Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Focus Combi: Malé Mondeo s novými motory

298 komentářů

Taky se těším!
Jsem zaujatý fordista z jednoho jediného důvodu - všechny Fordy jedou tam, kam otočíte volantem. A to, překvapivě, spousta aut neumí. Mimo premivou třídu (a z ní hlavně BMW), Subaru a pár upravených speciálů to nikdo tak dobře, jako Ford neumí. A u Forda to dostanete už v základu, bez příplatků!
Nechci se hádat, seděl jsem v RS jen jeden den a asi 1000 kilometrů a neměl jsem čas to zkoumat, ale myslím, že i RS má elektro.
Nicméně přesné, bez mrtvého chodu a nepřeposilované. Ale skutečná zpětná vazba se pozná až na okruhu nebo na náledí.
Nevím nevím ... s fordí benzinovou 1,8 v Mondeu jsem ujel přes 170 tisíc a jediná větší oprava byla předepsaná výměna rozvodového řemene, s Volvem 2,4 D jsem při stejném režimu jízdy (spíš lehčím, protože jsem ho málokdy nakládal až po střechu, jako ten Ford, děti odrostly a už s námi nejezdí) ve 130 tisích měnil na motoru skoro všechno (turbo, EG ventil, regulaci podtlaku, řídící jednotku). Bral jsem kvalitní naftu, všechen servis dle předpisu ... no asi jsem se špatně staral ...
Souhlasím - Salieri = Golf, Focus = Mozart !!! >😒] >😒] >😒]
Taky se u něj snadno nepozná, že jezdíte v autě 3 generace starém ... >😁
oIoo
nojo, proti tomu jednoduše NIC.
He flew from his brand new Kia Venga. His safety-belt had toren while he crashed.
Avatar - www.skodaoctavia.cz
www.skodaoctavia.cz
Ten interiér je úžasný. Fakt pecka :yes:
hard to kill
Found On Road Dead {Ford}
Provocateur
1. Jako první jsem nenapsal, že je megane pěknej jenom z dálky...

2. Podívej se, co jsi předvedl na této diskuzi ty 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já tady nepíšu podobné příspěvky jako ty nahoře :no:
Avatar - Emel
Emel
S 1.6TDCI není problém jezdit za 5,xx, s 1.6 benzínem budeš pravděpodobně přes 7. To máš rozdíl nějakých 0,70 Kč na km, návratnost 40.000 investice je po 57.000km... to není zase tolik, není to ale ani málo.
jossalito
Víc není potřeba. 😉
Těstovina
Jsem spíš chudý než klidnější jezdec. Prostě mám spočítáno, že se nevyplatí investovat do turbobenzinu (+ cca 40 tisíc) nebo nafty. Když už na to někdo má, t-benzin je aspoň legrace, diesel je v nižší střední prohra vždycky, pokud nenajedeš přes 25 tisíc km/rok. Jakej máš názor na 1.6 Ti-VCT ?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Blbost. Pohádky starýho zbrojnoše.
Lovap
Stále to berieš moc "autofilsky" ... Z tvojho pohľadu je to o.k. - ale len pre teba a ľudí, ktorí majú autá radi. Pre ostatných nákup auta prebieha jednoducho odlišne - pozriem ako vyzerá, vyskúšam ho a keď mi "sedí", tak ho beriem. Neriešim zavesenie náprav, variabilné/nevariabilné časovanie ventilov, bi-, tri, quatro turbo a podobne.
Klaudius
Každý má rád niečo iné. Ja nemusím riadiace panely a´la Star Trek. ja chcem obývačku. 😄 😉
oIoo
tak si kup šestsettrojku, očividně pro Tebe nejlepší volba

je sice hezký že víš co potřebuješ (pohodlí) ale nevíš co je k tomu potřeba - potom logicky nedostaneš to o čem nevíš že vlastně chceš. Auto na podvozku začíná, a pokud je podvozek os_anej je to jenom naleštěná krabice na kolečkách. Ale jak píšeš, je vás většina, takže není kumšt vám prodat nalejštěnej prd.
Lovap
Lenže si uvedom, že väčšina vodičov (vrátane mňa) ti prdí na to aká je kde náprava. Ak by sa zachovali vlastnosti, ktoré od auta požadujem (pohodlie), nech sú tam bárs aj pevné nápravy z traktora. Technická úroveň auta vpodstate zaujíma len vodičov, čo sa v jazdení vyžívajú ... To je to isté ako s počítačmi - obyčajným userom je jedno čo je v krabici, hlavne, že to ide - to len hráči a koumáci stále niečo vymieňajú, taktujú, ladia a podobne - a baví ich to.
Avatar - white label
white label
Kvalita interiéru klišé není, stačí si jen sednout např. do Focusu a potom do Golfu...
oIoo
to měřili čas za jak dlouho projede myčku?
oIoo
jo, tak ten byl dobrej, to si nechám hodit na helmu :-!
Avatar - pocitac
pocitac
A jak tu „kvalitu“ hodnotíš? Podle tvého subjektivního názoru, nebo věříš PR článkům v novinách a na internetu, nebo snad podle „objektivních“ testů. A na jaké části a vlastnosti auta se tvé hodnocení kvality zaměřuje? Objektivně je ta „kvalita“, o které píšeš a většina majitelů VW jenom sní, velmi obtížně měřitelná... je to klišé.
Provocateur
>😁 Od tebe to sedí...
Provocateur
LOL

a) byla to hodně zatáčkovitá cesta, kde jeli max. cca 180 km/h (do této rychlosti se Focus začíná teprve rozjíždět 😉 )

B) Clio se ho drželo zuby nehty
Avatar - VelkejChytrák
VelkejChytrák
No, podívej se na FoFo I dnes. Ubohoý. A interiér? Směšný. Na to, jak bude působit interiér fofo II za deset let, se bojim pomyslet.
Avatar - miromen
miromen
Ale neřikej že jsi z HAVRU. No to mě ..... Na Bludovičaku jsem u kosočtverce byl ale......
jossalito
Rozdíly v kvalitě jsou a dost podstatné. Ale musíš vědět co to ta kvalita je. A napovím, není to jen spolehlivost.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Proč si prostě do nicku nenapíšeš "Mám rád Fordy a nemám rád Renaulty"? Víš kolik tvých příspěvků by ti to ušetřilo a kolik času bys mohl přeorientovat do jiných činností? Pouvažuj o tom 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Souhlas, chlape :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Golf je moc podařený v Hatch... tří i pětidveřový, ale kombi bohužel mé sympatie nemá. Při koupí Golfu Variant bych dlouho přemýšlel, proč jsem si tohle auto koupil, když existuje Octavia Combi. Jinak přiřazuju Megane Grandtoure a Kia Ceed je pro mne v kombíku taky velmi přijatelná.
Ad. tápání... Ford tápe a tápat bude, protože od dob prvního a bravurního dodnes nestárnoucího Focusu nepředvedl po stránce designu nic, co by stálo o zapsání do dějin designu.
Avatar - manitou
manitou
Krásně si to napsal, souhlasím do písmenka. U té II. mě nadchly pouze dva motory 1.6 TDCI 80 kW a hlavně 1.6 Ti-VCT. :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Máš si zajít auto koupit na Bludovičák (víš kdo tam prodává auta 😉 ) a nemusel by ses bát, sousede >😒]
Avatar - manitou
manitou
[odkaz]
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes: V Fiftgearu bylo pěkné video jak Clio RS bez problémů zvládá o dost silnější Focus RS
Avatar - pocitac
pocitac
další kvalitář 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Naštěstí tě taky nikdo nenutí, ještě bys tam udělal svými řidičskými schopnostmi ostudu >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Deathlifte... Můj milý deathlifte... Nemám ti tady opět vypsat letopočty kdy Ford zakládal svou sportovní divizi a kdy Renault? Těch 25 let rozdílu pro Renault (50. léta) je setsakramentský argument proti tvému nařčení "kopie" :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - pocitac
pocitac
je to klišé, prostě je to klišé... není třeba nic číst, stačí se podívat, zkusit, srovnat... v rámci tříd je to srovnané tak, že rozdíly v kvalitě může hledat jen snílek, zoufalec nebo velmi silný "detailofil" ovlivněný zalíbením v konkrétní značce 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pořád hrozně >😒]
oIoo
já bych s tím pro vlastní bezpečnost na okruh radši nelez :-!
Avatar - Ronault.
Ronault.
Mně to připomíná Ford Model T, ty čtyři kola... to je prostě jasný odkaz >😁
Avatar - pocitac
pocitac
to je dobře, berme to tady s Francouzským nadhledem a smyslem pro humor 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes: :yes: 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ten seniorwagen ale pořád vypadá jako Wagen uvnitř a ne jak pouťová atrakce, to se mu musí nechat.
Provocateur
Tys začal o opravdových sportovních autech a jmenoval jsi mimojiné Twingo RS, tak jsem ti dal příklad co si pod "opravdovým sportovním autem" představuju já 😉

K monopostům sme se už dostali, protože oproti tebou jmenovaným Renaultům Shelby monopost je >😁
oIoo
a chudák majitel dostal hned dva po sobě, ještě že nevěřím na náhody
Lovap
Na viac nemáš? Slabota ... >😒]
Petrko
Nemůže vyčnívat nad špičku když je to špička.
Petrko
Taky pravda.
jossalito
Z toho bych nějaký dalekosáhlý závěry tedy nedělal. Hold jeden z prvních kusů, stane se.
jossalito
No to jsem teda zapomněl. Abychom se nedostali za chvíli k monopostům. >😁 :yes:
jossalito
Maličké Clio RS s dvěmasty koňma jako dětská hračka rozhodně nevypadá. Kdo má víc? A podvozkově na tom není vůbec zle.
Ad Laguna - sice sporťák není, ale její podvozek musím ocenit.

