Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Uno: stále žije a dokonce i spaluje alkohol

Minulý týden odstartoval v Jihoafrické republice další ročník prestižní Durban Motor Show. Ten letošní je zaměřen hlavně na ekologický motorismus a v centru jeho dění se nachází Fiat Uno Flex.
Zpět na článek
26. 3. 2007 13:24
neregistrovaný "petrt"
26. 3. 2007 13:45
26. 3. 2007 18:24
neregistrovaný "pawelno"
26. 3. 2007 14:13
neregistrovaný "assasin-cz"
26. 3. 2007 14:24
neregistrovaný "Seremed"
26. 3. 2007 14:29
27. 3. 2007 18:01
26. 3. 2007 15:13
neregistrovaný "venturi"
26. 3. 2007 15:50
anonym
26. 3. 2007 16:42
26. 3. 2007 17:14
26. 3. 2007 17:56
neregistrovaný "Zrout"
26. 3. 2007 18:56
26. 3. 2007 19:30
neregistrovaný "Pepa"
26. 3. 2007 19:53
26. 3. 2007 21:14
neregistrovaný "Pepa"
27. 3. 2007 13:10
26. 3. 2007 22:59
neregistrovaný "Ital"
27. 3. 2007 13:06
27. 3. 2007 13:26
27. 3. 2007 14:20
neregistrovaný "ll"
27. 3. 2007 09:05
neregistrovaný "Zail"
27. 3. 2007 13:07
17. 4. 2007 16:00
neregistrovaný "kanec016"
27. 3. 2007 10:55
neregistrovaný "micc"
27. 3. 2007 19:44
neregistrovaný "kevin"
27. 3. 2007 20:35
anonym
30. 9. 2007 12:43
anonym
neregistrovaný "petrt"
26. 3. 2007 13:24
UNO
Ty jo, to je retro, kam se hrabe mini a 500 .... No třeba to sem zase začne někdo vozit, možná bylo dobrý si zaregistrovat ochranou známku Tuzex pro atosalon:-) Ale kdyby uno tak nehnilo bylo to dobrý auto. Vlastně ještě je:-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
26. 3. 2007 13:45
DUE
A pak že to nejde. EU hnije. Na co řešit emise dusíku a vyrábět nákladný katalyzátory. Kdyby se neřešila daň u "chlastu", mohl by líh stát minimum, ten kdo chce pít stejně pije. Nebo aspoň E85.. Měli bychom si vzít příklad. Co brání tomu, aby tohle měla i auta jezdící tady. Nic. Stačilo by zavést příspěvek na zřízení čerpaček, resp. na zařízení stávajících a nechtít zdanit každej decilitr čehokoliv, co někdo svojí a to opakuji, svojí prací získal... Brr
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "pawelno"
26. 3. 2007 18:24
Re: DUE
Kde vezmeš surovinu pro výrobu bioethanolu? Hektarový výnos z plodin k tomu určených je velmi malý. To je ten největší problém.
Avatar - Pekelná Micinka
26. 3. 2007 21:02
Re: DUE
No a kolik zemědělců "nemá co žrát"? Koukni ty obrovský lány - obilnice Evropy - Ukrajina. Na pěstování nepotřebují nějaké velké investice, technologii, kvalifikovanou obsluhu. Podle mě by část cesty, jakože jedinou cestou budoucnosti je kombinace zdrojů, je právě i biolíh. Navíc líh se dá vyrábět i ze švestek, vpodstatě i chleba můžeš nechat zkvasit. Takže by ho mohly vyrábět i pekárny z "vrácených" rohlíků ;-) :-) :yes:
neregistrovaný "assasin-cz"
26. 3. 2007 14:13
TRE
na první pohled,nevkusní przing Una :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Seremed"
26. 3. 2007 14:24
QUATRO
tyjo, zezadu je to furt starý dobrý Úno :yes:
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2007 14:29
CINQUE...
