Německý autoklub ADAC upozorňuje na to, že několika předním automobilkám stále nedochází význam vhodné konstrukce hlavových opěrek. Při nárazech zezadu i v malých rychlostech dochází k nepříjemným zraněním krční páteře.
zklamání v tom rozhodně nevidím. Sedadla, a to jak v otázce bezpečnosti, tak v otázce pohodlí mají nejlepší švédi. Odjakživa. Zbytek v tom jenom lítá jak nudle v bandě... BMW je v této oblasti běžný konzum. Proto to nemůže být překvapením
BMW vzbuzuje v mnoha lidech syndrom přehnaného očekávání. Je dobré vědět, že mnichovské vozy jsou dobré, ale ne úplně ve všem. Neglorifikoval bych je tolik, to je totiž základním stavebním kamenem jejich úspěchu...
Zatímco například Volvo poctivě pracuje i na věcech které nejsou tak vidět, bezpečnost,v minulosti i onen zmiňovaný plech atd atd, tak BMW preferuje více cestu zaměřenou na efekt. A vychází mu to, zatím...
Myslim ze je to nak tak, ze Volvo udela kus prace na bezpecnosti a treba BMW zase kus prace na jizdnich vlastnostech. Problem je ale v tom, ze kdyz Volvo rekne bezpecnost, tak to jeste neznamena ze ty auta maji supr motory a supr jizdni vlastnosti, anebo to alespon tak vidi lidi. Ale kdyz bawo rika jak sou jejich auta dobra na ceste, tak kazdy si v podvedomi rekne ze jsou i bezpecna atd.
Víš, ono to jinak vypadá teoreticky a jinak prakticky. BMW znám natolik dobře, že si o něm nedělám žádné iluze. Něco jiného je se někde projet při zkušební jízdě za pěkného počasí, a něco jiného je denně to auto používat, v létě, v zimě, každodenní studené starty atd atd. Prostě při běžném každodenním používání si o autu uděláš nejpřesnější obrázek. A v tomto mě BMW příliš nepřesvědčilo. Je krásné, reprezentativní, a někdy (to je velmi důležité slovo) má i dobré jízdní vlastnosti... Volvo je po všech směrech hodnotnějším partnerem pro každodenní život. Schopnost startů ve velkých mrazech, výkon topení, schopnost bleskově odmlžit okna, pohodlí sedadel, výhled z vozu, kvalita osvětlení, ostřikovačů atd atd atd... Mohl bych pokračovat donekonečna. Chce to ovšem tu každodenní zkušenost, pak člověk méně lpí na efektu a více naopak na efektivnosti. V tomto ohledu se BMW nemůže s Volvem měřit...
Pokud pod tohle napíšeš, že je to míněno jako velmi ale velmi subjektivní pohled, pak o.k., pokud bys chtěl aby tvé prohlášení mělo být bráno s obecnou platností, pak je to jen snůška keců.
Stačilo napsat, BMW mi nesedlo. Nic divného, nesedne spoustě lidí, ale vyvozovat z vlastních pocitů, že bmw oslní při zkušební jízdě a zklame při denním používání, hm...
Šmarjapano, mari, tohle je teda úlet, výsledek hlavových opěrek BMW je ostuda, ale udělat z toho zrovna u této značky závěr, že Volvo poctivě pracuje a BMW preferuje cestu zaměřenou na efekt. :-O U značky, která svým akcentem na dokonalé jízdní vlastnosti a brzdy funguje jako mustr i z pohledu pasívní bezpečnosti? Tenhle svůj tomahawk jsi zaťal do špatné hlavy. :no:
omyl, já píšu že Volvo nabízí poctivější přístup. A tímhle si stojím. V tuto chvíli mě nezajímá, že BMW dokáže deklasovat Volvo na Nurnburgringu... Přístup švédského výrobce k vývoji auta je bezpříkladný a majitelé Volva mi jistě dají za pravdu.
Ne, ne, hochu, zobecňuješ, napiš, že Volvo nabízí poctivější přístup při vývoji sedaček a nedá se proti tomu nic namítnout. Opěrky jsi použil k zobecnění a ne jen kvality sedaček ani konkrétního modelu ale dokonce celé automobilky!!! 8-s Mám tomu rozumět tak, že BMW má míň poctivý přístup při vývoji a výrobě svých aut, tedy motorů, podvozků a všeho ostatního než Volvo? Pokud ano, je to aspirace na blábol roku.
Nikdo nenapíše větší blábol, než velký výlohový teoretik, Dinare... Já vnímám auto i z praktického hledisky, což ty zřejmě asi nemáš možnost pochopit. Bude-li ti auto partnerem po celý rok, uděláš si o něm přesný obrázek. Ten já jsem si udělal. Tečka. Z Volva mám téměř po všech stránkách lepší pocit. Jistěže je to můj subjektivní názor, takže kdo v něm spatřuje absolutní rozpor s vlastním přesvědčením a nemůže to jaksi vydýchat, ten má naštěstí možnost moje příspěvky nečíst, potažmo mávnout nad nima rukou...
No, a naštěstí má i možnost je označit za blábol. A argumentace výlohovými teoretiky, praktickým hlediskem, které já nejsem schopen pochopit...,chabé, mari, na to opravdu netřeba reagovat. Napsals prostě blábol, jo, a majitelé Volva ti jistě dají za pravdu. :-O
Mě to zrovna přijde jako docela správnej přístup. Málokdy si po krátký zkušenosti všimneš detailů který tě později budou pěkně štvát. Teď mě třeba napadá neosvětlený kolečko seřizování sklonu světel u 206(kdy jindy než potmě to potřebuješ seřizovat) , zoufale se špinící zadní sklo, klička dveří o kterou se zachytává mikina atd atd...
