Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dva nové motory 1,7 CDTI (81 kW a 92 kW) pro Opel Astra

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Automobilka Opel začne v nejbližší době nabízet ve svém modelu Astra dvojici nových turbodieselů o objemu 1,7 l. Má se jednat o moderní a hlavně velmi ekologické pohonné jednotky.

Novou generaci modelu Astra bude v nejbližší době možno objednávat se dvěma moderními turbodiesely 1,7 CDTI ECOTEC, jejichž předností by měl být vytříbený chod, velmi dobrá odezva na pohyby plynového pedálu a optimální spotřeba paliva. Obě nové jednotky jsou čtyřválcové agregáty s šestnáctiventilovým rozvodem, disponují vstřikovací technologií common-rail, která dokáže vstřikovat palivo při tlaku až 1800 bar. O dostatečný přísun vzduchu se stará turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek, o čistotu vypouštěných plynů se zase stará bezúdržbový filtr pevných částic, který se bude k těmto dvěma motorům dodávat standardně. Obě nové motorové jednotky se budou již v základu kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou.

Každý válec má průměr 79 mm a výšku 86 mm, což tvoří motor o objemu 1686 cm3. Hlava válců je vyrobena z lehkých slitin, blok motoru ze šedé litiny. Při vývoji nových motorů 1,7 CDTI měli vývojáři na mysli hlavně nízké emise. Jedním z prostředků jak toho bylo dosaženo je zvětšená míra recirkulace výfukových plynů s dodatečným chlazením. Elektropneumaticky ovládaná klapka zajišťuje, že výfukové plyny, které vedou zpět do válce mají ideální teplotu pro další spalování.

Opel Astra 2007 (5D) Nové naftové motory
Motor1,7 CDTI1,7 CDTI
Zdvihový objem [cm3]16861686
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/380092/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]260/2300280/2300
Max. rychlost [km/h]185195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,710,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,25,4

Ondřej Láník
Diskuze (4)
18. 4. 2007 13:35
Recirkulace spalin
Jen tak na okraj spaliny se vraceji ne proto aby mely idealni teplotu pro dalsi spalovani, ale proto ze spaliny pusobi jako inert a snizuje teplotu ve spalovacim prostoru a tim jsou nizzi emise NOx ktere jsou zavisle na teplote a prebytky vzduchu ve spalovacim prostoru. Ta teplota je 1700K a vyse a prebytek vzduchu je 1.4-1.6 podle zatizeni atd atd. Recirkulovane spaliony nevstupuji znova do chemicke reakce jen ji chladi.