Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť značky Cadillac

Zatiaľ čo materský koncern General Motors (GM) prechádza ťažkým obdobím, jeho najluxusnejší brand nielenže úspešne buduje svoju novú tvár, ale stále silnejšie dáva najavo aj svoje globálne ambície.
Zpět na článek
13. 4. 2007 10:46
13. 4. 2007 10:57
13. 4. 2007 11:31
13. 4. 2007 12:55
14. 4. 2007 21:53
anonym
13. 4. 2007 10:47
neregistrovaný "Pipo"
13. 4. 2007 12:23
neregistrovaný "ZZ"
13. 4. 2007 13:07
13. 4. 2007 13:30
neregistrovaný "ZZ"
13. 4. 2007 13:54
13. 4. 2007 17:25
neregistrovaný "ZZ"
13. 4. 2007 12:23
neregistrovaný "yaroukh"
13. 4. 2007 12:50
neregistrovaný "ZZ"
13. 4. 2007 21:43
neregistrovaný "yaroukh"
15. 4. 2007 18:13
neregistrovaný "ZZ"
13. 4. 2007 13:18
13. 4. 2007 13:46
13. 4. 2007 14:02
13. 4. 2007 14:18
13. 4. 2007 14:30
13. 4. 2007 15:25
13. 4. 2007 21:11
16. 4. 2007 09:43
13. 4. 2007 12:43
neregistrovaný "Tom"
13. 4. 2007 12:49
neregistrovaný "ZZ"
15. 4. 2007 07:42
neregistrovaný "Lancer"
13. 4. 2007 13:36
neregistrovaný "LK"
13. 4. 2007 13:45
13. 4. 2007 15:49
anonym
13. 4. 2007 17:05
13. 4. 2007 18:33
13. 4. 2007 23:48
neregistrovaný "neon"
13. 4. 2007 10:46
CADDY
Jo, svět je malej... a kola se musí točit stále dál. Ucházet se o Evropu, to není jako motorizovat Horní Voltu. Evropa si užívá statut dokonalého luxusu, plynoucího z postavení ikony výrobce aut. Jak tě čtu, Marko, Caddy ovšem nezahálí... velmi mě v této souvislosti překvapuje ta úvaha vedení Cadillacu zasáhnout i nižší střední... to jsou věci. Já myslím, že Caddy je a bude velmi příjemným zpestřením evropského trhu. P.S. Článek je opět na velkou jedničku. S hvězdičkou ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
4
13. 4. 2007 10:57
Re: CADDY
Dakujem. ;-) Ta nizsia stredna trieda - to podla mna nie je najstastnejsie smerovanie. Aspon nie v tejto chvili (alebo v horizonte nasledujucich 10. rokov). Snazil by som sa teraz v EU ukotvit toho konkurenta S-Klasse, a zrejme aj nove (silnejsie) BLS. Az bude ta znacka sirsie akceptovatelna, potom by sa o tom kompakte dalo uvazovat. Aj ked pre mna je predstava hatchbacku Cadillac trosku divna (jemne povedane). Uz to BLS-ko je tak "na hrane". Ale ten kompakt je aj v GM zatial iba uvaha...takze nakoniec z toho mraku nemusi zaprsat.
Avatar - Dinar
13. 4. 2007 11:31
Re: CADDY
Souhlas, vstup do C segmentu při současné situaci Cadillacu na evr. trhu by byl i v blízké budoucnosti krokem minimálně velmi diskutabilním. A BLS pokud v budoucnu nedokáže upozadit svůj základ ve vectře resp. 9-3 nemá moc šancí na úspěch. Článek jako vždy poučný a přehledně napsaný, super. ;-)
anonym
14. 4. 2007 21:53
Re: CADDY
"Evropa si užívá statut dokonalého luxusu, plynoucího z postavení ikony výrobce aut" Tahle věta se ti povedla !!!!!
neregistrovaný "Pipo"
13. 4. 2007 10:47
Americky kral
Super clanok. Cadillac je moja srdcovka medzi americkymi autami a to hlavne zasluhou Escaledu, ktory v poslednej generacii doviedli do dokonalosti. Ale co ma trosku stve ked citam tvoj clanok su tie casove obdovia pre zmenu vsetko je to v rozmedzi najskor troch rokov a to je este dost daleko, myslim si, ze v tomto dost stracaju na europsku ci japonsku konkurenciu. Ja ale drzim Cadillacu palce ako sa hovori objem nicim nenahradis a radsej by som na cestach videl viac tychto auticiek(zdrobnenina sa asi nehodi) ako same medaky, bavoraky a audi preto vytam kadzu dalsiu premiovu znacku vid. Lexus, Infinity.