Sice to jsou tvrdě naladěný auta s poměrně jednoduchým podvozkem, ale na okruhu dokáží vypálit rybník i jiným borcům. 😉
oIoo
ideální je si přečíst vypečenej příspěvek majitele Passatu CC na moje.auto.cz - člověk by hned letěl na nákup :-!
Provocateur
Zapomněl jsi třeba na Mustang Shelby GT, Ford GT...ale je fakt, že to už je jiná liga 😄
Provocateur
R26 bych neargumentoval, to není auto na normální provoz. Takhle bych mohl do placu hodit Focus WRC, kterej taky můžeš koupit, ikdyž za cenu 4 Astonů 😉
oIoo
prosím Tě, to co jsi vypsal kromě R26 jsou leda hračky pro děcka. Laguna GT 😒 a sportovní, jak to můžeš vůbec dát do kupy na stránku?
jossalito
Když někdo neuvažuje nad tím, že koupí MPV, tak ho žádná automobilka nepřesvědčí. 😉
:yes:
jossalito
No já vím, pivo z Lidlu není taky špatný. :-!
jossalito
Jenže interiéry VW prostě umí a pozná to i slepej a hluchej. Stačí je totiž vyzkoušet. 😉
jossalito
Bohužel Lifte, ruku na srdce. Twingo RS, Clio RS, Megan RS (R26), možná ještě i Laguna GT, to jsou opravdový sportovní auta. Ford má možná tak to RSko, který stejně neda R26ku, jinak čistej průstřel. 😉
jossalito
Zadní boční partie není nepodobná cépětce. A je mi zcela jsneé, že ty budeš tvrdit opak. Neočekávm to ani od tebe. 😉
jossalito
Pokaždé co sem napíšeš, tak se dobře bavím. Tebe člověk přece nemůže brát vůbec vážně. 😉
jossalito
>😒] :yes:
Provocateur
Necháme se překvapit. Každopádně bych byl jednoznačně pro kupé, u 5D nemůžu překousnou ty "francouzské" zadní světla, kterých by se asi 3D nezbavil...
Deadlift
1.6 Ti-VCT dál bude...
"Klidnější jezdec může sáhnout po modernizovaných šestnáctistovkách o výkonu 105 a 125 koní." 😉
[odkaz]
Avatar - pocitac
pocitac
Hele, není to trochu jednostranný pohled 😉 . Když si budu celý život vozit zadek v VW a pak půjdu testovat nový model VW, tak budu asi hodně objektivní ... samozřejmě, že je to klišééééé 😉
Deadlift
:yes: :yes: :yes:
Deadlift
:yes: :yes: :yes:
Avatar - pocitac
pocitac
jj, globální auto, aha 😉
Avatar - pocitac
pocitac
Je to má zkušenost... a nežiji ve světě kde Německé = kvalitní, Italské = nekvalitní, Francouzi - ti umění jenom víno atd.. Je ale docela smutné, že právě kolem značky VW se v ČECHÁCH shromažďuje největší procento arogantních, sebestředních a pohrdavých jedinců, kteří rádi podobné bláboly rozšiřují a to nejen na internetu.
Deadlift
>😁 :yes:
Deadlift
:yes:
Těstovina
Megane je asi hezčí. Ale bál bych se s ním narozdíl od Focuse vzdálit se příliš od servisu, stejně tak jako třeba s Fiatem.
Uvidíme jaká bude cenová politika
Deadlift
Zdroj? 3-door Focus dle mě bude, třeba jako nová verze RS.
[odkaz]
5-door bude asi ST/SVT/FPV.
Těstovina
Zvenku říkám ano. Zevnitř je to děs, vypadá to jako levná minvěž Aiwa ze začátku 90. let (středová konzola). Ale ruku na srdce: zajímá tohle někoho, kdo ví, že Focus je etalon třídy už přes deset let ? Já asi zaskočím pro elegantnější výprodejový FF2 s osvědčeným 1.6 Ti-VCT benzinem. Trochu se bojím, co přinese Fordu downsizing co se týče spolehlivosti a hlavně ceny.
Deadlift
"Menší šestnáctistovka bude k dispozici ve dvou provedeních - 150 a 180 koní. Dvoulitr bude mít výkon ještě vyšší. Klidnější jezdec může sáhnout po modernizovaných šestnáctistovkách o výkonu 105 a 125 koní."
[odkaz]
Petrko
Souhasím nemůže se líbit někomu kdo má nick Ich liebe Das Auto
Deadlift
To nejsou, leda ve tvých snech. 😉
Petrko
Takže automobilkám nejde o to získávat nové zákazníky?
Deadlift
Také dobře. 😉
Deadlift
To jsem udělal no a? S tvým závěrem to nekoresponduje.
Vijímky se najdou Třeba C5 nová C3............ 😄
Konečně jsem na něj našetřil. Moje vstupenka do 21. století automobilismu. Psal se rok 2001 a já koupil své první moderní auto. Jetou třídveřovou 1.6, krále doby. Nemělo zrovna moc výbavy a ani motor nebyl zrovna výkonný. Přesto na něj nezapomenu. Jezdil jsem ho 4 roky. Na kolech z Escortu RS 2000, se světle zelenou metalízou vypadal... k sežrání. Po pár jízdách s mým kouskem si ho koupili i rodiče - 1.8 TDCi Ghia. Konkurence pro toto kombi v jízdních vlastnostech neexistovala. A co víc, do minulého podzimu jezdilo bez sebemenší poruchy. Ve 230 tis. odešly budíky. To byla prví a zatím jediná závada.
Před třemi roky jsem dostal možnost vybrat si služebák. Focus II combi, bez delšího váhání. Už mírně přesluhuje. Jak už je zvykem, bez závady.
Focus III bych rád proháněl jako jeho nástupce. Vypadá slušně, i když i mě vadí pár věcí jako zadní lampy, nebo ty divné trojúhelníky na masce. Modlím se za ještě lepší jízdní vlastnosti. Věřím také ve zlepšení dieselů. Kdo sedne do focusu pochopí, že vzhled je až na druhém místě. Focus je pro mě kolegou. Autem za slušné peníze, které naložíte po okraj vysoce variabilního zavazadelníku a proženete zatáčkou s lehkostí (snad už konečně přicházejícího) jarního vánku. Navíc se za dobrou páči umí odvděčit spolehlivostí starých žigulů.

