Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: AUTO BILD TÜV Report 2007: Nejlepší tříleté ojetiny jsou Opel Meriva a Ford Fusion

Jako nejspolehlivější ojetá auta roku 2006 se osvědčily dva modely - Opel Meriva a Ford Fusion.
Zpět na článek
31. 1. 2007 08:53
neregistrovaný "OPC"
31. 1. 2007 09:34
neregistrovaný "siman"
31. 1. 2007 14:06
neregistrovaný "ZZ"
31. 1. 2007 09:36
neregistrovaný "flexo"
31. 1. 2007 11:13
neregistrovaný "IT"
31. 1. 2007 14:18
neregistrovaný "smudliky budliky"
31. 1. 2007 21:24
neregistrovaný "dodo"
31. 1. 2007 22:35
neregistrovaný "Niemand"
1. 2. 2007 18:54
neregistrovaný "dodo"
31. 1. 2007 09:51
neregistrovaný "wolff"
31. 1. 2007 11:21
neregistrovaný "w211"
31. 1. 2007 13:03
neregistrovaný "VVVS"
31. 1. 2007 15:21
neregistrovaný "w211"
31. 1. 2007 15:30
neregistrovaný "Ferin"
31. 1. 2007 11:25
neregistrovaný "IT"
31. 1. 2007 09:52
neregistrovaný "raddik"
31. 1. 2007 10:42
neregistrovaný "Deedi"
31. 1. 2007 11:40
neregistrovaný "voloda"
31. 1. 2007 10:47
neregistrovaný "Džejár"
31. 1. 2007 12:56
anonym
31. 1. 2007 12:56
neregistrovaný "raddik"
31. 1. 2007 15:03
neregistrovaný "re"
31. 1. 2007 09:58
neregistrovaný "RRAAFF"
31. 1. 2007 10:16
neregistrovaný "Jasoň"
31. 1. 2007 10:35
31. 1. 2007 12:38
neregistrovaný "Drsoň"
31. 1. 2007 13:20
31. 1. 2007 14:35
neregistrovaný "Jasoň"
31. 1. 2007 10:21
neregistrovaný "patrik"
31. 1. 2007 11:30
anonym
31. 1. 2007 14:00
neregistrovaný "patrik"
31. 1. 2007 11:45
31. 1. 2007 15:35
neregistrovaný "Ferin"
8. 2. 2007 12:05
neregistrovaný "FiestaS"
31. 1. 2007 12:20
neregistrovaný "Aleš"
31. 1. 2007 20:48
neregistrovaný "jan"
31. 1. 2007 10:51
neregistrovaný "Týpek"
31. 1. 2007 10:55
neregistrovaný "RRAAFF"
31. 1. 2007 13:38
neregistrovaný "OPC"
31. 1. 2007 21:03
neregistrovaný "thomas"
1. 2. 2007 01:14
neregistrovaný "micák"
31. 1. 2007 12:40
neregistrovaný "Homer"
31. 1. 2007 15:27
neregistrovaný "w211"
31. 1. 2007 14:55
anonym
31. 1. 2007 14:56
neregistrovaný "Richie"
31. 1. 2007 21:48
neregistrovaný "eroz"
1. 2. 2007 01:08
neregistrovaný "micák"
1. 2. 2007 09:25
neregistrovaný "ZZ"
1. 2. 2007 10:33
anonym
1. 2. 2007 15:32
neregistrovaný "martini"
4. 2. 2007 14:27
neregistrovaný "fusion ftw"
neregistrovaný "OPC"
31. 1. 2007 08:53
Merivat kquality
No vidite vysledky se dostavily, kde jsou uctivaci vklohradu s jejich kvalitou jak by rekl klasik BRAVO OPEL!!!!
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "siman"
31. 1. 2007 09:34
Re: Merivat kquality
>:D :-! :yes:
Avatar - prekladys
31. 1. 2007 12:08
Re: kompletní výsledky
[odkaz]
neregistrovaný "ZZ"
31. 1. 2007 14:06
Re: kompletní výsledky
:yes: Dík
neregistrovaný "flexo"
31. 1. 2007 09:36
REALITA
Kde je ta povestna a tolko ospevovana (hlavne na tomto webe) kvalita znacky VW ? Zeby to bolo tak, ze niekto len tlacha a zije z minulosti a niekto vyraba naozaj kvalitne auta ?