...CENTO krát dvě, tedy Fiat Mille (italsky tisíc). Dobrá, budu to považovat za překlep :o) Mám k tomuhle autu osobní vztah, to, že jeho motor může spalovat i alkohol, mě nepřekvapuje... Uno se vyrábělo donedávna i v Polsku (myslím do roku 2003)... No, z mého pohledu legenda :o)
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2007 18:01
Re: CINQUE...
Přesně do října 2002. A legenda to skutečně je. :yes:
neregistrovaný "venturi"
26. 3. 2007 15:13
CO2
To je spravna cesta v boji o co nejmensí CO2. Urcite to bude do 160 tis. Kč
Rozbalit vlákno
1
anonym
26. 3. 2007 15:50
Re: CO2
bude to tam stat max 100tis kč
26. 3. 2007 16:42
SEI
Yes! :yes: Mám na uno pěkné vzpomínky, kdyby to dováželi i k nám, možná bych si koupil nové... :-)
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2007 17:14
alkohol
To je pravda, proč by tohle řešení nemohlo fungovat i u nás. Ve Švédsku to jede suprově a u nás by se zemědělci konečně uživili.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Zrout"
26. 3. 2007 17:56
Re: alkohol
Protoze zemedelci panum poslancum tolik nemazou jako ropaci! Teda pardon, nemaji tak silne lobby. :-!
26. 3. 2007 18:56
SKOROAUTO...
Pamatujeme si ho všichni. Smálo se na nás z Tuzexových katalogů a za cenu menší vilky... Pro většinu z nás sen. Budil v nás ty největší očekávání a představy převtěleného raketoplánu. Na svůj první kontakt s ním nikdy nezapomenu: Oltcit mi proti němu připadal jako luxusní tank... Jeden stěrač trvale zaparkovaný v jakési mezipoloze v úhlu 45 stupňů, dveřní kliku plnil podivná plastový palec čouhající zpoza plechu. Výplně dveří snad ze sololitu připevněné druky. Spínače světel a stěračů se ovládaly pomocí podivných "jističů" po stranách kapličky. Tvar volantu se nedá popsat, mohl být třeba použit v nějaké komforní verzi Avie. Po nastartování se celé auto proměnilo ve vibrující a rozpadající-se železářství... Přesto toto skoroauto bylo vysněný vůz "předlistopadového" československa. Vlastně celé evropy, protože takový úspěch by jinak nebyl odůvodnitelný...
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "Pepa"
26. 3. 2007 19:30
Re: SKOROAUTO...
tak jo oltcit byl tank ale ne luxusní ale papírový.Tak blbé řízení měla snad jen tatra 111 a neznám nikoho kdo by s tím najezdil 100 tisíc kilometrů.Una běžně najezdí 250 tisíc.Jeden stěrač pokrýval sklo dostatečně a pětidveřové uno mělo normální kliky.Výplně dveří ze sololitu mají asi všechna auta z té doby a spínače jsou možná podivné.U favorita jsou lepší,člověk zažívá pocity úlevy že to neulomil.Tvar volantu by seděl do komfortní avie zato ten z felicie bych nedal ani do traktoru.S tím vibrováním by se dalo soupeřit s podstatně novějšími škodovkami s tím rozdílem že z fiatů obvykle nic neodpadává.Pokud bylo uno před listopadem skoroauto tak co potom byly stopětky škodovky? A jen tak pro info,nemám uno ale jiného fiata a měl jsem i trabanta takže zamindrákované škodovkáře znám.S čím jezdíš,s prorezlou felicií nebo s HTP?
26. 3. 2007 19:53
Re: SKOROAUTO...
jsi zbytečně podrážděný... Fiat Uno byl v té době naprosto učebnicovým příkladem tzv "sladkého tuzexového života"... Pro člověka, který neměl možnost zakusit skutečný stav věci (Una) se mohlo zdát, že to auto odráželo všechny vesmírné technologie. A cena tomu odpovídala. Těžko to popsat, pokud jsi tu dobu nezažil- nevíš o čem píšu. Uno zde bylo automobilovým dogmatem. A právě ty představy jsem po letech konfrontoval se skutečností- a byl jsem doslova šokován... Tehdy normálnímu člověku, který jezdil se škodovkou (v lepším případě žigulíkem) chyběl ten kontakt, to ohmatání té úrovně o níž jenom snil... Představ si, že "patnáctku" žigulíka jsi měl za necelých osmdesát, zatímco na Uno jsi potřeboval asi 3x tolik. Dovedeš si tedy jistě představit, jaká úroveň od onoho Fiatu byla očekávána... A pak ta realita... Krutá...