Rozbalit vlákno
1
13. 4. 2007 11:03
Re: Americky kral
Pipo, u toho XLS si vyvoj vyzaduje urcity cas...takze tam je to opravnene. U tych ostatnych je zdrzanie sposobene nejasnostami okolo platforiem. Pomerne dost casu sa stratilo riesenim problemov okolo velkej platformy (Zeta). A u BRX sa dlho nevedelo, ci auto bude stat na platforme Epsilon II, alebo Theta. A problemom este nemusi byt koniec: v den kedy som dopisoval tento clanok spochybnil Lutz terminy uvedenia velkych aut na platforme Zeta. Takze ich prichod sa nakoniec moze oproti povodnym planom (ktore som ja uviedol) oneskorit aj o 2-3 roky. :-( GM tak pokracuje v problemoch okolo platforiem...a je pravda, ze tak straca cas. ;-\
neregistrovaný "ZZ"
13. 4. 2007 12:23
Kaďák
Cadillac nikdy nebude celosvětovým hráčem, jako je BMW nebo Mercedes. A přesně to tam píše Marko o moc velkém navázání na severoamerický trh. Na zdejších trzích bude vždy jen jakýmsi okrajovým doplňkem pro pár jedinců, kteří chtějí zažívat americký sen... Jako všechny ameriky v Evropě, tak i Cadillac upoutá pozornost. Vždy se rád podívám na řidiče >:-[] a pak se ani nedivím, že si to kompenzuje bourákem ;-) Nutno ale říct, že bez těchto aut si nedokáži představit Ameriku. Tam to prostě patří. A proto stejně jako se v Evropě neprodává Subaru Stella, neprodávají se tu ani americké křižníky :-)
Rozbalit vlákno
4
13. 4. 2007 13:07
Re: Kaďák
Ano, v zasade plati, ze kazda znacka ma niekde korene, a musi na tuto lokalitu brat ohlad. Teda, ak nema "geograficky" oddelene portfolia...(To je konec-koncov z casti dovodom toho, preco Impreza vyzera tak ako vyzera).Ja si ale myslim, ze aj Cadillac sa moze raz (vramci moznosti) stat svetovou znackou: Ono ani MB a BMW nie su uplne svetovymi. Aj oni sa v prevaznej miere sustredia hlavne na poziadavky EU trhu... Trebars to BLS nemusi brat ohladi na nic ine, ako EU trh. XLS tiez moze byt nastavene prevazne podla EU trhu - ved Americania by mali dostat paralelne velky model, ktory bude urceny len pre nich. CTS - to uz dnes mozno povazovat za auto, na ktorom si Cadillac nechal zalezat. Tie tri auta by tu mohli byt silnym zakladom. Co povazujem za v EU vacsi problem je vnimanie znacky Cadillac ako takej. Ja ked vacsine beznych ludi poviem Cadillac - tak sa dockam reakcie, ze "to su tie americke obludy". Menit verejnu mienku a povedomie, ktore je formovane prevazne ludmi, ktori moc noveho vediet ani nechcu...to je nadludska uloha. A aj velmi financne narocna... Takze tento pohlad tu bude cadillac sprevadzat este velmi dlho. Bohuzial. (A napr. Escalade ich v tom pohlade podporuje). ;-\
neregistrovaný "ZZ"
13. 4. 2007 13:30
Re: Kaďák
Vnímám to trochu jinak. MB a BMW to mají v US daleko lehčí, tím že se tam obecně EU auta považují za trochu snobárnu a tomu odpovídá i to, kdo těmi auty jezdí, jak jsou vnímána atd. Kdežto přesně na základě toho veřejného mínění, o kterém píšeš, jsou zde ameriky těmi "obludami s obrovskou spotřebou a šílenými jízdními vlastnostmi" - nutno říct, že ve většině případů tomu tak skutečně je >:-[] A tak jak evropské auto v US lehce zapadne a stane se milým spestřením, tak US auto v Evropě působí jako pěst na oko a jako velmi nepatřící prvek. Nechci tu nijak Caddyho shazovat, protože když se zadumám, tak je mi z US značek Caddy asi nejbližší... Ještě k té pověsti.. ono to těžké změnit samozřejmě bude. A jak to chtějí udělat? Budou snad tvrdit, že BLS je Vectra, resp. SAAB? Další proti je cena, která bude klesat více než u dalších premiovek a již samotná základní je nastavena dost vysoko :no: Zázemí budou používat jaké? Opel? No nevím nevím... Stojí před velmi těžkým úkolem
13. 4. 2007 13:54
Re: Kaďák
S tou poziciou EU znaciek v USA mas samozrejme pravdu. Ono sa to vlastne ani moc nevylucuje s tym co pisem. EU znacky totiz svoju poziciu ziskali v USA tym, ze tam dlho operuju. Ale ostavaju stale EU znackami. Myslim,ze trebars E-klasse by vyzeralo uplne inak, ak by bolo navrhnute iba pre US trh. To iste moze dosiahnut o niekolko generacii aj Cadillac. Vymenia sa tie generacie, tunajsi ludia si nan zvyknu, bude vazenym hracom na tunajsom trhu...ale stale ostane v zaklade americkou znackou. Teda ak to zvladnu.../// Myslim, ze tvrdit ze BLS je Vectra/saab je cesta do pekla. BLS musi byt originalny Cadillac. Musi to byt velmi silny model...nic take "spichnute horucou ihlou" ako tu mame teraz.Technika kludne moze bt (aj bude) koncernova, ale predajno-servisne zazemie musi byt oddelene. Nesmu tam byt nijake vazby na SSAB, alebo OPEL... Musi to byt vazne ponimane ako samostatne dealerstvo...