A to nechcem teraz akoze rypat, len to stoji za zamyslenie.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "IT"
31. 1. 2007 11:13
Re: REALITA
Jasně,proč rýt,např. Kia taky nic moc.Asi se v jedné továrně děje už 2 měsíce technický a technoloický zázrak >:D :yes:
neregistrovaný "smudliky budliky"
31. 1. 2007 14:18
Re: REALITA
No tak např. VW Touran je na 4. místě, lepší je z Japonců jen Honda Jazz. Takže klid. Navíc kvalitu VW tu myslím nikdo nadneseně neopěvuje, ani GTI. Je to dobrý průměr, ale samozřejmě každý uznává, že Japonci obecně ve spolehlivosti vedou. Ovšem spolehlivost není všechno.
neregistrovaný "dodo"
31. 1. 2007 21:24
Re: REALITA
skoda ze tourana nevyraba VW :-)
neregistrovaný "Niemand"
31. 1. 2007 22:35
Re: REALITA
A kdo teda?
volkswagen.cz/page.php?…
neregistrovaný "dodo"
1. 2. 2007 18:54
Re: REALITA
Firma s nazvom Auto 5000 GmbH..., a tych 5000 v nazve znamena ze 5000 ludi bude za 5000 mariek vyrabat auta, vymysel byvaleho pers. sefa vo VW, ale ako vidis funguje viac nez dobre...
neregistrovaný "wolff"
31. 1. 2007 09:51
TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
Nerad to dělám, ale musím se zastat VW a Renaultu (a jiných "nespolehlivých" značek).... TUV report nevypovídá ale ani za mák o kvalitě aut. Bohužel je spousta zabedněnců (a bohužel i na tomto serveru), kteří tvrdí opak...
P.S. Ptám se? Je prasklá žárovka závažná mechanická závada? No podle TUV reportu ano... ;-) Tím neshazuji Opel, dnes jsou auta po mechanické spolehlivosti na tom prakticky stejně (dodavatelé jsou +- stejní), auta se už dnes spíše liší jen designem a celkovým pojetím a filosofií...
Rozbalit vlákno
12
31. 1. 2007 10:28
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
Já tvrdím, že tato statistika je právě o kvalitě aut. Nikoliv o spolehlivosti jak si to vykládá někdo jiný. Hold ti to říká kolik dílů budeš muset vyměnit a nechat seřídit abys prošel technickou. V německu, ne u nás. I když může docházet k určitému zkreslení, žárovka určitě nemá vliv na hodnocení daného vozu. Samozřejmě každý musí brát tyto statistiky s rezervou, ale život ukazuje, že zcela mimo nejsou.
neregistrovaný "w211"
31. 1. 2007 11:21
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
ale samozrejme ma zarovka vliv. kolega mel lehkou zavadu - praskly kryt mlhovky(od kaminku)- zhorsil statistiku renaultu. dalsi kolega neprosel, protoze se mu rozsvitila kontrolka rizeni emisi(emise mu ani nemerili) - vw.pro zajimavost, po vymazani pameti zavad ta kontrolka jiz nesvitila :)
neregistrovaný "VVVS"
31. 1. 2007 13:03
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
Mne sa tieto stastiky celkom potvrdzuju. Naozaj neponam spokojeneho cloveka s Renaultom. Kazdi, kto ma sa uz k tejto znacke nevratil. Vzdy mali niejaky vazny problem. Germany rulezz.
