Dva nové motory 1,7 CDTI (81 kW a 92 kW) pro Opel Astra
Novou generaci modelu Astra bude v nejbližší době možno objednávat se dvěma moderními turbodiesely 1,7 CDTI ECOTEC, jejichž předností by měl být vytříbený chod, velmi dobrá odezva na pohyby plynového pedálu a optimální spotřeba paliva. Obě nové jednotky jsou čtyřválcové agregáty s šestnáctiventilovým rozvodem, disponují vstřikovací technologií common-rail, která dokáže vstřikovat palivo při tlaku až 1800 bar. O dostatečný přísun vzduchu se stará turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek, o čistotu vypouštěných plynů se zase stará bezúdržbový filtr pevných částic, který se bude k těmto dvěma motorům dodávat standardně. Obě nové motorové jednotky se budou již v základu kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou.
Každý válec má průměr 79 mm a výšku 86 mm, což tvoří motor o objemu 1686 cm3. Hlava válců je vyrobena z lehkých slitin, blok motoru ze šedé litiny. Při vývoji nových motorů 1,7 CDTI měli vývojáři na mysli hlavně nízké emise. Jedním z prostředků jak toho bylo dosaženo je zvětšená míra recirkulace výfukových plynů s dodatečným chlazením. Elektropneumaticky ovládaná klapka zajišťuje, že výfukové plyny, které vedou zpět do válce mají ideální teplotu pro další spalování.
Opel Astra 2007 (5D) Nové naftové motory | ||
Motor | 1,7 CDTI | 1,7 CDTI |
Zdvihový objem [cm3] | 1686 | 1686 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 81/3800 | 92/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 260/2300 | 280/2300 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,7 | 10,5 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 5,4 |