neregistrovaný "ZZ"
13. 4. 2007 17:25
Re: Kaďák
Jistě... přesná kopie Toyota - Lexus modelu ;-) :yes:
neregistrovaný "yaroukh"
13. 4. 2007 12:23
Cien
já chci Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien Cien
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "ZZ"
13. 4. 2007 12:50
Re: Cien
Ty dostaneš maximálně tak koblihu >:-[]
neregistrovaný "yaroukh"
13. 4. 2007 21:43
Re: Cien
těší mě, že mne stále nosíš ve svém srdéčku, bytosti nečistá :-) >:D
neregistrovaný "ZZ"
15. 4. 2007 18:13
Re: Cien
>:D :yes: ;-)
13. 4. 2007 13:18
Re: Cien
:-) Hmm. Mna Cien zrovna nejak nenadchol. Za normalnych okolnosti by som dokonca povedal, ze to je aj ako concept "zbytocny vystrelok" niekam, kde Cadillac nemoze ziskat silnu podu pod nohami. Mne uz ani XLR nejak zvlast nepasuje ku Cadillacu. Ta znacka je silna v niecom inom, a sportaky moze mat sice pekne a silne, ale myslim, ze legendam ako Corvette, Ferrari, Porsche, Maserati, AM sa to nikdy nevyrovna. Cadillac ma v tomto podla mna podobnu poziciu ako Mercedes. Obaja su respektovani, a su silni v luxusnych sedanoch, cabrioletoch, cestovnych coupe... Obaja mozu ponukat aj ine segmety...vratane sportakov. Dokonca viac-menej uspesne. Lenze sportak od Cadillacu (aj MB) nikdy nebude to, co sportak od Porsche. Rovnako to je s SUV. Cadillac nikdy nebude mat image Jeepu, a MB nikdy nebude mat image Land Roveru / Range Roveru. No a to je podla mna problem Cienu - vzbudi pozornost, ale nikto ho nebude brat vazne. Bude skor exotickou raritou, nez "neprestrelnym argumentom" typu Ferrari. No, a teraz naspat na zaciatok: preto som povedal "za normalnych okolnosti", lebo ak by islo iba o tzv. halo-model, ktory ma pritiahnut na znacku Cadillac pozornost, stacilo by aj to, aby bol iba raritou. Otazkou pre mna zostava, preco by sa nedala uputat pozornost niecim vhodnejsim?
13. 4. 2007 13:46
Re: Cien
Mne se na XLR nepozdava jeste par veci. Prvni vec je samozrejme to, ze je to sportiak. Viem si ovela lepsie predstavit velke gt, alebo 'cestovne' kupe. Ale maly silny roadster ani moc nie. V ramci V-series po boku dvoch sedanov sa to este da prekusnut, aj ked aj tam by som si skor vedel predstavit cupe na baze jedneho z nich. Co mi ale najviac vrta hlavou je cena. Nie ze by ten caddy jej nebol hoden, ale stoji dva krat viac ako DTS, a o 50 percent viac ako escalade. A kym dts je akysi flagship pro klasicke americke hodnoty sedanov, a escalade zase reprezentuje tie iste hodnoty v novom, modernom ponimani (tj je velky, luxusny, silny, a priestorny ale zaroven je to suv) tak xlr akoby tie auta ignoroval a existoval sam osebe. Nieco v style MB SLR.