neregistrovaný "Pepa"
26. 3. 2007 21:14
Re: SKOROAUTO...
tu dobu jsem zažil,v roce 89 jsem byl na vojně a s tatrou 111 jsem opravdu jezdil.Uno byla vždy levná lidovka,bohužel to taky bylo jediné západní auto které se dalo u nás koupit víceméně normálně.Taky mu nasadili nehoráznou cenu,ale za podobně nehorázné ceny se protávaly v tuzexu i škodovky s takzvaně exportní výbavou.Dodnes je mi záhadou celé to hospodaření s bonama,myslím si že to celé byl systém kastování lidí plánovaně zřízený bolševikem.Kdo neměl věci z tuzexu byl nula,přitom měl stejně jen to co papaláši milostivě dovolili.Jo a kdybych si mohl vybrat mezi stejně zachovalým unem a fabií tak beru bez rozmýšlení uno.
27. 3. 2007 13:10
Re: SKOROAUTO...
Jsem rád že si tu dobu pamatuješ. To je přesně to o čem píšu. V obyčejném smrtelníkovi představa šílené ceny tohoto auta budila očekávání superděla... Uno se výrazně zlepšilo až při modernizaci na přelomu 80/90. Do té doby to byla z mého pohledu tragédie.
neregistrovaný "Ital"
26. 3. 2007 22:59
Re: SKOROAUTO...
Vzhledem k tomu, že si dovoluješ UNO takhle nevybíravě popisovat, je vidět, že o unu moc nevíš... Možná něco víš o avi nebo olcitu, ale o Unu velmi málo. Takže příště vic znalostí a trochu rozvahy nad tím co píšeš. Pokud se nepletu, tak Uno bylo evropským autem roku 1984. S tím stěračem se koukni na fotky a vrať se na základní školu, kde Ti připomenou jak vypadá úhel 45°! Částečně pozinkovanou karosérii to mělo mezi prvními auty vůbec. Vibrace ... to už snad nemyslíš ani vážně. Nebudu tady popisovat, že byly na svou dobu minimální, rozhodně nadprůměrně nízké ve své kategorii, každý si udělá o Tvém přísvěvku (zároveň o Tobě)názor sám. Najezdil jsem s ním bezproblémových 80.000 km (od 110.000 do 190.000 km), motor (1,4 ie) vůbec nežral olej, byl tichý (pro tebe i bez vibrací) a co se týče podvozku jsem měnil jen jedno a dle servisu jště originální rameno ve 180.000 km, a to jsem měl téměř po celou domu kompletní sportovní podvozek (tlumiče i pružiny vč. nízkoprofilových pneu). Řízení původní.... Kam se na něj hrabali nějaké felicie, natož Olcit :no:
27. 3. 2007 13:06
Re: SKOROAUTO...
Chápu tvé rozhořčení, ale za svým si stojím. O úhlech toho něco vím a také vím jak v reálu (ne na prospektech) vypadalo Uno "84"... Píšeš že jsi měl motor 1.4 ie, ten naběhl pokud vím do výroby v roce 1989... Tedy v době, kdy se Uno přerodilo na modernizovanou a lépe zpracovanou verzi... O prvním Unu toho něco vím, ostatně, párkrát jsem s ním absolvoval cestu z moravy do Prahy... Po dálnici, což bych nepřál ani největšímu nepříteli. V otázce pohodlí byl například Favorit jasným vítězem, úroveň zpracování byla u obou stejná... To nejlepší ovšem nakonec: Vůbec jsi můj příspěvek nepochopil, což od zaslepeného zastánce tohoto auta tolik nepřekvapuje. Psal jsem u tomto autu-coby ikoně "předlistopadového" života... Píšu to výše. Za trojnásobek ceny Lady 1500 jsi dostal v reálu to, co by odpovídalo polovině ceny oné Lady... Sny a nedosažitelný sen kontra realita. :no:
Avatar - Enzo
27. 3. 2007 13:26
Re: SKOROAUTO...
