Euro NCAP: pět hvězd pro Volvo C30, čtyři pro VW Eos a Chevrolet Captiva
První série nárazových zkoušek nezávislé organizace Euro NCAP v roce 2007 přinesla některé očekávané i překvapivé výsledky. Proti deformovatelné překážce se tentokrát rozjela čtveřice různorodých vozů. Nárazovými zkouškami prošel stylový hatchback Volvo C30, kupé-kabrio Volkswagen EOS, také nové SUV Chevroletu s názvem Captiva a reparát skládal Chrysler Voyager (tomu se věnujeme v samostatném článku).
Volvo C30
Nový hatchback švédské automobilky Volvo s označením C30 namířený proti Audi A3 či BMW 1 podle očekávání prošel nárazovými zkouškami hladce a získal pět hvězd za bezpečnost posádky. Pěti hvězdičkové hodnocení mu vynesl čelní náraz za 15 bodů (94%), boční náraz za 17 bodů (94%) a dva body za připomenutí nezapnutých pásů.
Ochranu dětí Euro NCAP ohodnotila 38 body (78%) tedy čtyřmi hvězdami. Za ochranu chodců získalo Volvo C30 pouze jednu hvězdu za devět bodů (25%). Hrudník i hlava jsou při čelním nárazu vystaveny pouze mírné zátěži, riziko představují některé tvrdé části palubní desky pro stehna řidiče a holeň spolujezdce.
Volkswagen EOS
Nové kupé-kabrio automobilky Volkswagen na pět hvězd za bezpečnost posádky nedosáhlo. Organizace udělila automobilu za čelní náraz 12 bodů (75%) a konstatovala vysokou zátěž nohou řidiče. Za boční náraz dostal EOS bodů 17 (94%), přičemž od 100procentního výsledku jej dělily uvolněné dveře řidiče.
Při bočním nárazu se rovněž uvolnila pevná skládací střecha na straně spolujezdce. Skutečnost nicméně nebyla do výsledku zahrnuta, neboť tato oblast momentálně není součástí hodnocení Euro NCAP. Za bezpečnost dětí dostal VW EOS čtyři hvězdy za 40 bodů (82%), za bezpečnost chodců potom dvě hvězdy (13 bodů, 36%).
Chevrolet Captiva
I nové velké SUV Chevroletu a bratříček Opelu Antara zůstalo před branami prestižního pěti hvězdičkového klubu. EuroNCAP odebrala Captivě body za strukturu palubní desky, která může v případě čelního nárazu způsobit poranění stehen řidiče a spolujezdce, v případě bočního nárazu potom organizace kritizovala nedostatečný rozsah pokrytí okenního airbagu.
Za čelní náraz dostal Chevrolet Captiva 12 bodů (75%) a za boční 17 bodů (94%). Bezpečnost dětí komisaři ohodnotili 36 body (73%) a tedy třemi hvězdami. Bezpečnost chodců vyjadřují hvězdy dvě za 17 bodů (47%).