13. 4. 2007 14:02
Re: Cien
Ano...vyborne. :yes: Presne som rozmyslal, ci do toho porovnania vyssie tiez nezatiahnem aj SLR (na podobnej baze vztahu vzhladom k pozicii v automobilovom svete). Inak ten cadillac vidim rovnako. Tiez mi tam chyba nieco ako 4-miestnyvelky cabriolet (s pevnou skladcou strechou) alebo velke GT Coupe. To by sa tam naozaj hodilo viac ako XLR. A podla mna ma XLR v EU este jeden problem. Pre fanusikov americkych sportakov (co je tu sama o sebe relativne mala skupina) bude tazko zdovodnitelne, preco by si mali kupit sportak o Cadillacu, ked mozu mat Corvette (ktora je v showrooome naviac par krokov od XLR...a s rovnakym, ale vypilovanejšim technickym zakladom).
13. 4. 2007 14:18
Re: Cien
alebo, z ineho sudka, mustang, alebo camaro
13. 4. 2007 14:30
Re: Cien
Ja si viem treba predstavit cupe od caddy ako druhe auto...ale iba v pripade, ze to prve je tiez caddy. Sam o sebe mi xlr prijde ako...ako tak trochy zbytocny...presne ako hovoris, kto chce sportiak moze ist inde, a nemusi to byt amerika:bmw, mb, porsche. Ale ked uz, tak preco nie orientaciu na to druhe auto, a tym padom nasadit cenu (a teda auto ako take) nizsie ako flagshipy tej automobilky. Z tohto hladiska im naozaj chyba velka limuzina v style MB S alebo BMW7. Teda nielen kvoli modelu samotnemu ale aj kvoli jeho vztahu k ostatnym modelom znacky.
13. 4. 2007 15:25
Re: Cien
Eh...ja si moc neviem realne predstavit, ze by v EU niekto kupoval dva Cadillacy. To by okrem kvalitneho konta musel byt ohromnym fanusikom prave tejto znacky, a este by musel pocitat aj s obrovskou stratou hodnoty oboch aut.. (jedneho dna, az to bude predavat).
13. 4. 2007 21:11
Re: Cien
aha, pardon, ja som sa bavil o US...
neregistrovaný "Tom"
13. 4. 2007 12:41
2017 - US zákoná regulace spotřeby paliva napříč modelovou ř
Marko, jak vidíš tenhle problém? Myslíš, že ten zákon opravdu projde? Opravdu by to znamenalo konec pro všechny výkonné modely?
Rozbalit vlákno
2
13. 4. 2007 13:23
Re: 2017 - US zákoná regulace spotřeby paliva napříč modelov
No...to je prave to, co "rozkyvalo" vyvojove projekty "Zeta". Ci to schvalia - to je otazka politiky. Nemam tusenie ci sa to stane... aj ked je pravdou, ze to je trochu v rozpore s postojom USA ku Kjotskemu protokolu, a s argumentmi ktore pouziva (a ktore su v zasade spravne).
neregistrovaný "MC_Fly"
14. 4. 2007 22:05
Re: 2017 - US zákoná regulace spotřeby paliva napříč modelov
O com je ta regulacia presnejsie?
neregistrovaný "Tom"
13. 4. 2007 12:43
OT: Breaking News - Nová TOYOTA AVENSIS !!!
Je to první ilustrace/spy photo, které jsem viděl.. tak že těžko soudit, jestli takto bude vypadat i finální verze. Na druhou stranu v případě Aurisu se tenhle blog docela trefil :yes: Viz [odkaz]
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "ZZ"
13. 4. 2007 12:49
Re: OT: Breaking News - Nová TOYOTA AVENSIS !!!
Docela dobré... jen.. nemá to moc krátkej předek?
13. 4. 2007 13:25
Re: OT: Breaking News - Nová TOYOTA AVENSIS !!!
Myslim, ze toto je az prilis odvazna pocitacova retus. Ak si spominam, tak v pripade Aurisu, islo vzdy o fotky... takze obrazok Avensisu by som v tomto pripade bral s rezervou... ;-)
Avatar - Ricardo
13. 4. 2007 18:16
Re: OT: Breaking News - Nová TOYOTA AVENSIS !!!
Sice to v zásadě vypadá jako přepracovaný Prius ale designová řeč toho auta na obrázku je rozhodně atraktivnější než u současného (IMHO tvarově velmi velmi nudného) Avensisu. Jinak souhlasím se ZZ že by to chtělo víc natáhnout předek (ale zase ne tak jako u 407)
neregistrovaný "Lancer"
15. 4. 2007 07:42
Re: OT: Breaking News - Nová TOYOTA AVENSIS !!!
