SUV Cayenne, jako zachránce značky Porsche, nemusíme asi nikomu dlouze představovat. Cayenne prošel menším faceliftem, což se dotklo i pohonných jednotek, které jsou nyní šetrnější. Tady ale ekologie u Porsche nekončí.
Ale na druhou stranu je to rozumná volba...okdyž...P. C. se přece kupuje kvůli exclusivitě...a k tomu patří benzin. Jsem zatím na rozpacích..ikdyž by mi to nevadilo. Spotřeba je tam opravdu nepřijatelná...
Podla mna by mohli ist do nafty ked ju us ma Jaguar, aj Cadilac tak preco nie porsche. Ved ten naftovy 12-ti valec co ma ist do do Q7 by podla mna nikomu hanbu neurobil k tomu lempsi krutak, nizsia spotreba tak co dockame sa.... ;-)
"Pak uz je mozne vse" jsem si rekl kdyz Porsche predstavilo ne-Porsche Touareg alias Cayenne. To ze tam chteji dat diesl motor je jen logicky dusledek ktery me nechava absolutne klidnym. :-!
Nejen že se P. podbízí tím obludným Cayennem, ale ještě jako turbokamna? Sakra kdo na to nemá, ať si koupí VW Turka nebo něco podobného, ale P. by mělo být "autoaristokracií"
Začnem otázkou, viete prečo dnes vo Veľkej Británii nie je žiadna automobilka vlastnená žiadnym domácim majiteľom? A prečo sa rozmach automobilizmu vo Veľkej Británii na začiatku 20. storočia úplne zastavil, keď dovtedy boli na 1.mieste vo vývoji "kočiarov bez koní" ???
Ak nie, tak sa pokúsim niečo k tomu napísať:
Jedného pekného dňa sa istý konštruktér išiel so svojím novým vynálezom previesť ( koč, ktorý nepotreboval na ťahanie živé kone) po meste a ako rozdával úsmevy celému mestu, tak mu z ničoho nič do cesty skočilo malé dieťa a on ho v tej závratnej rýchlosti ( 15-20 km/h) zrazil. Po tejto udalosti sa tí najmúdrejší (politici) dohodli na tom, že sa to už nikdy nesmie stať a zákonom obmedzili rýchlosti v meste na 4 km/h a mimo na 7 km/h, tým pádom pochovali rozvoj automobilizmu. Celý dopravný systém prešiel na železnicu, kde už v tejto dobe dokázali vlaky jazdiť rýchlosťou viac ako 100 km/h.
Čo z toho vyplýva? Konzervatívnosť nemala, nemá a nebude mať čo hľadať v automobilovom priemysle.( Vynímajúc kusovú a málosériovú výrobu) A na záver, majiteľovi Cayenne d je úplne jedno, že zo 100 na 200 km/h zrýchli o 3 sekundy pomalšie ako s Cayenne Turbo :-)
Jde jednoznacne o navyseni prodejnich cisel. Je to vcelku logicky tah i kdyz zrovna u porsche me to mrzi. Skoda, ale mozna nakonec zustanou jen u hybridu.
Jestli autor mini spojeni velky diesel (V10 nebo 12, neb 1.4 TDI tam zrejme tepat nebude ;-) a ekologie skutecne vazne, tak to se musim pousmat. Tam se musi jeste dodelat hodne prace aby to spojeni tech slov davalo skutecne smysl. Ale treba za ty rok az 2 to budou diesly dal a pak se omlouvam ale v dnesnim chapani diesel a ekologie moc dohromady nejdou (timto nemyslim pouze emise ale celkovy retezec vyroby ekologickych dieselu, aditiv atd). Jo kamna nejezdi spatne, ale spojovat to s ekologii i pres velky pokrok ktery se za posledni roky udelal, zatim je asi jeste brzo. Nicmene jako padny argument pouziti dieslu v Porsche C. asi bude mit svou vahu kdyz prodeje dieselu jdou nahoru a soudruzi tam vidi dalsi prasule a poptavka by po nich byla. Jenom to spojeni diesel - ekologie mi zatim nejak nesedi.
Ekologie nejsou jen emise, i spotřeba se počítá. Představme si, že milion aut má o dva litry na sto kilometrů menší spotřebu, o kolik litrů paliva je potřeba méně pro tato auta? Tím nechci říct, že Cayenů jezdí milion :-)
Tak se tu kazdy ohani emisemi ... CO2 apod ...
Pripravuji se ruzna omezeni apodobne .... muzeme byt jak chceme ekologicti, ale dominantnimi znecistovateli rozhodne nejsme - viz. Cina, USA, ....
Takze z nas muze byt ekologicka rezervace bez ekonomickeho rustu a jako treti zeme ....
To byl jen povzdech. Jinak - povolenka na 1 tunu CO2 se v breznu prodavala za cca 3 Eura :o) .... sice prumyslova, ale stejne myslim, ze kdo si kupuje Cayene, tak klidne i tech par tun CO2 priplati ...
Zřejmě většinu z vás naštvu, ale diessel je dnes na tak výsoké úrovni, že ten kdo se dnes svezl s pořádným diesselem a nemám na mysli ty 1,4 tdi a 1,5 dci a 1,6 hdi, idkyž i tyto motory ve své kategorii dokážou svým benzínovým konkurentům pěkně zatopit. Mám na mysli ty 320 CDI, 335d a vůbec není potřeba připomínat nějaké V10 TDI. No chci říct, že zážitek a emoce ze svezení s těmito auty je taktéž naprosto jediněčný. Už jen kvůli těm kroutákům od spodu. U porsche jde o prestiž u tu každopádně má. A co se týče těch emocí z jízdý to dokáže zajistit i ten diessel. A možná i lépe.
aj najnovsie dieselové motory majú zvuk ako traktor a brutalne smrdia, minuly tyzden som bol v Budapesti a ako som prechadzal krizovatkou, stalo tam jedno Maserati. To auto malo taky pekny zvuk a ked sa pohlo zostala po nom iba benzinova vona, vtedy som si uvedomiv ze nikdy diesel nebudem chciet
Zřejmě většinu z vás naštvu, ale diessel je dnes na tak výsoké úrovni, že ten kdo se dnes svezl s pořádným diesselem a nemám na mysli ty 1,4 tdi a 1,5 dci a 1,6 hdi, idkyž i tyto motory ve své kategorii dokážou svým benzínovým konkurentům pěkně zatopit. Mám na mysli ty 320 CDI, 335d a vůbec není potřeba připomínat nějaké V10 TDI. No chci říct, že zážitek a emoce ze svezení s těmito auty je taktéž naprosto jediněčný. Už jen kvůli těm kroutákům od spodu. U porsche jde o prestiž u tu každopádně má. A co se týče těch emocí z jízdý to dokáže zajistit i ten diessel. A možná i lépe.
myslim si ze je to krok dopredu, preco by sa malo velke auto ktore nie je vyslovene sportove obmadzovat len na benzin ??? a boli by ste prekvapeny kolko ludi by to prijalo :)