Když pominu tvoje hodnocení vlastností UNA, tak srovnávání UNA s Ladou, která vychází z Fiatu o dvě generace staršího tak se musím smát. To je jako kdybych nadával Octavii za to že je 2 x tak drahá co Logan. Uno bylo ve svý době raketa, modla přesně jak píšeš. Něco jsem s ním najezdil a stálo to za to. Že by ovšem po okušení jeho kvalit přišlo zklamání, to se říct nedá, když si srovnáš auta západní produkce z tý doby a třídy moc velký rozdíly nejsou...
neregistrovaný "ll"
27. 3. 2007 14:20
Re: SKOROAUTO...
V roku 1987 som si ho kúpil v Tuzexe. Dúfam, že nepíšeš o skúsenostiach s novým autom, lebo ťa musím vysmiať kamarát. Cena bola vyššia. Viac ľudí nechápe čo si chcel tým príspevkom povedať. >:D
neregistrovaný "Zail"
27. 3. 2007 09:05
Re: SKOROAUTO...
Tak to trochu přeháníš, nemyslíš? Já sice nepamatuju tu dobu, kdy se Uno začalo prodávat (to jsem byl ještě v plenkách), ale Una jsem měl už 2 (3 dveř. i 5 dveř. model) a jsem s tímto autíčkem spokojený. Je to malinké, docela prostorné, lehké a dobře to jede. Jediný neduh tohoto auta je podvozek, který je trochu tvrdší. Ale aby tohle auto, na které nedám dopustit někdo takhle nehorzně urážel, to jsis dovolil moc. Se podívej, na jaké úrovi byl Favorit, když vyjel a to je navíc o 4 roky mladší auto...
27. 3. 2007 13:07
Re: SKOROAUTO...
odpověď je stejná jako jsem napsal kousek výše...
neregistrovaný "kanec016"
17. 4. 2007 16:00
Re: SKOROAUTO...
Co ty tu ides rozpravat o une ? ani nevies co to bolo za auto kedy bol olcit lepsi kde mal olcit elektricke okna alebo tolko motorov na vyber co uno, olcit mal jeden motor a ten sa tiez po 100 000 km rozpadol a uno bolo priestranne malo vybavu a hlavne motoricky na tom bolo o 100 rokov popredu. olcit mal nejaky storocny motor s kvalitou asi drevenneho kocara sa pozri co pises * vies o autach zato ze si sa raz viezol ve volakem starem vylagrovanem une ani favorit ani dokonca felicia nema na uno uno bolo v tej dobe najpredavanejse auto a predalo sa ich uz 8 milionov kusov tak radsej sa chod o autach neco naucit ty negramotny český fas.
neregistrovaný "micc"
27. 3. 2007 10:55
Škoda
Škoda,že se pro jižní ameriku a afriku nedělá škoda faforit.Anebo by ti kluci jihoameričtí nebo afričtí nepochopili že se po 60tis. musí dělat podvozek a po 100tis. motor? Legenda??? Něco na tom bude.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kevin"
27. 3. 2007 19:44
uno perfekt
V Tunisku jezdí zmíněný modernizovaný model a je velmi rozšířený.pouze pětidvéřový,nová maska nové zadní svítilny,palubní deska Punto I.motor měl označení většinou 1.3 EFI což je ideal.kdyby se dovážel k nám cena okolo 130.000kč byla by to lidovka.
Rozbalit vlákno
0
anonym
27. 3. 2007 20:35
SIETE
jen tak do poctu :-!
Rozbalit vlákno
0
anonym
30. 9. 2007 12:43
mate to pekne drahy
;-)
Rozbalit vlákno
0