Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Uno: stále žije a dokonce i spaluje alkohol

Michal Otruba
Diskuze (29)
Minulý týden odstartoval v Jihoafrické republice další ročník prestižní Durban Motor Show. Ten letošní je zaměřen hlavně na ekologický motorismus a v centru jeho dění se nachází Fiat Uno Flex.

Ano, čtete správně, jde o Fiat Uno, který se v jižní Africe stále prodává. Model Uno Flex hraje na “zelenou notu,“ je totiž uzpůsoben ke spalování dvou paliv. Pod jeho kapotou se nachází zážehový motor o objemu 1,0 l, který dokáže spalovat benzin i alkohol. Fiat Uno se dříve vyráběl právě v Jihoafrické republice, nyní se tam ovšem bude dovážet z Brazílie, kde jsou tyto vozy nesmírně populární (v Jižní Americe se Fiat Uno prodává pod označením Fiat Mile).

Durban Motor Show je nejstarším a nejvýznamnějším autosalonem v jižní Africe. Navíc má to privilegium, že automobilka Fiat zde představuje důležité modely pro jihoafrický sektor a tím mu dodává na důležitosti. Proto byl Fiat Uno Flex představen již nyní, i když do prodeje přijde až v polovině roku. Fiat již nabízí v Jihoafrické republice celou řadu modelů – Panda, Palio, Grande Punto, Stilo, Multipla, Croma – a nyní k této bohaté škále přidává další, navíc ekologicky šetrný model.

Michal Otruba
Diskuze (29)
27. 3. 2007 18:01
Re: CINQUE...
Přesně do října 2002. A legenda to skutečně je. :yes:
Avatar - Enzo
27. 3. 2007 13:26
Re: SKOROAUTO...
Když pominu tvoje hodnocení vlastností UNA, tak srovnávání UNA s Ladou, která vychází z Fiatu o dvě generace staršího tak se musím smát. To je jako kdybych nadával Octavii za to že je 2 x tak drahá co Logan. Uno bylo ve svý době raketa, modla přesně jak píšeš. Něco jsem s ním najezdil a stálo to za to. Že by ovšem po okušení jeho kvalit přišlo zklamání, to se říct nedá, když si srovnáš auta západní produkce z tý doby a třídy moc velký rozdíly nejsou...
27. 3. 2007 13:10
Re: SKOROAUTO...
Jsem rád že si tu dobu pamatuješ. To je přesně to o čem píšu. V obyčejném smrtelníkovi představa šílené ceny tohoto auta budila očekávání superděla... Uno se výrazně zlepšilo až při modernizaci na přelomu 80/90. Do té doby to byla z mého pohledu tragédie.
27. 3. 2007 13:07
Re: SKOROAUTO...
odpověď je stejná jako jsem napsal kousek výše...
27. 3. 2007 13:06
Re: SKOROAUTO...
Chápu tvé rozhořčení, ale za svým si stojím. O úhlech toho něco vím a také vím jak v reálu (ne na prospektech) vypadalo Uno "84"... Píšeš že jsi měl motor 1.4 ie, ten naběhl pokud vím do výroby v roce 1989... Tedy v době, kdy se Uno přerodilo na modernizovanou a lépe zpracovanou verzi... O prvním Unu toho něco vím, ostatně, párkrát jsem s ním absolvoval cestu z moravy do Prahy... Po dálnici, což bych nepřál ani největšímu nepříteli. V otázce pohodlí byl například Favorit jasným vítězem, úroveň zpracování byla u obou stejná... To nejlepší ovšem nakonec: Vůbec jsi můj příspěvek nepochopil, což od zaslepeného zastánce tohoto auta tolik nepřekvapuje. Psal jsem u tomto autu-coby ikoně "předlistopadového" života... Píšu to výše. Za trojnásobek ceny Lady 1500 jsi dostal v reálu to, co by odpovídalo polovině ceny oné Lady... Sny a nedosažitelný sen kontra realita. :no: