Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Euro NCAP: pět hvězd pro Volvo C30, čtyři pro VW Eos a Chevrolet Captiva

26 komentářů

volvo, tam by som si nieco ine ako 5* nevedel predstavit, no trochu ma sklamal EOS, ale je to kabrio, tam by som oko vedel prizmurit, strecha je strecha... u chevroletu maximum 4* je tiez podla ocakavani... takze diky za clanok, ale nic nove a prevratne sme sa nedozvedeli (nemyslim to v zlom) 😉
ano dalo sa cakat, ze volvo dosiahne na 5*. Celkom mu to prajem 😄 Nejak som si vsak nevedel nevsimnut, ako sa u (na obr. 😄 lame strecha pri stlpiku. Mozno to nevadi, ale presvedcive to urcite nie je 😐
ono by bylo zajimave jak dopadne naraz pri trochu vetsi rychlosti, jestli ty auta , kterym se pri teto rychlosti uz lame sloupek vydrzi tolik jako auta, ktere maji pri euroncpa testu kabinu pro cestujici vicmene nehnutou.
Větší rychlost při čelním nárazu stejně s největší pravděpodobností díky vnitřním zraněním nepřežiješ, i kdyby byla kabina nedotknutá... lidské orgány nejsou dělány na takový náraz...
Pani, som vystudovany novinar a pokial ste nimi aj vy, nemali by ste si dovolit zavadzanie typu -Opel Antara za styri- v titulku, pretoze Opel testovany nebol. To, ze ma jeho konstrukcne pribuzne auto neznamena, ze to automaticky daju aj Opelu. Ma inak tvarovanu palubovku a ine veci Tym nechcem povedat, ze to ma za 5 hviedziciek. Takze nabuduce mysliet a potom pisat.
Někde byl německý článek, a tam má Antara hnvězdiček pět, jinak souhlas, to hle nechápu.
Nějak jsem taky nepochopil, proč na auto.cz do nadpisu článku nedali Captivu???? Testována byla Captiva a kde bych třeba určitě viděl rozdíl bude třeba v ochraně chodců... jinak tvarovaná kapota apod.... spodní díl přístrojové desky a právě její uchycení bude shodné.... Ale Antara nemá ani jednu hvězdičku v ENCAP dokud jí neostestují... to že se někde psalo že má pět znamená, že konstruktéři se jí snažili zkonstruovat na 5*, ale ne že je skutečně dostala.... takže tady u mně auto.cz :no:
Omlouváme se, nebylo to tak myšleno, jak píšete. Prostě jsme do nadpisu jen chtěli vyjmenovat všechny testovaná auta a omylem jsem zaměnil jsem Antaru s Captivou.
Spadl mi kámen ze srdce... máte malé bezvýznamné plus....
Tak to jo, chybuje každý, diky za opravu.
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
I
E=mc2
C30= :yes:
(.) (.) = :yes: >😒]
Co takhle trochu flamu po ránu? Eos čtyři hvězdy, to je hodně slabé, takhle se s Méganem CC nevypořádá, když už nestačí designově. On ten Mégane CC patrně nejenom vypadá jako ulitý z jednoho kusu. :-! Dobrá zpráva následuje, druhý nejkrásnější hatchback současnosti si vyboural povinných (už jen kvůli značce) pět hvězd. Že by se nějakým záhadným způsobem rovnal povedený design s povedenou pasivní bezpečností? Začíná to vonět pravidlem. :-! Tak hodně zdaru!
...uz ten tvuj Nick nahani hruzu francouzske povrchnosti 8-s 😉 😉
Dobrý blábol. Mégane je proti Eosu hotový žebřiňák, běž se s nimi projet, budeš velmi překvapen.
