Automobilka Opel začne v nejbližší době nabízet ve svém modelu Astra dvojici nových turbodieselů o objemu 1,7 l. Má se jednat o moderní a hlavně velmi ekologické pohonné jednotky.
Jen tak na okraj spaliny se vraceji ne proto aby mely idealni teplotu pro dalsi spalovani, ale proto ze spaliny pusobi jako inert a snizuje teplotu ve spalovacim prostoru a tim jsou nizzi emise NOx ktere jsou zavisle na teplote a prebytky vzduchu ve spalovacim prostoru. Ta teplota je 1700K a vyse a prebytek vzduchu je 1.4-1.6 podle zatizeni atd atd. Recirkulovane spaliony nevstupuji znova do chemicke reakce jen ji chladi.
nejako ste pozabudli uviest, ze samozrejme OPEL sa stale nezmohol na vlastny motor a tie, ktore uvadzate v clanku su vlastne povodne motory ISUZU z devatdesitych rokov...
Opel využiva motory ISUZU ktore boli použivane niekedy ale je trošku chyba že tak neskoro prichadzaju s takym vykonom na 1.7.Taky motor mal prist uz v roku 2004 pri prichode Astry H a nie o tri roky neskor.Myslim že konkurencia mala lepšie motory.Motory Isuzu nie su zle ale maju svoje muchy a konečne aj oplaci využivaju premenlivu geometriu lopatiek turba.