Karty jsou rozdány, kostky jsou vrženy. Auto je hotové. A já věřím, že Ford má pod rukou královské oko a macháčka.
Petrko
Octavia kombi. Škoda slov.
Petrko
Mám stejný názor ta turbománie nemůže trvat věčně.
Petrko
Pokud máš vkus a současně kroupy máš na stole iMac nebo MacBook Pro a neřešíš ani Alienware ani Lian Li.
Avatar - Emel
Emel
Uvidíme, ten prvek je kontroverzní a třeba to naživo bude vypadat lépe. Nebo to tam v nějaké nižší výbavě nebude vůbec.
webpaja
Mě se neomlouvej 😄 . Fordí interiéry jsou vždy rozporuplné, ale tento, stejně jako ten Fiestí a Mondeozní na mě působí dobře. Navíc fotky jsou pěkná věc, ale až pocit po usednutí a ujetí aspoň pár desítek km napoví 😉
Klaudius
Aspoň s podobným názorom nie som sám. 😉
Klaudius
Určite. Jak rozdielna je príjemná atmosféra v interiéri Meganu voči tomuto high-tech maskovanému strašidlu. 😐
Avatar - jazva
jazva
"nasednutí - plný plyn - plné brzdy - plný plyn - vysednutí" no skôr vypadnutie, keď máš stále plný plyn... >😒] 😉
Klaudius
Exteriér ťažko hodnotiť, ako celok mi nepripadá byť zlý, hoci pár detailov jeho hodnoty zráža trochu dole.
Naproti tomu interiér na mňa pôsobí vyslovene odpudivo, nie je tam nič, čo by sa mi páčilo. ;-\
V tom prípade môže byť toto auto sebelepšie, ale na tom, že je odpudivé to nič nezmení. Sorry.
Avatar - lango
lango
Myslím si že s focusem už to nemá moc společného : záď je buď s-MAX nebo Galaxy interier je fajn ale jsem zvědav na koleno vždy mi vadil středový tunel😊
Předek jen lehounce změnily spíše do mondea😞
Doufám že tam nedají ten ošklivý interier z GHIA umělé dřevo DĚS.
webpaja
Focus první generace vyvolal pozdvižení. Vnesl do nižší střední třídy neotřelý a neopakovatelný design, skvělé jízdní vlastnosti a futuristický (byť ne nejkvalitnější interiér), slušné zážehové motory (po FL i vznětové) a na rozdíl od Escortu také spolehlivost. S odstupem času a s přihlédnutím k době vzniku tedy něco, co konkurence doháněla až s další generací svých modelů a někteří dodnes nedohonili.
Druhá generace jakoby vylekaná progresivností té první se snažila zvážnět, připodobnit se ke Golfu a nabídla konzervativnější design, vyspělejší naftové jednotky o něco kvalitnější interiér...a to samozřejmě nemohlo býti hodno jména předchůdce.
Zatímco všichni konkurenti vystačí během svého života s kosmetickými změnami, Ford musel přijít téměř s půlgeneračním skokem, aby dokázal eliminovat škody napáchané přílišnou konzervativností. Tou konzervativností, která každého majitele první generace musela nalomit, zda-li má koupit FF II., nebo G V., který se podvozkově dotáhl a nabízel stejnou dávku "tvarové odvázanosti", ta má však u VW velmi hluboké kořeny.

Zatímco tu jedni Focus, toho času třetí generace vynášejí do nebes a druzí srážejí (což značí to, že je blíže ke kořenům zakladatele rodu), já nechci posuzovat, jestli je krásný nebo ne.
Myslím, že je dostatečně daleko druhé generaci a naopak blíže té první, aby se zařadil po bok Fiesty, která je i přes dramatičtější design nejprodávanější ve třídě a je tvarově svébytná. Spíš než podobnost v rámci nižší střední shledávám snahu přiblížit se právě k Fiestě a také snahu o odstranění z mého pohledu nepěkného a plastikového interiéru. Domnívám se, že FF III. míří tam, kde trůnil FF I., tedy do prémiových výšin třídy (nemyslím cenu, ale faktické zhodnocení všech vlastností). To je to místo, kde druhá generace nesídlila dlouho, neboť ji výrazné zlepšení konkurence pasovalo na vůz s výborným jménem, ale kromě podvozku, řízení a pár motorů také naprosto běžný...
Domnívám se tedy, že nová generace si své jméno opravdu zaslouží a bude vnímána lépe než jen jako dříč s upracovanou tváří právě končícího modelu.
Ilikethecars!
Golf je však kvalitativně o mnoho dál. 😄
Ten interiér je prostě bomba v nižší střední
(pokud pomineme luxusní trio - MB, BMW a Audi). 😄
Ilikethecars!
To si nemyslím. Mně se zdá pěkný jak Renault Megane, tak Golf. Každému podle jeho kapsy a chuti. 😄
viď. každý má iný vkus :-!
Ilikethecars!
Capri je legenda, Puma vůbec. >😒]
jossalito
Dřív než jim to dojde, budou všci stejně jezdit na elektřinu.
Ilikethecars!
Jak se tohle auto může tolika lidem líbit - vždyť je hrozné! :yes:
nech si pozrie www.auto2.hu a uvidí kvalitu VW audi R8 s vilomeným zadným kolesom po6500km pri 5km rýchlosti vo švajčiarsku aj foto
oIoo
Podle mě downsizing trend přejde. Sice to ještě chvíli potrvá, ale přispějou k tomu sami němci co ho vymysleli. Jak odešli z vlády Schroederovi socani dostávají prostor seriózní studie. A aktuálně se řeší plakety, Umweltsteuer a filtry pevných částic - zjišťuje se, že miliary Eur se nesmyslně vyhodily za něco co nefunguje. A ten samý případ je downsizing a turbo - protože v okamžiku kdy tomu dáš čočku to není ani úsporné, ani ekologické
oIoo
ježíši, vždyť to není vůbec tak složité, auta jdou osadit vším možným od stavitelných podvozků přes magnetoreologické a za pár tisíc řekněme 20-30 můžeš mít podvozek dle svého gusta.
Ale tu nápravu jednoduše nevykucháš a nevyměníš. To je pointa. Jinak moje 1. auto byl R19, druhé Mégane I dCi a až třetí Mondeo V6. Nemám potřebu ti ho hanět, ale když jsem pročítal informace o novém, přesně jsem skončil u té zadní nápravy - dál mě to auto nezajímá.
Lovap
No ... to bude asi tým "trendy" naháňaním sa za "športovými" jazdnými vlastnosťami. Kur ... a, kto ich potrebuje?! 5%, alebo 10% vodičov? Prečo ich potom vyrábajú všetky? Keby som si mohol vybrať pohodlný/športový podvozok nepoviem ani slovo, ale dnes začínajú byť všetky autá (česť výnimkám) tuhé ako doska ...
figurka
A neni to spíš o poměru váha/výkon, než objem motoru/váha ? A nemyslím si, že by na trhu kdy v minulosti byli maloobjemové turbo-benzíny v takové míře v jaké se objevují dnes.
Lovap
Čo by som mal kde mať? Ak sa pýtaš na dôvody prečo som ho kúpil je to jednoduché: nenudný dizajn, spústa odkládacích miest (ešte aj v lakťových opierkach na dverách, pod nohami vodiča a spolujazdca), slušný kufor (Grandtour), dobrá výbava ...
Lovap
Podvozok Golfov a Focusov síce môže byť mäkký ... ale nie je, to je ten problém >😁
Naproti tomu Megane podľa teba má tvrdú prednú nápravu ... lenže nemá, to je ten problém >😁
Jediné čo sa mu dá vytýkať (z môjho pohľadu) je horšie odhlučnenie prednej nápravy (trochu buchoce) - ale to bude vekom (236 000 km).
jossalito
Lidi by se měli naučit číst manuály i u tak jednoznačných věcí, které osobně "zaručeně znají".
RS
VW je středoproud, které osloví mladé i staré, takže nějaká zmínka pouze o seniorech je mimo mísu... pak už jedině, že poslední VW v kterém si seděl je Vento 😉
Občas nenadchne, nikdy neurazí, ale rozhodně se nemá za co stydět. Navíc po 10 letech vypadá pořád dobře, což je obrovská deviza Das Auto.

VOPRUZ a OUT nad 70? Toyota
oIoo
těžko říct, to je asi boj s větrnými mlýny. Já mám rád techniku takže to beru na úrovni trápení zvířátek :-! Ale zase znám lidi, co jsou rádi že najdou kam se leje voda do ostřikovačů - co po takových chtít. Tady tahá za kratší konec lana výrobce, a je jeho starost a by se jim to turbo vysr...až po ujetí 100k
jossalito
Holt se lidi budou muset naučit jezdit jinak, páč se brzy díky downsizingu snad žádná solidní atmosféra nebude dát koupit.
oIoo
já vím jak se testuje, spolužák z gymplu byl dokonce šéf zkušebny v Kvasinách...
...akorát lidi jaksi jezděj jinak než se testuje 😉
oIoo
moderní podvozek jako májí Focusy a Golfy může být měkký, jenže do Méganu zapomněli dát jaksi moderní zadní nápravu, takže charakter z toho nevykřešou ani nevymodlí. A protože zadní náprava hmotnost v zatáčce neudrží, musí přitvrdit přední - to je lehce pochopitelný konstrukční limit (za který ty neváháš děkovat) >😒]
jossalito
To si piš. Komunismus tu nemáme, takže si můžeš dokonce i beztrestně vybrat. 😉
jossalito
>😁
oIoo
někdy je opravdu super něčím nebýt :-!
rest
>😁 :yes:
oIoo
jasně, stačí zout devatenáctky a dát si sedmnáctky, ale to bysme byli houby lourajda co? >😁
jossalito
Nikomu nepřeju nic zlého, ale ze zkušeností vždy počítám s tou nejhorší variantou a pokud nenastane, mám důvod k bezmezné radosti. Hlavně nedávat možnosti chmatákům. >😁 😉
jossalito
Pokud budou jezdit na nákupy, tak si asi nezvolí ne zrovna nejlevnější a ne zrovna základní motorizaci.

