdu... koukám že u tebe je asi jediná pořádná práce ta co se dělá rukama co? Jenže aby jsi ji mohl dělat někdo ji pro tebe musí vymyslet. A ten na tom vydělá, ne ty že realizuješ cizí myšlenku. A tak to má taky být.
Dělal jsem tam a vím co to je. Stejná práce jako na jakémkoliv jiném místě s pásovou výrobou. Jen mi tak pro zajímavost řekni, jaký si myslíš že máš ty osobně vliv na zisk automobilky. Nevím jestli patříš mezi stávkující odboráře, ale zajímá mě názor někoho, kdo dělá na lince a chce navýšit mzdu podle zisku společnosti.
Jsem naivni kdyz mi stale nejak unika kdo tam za tech 14000 nuti toho linkoveho delnika makat? Kdyz ma pocit ze jeho plat neni odpovidajici a se zamestnavatelem se nedohodne, mame tu §§50-51 zák. prace a muze jit makat treba tam, kde mu za min prace daj dvojnasobek. Ja v tom porad nevidim nic sloziteho. Nebo ze by takovych pozic preci jen nebylo tolik a ten by plat odpovidal trhu prace?
Bohužel nejsem linkovej delnik ale znam situaci lidi na lince a tady jde o to jak media tvrdi ze prumerna delnicka mzda je 22000 hrubeho coz neni pravda. Tak mi ukažte kde lidi tahaj tak jako ve skodovce za 14000 cisteho myslim stejne psychycky a fyzicky narocnou praci
Proc teda lidi ze skodovky neodejdou tam, kde je nebudou tahat tak jako to pisete? Vzyt se tam museji mit daleko lepe! A co tvrdi media - to je preci uplne sumak.
14t. čistého za práci na kterou prakticky nepotřebuješ větší vzdělání je slušná mzda. I kdyby to bylo tak náročné jak píšeš. Podle mě je to stejná dřina jako v Kolbence nebo jinde u pasu. A ty 3 směny jsou placený ne? Myslim jako příplatky za noční a tak.
Ale jo - těch volných pozic je dost - včera mi tu někdo pod článkem o stávce tvrdil, že zrovna takovejch shání 30-40, a nabízel mi místo "headhuntera", abych mu prej je pomáhal shánět. Prej by takovýho dělníka bral za 250k-300k.
mám na tebe několik otázek chudáčku:
-proč tam děláš?
-jak dlouho tam děláš?
-co tam děláš?
-nedodrželi něco z toho, co máš napsaný v pracovní smlouvě?
-je něco jinak, než máš napsáno v pracovní smlouvě?
-pokud ano, je to horší nebo lepší oproti smluvním podmínkám
-jaké další výhody máš jako zaměstnanec továrny?
-co tě nutí tam zůstat?
-víš, jaký je rozdíl mezi pojmy "hrubá" a "čistá" mzda?
-znáš výši průměrného platu v ČR v 1.Q 2007?
-jedná se o "hrubý" nebo "čistý" průměrný plat?
-píšeš sem z pracovního počítače s přístupem na net nebo z vlastního či pronajatého?
Děkuji předem za tvé upřímné odpovědi.
nikdo nic neporušil,delam tam proto ze potrebuju penize jako kazdej jinej clovek, vyhody zadny velky nejsou, co me nuti tam zustat je to ze platim hypoteku atd a firma jako takova nabizi jistotu zamestnani. Stačí??
no vidíš, možná jsme sousedé, bydlím cca 15 km od továrny, ale jezdím denně makat do Prahy, protože vím, že v tý fabrice si na svou hypotéku nevydělám. Tedy ptám se znovu, co tě nutí tam zůstat?
