Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Smart ForTwo se systémem start-stop ještě letos

Šéf Smartu Ulrich Walker potvrdil kudy povede cesta dalšího snižování spotřeby a emisí v případě nejúspornějších automobilů prodávaných v současnosti v Evropě.
Zpět na článek
2. 2. 2007 11:28
neregistrovaný "dbf"
2. 2. 2007 12:42
anonym
2. 2. 2007 12:54
neregistrovaný "ma"
7. 2. 2007 12:48
neregistrovaný "Kamko"
2. 2. 2007 13:03
neregistrovaný "Lojza"
2. 2. 2007 13:37
neregistrovaný "Mitch"
2. 2. 2007 14:12
anonym
2. 2. 2007 14:41
anonym
2. 2. 2007 14:50
neregistrovaný "Lojza"
2. 2. 2007 16:26
neregistrovaný "dode22"
2. 2. 2007 19:29
neregistrovaný "E.T."
3. 2. 2007 09:24
anonym
4. 2. 2007 17:32
neregistrovaný "petr"
neregistrovaný "dbf"
2. 2. 2007 11:28
Pěkná věta
"Turbodiesel 0,8 cdi (33 kW) v novém Smartu ForTwo je v současnosti nejúpornější automobil prodávaný v Evropě." :yes: >:D Máte naprostou pravdu :-)
Jinak co se toho systému týče... třeba v zácpě to bude pořád vypínat a pak startovat? ;-\ To bude trochu o nervy, ne? 8-s
Rozbalit vlákno
0
anonym
2. 2. 2007 12:42
Moje Lupo ....
Moje Lupo má taky Start Stop systém a kombinovanou spotřebu 2,9 l/100km . Ale uz je pravda, že se už přes rok nevyrábí.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "ma"
2. 2. 2007 12:54
Re: Moje Lupo ....
otazocka: pri akych podmienkach sa motor vypne?
neregistrovaný "Kamko"
7. 2. 2007 12:48
Re: Moje Lupo ....
Vypne sa hneď ako ho naštartuješ. - >:D
neregistrovaný "Lojza"
2. 2. 2007 13:03
....
Tak to je teda pakarna, nerikejte mi ze motor 0,8 pro volnobeznych otackach tolik zere? To by clovek musel stat hodne dlouhou dobu v pomeru ku jizde, a hlavne, i kdyz usetri 13% paliva, tak vyzdima baterku o 80% vic, ted uz je jen otazka jestli energie v absolutni hodnote - ve wattech bude vic usporena na strane paliva ci baterie, jestli baterie uvolni vic energie nez by se uvolnila z usetreneho paliva, tak je to dalsi radobyekologicky nesmysl s v praxi opacnym efektem.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mitch"
2. 2. 2007 13:37
Cesta do pekla
Nechci budoucím majitelům kazit iluze, ale ta představa, cesta do práce cca 10-30 min v aute přes město, mě normálně děsí. Dokážete si představit co se asi bude dít s tím motorem, když naprosto studený od venkovního stání (nedej bože při -20 v zimě) a na sucho, tedy nepromazaný, bude na každé křižovatce a v tlačenici opětovně chcípat a znovu startovat? Pánové, nezlobte se na mě, ale buď to to má někdo tak dobře vymyšlený a spočítaný nebo je to ta nej pitomost co kdo kdy vymyslel. Takový motor s takovým zacházením by se podle mě nedožil ani 1 sta tisíc kiláků nemluvě o X opravách startéru pakliže se zachová stávající koncepce výsuvných pastorků. Ty budou odcházet jako na běžícím pásu. Věřím tomu že jo. Zkuste si spočítat kolikrát ráno cestou do práce musíte zastavit a jak dlouho vám trvá cesta. Což o to, motor je olejem zalit během pár desítek vteřin, ale ten olej musí mít také ideální viskozitu a tou nedocílíte jinak než zahřátím motoru na ideální teplotu, což si při ustavičném zhasínámí motoru nějak nedokážu představit.
Možná je to cesta ke snížení spotřeby a emisí "ikdyž neslyšel jsem nic o tom že by motor za studena spaloval méně a ekologičtěji", ale určitě to nepovede k delší životnosti motoru a už vůbec né k nějakému ušetření peněz zákazníka.