PS: Testuje se po celé Evropě a motor musí být odladěn univerzálně. Už to nebude tak choulostivé, jak to bývalo, ale pořád to logicky bude náchylnější než obyčejná atmosféra.
oIoo
jojo, o turbomotory na jihu Španělska bych se nebál, ale tady je 4 měsíce zima, a lidi jsou tak drzý že jezděj s turbomotory jenom 10-20km do práce a na nákupy, a dovolej si klidně celý ty 4 měsíce nejezdit na delší trasy - těm to taky vydrží 300-400? nebo spíš 30-40?
Avatar - miromen
miromen
Tak nemam žadne GTI tak snad bude klid. Spiše mam strach o rcd 510 s Dynaudiem ale bude to pojištěne s 5% spoluučasti a ještě zvažuji EUROGAP.
jossalito
A je na tvém místě vhodné, abys to vzpomínal, když k tomu nemáš sebemenší reálný podnět?

Je jasné, že ten motor si koupí i vymaštěnci, kteří budou jezdit stylem: nasednutí - plný plyn - plné brzy - plný plyn - vysednutí. A pak budou nadávat, že jim odešlo turbo a že celý VW je na houby.
jossalito
To by mi nevadilo, větší problém pro mne, že máš moc blízko do Polska, a že máš příliš e😜onované auto. Takže být na tvém místě, tak nebudu klidně spát. >😒]
Avatar - manitou
manitou
to spíše pumu :yes:
jossalito
:yes:
Avatar - manitou
manitou
Jestli čteš správně, tak vidíš co jsem napsal. Že nehodnotím, právě proto, že ukáže až provoz. Testování i při sebelepším plánování všeho prostě nedokáže nahradit tisíce řidičů s tisíci různými styly řízení, tísíce různých povrchů, tisíce různých paliv, tisíce ...
Avatar - miromen
miromen
Jo dik moc ale to neznamena že si hned zajdu koupit polep na zadni okno NO FEAR. Ještě mě S E R E to že VW teď tu masku cpe na všechny sve modely. >😁
Avatar - miromen
miromen
No už jsem psal jinde ale Z 505 na 430 ale pomohla znamost. Musim uznat že Golf nabizi komplexnost kterou v teto třidě podle mych představ nikdo nenabizi. Focus v poho ale ohrana pisnička MOTORY.
jossalito
No vidíš, jak si šikovný, uhádal jsi pěknou slevičku, Tak se to dělá. 😉 :yes:
Avatar - miromen
miromen
Tak Megan II je opravdu komfortni znam ale běž projet noveho a docela se budeš divit.
jossalito
>😁
Vždycky to zůstane jen u těch měkkejch sedaček. A co jinak, co tam ještě máš? Nic? To je normální. 😉
Avatar - miromen
miromen
Ale no tak žadne brojeni nebylo. Nebo bylo ? >😁 Prostě jak pišeš prošel jsem spousty salonu a projel dost aut ne jen ty salonove nato abych se rozhodl tak jak jsem se rozhod. Musim ale řict že vyběr je dnes opravdu těžky ale nakonec rozhodla cena knk. sleva na auto do vyroby 75 tkč.
jossalito
A jak to vyšlo cenově? Bylo to tak strašný oproti konkurenci, jak je tu obvyklé tvrdit?
jossalito
A je důležitý názor někoho, kdo není zákazníkem? Ne. :-!
Lovap
No ... neviem ako Golf, ale mám skúsenosti s Octaviou II (pred faceliftom) - a ďakujem za môj Megane. Tak niečo nepohodlné a tvrdé som ešte neskúsil ...
Provocateur
3D Focus nebude. Bude ale jiný kupé, nejspíš konkurence pro Rocco. Mohli by oživit Capri 😉
Avatar - miromen
miromen
Až tak hluboce jsem klesl. >😒]
jossalito
Já se fakt musím smát, není to tak dávno, co tu Mirek brojil proti všemu od VW a nebral si vůbec servítky. Rok s rokem se sešel, Mirek se rozhodl koupit káru a po projití všech možných autosalonů zakotvil u VW...

Jak to kdesi psal GTI, když dojde na lámání "nápravy" a člověk vezme rozum a své těžce vydělané peníze do hrsti, s největší pravděpodobností skončí u toho nejdotaženějšího auta bez kompromisů... u Golfu potažmo VW.
Provocateur
Tos napsal pěkně, Megane je pěkný opravdu jen z dálky. Jen bych tu dálku upřesnil tak na 1000 metrů, čím blíž k němu jsi, tak je to jen horší.
😄
GTI
Nedělám to ze zvyku, opravdu cením kombi golf.
GTI
:yes:
jossalito
To nejsou klišé, to je realita. Mrkni na hodnocení v testech třeba zde na auto.cz do kolonek interiér, řazení apod. 😉
jossalito
Proč otrava? Ne každý má potřebu mít pořád roztřesený ruce. :-!
webpaja
Strejda BOB si naběhl 😄
jossalito
To nemění nic na tom, že jsou to pořád leší sportovní vozítka než jakýkoli Ford. 😉
jossalito
Zameř se na zadní část. Lampy, C sloupek, okno... 😉
Avatar - manitou
manitou
Tak to jsem v klidu 😉
jossalito
Nelži tu. 😉

PS: Já vím, ty žiješ ve světě, kde Whirlpool je italská značka. >😁
Ford Henry
Jediné co se mi nepozdává jsou ty kravské imitace děr na předním nárazníku. Interiér je v pohodě. Takový beztlačítkový INFINTI FX. Podobné řeči se vedly u Fiesty a nějak prodeje neutrpěly. Jsou to stejné sranda důvody, jak měkké plasty.
jossalito
Zrovna u tebe o zkušenostech dosti silně pochybuji. >😁
jossalito
Každý nový motor je testován. S každým se v několika vozech najede min 500 tis km. Všechny motory musí vydržet, ať jde o jakoukoli automobilku, nároky jsou +/- stejné. Psát tu něco o možných problémech s životností, mi přijde dosti úchylné.Pokud se o turbomotor člověk dovede starat, těch 300-400 tis. musí bez větších oprav vydržet.
Avatar - pocitac
pocitac
Ze zkušeností... V historii automobilismu to není rozhodně žádná novinka, spíš naopak. Přeplňované maloobjemové motory už tady byly, jsou a budou. Ale asi ještě nikdy jsem neviděl takový nepoměr mezi váhou vozu a objemem motoru. Z dlouhodobého hlediska se všechny „poddimenzované kombinace“ propadly do černých zákoutí autobazarů, zarostlých, rezivějících vrakovišť a staly se zlatým dolem automechaniků – obávám se, že 1,2TSI s cca 1,2 tunovým autem bude mít stejný osud.
pogo26
Už dost let to má Clio a Megane z RenaultSportu. Jen ten název jim tam chybí.
jossalito
Tys vobjednal Golfa? No kam to napsat! >😁 :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Cena? Ne, proč?
Mým prioritám nemůžeš ty rozumět. Ovšem kinetické fordy s šílenými interiéry v nich nemají své místo.
Avatar - pocitac
pocitac
Nejsi chudák, jen asi dáváš jízdní vlastnosti a pocit řidiče na první místo a hledáš v nich ty nejdrobnější nuance. Pak bych ti ale doporučil nekupovat nižší střední, která dnes plní funkci rodinného auta, a poohlídnout se po jiném segmentu. 😉
pogo26
Asi patříš mezi to 1%, co si o těch autech jenom čte. Nebo trávíš čas na předváděčkách ?
no už VW - G V,VI, VII. VIII, IX , X,do dvoch rokov a stále prídu nato že ešte všetko na ho.
Avatar - manitou
manitou
že by byla prioritou pouze cena 😉
Avatar - manitou
manitou
Alespoň něco 😉
webpaja
😄 nemusím souhlasit s obsahem Tvého příspěvku, ale pobavil mě! >😁 :yes:
RS
Megane je pěkný jenom z dálky, z blízka ta nalepená světla vypadají minimálně podivně.
RS
No a když to překryješ celý plachtou, tak je to bezkonkurenčně nejhezčí interiér napříč všem třídám >😁 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Inu, zkrátka současný Ford, se vším všudy.
Radši Mégane.
Avatar - manitou
manitou
Předchozí příspěvek vytvářel někdo nadrogovaný. Nebýt podpisu, tak má člověk dojem, že se dívá na novou kreaci inženýrů z Koreje. Tento názor bude vyčpělý a okoukaný sotva ho dočteš do konce. Ve Vlkohradu bouchají hlavami o stěnu, právě sledujete kladivo na G VI a připravovaný G VII. Spěte sladce vlkohradští 😉
Avatar - miromen
miromen
Bohužel ja to poznam takže jsem chudak ktery patři do toho 1%. A jak pišeš řeč je jen o podvozku s kterym ja spojuji ještě řizeni,řazeni a manevrovatelnost(ovladani).
Avatar - pocitac
pocitac
Asi máš pravdu, když porovnáváš jen podvozky. Jen pro doplnění zkusím tedy vyjádřit jejich kvality v dané třídě v procentech. Megane 91%, Golf 92%, Focus 93,5% pak jsou asi i lepší, které mají 95%, nejhorší podvozek v dané třídě by dostal tak 90%. Páni, to jsou rozdíly. A poslední procento, 99% zákazníků, žádný rozdíl nepozná. 😉
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Interiér vytvářel někdo nadrogovaný. Nebýt znaku na kapotě, tak má člověk dojem, že se dívá na novou kreaci inženýrů z Koreje. Tato kára bude vyčpělá a okoukaná sotva se zavřou vrata autosalonu v Ženevě. Ve Vlkohradu bouchají lahve se šampaňským, právě sledujete kladivo na G VI a připravovaný G VII. Spěte sladce bankrotáři z Fordu :no:
figurka
Z čeho soudíš, že ta 1,2 bude/je nedostatečná ?
Avatar - miromen
miromen
Jenže bohužel novy Megan neni ani komfortni ani nějak zvlašť dobře nejezdi prostě podvozkovych kvalit Fordu a VW nedosahuje.
Avatar - pocitac
pocitac
Promiň, ale přirovnávat jeden z nejkrásnějších kombíků v této třídě Renault Megane k "ošklivému káčátku" - Golf Variant ??? To nemyslíš vážně. 😉
Avatar - manitou
manitou
Pro konzervy co se bojí displejů a poutí v Bibione je tu SeniorWagen z Wolfsburgu 😉
Avatar - manitou
manitou
Myslí, že te 3D hatch ještě dorazí, spíše jsem zvědav jak CC 😉
Avatar - miromen
miromen
Tomu se řika HYDRAULIKA vs ELEKTRO.
Lovap
Tomu sa hovorí placebo efekt ...
Lovap
Chvalabohu! A ani by som nechcel aby to malo podobný podvozok. Mám Megane predchádzajúcej generácie a vyberal som si ho PRÁVE pre jeho POHODLNÝ podvozok. Pri ceste do práce a inde nejazdím rely ale pohodlne cestujem.
Avatar - pocitac
pocitac
Sním či bdím, příspěvek, se kterým můžu souhlasit. Jen bych nezapomněl zdůraznit, že stejná klišé, platí také pro VW (kvalitní interiéry, ergonomie ovladačů, přesné řazení atd...)
Avatar - manitou
manitou
:yes:
jako když hrách na stěnu ...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Octa má navíc nakládací hranu, nemá rovnou podlahu. Záď je zkosená tak, že je to skoro liftback. Jinak super.
Avatar - miromen
miromen
Ja jen nazorně napsal jak ta 1.2 TSI zhruba jede tak nevim proč to haněni. Ja bych se o tom ani nějak nezminil ale když nejen zde čtu jaka je ta 1.2 plečka hodici se akorat do Foxe apod. od lidi kteři jen teoretizuji.