Jo, je to potíž... pamatuju doby, kdy se jezdilo bez pásů a bez opěrek... náraz zezadu byl dokonalou gilotinou... Clověk by čekal, že opěrka hlavy, tedy tolik potřebná věc, nebude výrobcům činit problém... vždyť hlavu máme skoro všichni stejnou (myslím zvenku...) Pochvalme tedy zejména VOLVO :yes: a... pokud máme seřiditelné opěrky, nezapomínejme je mít správně nastavené... Vždyť hlava, byť myšlénkově bezcenná, je přesto pro majitele dost podstatnou součástí jeho bytí...
Taky si myslim ze je to docela zajimave zjisteni. Kdyz si vemu treba crash test, tak je jasne ze nekdo bude lepsi a nekdo horsi, uz jen to ze kazde auto ma aspon trochu jinou stavbu, tak musi mit i trochu jinej vysledek testu..neco ma delsi kapotu, neco vyssi, nebo sirsi. Ale sedacky a obzvlast operky hlavy...to je fakt hodne zajimave. Clovek by si myslel, ze je to zlozitejsi nez udelat suprovy desetivalec ;-)
Nechci se tě nějak dotknout, ale trochu jsi blábolil. Mám vyzkoušený rok s S80 a 1 1/2 s BMW 5. Když odmyslím opěrky hlavy, které jsem neměl naštěstí možnost vyzkoušet, tak je volvo krumpl nad krumply. Nikdy už mě tam neuvidí. Pokud dá člověk za auto skoro 2 mega, tak nemá zájem s ním jezdit každý měsíc do servisu. Sice se tam o tebe hostesky postaraj, ale jsou příjemnější věci, než sedět a čekat než ti přijdou říct, co se ulomilo tentokrát. Volvo už není co bývalo, teď je to jen navoněná bída. Aspoň S80
termín "blábolil" bych si vyprosil... Nebudu ho v tvém případě také používat, byť k tomu mám jisté nutkání... Já Volvo hodnotím jako všestranně schopnější vůz pro život. BMW mě zklamalo. A kdo si například měl možnost prohlídnout vozy těchto značek například po odstranění tapecírungu ze dveří, podlahy či kufru, tak se mu zde rychle "rozsvítí" která že to automobilka více naplňuje téma o poctivé konstrukci do posledního šroubku... Podívám-li se na Volvo, vidím naprosto precizně zatmelené spáry, nerezové šrouby, veškeré konce plechu nádherně opracované. Podívám-li se na BMW, vidím trochu něco jiného... Naopak výhodou bavoráku je to elegantní "dárkové" balení. Volvo to zkrátka možná neumí tak dobře prodat, ale jako výrobce dělá z mého pohledu vozy o třídu kvalitnější... Kdybych žil 500 km od nejbližší civilizace a musel si vybrat auto které mi až do smrti zůstane, bral bych raději 10let staré Volvo, než nové BMW... Já hodnotím Volvo jako jednoho z nejlepších vůrobců aut na této planetě. BMW už ve mě vzbuzuje pouze nostalgický úsměv...
10 let starý volvo klidně. Kdybys tam měl nový, tak pravděpodobně 500 km od civilizace umřeš, aniž bys ji někdy viděl. >:D BTW: Já pod tapecírung nelezu, já chci jezdit. Možná bych viděl u volva lépe ořezané plechy, nerez šrouby a tak. Bohužel mi nenabídlo jízdu. Ale to je věc priorit, někdo se na auto chce dívat v garáži nebo jak mu to sluší na servisním zvedáku, někdo v něm chce jezdit.
Zajímalo by mě jestli testovali u Golfu 5 ten který byl vyroben v roce 2006 nebo v roce 2007. VW totiž v rámci úspor zrušil u modelu 2007 aktivní hlavové opěrky, které byly ve standardu a dnes nejdou objednat ani za příplatek.
Jako vždy doporučuji návštěvu u zdroje, tentokrát situ Thatchamu. Je vzorně vedený a testy opěrek lze na něm vyhledávat podle různých filtrů přimo do alelujá (tj. i za minulé modelové roky). Proti zde v článku zvolenému známkování (asi převzatému od ADAC?) má Thatcham imho přiléhavější stupnici: dobré - přijatelné - mezní - špatné. Což tedy o kvalitě opěrky spoň mně říká více. Kromě samotných testů si můžete přečíst vzorně popsanou metodiku testování včetně schémat, fotek a videí a seznámit se i s dalšími činnostmi společnosti. Zde je zveřejněný samozřejmě jen velice stručný a neúplný výtah z testů "whiplashů" modelového roku 2007. Pro české čtenáře je možná nejzajímavější Škoda - tak alespoň celková aktuální skóre: Fabia2007- "přijatelné"; Fabia VRS "špatné"; Octavia 2004- "mezní"; Roomster "přijatelné"; Superb "špatné". Podobně jako u ENCAP je tento výsledek odvozený z několika dílčích hodnocení, takže u každého modelu může mít např. "přijatelné" jinou faktickou kvalitu. - A jak pravil GTI, praví i pánové z Thatchamu: především si každý nastavme řádně opěrku, ať už má naše auto jaké chce skóre. Špatně nastavená opěrka se sebelepším hodnocením vám bude houby platná.
Teď jsem se ještě podíval na site ADAC - oni opravdu testovali "28 sedaček", takže některé značky a modely zkrátka v testu nebyly. Jinak ADAC má pro zvídavé metodiku taky slušně rozepsanou.