Jestli se dá nějak lidsky vcítit do takto devastovaného motoru tak jedině snad když skřípete jedoucími nechty po tabuli. Páč Váš nehet je kroužek na pístu a povrch tabule je nepromazaný válec a zkuste to dělat 30 minut v kuse aniž by jste si tabuli namočili. A jestli je to jinak než říkám, tak by se o tom snad mělo něco napsat.
Rozbalit vlákno
7
anonym
2. 2. 2007 14:12
Re: Cesta do pekla
A napadlo ta ze start stop sa moze aktivovat pri prevadzkovej teplote?
anonym
2. 2. 2007 14:41
Re: Cesta do pekla
stejně to pak bude v praze v zácpě startovat 100x za sebou - to je přece hloupost,ne? PS: BMW to chce zavést taky...mě se to ale nějak nezdá
neregistrovaný "Lojza"
2. 2. 2007 14:50
Re: Cesta do pekla
No to ale u tak malyho auta - na mestske popojizdeni nema moc smysl, protoze nez tech 5 kilometru rano do prace ujedes, tak se to stejne zahrat poradne nestihne, ani kdyz pojedes zpatky, nebo na nakup, nebo k pratelum, to by se ta funkce nezapla nikdy :)
neregistrovaný "dode22"
2. 2. 2007 16:26
Re: Cesta do pekla
nemyslim si,ze motor sa bude vypinat stale.skor si myslim,ze to bude fungovat len pri idealnej teplote motora
neregistrovaný "E.T."
2. 2. 2007 19:29
Re: Cesta do pekla
Malej motor se zas lip prohreje.. A je to nafta, pokud neni moc masivni jako mam treba ja tak to bude v pohode. Po 2-3 km uz by mohl bejt u provozni teploty.
A start stop uspora 13% je marketingovy tah.. janse ze je to v urcitem smeru blbost.
anonym
3. 2. 2007 09:24
Re: Cesta do pekla
Jestli se to bude aktivovat jen při ideální teplotě tak je to funkce naprosto k ničemu pač valná většina lidí používá malá osobní auta jako je Smart jen na cestu do práce nebo na nákupy. Prostě popojíždění po městě nebo mezi dvěma městy na krátké vzdálenosti. A tudíž to jaksi ztrácí význam ( = minimální využití ). Na dovču do Chorvat bych ve Smartu asi určitě nejel.
Řekl bych, že někdo měl dobrou myšlenku a někdo úplně jiný ji zcela špatně pochopil a zpracoval. Jestli bych v tomto systému viděl perpektivu tak jedině u velkých přepravních aut ( Kamiony, Dodávky atd...). Vždyť právě ti zatěžují obvzduší největším množstvím spalin. To jsou největší žrouti nafty ve světovém průměru a právě tyto auta mají největší šanci se při jízdě důkladně prohřát. Nevím jak vy, ale já bych s těžkým tahačem do krámu jen pro šest rohlíků nejel.
A přesto se tak nestalo!!! Proč???
Já vám to povím, zkuste zajít na pumpu a říct tlupě kamioňáku, že jim namontujete do tahače super zlepšovák. Ve chvíli kdy jim začnete vyprávě cosi o ekologii a emisích vemou ten nebližší se válící předmět jako třeba křížovej klíč a přetáhnou vás s ním. Respektive budete rádi, když Vás odvezou živého. Tohle si podle mě výrobce moc dobře uvědomuje a je mu jasný, že techniky znalí řidič kamionu by si takový technický výdobytek nepořídil. Víte co stojí startér na kamion?
Podle mě každý normální člověk, který byť jen principiélně motorům rozumí by si takový systém ve svém voze nepřál. To už si radši místo takto "vytuněného" dvoulitra poupím podstivou šestnáctistovku.
Každopádně nejsem proti zavedení takového systému řízení motoru, ale u jiných typů vozů ( malý auto = ženská = technická neznalost = výrobcův zisk ) a s jasným technickým řešením. O tom by měla být reportáž a né jen informace, že Smart nasadil super auto, které vám ušetří, nevím vlastně co? Snad si to někdo dobře spočítal a není to jen marketingový tahák na lidskou hloupost resp. neznalost. ;-\
neregistrovaný "petr"
4. 2. 2007 17:32
Re: Cesta do pekla
neni to nejak velka spotreba na tak male auto? 3,4l ? 2,4l bych pochopil, je to jen oblbovani zakaznika