PS: je mi jasne že nelze adekvatně srovnavat atmo vs turbobenzin
J4K
Přesně to jsem chtěl napsat, navíc jsem nepřítel velkých a mnoha displejů, dělá mi to problémy s orientací (sexuální mám snad OK). Nic se asi nemá přehánět, tohle je velká pouť jako v Bibione. 😲
Avatar - manitou
manitou
Ale prdlačky, psal jsem to jako reakci na to, že to auto rozmáznou jen kvůli tomu, že zrovinka ten interiér se netrefil do vkusu toho kterého vkusného člověka. Auto se snad hodnotí komplexně. K čemu mi bude úžasný interiér, když to auto bude na silnici za stát za starou bačkoru. Hochu, chce to číst mezi řádky 😉
Avatar - manitou
manitou
V žádném případě nehodlám hanit tvoji volbu, za prvé je to každého věc, za druhé jsem ten motor ve spojení s golfem nejel a za třetí je ta smršť kolem motorů trochu ujetá neb třeba zatím nikdo nic neví o té životnosti (i kdyžv servisech už u 1,4 tsi přiznávají jisté problémy s hlavou). Co ale hodlám hanit je tvoje srovnávání staršího atmosférického motoru 1,8 s nejnovějším přeplňovaným. Soudnost, pane, chce to soudnost 😉
Avatar - pocitac
pocitac
Máš to chlapče nějak popletený? Prakticky cokoliv, co jsem si v posledních letech koupil Německého byl pěnkej křáp. Takže mé zkušenosti s Německou "kvalitou" ? - Přemrštěná cena – kvalita nízká. :no:
Avatar - manitou
manitou
Dobrý aten interiér tě dostane až naživo, když jseš ten vkusný člověk 😉
Avatar - manitou
manitou
Výstižné :yes: Ještě, že jsem to nemusel psát já 😉
Avatar - manitou
manitou
😄 :yes:
Avatar - pocitac
pocitac
"servíruji" přesně taková prohlášení, jaké tady servírují jiní diskutující na jiné značky ... jinak, že sis objednal 1,2 do Golfa je tvoje rozhodnutí, necháš si to dva - tři roky a budeš možná spokojený, pak s tím rychle do bazaru a jednou si třeba objednáš auto s odpovídajícím motorem 😉 Jéje, 1,2? tak do Foxu...
Avatar - miromen
miromen
:yes:
Avatar - iudex
iudex
No toho Golfa v kombíku dávas na druhé miesto iba zo zvyku a z tradície, sám ale nemozes verit tomu, ze dizajn Variantu je nieco, na com moze so zálubou spocinút zrak. V rámci nizsej strednej nie je vela áut, u ktorých sa tak lísi dojem z krátkej verzie a kombi: vyvázený, elegantný, kompaktný strih karosérie krátkeho Golfa vs. pretiahnutý neforemný zadok Variantu so svetlami siahajúcimi az kdesi k zadným kolesám. 8-s
Provocateur
Čtu tady stejný plačky nad interiérem jako u Fiesty, ale prodeje hovoří jasně, Fiesta je leader. Holt všichni majitelé Fiest nemají vytříbený vkus jako zdejší designéři na auto.cz 😄

Focus díky absenci 3-dvéřového modelu asi nenapodobí prvenství Fiesty, ale na top3 dosáhne určitě.
Strikehawk
Opět důstojný protivník Golfu. Interiér OK - prostě je Ford zase svůj. Nemusí přece všichni kopírovat VW. Jediný co mě moc neladí jsou neuvěřitelně kýčovitý zadní lampy přetažený do boku - tenhle virus od Renaultu přeskočil bohužel i na Golf Variant.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ten kdo zažil v praxi turbobenzín a rád šlape na plyn, brzy pochopí, že si měl koupit raději atmosféru nebo naftu. Chce to totiž hodně vzduchu a hodně benzínu.
Jinak Fiesta jasně ukazuje, že lidi nechtějí jen klasickou šedou klasiku. Na klasiku je VW.
Avatar - miromen
miromen
Však je v druhem odkazu. Ja jsem jel s timto motorem v Golfu a opravdu mě velmi mile překvapil. Ve srovnani s 1.4 TSI neni do cca 130 km/h znatelny rozdil dale jen minimalni. 1.2 TSI mužu porovnat s benzimovou 1.8 v jedničkovem Focusu ktereho jsem vlastnil cca 4 roky a TSI jede lip. Prostě tento motor mě dostal. Puvodně jsem chtěl 1.4 TSI ale v mem připadě kdy povětšinou budeme jezdit ve 2 je připlatek za 1.4 TSI zbytečny a ja si za ty prachy radši pořidil větši vybavu.
Gangrel
Na auto.cz uz je test 1.2TSI taky... ten motor se mi zamlouva.
Gangrel
Hohooo mohu smele rici, ze jsem vkusny clovek 😄 neb jedine skrine, ktere kupuji k PC jsou od LianLi... aktualne PCQ-07 a do obyvaku k TV PC-V351...
Kazdopadne musim take smele rici... Design noveho FoFo se mi libi... a moc (byt ten interier neni salek meho caje, coz samozrejme neni ani ten z tveho snu o RR)
Deadlift
8-s
Deadlift
A divize RenaultSport? Jen velmi limitovaná kopie tradičnější divize Ford Team RS.
Deadlift
>😁 >😁 "bezkonkurenční" >😁 >😁 Ano Renault má jiné priority než sportovní jízdu pro každého.