Euro NCAP se podle mě zbytečně přeceňuje a považuji to spíš za marketingovou vábničku na zákazníka. Skutečná havárie nemá s laboratorníma podmínkama ve zkušebně nic společnýho a to, že některé automobilky staví auta tomuto testu na míru je všeobecně známý fakt. To jak pak tyto "bezpečnostní zázraky" spadající do nižších tříd, dopadají po srážce s o několik let starším, v Euro NCAP 1-2 hvězdičkově hodnoceným, ale o pořádný kus větším, těžším a pevnějším vozem se zeptejte hasičů - já viděl i pár fotek a nebyl to pěkný pohled.
Dobře, nicméně ty sám rozštípat modely o zeď nezvládneš, já to také nezvládnu, ani má manželka, pes, kotě apod. Neříkám že mi EuroNCAP se svými laboratořemi nějak voní, nicméně jak jinak chceš dnes u veřejnosti jaká je, zdvihnout povědomí o laťce pasivní bezpečnosti v kupovaných vozech, než pomocí marketingu? Jsem rád alespoň za nějaké výsledky, za nějakou možnost srovnání, byť je laboratorní. EuroNCAP by se měl brát s lehkým nadhledem, ovšem i jistou vážností. Nikdo neví, jak by dopadlo auto s dvěma hvězdami mimo laboratorní podmínky. Ovšem já vím, že proti určitým nárazům je posádka auta s hvězdami pěti stoprocentně chráněna lépe (pokud nepřekračujeme třídy, ale náraz si nevybereš právě ani s tou starou herkou). Alespoň něco. :-! Ovšem zároveň bych byl pro silné zvýšení náročnosti testů.
Mě osobně by zajímala pevnost, jakou jsou schopny disponovat klece kabin zkoušených vozů po nárazu - některé v EuroNCAP velice dobře hodnocené vozy po zkoušce vypadají, že by neustály ani další srážku s jízdím kolem - krásná deformace pohlcující energii srážky, ale jakýkoli další "hit" by podle mě znamenal naprosté zhroucení klece kabiny a převedení posádky vozu do skupenství podobného sekané. ;-\
Určitě. Nicméně o vnějších následcích to není. Viděl jsem zvenku naprosto sešrotovanou Lagunu II, vypadala skutečně hrůzně a 4 lidé vyvázli jen se škrábanci. Ale pokud máš na mysli hromadnou havárii, tak skutečně netuším. Pravdou je, že deformovatelnost některých částí na druhý pokus nevypadá ;-\
je to hlavne marketingovej tahak => vypovidaci hodnota 30-40%
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
Nemyslim si, ze by to byly zase az tak bezobsazny "informace" jak rikate...Simuluju to aspon nekolik z hromady moznych variant kolize...Vzdyt celni naraz je nejfrekventovanejsi...bocni naraz taky "oblibeny" zpusob demolice auta😊 Vase naroky na testy jsou dost vysoky a nesplnitelny...To by automobilky zruinovalo 😊
Triedy su pri crashtestoch EuroNCAP uplne podruzne. Alebo inak, testovaci predpis a vyhodnotenie "zranenia" testovacich figurin je zhodne pre vsetky kategorie od mini po MPV!
To rikaji vzdy ti, kteri maji spatny EENCAP vysledek. Pro mysliciho cloveka je to skvele voditko. Myslici clovek vi, ze 5* mu nezaruci nezranitelnost, ani to ze 5* v miniaute ho ochrani pred 0hvezdickovou Tatrovkou. Proste inteligentni clovek si z toho dokaze ziskat velmi prinosne informace. A pokud maji byt testy opakovatelne a alespon castecne porovnatelne, neni jina moznost, nez je delat v laboratornich podminkach. Takoveto mudrovani nad EENCAPem nedava smysl. Je to jenom jina verze oblibene hospodske teze, ze vsechno je na ho... . Pokud to tedy neni rovnou snaha znevazit tento test od tech, kteri neuspeli.
Jestli to "mudrování" má, nebo nemá smysl, je mi jedno. Napsal jsem svůj názor na test, kde vůz naráží do předem stanovené překážky, pod předem stanoveným úhlem a který podle mě může řidiči něco říct pouze v případě, pokud hodlá někdy bourat tímto přesně stanoveným způsobem. 😉
Hluposť :no: :no: