Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne na naftu?

Nadim Eid
Diskuze (23)
SUV Cayenne, jako zachránce značky Porsche, nemusíme asi nikomu dlouze představovat. Cayenne prošel menším faceliftem, což se dotklo i pohonných jednotek, které jsou nyní šetrnější. Tady ale ekologie u Porsche nekončí.

V souvislosti s tímto modelem se již dříve hovořilo o hybridním pohonu, který se za pár let možná objeví v nabídce výrobce. Na autoshow v Melbourne se ředitel tamního importéra Michael Winkler zmínil o kombinaci zážehového motoru spolu s elektromotory. Dlouhou dobu přitom Porsche AG vylučovalo nabídku vznětového agregátu. Nyní, jak to vypadá, automobilka otočila ve svých úvahách na toto téma o sto osmdesát stupňů.

Německý magazín Wirtschaftswoche citoval člena představenstva automobilky Porsche Wolfganga Duerheimera, který se vyjádřil optimisticky o dieselovém pohonu v modelu Cayenne. „Naše SUV je nejvhodnější model pro naftový motor“ citoval zmíněný magazín Duerheimera. Dále také dodal, že sice u Porsche nevyvíjejí vlastní dieselový agregát, ale tuto oblast monitorují.

Vzhledem k tomu, že automobilka zatím nevydala oficiální prohlášení o naftovém pohonu v tomto modelu, můžeme jen spekulovat, který dieselový motor si Porsche vypůjčí z koncernu, a zda vůbec nějaký naftový Cayenne spatří světlo světa.

Nadim Eid
Diskuze (23)
Avatar - princ
30. 3. 2007 18:55
Prodej
Jde jednoznacne o navyseni prodejnich cisel. Je to vcelku logicky tah i kdyz zrovna u porsche me to mrzi. Skoda, ale mozna nakonec zustanou jen u hybridu.
30. 3. 2007 17:43
Vývoj nezastavíš
Začnem otázkou, viete prečo dnes vo Veľkej Británii nie je žiadna automobilka vlastnená žiadnym domácim majiteľom? A prečo sa rozmach automobilizmu vo Veľkej Británii na začiatku 20. storočia úplne zastavil, keď dovtedy boli na 1.mieste vo vývoji "kočiarov bez koní" ??? Ak nie, tak sa pokúsim niečo k tomu napísať: Jedného pekného dňa sa istý konštruktér išiel so svojím novým vynálezom previesť ( koč, ktorý nepotreboval na ťahanie živé kone) po meste a ako rozdával úsmevy celému mestu, tak mu z ničoho nič do cesty skočilo malé dieťa a on ho v tej závratnej rýchlosti ( 15-20 km/h) zrazil. Po tejto udalosti sa tí najmúdrejší (politici) dohodli na tom, že sa to už nikdy nesmie stať a zákonom obmedzili rýchlosti v meste na 4 km/h a mimo na 7 km/h, tým pádom pochovali rozvoj automobilizmu. Celý dopravný systém prešiel na železnicu, kde už v tejto dobe dokázali vlaky jazdiť rýchlosťou viac ako 100 km/h. Čo z toho vyplýva? Konzervatívnosť nemala, nemá a nebude mať čo hľadať v automobilovom priemysle.( Vynímajúc kusovú a málosériovú výrobu) A na záver, majiteľovi Cayenne d je úplne jedno, že zo 100 na 200 km/h zrýchli o 3 sekundy pomalšie ako s Cayenne Turbo :-)
30. 3. 2007 15:56
Tak... už jsme se dočkali nafouklé parodie na Porsche...
...a ještě má být v naftě? Co přďjde potom? Naftový Aston, Bentley, Maserati nebo nedejbože Ferrari? :o(