Malé a nebo velmi limitované počty kusů Renault Sport na pořadník jako u DS3R je jen marketingová poza.
Deadlift
:yes:
oIoo
zajímavý, podle mě když u jednoho auta máš cit v řízení a u druhýho ne, tak asi nebudou kvalitativně stejně dobrý? A jet v autě bez zpětné vazby je otrava, ať je to performance nebo není.
Avatar - white label
white label
Ano, vidím to velmi podobně... 😉
oIoo
Sharan jsem viděl z Tvého linku.
Zajímá mě nějaký Sharan? Ne.
Je snad Sharan etalon designu? Ne.
Je Sharan něco jiného než miliontá variace na předek z Golfa? Ne.
Podle mě, jediný auto kterýmu ten předek sluší je Amarok. Ani tomu Touaregu to moc nesluší.
Avatar - white label
white label
add odkaz - ...jsem netušil. že sériový Focus 1,6 je podobný "performance" ... 😉 >😒]
Já třeba mezi zákl. Golfem a Focusem ten podstatný rozdíl (v podvozku) "nevidím/necítím", je otázka jestli ho tam spíš já vidět nechci, nebo ty jej tam naopak jsně vidíš za každou cenu a třeba částečně i ze zvyku... 😄

P.S. Že tobě něco vyhovuje víc než mně a naopak, je běžné a přirozené, ale není to automaticky obecně směrodatné...
První Focus byl z hlediska exteriéru v určité míře průkopnický. Díky němu pronikla mezi kompakty hravost a kreativita, což působilo v porovnání s konkurencí svěže. O něco méně to však přišlo vhod v interiéru...

Styl New Edge byl hravý a rozpustilý, ovšem minulou generací Mondea byl dotažen do určitého řádu a pravidel. Někteří lidé to uvítali, ovšem např. v druhé generaci Fordu Ka jim onen uvolněný duch chyběl...

Poté přišlo menší bezpráví v podobě Focusu II, po kterém jsme čekali něco jiného, lepšího. Nxní máme kinetický design, jenž trpí nižší nadčasovostí... a prostřednictvím Focusu bylo jeho dávkování přehnané a smutně se divím, jakého kompaktního Fordu jsme se dočkali.
oIoo
Jaký klišé proboha? Pocit z řízení a nastavení auta je daný přesně těmi maličkostmi = např. dost lidí si vykuchá všechna gumová uložení a nahradí je jinýma aby měli větší přesnost = [odkaz] holt nemůžu za to, že Ford pocitově nastaví podvozek tak, že mi vyhovuje, zatímco VW to neumí. Ale to nastavení je přesně z tuhosti pružin, tuhostí ve zkrutu stabilizátoru, tvrdostí gumových obložení a geometrií.
Avatar - white label
white label
Souhlas...
Navíc design Fordu (viz Focus III) má do "příkladného" designu poněkud daleko, po této stránce to už ani zdaleka není 3dveř. HB Focusu I. generace...
rasto111
:yes:
Zřejmě jsi nový Sharan ještě neviděl. Osobně ho považuji za, byť stále konzervativní, ale i přesto svěží automobil. Touto cestou se vydaly všechny nové Volkswageny. Jsou stále věcné a konkrétní, ale líbivé a poměrně svěží.
Avatar - white label
white label
Ale já psal přece jasně o současnosti (testy z budoucnosti opravdu neznám), ne o tom co bude mít za rok Focus III, nebo za dva Golf VII a jak se to projeví v "praxi".
Prostě současný běžný Focus nemá (v souvislosti s konstrukcí podvozku), proti běžnému Golfu, žádné "eso v rukávu". Ale "klišé" zůstává a z údajných, tajemných "X maličkostí" je tu už (hlavně ze zvyku) tradičně "zásadní" rozdíl...
A velmi podobné je to i u těch současných BMW/MB...
Nadčasový určitě bude, akorát si nejsem jist kompozicí zadních lamp do zádě... jinak jsem spokojen. Trvanlivý velkoprostorový Volkswagen se jistě neztratí. Dokonce si myslím, že celé modelové portfolio pomalu, ale jistě nachází svou tvář.
oIoo
Problém nastává když si někdo s tím pokleslejším namlouvá, že zrovna on má ten vytříbený, třeba jako si Salieri myslel o Mozartovi, že je to jen *** co géniovi nebude nic vysvětlovat.....
oIoo
no ano, ten co se tady řeší = tj. obyčejný kombík to dostane

...ale současná jezdící gen to samozřejmě retroaktivně nemá
oIoo
Dobře, pro ty neodbytné. Pokud nasílu natlačíš do diskuze zejména o designu Fordu, offtopic zmínku o VW paskvilu bůhvíčeho s buhvíčím ale hlavně s neuměle naroubovaným xichtem Golfa, současně to označíš jako svěží vizáž, tak se na to nedá napsat nic jiného než ROFL = Rolling On (the) Floor Laughing.
Avatar - white label
white label
Tím chceš "říct", že RevoKnukle mají úplně všechny Focusy, včetně běžných verzí, které teď řešíme...?
oIoo
někdo něco bere osobně? :-! - jednoduše příště nikomu netlač vkus a věk, potom nebude mít potřebu s tebou polemizovat 😉
oIoo
nojo, to jsi to vzal rychlou zkratkou od Renaultu ke Golfu >😁 odpověď je taková že běžný Focus proti běžnému Golfu kromě Revo nic? Nebo nic moc? Ale to je dost zjednodušené. Skutečnost je taková, že x maličkostí z toho dělají příjemné auto u kterého při řízení řidiče nic neštve - a to není dneska málo.
oIoo
to nebyl účel někomu to nandat, klídek dědo. S white labelem diskutujeme poměrně často, a všechny tři reakce byly na stejné brdo. To ti tvůj vytříbený vkus pro detail neprozradil?
oIoo
moje názory tj. že interiér Focusu náramně sedí k jeho zevnějšku? Ty jsou duchem mladší? To si děláš legraci, ses tady jako pasoval do role nějakýho arbitra designu nebo co? Tvůj vkus je vidět na těch dvou obrázcích co jsem poslal, na každém z nich najdu dvojnásob věcí co mě iritují než na celém interiéru Focusu. To že jsi stanovil, že to je bezpochyby kvalitnější ti mám vyvracet? Tak to se prober, to je zase tvůj boj. Ale z fotbalisty neuděláš galeristu tím, že ho posadíš do RR :-!
velitel mesta bugulmy
Kašli na praktické zkušenosti, takový pocitac a další weboví diskutéři to prostě vědí líp...
velitel mesta bugulmy
To ovšem vycházíš z předpokladu, že každý, komu se nelíbí Focus III, musí jezdit ve škaredém vozítku s příšerným motorem... Co když ti lidé mají auto o dvě třídy výš s motorem přes 200 kW? Blbý, co?
Avatar - white label
white label
V principu velmi podobný systém jako RevoKnukle má i Renault.
Ale dobrá, zůstaňme u běžných verzí. V čem má tedy např. podstatně lepší konstrukční předpoklady (co se týče podvozku) současný běžný! Focus, proti běžnému současnému Golfu?
velitel mesta bugulmy
Já mám pocit, žes to teď všem třem, ale potažmu i celému světu, dokonale nandal...
velitel mesta bugulmy
No to on by asi rád zpětně pochopil i Me2d, ale pokaždý to holt nevyjde...
velitel mesta bugulmy
No jo ale když oni si lidi asi nechtěj zakrývat horní část středového panelu pokaždé, když se chtěj podívat na svoje auto... Jestli v tom nebude zakopanej pes?
Avatar - jozephko
jozephko
Dávno ma žiadna prístrojovka nezaujala tak ako u tohto auta. Nie že by som ňou bol nadšený, ale určite prináša niečo nové. Dokonca aj ostré hrany, ktoré inak nemám rád v interiéri, tu nepôsobia rušivo a celkovo to pôsobí harmonickým dojmom - určite lepšie než francúzi alebo Mercedes v céčku a éčku.
Ani exteriéru sa nedá moc vyčítať. Určite to však nebude auto pre konzervatívnejších zákazníkov - skôr pre mladších do 35 - 40 rokov.
Zdá sa mi, že pekné interiéry už vedia robiť len Nemci (vrátane Škodovky) a pár japonských automobiliek.
velitel mesta bugulmy
Ne, já se cejtim právě na svůj věk, ale tvoje názory jsou jaksi duchem mladší... to já ale neřeším, to je tvůj boj. Nějaký konkrétní argument by nebyl - postavit se tak nějak chlapsky k tomu, co jsem napsal, a pěkně logicky to vyvrátit?
velitel mesta bugulmy
A ještě abych konkrétně zodpověděl tvou humornou výzvu. Jak tu správně napsal RS, Ford pojal vnitřek focusu jako Alienware svoje bedny. Pouťová atrakce, chceš-li. No a mně a dalším konzervativnějším uživatelům by třeba víc vyhovovalo pojetí Lian Li, abych zůstal u těch PC skříní. Najdi si sám, co to znamená, ten rozdíl zaznamenáš asi i ty. To první chtějí 17letí řízci, to druhé řízci 34letí.
oIoo
třeba David Backham by mi ho mohl půjčit, pokecali bychom nad Colou light o fotbale a zajedli to Nutelou ze stříbrných lžiček na teakovým stole v kufru Dropheada ne? Dík nechci.