31. 1. 2007 13:14
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
tato statistika nezachycuje kdo prošel a kdo ne. a jestliže ze 180 bodů má pro tuto statistiku vliv 18 nejkritičtějších, tak tam ta žárovka prostě nebude.
neregistrovaný "w211"
31. 1. 2007 15:21
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
no pokud vim, tato statistika zachycuje, kolik procent z testovanych vozu daneho typu proslo "ohne Mängel",s "leichte Mängel" a NEPROSLO(ve smyslu nedostalo plaketu) s "erhebliche Mängel".Tu zavady se vztahuji na bezpecnost provozu a ochranu ziv.prostredi*. Procentualni podil te posledni skupiny urcuje pozici v rebricku. Existuje jeste udaj, kolik procent vozu bylo "verkehrsunsicher", ale to je krome poloveteranu pod 0,1%. Tak to alespon bylo ve trech predchozich TUV-reportech. A pokud vim, tak osvetleni vozidla JE bezpecnostne relevantni(viz nize). pokud ovsem mate nejake lepsi informace, rad si je prectu :)

*):Erhebliche Mängel :" Dieses Prüfergebnis bekommen Fahrzeuge vom TÜV, deren Teilnahme am
Straßenverkehr durch sicherheitsgefährdende Mängel nur noch unter besonderen
Bedingungen möglich ist. Erst nach umgehender Reparatur wird die Plakette
vergeben."(zdroj:www.tuev-verlag.com/les
neregistrovaný "Ferin"
31. 1. 2007 15:30
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
No, o spolehlivosti vypovídá a nevypovídá. Když vezmeme například tu žárovku, jde o běžnou spotřební záležitost a rozhodně nikdo nebude tvrdit, že auto s prasklou žárovkou je šunt! Ale stejně neprojde. Stejně tak, když si např. majitel Kie žárovku vymění před technickou a majitel Hondy po technické, je podle téhle statistiky Honda šmejdóznější, ale chcete tvrdit, že je to tak ve skutečnosti??? Čistě teoreticky (a samozřejmě s mírnou nadsázkou) lze říct, že nejlepší jsou naopak auta z konce žebříčku, pač jejich nedostatky jejich majitele nijak neobtěžují a objeví je až technická. Kdežto ostatní jsou častými návštěvníky servisu, takže na technickou se dostaví zcela v pořádku.
31. 1. 2007 18:41
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
jo, je vidět, že jsi informovaný, ovšem ona žárovka je zde brána snad jako trochu nadsázka. ještě jsem neviděl člověka vyhozeného za prasklou žárovku. snad každý rozumný pokud to neudělá ihned po tom, co to zjistí, tak před budovou technické vytáhne svoji sadu náhradních žárovek a provede onu přípravu. a pokud technik zjistí, že osvětlení je dílem prasklé žárovky, pochybuji, že nepočká těch 30s než si tu žárovku vyměním na místě. Samozřejmě mi sem napíše hned 15 lidí, že se to stalo, že to viděli a jací jsou technici prasata, nicméně o kolik mohou být tyto statistiky zkresleny právě těmito "zvěrstvy". o 0,1? ale to by těch zvířat muselo být :-)
Avatar - Ghostyx
31. 1. 2007 11:07
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
Souhlas... :yes: Jedina jakz, takz spolehliva statistika, kde nepomeruji hrusky s jabkama, ale skutecne zkoumaji 77 vlastnosti seskupenych do 4 klicovych meritek (kvalita a spolehlivost, pritazlivost automobilu, spokojenost se servisem a naklady na vlastnictvi vozu) se skalou znamkovani od 1 (neprijatelne) az po 10 (skvele) je statistika J.D.Power & Associates, kde do tohoto hodnoceni byly zarazeny jen ty modely a znacky, pro nez byly odevzdany podklady nejmene od 50 majitelu... Jeji nejnovejsi vydani pro rok 2006 tvrdi docela jina fakta nez nesmysly TUV... Citace: "Modely znacky Toyota podle studie uskutecnene organizaci J.D.Power & Associates obsadily nejvyssi pricku v hodnoceni spokojenosti zakazniku ve trech ze sesti automobilovych segmentu, zatimco BMW, Honda a Peugeot ziskaly nejvyssi misto vzdy v jednom segmentu." Dale studie mimo jine uvadi nasledujici, cituji: "Nad prumerem celkove spokojenosti v ramci celeho odvetvi se dale drzi znacky Toyota, Volvo, Audi, Ford, Mazda, Skoda, Renault, Citroen a Mercedes-Benz." Jeste upozornuji, ze tato statistika se dle meho nazoru nejverneji priblizuje realu a proto ji pokladam za nejpresvedcivejsi... :-!