Jestli se nějakému dělníkovy u pásu 14 tis čistého zdá málo, tak se tomu musím upřímně zasmát. Ať jsi jde zkusit dělat k pásu jinam a asi se bude hodně divit. Náročnost a tlak je v dnes už skoro všude.
to co by si tu chcel vsetko zrusit, je standardne vo vsetkych vyspelych ekonomikach sveta, neexistuje to len v tazko rozvojovych krajinach, hovori sa im niekedy "bananove". Skus niekedy popremyslat co napises! :-) inak suhlasim, ze niektore poziadavky skodovackych odborov su az nezmyselne a mali by sa trocha zamysliet nad dlhodobou perspektivou...
100000 je málo, navýšit produkci 6x a poslat tam soudruha povšíka s tím jeho štábem, ať tam tomu šéfuje a přijde si tak na lepší jüany, než má tady v česku, krysa jeden pupkatej!!!
V nemeckem Autobildu je test aut nizsi stredni a Golf po x letech ztratil titul nejlepsiho ve tride ve prospech Aurise - ten je pry totiz stejne dobry a navic pridava mnohem priznivjesi cenu. Vice na [odkaz] Jsem zvedav, jestli Golf VI bude mit nato, aby vratil "titul" na svou stranu.
Hmm... Pán je zřejmě odborník, můžeš jít a ukázat nám jak vyrobit kvalitnější auto než Škodovka a tím podpořit českou ekonomiku, ale ty radši budeš seďet u compu a plácat nesmysly.....
Byl jsem ve škodovce a nikde není povoleno pít alkohol to co jsem viděl vedle pásu automat na lahváče to mě opravdu dostalo asi bych to nedělal
Problém je ten že stát hází své nejlepší jalovici klacky pod nohy situace je všude stejná Opel astra Belgie konec pouze Polsko do budoucna. atd. Za pár tisíc měsíčně to Číňani budou dělat stejně kvalitně a nebudou jim do toho odboráři kecat proč od určitého počtu lidi v podniku musí zaměstnavatel platit bandů nicmochů kteří se starají pouze o své dobro viz Falbr v europarlamentu.
Ja bych to s tema cinanama zase tak neprehanel, kdo asi myslite, ze ty vsechny vyrobky bude v Evrope kupovat, kdyz se vyroba presune nekam na vychod, treba prave do ciny, a tady zustanou lide bez prace??
A k te stavce ve Skode auto. Myslim si, ze nektere pozadavky odboru byly opravdu prehnane, ale ne pro Skodu auto jako takovou. Problemy by to mohlo spise znamenat pro ostatni ceske firmy, ktere nejsou zdaleka tak ekonomicky silne a nejake razantni zvyseni mezd ve Skodovce (jakozto nejvetsim zamestnavateli v CR), by mohlo vyvolat lavinovy efekt podobnych pozadavku prave v techto firmach. A to by v konecnem dusledku jiste negativne ovlivnilo celou nasi ekonomiku..
Jak myslíte že se dělaj auta ve škodě na východ. Jednoduše, vyrobí se v MB komplet bez náplní a jdou na další linku kde se zkontrolují a znova rozeberou, na východ jede auto komplet ustrojená kastle bez motoru a podvozku, který už v autě sice byl ale je vedle v kontejneru a v Rusku nebo na ukrajině viz i čína to dá jenom opět do kupi a je vyrobeno v třeba viz. Číně. Děje se to jen kvůli daňovemu zatížení na dovezená os. auta. Takže auto se defakto doveze po dílech a hle dostane značku vyrobeno UKRAJINA a hned je auto o pár desítek levnější kvůli clu. ;-):yes:
no ty jsi naposledy jezdil zřejmě 120tkou takže by jsi měl raději mlčet. Kdyby škodovky nebyly kvalitní tak by je nikdo nekupoval a poptávka z západu třeba z Francie nebo Německa je tak vysoká proč? Protože je to levný šmejd?? A co Britové? to jsou taky zruční domácí dodělávači???
Neplácej nesmysly a slez ze stromu a vzpřim se v zádech! :no::no::no:
Na druhou stranu tě musím pochválit že se stydíš napsat nick nebo jméno a vydáváš se za anonyma, aby tě nikdo nemohl jasně identifikovat :yes: Já plácnout takový nesmysl tak to taky udělám.