Btw. je mi třicet ty puberto, jestli tobě 34, tak to vidím na předčasnou krizi středního věku....
Avatar - pumpkin
pumpkin
nerozumiem prečo sa o ňom redakcia ešte nezmienila... no nič.
Je decentný, nová charakteristická maska VW pôsobí nenásilne. Uhladený konzervatívny dizajn vydrží snáď aj ďalších 15 rokov.
Ale přesto bych to rád pochopil 😉
:yes:
oIoo
to nevadí >😁
Avatar - pumpkin
pumpkin
tak tak :yes:
velitel mesta bugulmy
Hoši, hoši, neupadejte ještě i pod svoji běžnou úroveň. Ano, mám tu jako dreamcar RR Drophead Coupe. Myslel jsem, že i běžný český puberťák chápe, že to je vůz v úplně jiné lize než nějaké "sportkombi" od Fordu, a že tedy mluví i úplně jiným designovým jazykem. Že je to design mnohem kvalitnější, nadčasovější a hodnotnější než ten z toho fordího spotřebáku, to snad uzná každý trošku zralejší člověk. Ostatně podívejte se na [odkaz]

Myslím, že jedna každá ta teaková lamela má v sobě víc klasy než celý vnitřek focusu dohromady. A kdyby vám náhodou takové auto někdo věnoval nebo třeba jen půjčil na víkend, tak radostí třikrát oběhnete panelák a na svou zaparkovanou fiestu si ten víkend ani nevzpomenete. Jen upřímnost.
oIoo
hoši hoši, všem třem Vám to řeknu najednou, na zadní nápravě to nemá prachsprostá vlečná ramena, a na předku to má zatím nepřekonané RevoKnukle jako FoFo RS. To nebude trošku lepší, to bude o dva světy lepší. Pro řidiče lahůdka, né nějaka přitvrdlá ____ bez zpětné vazby a torque steerem jako krá..

a to nemluvím (jak jste mě chytli za slovo) ani o žádné sportovní verzi ta ještě dost v budoucnosti, ale o běžném autě
velitel mesta bugulmy
U vkusu ale nejde o směrodatnost (tam vyhrává masa), nýbrž o úroveň. Někdo má vkus pokleslejší a někdo zase vytříbenější. Někdo má radši Evu a Vaška a někdo Brahmse. Samozřejmě můžeš prohlásit, že co člověk, to jiný vkus, a že ten Brahms není směrodatný. Ano, ale koho zajímá směrodatnost? Ten rozdíl v úrovni tu zůstane, i kdyby ses třeba stavěl na hlavu. Logicky ho budou vidět spíš ti lidé s Brahmsem, zatímco ti druzí ho budou vehementně popírat.
Avatar - white label
white label
Podvozek Focusu je povedený, ale dnes nijak zvlášť nevyčnívá nad špičku své třídy, to jen někteří pisálci přiživují podobná klišé, aby nezklamali očekávání svých dlouholetých čtenářů, kteří podle toho (zase na oplátku) ihned poznají kvalitního motožurnalistu...
A podobné klišé koluje i v současnosti např. o magické zpětné vazbě řízení BMW... Doby kdy bylo BMW především "sportovní" a MB zase naopak především luxusní jsou dávno pryč... Dnes musí umět oba "všechno" i za cenu oboustranně větších kompromisů...
Dnes auta ve stejných třídách (i cenových), "jezdí a zatáčí" (v 90😖 tak podobně až stejně, jako nikdy před tím...
Subaru.in
V cerveny auto jak pro PASAKA a jeste bilej kozich ti k tomu pridaj za ty prachy >😒]
Avatar - manitou
manitou
Pán je zřejmě znalec, přesněji tedy znalec povídaček starý Blažkový 😉
pogo26
Renault má jiné priority než sportovní jízdu pro každého. A pak je tu bezkonkurenční RenaultSport.
Avatar - manitou
manitou
😄
Nerozumím.
A divize RenaultSport?

Běžné Renaulty jdou zcela jinou cestou.
Avatar - sargis
sargis
Kombi novej Astry je uz na nete...a vyzera lepsie ako tento Focus...ale ludia povedia, ze Focus jazdi lepsie😊..a podla fotiek si myslim, ze bude mat aj vacsi kufor...
oIoo
když vynecháš subjektivní design, tak objektivně Mégane NIKDY neměl, nemá a nebude mít na podvozek Focusu
pogo26
Přesně tak. Interiér efektní, dobrý tak na fotky do katalogu, prvoplánový. Po týdnu, pokud si to auto koupíš tě začne srt. Ford spolu Peugeotem a dnes i Citroenem dělá asi nejhorší interiéry. Jsou jako z nějaké počítačové hry nebo hračkárny.
Avatar - manitou
manitou
No nevím, jestli zrovna tyhle dva mají něco společného. Spíše jen drobnosti, vidím nebetyčně více rozdílů. Vycházím tedy z předpokladu, že každý výrobce cílí na jiné zákazníky. A samozřejmě musíme počkat opravdu na samostatnou reálnou zevrubnou prohlídku. Včetně vyzkoušení motoru. Největší rozdíly budou v jízdních vlastnostech, komfortu, agilitě. Tuším. Tam bude megane pozadu. A ta cena, to bude při současném výprodeji u Renaultu, pro fordisty docela vořech 😉
oIoo
měli by sem přidat smajlíky ROFL :-!
Ilikethecars!
Němci a Italové mají u mě design za 1 ... Němci navíc jednoznačně vedou v kvalitě ... do Fordů hodně mluví Ameeriika, takže kvalita aut jde dolůů - pokud jde jen o design=z Francie beru Renault a Citroen - Peugeot design je fuuj. 😄
Avatar - Emel
Emel
Zkus si zakrýt horní část středového panelu... zbude ti krásný volant (kam se hrabe ten nový bazmek v Octavii), velmi dobře vypadající řadička i ruční brzda, palubní deska plynule navazující na dveře (hurá!). Velmi dobře vypadá i ovládání klimatizace (částečně skryté za řadící pákou), snad jen ten dekl díry po spínací skříňce mohl vypadat lépe - naštěstí ale není na očích (kam se strká karta, že by mohla zůstat v kapse?). Jo, madla dveří preferuju vpředu šikmo, ale to je detail.
Ilikethecars!
Dříve jsem měl Fordy rád - dnešní design a kvalita se mi však vůbec nelíbí. 😢
Avatar - manitou
manitou
Ale jo, jen to chce vyzkoušet, usednout, nehádat jen z fotek, já myslím, že naživo to bude ok. Na druhou stranu tomáš jedno, auta z Vlkohradu mají zase VOPRUZ a OUT a nad 70 😉
Avatar - Rysguf.
Rysguf.
Pockajme si na Astru Sports Tourer, tam pri ockavanom dizajne interieru Focusu by mohla svojim "konzervativnym" interierom po nom prebrat stafetu prenasledovatela VW. 😄
oIoo
to je lepší reklama než kdyby od Fordu zase hlásali že koupí Focusu neutrpí zákazník Škodu :-!
Nepřemýšlel jsem nad podobností dvou kombíků, nicméně to nevylučuji.
Avatar - Emel
Emel
Jistá podobnost s Meganem tu je, hlavně v bočním profilu stoupající zádě a klesající horní linky oken. Megane těží jakýsi nekombíkovský šmrnc z více skloněných pátých dveří, Focus sází více na klasiku a zřejmě nabídne lepší prostor. Počkám si na osobní prohlídku, zatím mi z toho ale o chlup lépe vychází Focus... tedy za předpokladu, že 1.6 turbo nebude zásadně dražší, než 1.4TCe.
Nemám s ním problém 😉
Přátelé, před chvílí jsem viděl první fotografie nového Sharanu. Mnozí budou mile překvapení svěží, byť konzervativní vizáží, jiní zůstanou chladní a bez emocí... Každopádně je to VW dle typického současného designového jazyka značky.
Avatar - Matt26
Matt26
Dávno som nevidel nič tak krásneho a originálneho... Bez kopírovania, ergonomické i estetické riešenia...užasný volant aj kaplička prístrojov. No proste paráda. Exteriér je už poslabší, hlavne ten zadok 😐
oIoo
příteli, zajímala by mě, vzhledem k tomu že v profilu máš, jako svůj dreamcar tohle [odkaz]
[odkaz] - tedy znalec - tvá představa pojetí interiéru sportkombi v roce 2010 >😁