Souhlas, hlavne s (nejen) tvarovou nudnosti soucasneho modelu a s 407. :yes:
neregistrovaný "LK"
13. 4. 2007 13:36
SLS
SLS má být prodloužená verze STS? Je někde nějaký zdroj?
Rozbalit vlákno
1
13. 4. 2007 13:45
Re: SLS
Cinska stranka Cadillacu (natahuje sa dlhsie): [odkaz] alebo tu: [odkaz]
anonym
13. 4. 2007 15:49
hm
:yes: díky marko! PS: neposlal by mi někdo tu písničku od Honzy Vyčítala "Cadillac" ? :-) ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ricardo
13. 4. 2007 18:33
Hele Cadylák
Cadillac teď šlape, CTS je dokonalý (a úspěšný) koncert hran a ostrých zlomů, Escalade pokud vím nestačí vyrábět, XLR vypadá nádherně (až teda na tu cenu), SRX je překrásné auto, ale M-B ML prostě konkurovat nedokáže, Caddy vplul do těchto vod příliš pozdě. Jediná kaňka je BLS, které by samo o sobě bylo hezké auto, kdyby nebylo té ceny a kdyby neparazitovalo na Saabu 9-3. Caddymu v Evropě úspěch přeju, doufám ale že nezabije Saab. Snad konstruktéři nezajdo v přizpůsobování se Evropě příliš daleko. Tak jako evropské značky zde mají své místo protože jsou evropské, tak Japonci se postupem doby dostali do pozice že lidé kupují jejich auta proto, že jsou japonská. Stejně tak jednou bude silnou stránkou Cadillacu to že je americký.
Rozbalit vlákno
1
16. 4. 2007 09:44
Re: Hele Cadylák
:yes: :yes: ..."moje slova" - takmer bez vynimky! ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
13. 4. 2007 19:44
Travelling Riverside Blues
Neměl ty by si mít v televizi svůj vlastní pořad? ;-) Co se týká Cadillacu, uvítám, když tu trochu více pustí kořeny, ale neočekávám, že by jeho objemy prodeje dosahovaly toho, co u německých značek. To současné portfolio nestačí, jak píšeš, to že se chtějí zaměřit na nové modely, považuji za rozumný krok. Mě nejvíc chybí to, čím je Cadillac nejvíce známý, velká limuzína, SLS vypadá pěkně. Představoval bych si vozidlo které, by bylo trochu delší než 7er a S-klase, ale kvůli praktičnosti a limitům v provozu očekávám spíše srovnatelné rozměry. Co se týká designu, tak mě se líbí na fotkách, ale na živo mě vždy trochu zklame, o základním modelu radši nemluvě. Já osobně bych naopak uvítal "přibroušení" hran, aby byly pěkně "ostré", nebo kompletní odklon od art'n'science.
Rozbalit vlákno
1
16. 4. 2007 09:46
Re: Travelling Riverside Blues
:-) ...ja by som zas privital zjemnenie tych hran (atak ako to bolo na concepte Sixteen) - alebo tiez novy designovy smer - ale na to tu je este A&S prilis kratko...
neregistrovaný "neon"
13. 4. 2007 23:48
100%
Paráda Cadillac je proste nádhera!!! :yes: :yes: :yes: ;-) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Lonestarstate
14. 4. 2007 08:47
Image Cadillacu
Jo, sleduju boom Cadillacu v Praze. Jezdí jich čím dál tím víc. Na řidičích nepozoruji nic zvláštního (narozdíl od ZZ). Jen jsem zatím nikdy neviděl (v ČR) řídit Cadillac ženskou. A Cadillac se svým vysmívaným image samozřejmě ani není náčiní na zvedání sebevědomí (sám vím, jaké reakce vzbuzuje u okolí, když přijedete v americkém autě a obdiv to vážně až na výjimky není), na to máme jiné etablovanější značky >:D Marko to rozebral jako vždy brilantně. Taky dumám, o jakém vozidle Lutz mluvil. Že by jenom kupátko od CTS? Já doufám stále v nějakou pořádnou loď.
Rozbalit vlákno
1
16. 4. 2007 09:47
Re: Image Cadillacu
Lonesi, ja nemyslim, ze hovoril iba o CTS coupe. Tam by snad neboli kontroverzie vnutri koncernu... Mylim, ze to bude nieco extra...