prosím Tě, měj trochu soudnosti, a vkus druhých radši nekomentuj :-!
Avatar - manitou
manitou
Co člověk to jiný vkus. Ten tvůj naštěstí není směrodatný :-!
Deadlift
:yes:
Avatar - manitou
manitou
Pamatuji jak vyjela první generace - naprostá bomba, převratný design, obzvláště zadní partie. Prostě zcela jiný "kousek" v šedé konkurenci. Nejdříve mě bylo líto, že takové legendární jméno jako Escort mizí, ale nakonec mi bylo líto spíše konkurence. V druhé generaci se trochu přeci jen uhladil a tím nechtěně dal konkurenci zase šanci, ale pro mne byla i druhá generace v době představení dokonalá. A teď i ta trojka, zase se mi líbí, je povedená. Není to ani litovaný šedý vlk a není to ani unavená astra. Je prostě šmrncovní, moderní a zase lídrem v segmentu. Sice je škoda, že zmizely horní lampy, ale nejde mít něco pořád stejné 35 let. 😉
Deadlift
Je to globální auto.
Deadlift
Ten boční profil jsem už někde viděl. A bylo rozhodně tříve u Fordu!
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - miromen
miromen
Ja musim byt ale * že jsem objednal Golfa s 1.2 tsi. Prvni si ten motor vyzkoušej a pak teprve serviruj takova prohlašeni.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - manitou
manitou
Jaxem psal, tisíc lidí, tisíc chutí. Ovšem uznej, že takovej plejstešn v Civicu >😒]
Avatar - manitou
manitou
Renault ? Sníš ? 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Souhlas. Přední nárazník mě neskutečně dráždí, z boku a zezadu celkem bez připomínek. Interiér znovu rozpaky, přeplácané, kýčovité, bez náznaku elegance. Focus mám velmi rád, tohle se ale nepovedlo. Stejný případ (aspoň pro mě) jako s C-Maxem. ;-\
Avatar - pocitac
pocitac
Německá divize Ford?
Avatar - pocitac
pocitac
Promiň, ale dávat do auta velikosti a váhy Golfa motor 1,2 byť s turbem, je možná dobré z marketingového hlediska, ale v praxi to bude hrůza – životnost, jízda, spotřeba… :no: Jen se mi líbí, že u Fordu „mají rozum“ a začínají s 1,6T. S tím tříválcem – nevěřím, že ho dají do Focuse, ale pokud ano, tak jsou to stejní blázni. :😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
:yes: Výstižné
GTI
Velmi rozpačité dojmy. Všechno (tedy zejména příď) zachraňuje dobře zvládnutá zadní střešní partie, linie střechy a oken je v mainstreamu velmi zřetelným počinem, a k pochvale je to, že je to kombi, nikoliv hra na kombi. Vnitřek (odtušuji) v místech horní hrany přístrojovky celý obšitý kůží, doufejme, že tam nebude v základu koženka, nýbrž měkčený plast. Jinak kokpit je pro mne nepřijatelný absolutně a z jakéhokoliv pohledového úhlu.

Tak mi vytanuje na mysl kontrastní a překrásná karoserie kombi (včetně dokonalého vnitřku) Škody Octavie. V této souvislosti poklekněme a vzdejme hold prvotřídní práci Mladé Boleslavi :yes: Kdybych měl dnes večer volit kombi v kompaktech, pak automaticky beru samozřejmě Mladou Boleslav, pak Golfa a... pak už vlastně...nic. Ano, nic.
jossalito
Proč Němci?
S dovolením navazuji na kolegu o pár diskusních okének výše a konstatuji, že se Renault Megane Grandtour o své designové prvenství, tedy v rámci segmentu kompaktních kombi, bát nemusí.

Autoři exteriéru se až příliš inspirovaly Mondeem, čímž značným způsobem utrpěla osobitost modelové řady. Nejsem proti unifikacím za účelem vizuální jednoty modelů, ale nesmí se to přehánět. To potom hraničí s podezdřením z nedostatku nápaditosti či odvahy jít jinou cestou a pokusit se najít nové řešení.
jossalito
A četl sis ten článek? Jdou prý zvěsti o nějakém přeplňovaném třívalci. to bude určitě pro tebe bomba.
Mimochodem nevidím na tom nic špatného, že VW začíná na 1.2 TSI, když má k dispozici i 1.4 TSI, 1.8 TSI a 2.0 TSI. 😉
Avatar - Emel
Emel
Nádhera, s 1.6 turbem by to mohl být příští rodinný vůz. Karoserie má to lepší z Mondea i z Focusu.

Interiér je taky super, líbí se mi přechody palubky do dveří, volant, přístrojovka, i to co je vidět ze sedaček. Snad jen ty výdechy a joystick na středovém panelu chtějí trošku zvyku... no, uvidíme, jak to bude vypadat v nějaké základní verzi, bez navigace a na nějakých 16".
Avatar - pocitac
pocitac
no, kde jinde by se Němci měli inspirovat >😁
Avatar - pocitac
pocitac
základní přeplňovanou motorizaci - ne základní motorizaci 😉
jossalito
Opět u tebe zvítězila rychlá myšlenka nad zdravým rozumem? >😁

Zde u Focusu se jedná o doplnění benzínové turbo 1.6, nikoli o nový základ. 😉
Málo přemýšlíš, děláš moc chyb, pak to není ani vtipné, ani pravdivé, prostě jen další tvůj blaf.
Avatar - manitou
manitou
Jo tak takhle nějak si představuji kombi v nižší střední. Dokonalý kukuč, vynikající motory, konečně dvojspojka. O jízdních vlastnostech snad nemusíme pochybovat. A ty co tu brečí nad interiérem, tisíc lidí, tisíc názorů, navíc - nemusíte si fíka kupovat ! Jen jsem pak zvědav, jak se budete před zvracejícím sousedem holedbat jak úžasný interiér máte ve svém, jinak naprosto škaredém vozítku s příšerným motorem a děsnými vlastnostmi podvozku >😒] VIVAT FOCUS III :yes:
jossalito
Ten boční profil jsem už někde viděl. >😒]

[odkaz]

Interiér zajímavý, ale přiliš členitý. Velmi futuristický. Určitě se někomu bude líbit. >😒]

Nové motory cením, oživění benzínové palety chybělo.
velitel mesta bugulmy
Víš, s těma interiérama... říká se tomu vkus. Ale to ty neřeš. U Fordu to taky neřešej. Nejlíp to vystihl RS tím Alienwarem...
příspěvek houně, stokrát napsáno sockovozy, co tím přispívatel vlastně chtěl říct???? :no:
Deadlift
Proste top-hot-hatch, me se velmi libi.
[odkaz]
oIoo
právě jsem našel [odkaz] hatch je teda velký sci-fi! celek vnějšku a vnitřku pasuje jak pr... na hrnec, prostě top notch
Deadlift
:yes: :yes😒br />
"jsem zvědavý na hatch a 4-door pokud bude"...
Čtyř- a pětidveřový Focus viděli už návštěvníci lednového Detroitu. 😉
Avatar - pocitac
pocitac
Ty kluci v tom Německu to nějak nezvládají. U VW je to design jak pro dědky a u Fordu zase jako pro puberťáky, jediný kdo dneska umí dělat pěknej, dospělej design v této třídě jsou snad už jenom Francouzi. Jinak nový Fokus vypadá víc korejsky než kdejakej Korejec :no: Jediné co chválím jsou motory, na rozdíl od VW kde začínají na 1,2TSI u aut nižší střední >😁 , Ford má jako základní přeplňovanou motorizaci alespoň 1,6 :yes:
oIoo
copak to tady čtu o interiérech? jo když to neuspává (jako někde) tak je to najednou napi..? Interiér je super, odmyslete si některé odlesky z promofotek a bude vypadat skvěle.
Je interiér aktuálního střihu. Za mě :yes😒br />
Akorát kombík u mě neuspěje, jsem zvědavý na hatch a 4-door pokud bude
Avatar - pumpkin
pumpkin
Ten predný nárazník je taká malá tragédia. Ak dobre vidím je to len také fake nasávanie čo pôsobí dosť lacno. Bočný profil vyzerá celkom fajn, aj keď na niektorých foto pôsobia bočné okná úzko a kolesá až moc veľké. Ale to zrejme treba vidieť naživo. Zadné partie sú v pohode, to sa však nedá povedať o interiéri. Na mňa pôsobí preplácane, chladno a neútulne. Takže z nového Focusu mám zatiaľ zmiešané pocity. Zlatý Megane Grandtour...
bordeaux
tak tak.. nejako som od fordu cakal ovela viac. toto mi pripada naozaj ako z hrackarne...
RS
Interiéry jsou COOL a IN, akorát nevim jestli mysleli i na lidi s věkem nad 15 😉
turbosh
Je to možná pouze můj dojem, ale noé interiéry jsou fakt hnusné. A hlavně teda palubky.
Za exteriér je za jedna.
RS
Jako celek slušný, záď velmi dobrá, jen ten vnitřek... ;-\ Hifi věž od Alienware... 8-s