anonym
31. 1. 2007 11:21
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
Omlouvam se, ale jeste mi nejak vypadlo, ze v ramci celeho odvetvi je na spici Honda a BMW... Cituji: "Honda od zakazniku ziskala nejvyssi hodnoceni v oblasti spokojenosti se servisem a obzvlaste dobre si vede v oblasti kvality, spolehlivosti a nakladu na vlastnictvi. Na drumem miste za Hondou skoncilo BMW. Nejvyssi oceneni ziskalo od zakazniku za kvalitu, spolehlivost a pritazlivost vozidla". :yes:
neregistrovaný "IT"
31. 1. 2007 11:25
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
Nicméně ta jablka a hrušky mícháš přímo ukázkově.50 majitelů aut = nulová vypovádací hodnota.Nechápu,jak souvisí technický stav(konstatování faktu) s J.D.Power.Každé je o něčem jiném a kdo má elementární techn. vědomosti,tak tyhle ankety nesrovnává.Když např.od auta nic neočekávám, mohu být překvapen,jak je skvělé,ale to neznamená,že auto je lepší než řada jiných.Kdo dá za auto 2 melouny,tak mu vadí každé povrznutí, kdo dá 500 tis, má asi jiný názor na věc a když dám 300-350 tis, tak je vrzání vlastnost,mám ten pocit...Nesmysly melou jiní než TÜV, že?Mně jedno auto štve,když je třeba měnit žárovku předního světlometu(po 2 letech).Přitom jinak naproto bez závad,ale ta žárovka je dílo...Nicméně se tím nezabývám.Žádnou statistikou,hříčky s čísly,nic víc. :-!
Avatar - Ghostyx
31. 1. 2007 11:37
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
Hele kamo, ja to taky vubec nezeru... Pokud ctes pozorne, tak jsem uvedl, ze dle meho nazoru jejich statistika je nepresvedcivejsi, ale nikde netvrdim, ze na 100%. Realita je nekdy uplne jina, zalezi jaky chytnes kus apod. Mam zname co maji Medaky za nekolik melounu a jsou porad v servisu a ja zas mam onu, dle drivejsich statistik velice "nespolehlivou" Lagunu a do servisu chodim jen na pravidelne prohlidky... Mam ji 3,5 roku a mam natoceno jiz temer 135tis. km a jsem prvni majitel. Souhlasim s tebou, ze jsou to porad jenom hratky s cisly a nic vic... :yes: :-!
31. 1. 2007 20:00
Re: TUV, ADAC jedna pakáž made in skopenia
Ono i praskla zarovka muze neco vypovidat o kvalite automobilu - treba takovy Megane ma tak blbe navrzene predni svetlomety, ktere se diky konstrukci prehrivaji a zarovky tak praskaji mnohem casteji, nez by bylo zdravo (cca jednou za 3-6 mesicu na jedne nebo druhe strane), navic jeji vymena je opravdu neco. Podobnym neduhem, ikdyz s mensi frekvenci, trpi zarovky osvetleni SPZ u Octavie I.
neregistrovaný "raddik"
31. 1. 2007 09:52
TUV je zkreslene..
..a prumerne inteligentnimu jedinci je jasne proc.statistika vypovida pouze o pripravenosti vozidla na nemeckou stk a s nadsazkou lze rici,ze kdyz prijede 100 (dejme tomu golfu) a z nich 80 bude mit prasklou zarovku tak podle teto normy zakonite skonci na chvostu pole.vypovida to neco o kvalite daneho auta? ne.pokud prijede auto na stk a tam shledaji zavady jde spis o lezerni zpusob udrzby majitelem at uz z dusledku technicke ignorance nebo treba castejsi sportovni jizdy.navic je jasne ze mestska a na druhem konci vyctu vyjimecna sportovni auta podlehaji asi zcela jine zatezi nez bezny nizsi stredni a stredni trida,casto firemni to vozidlo.a takhle bych mohl v uvadeni prikladu,proc je tato statistika jednostranne vypovidajici,pokracovat dal.
Rozbalit vlákno
8
31. 1. 2007 10:34
Re: TUV je zkreslene..
Promiň, pokud propadne auto staré 2-3 roky, tak to není o péči řidiče a o prasklé žárovce, ale o kvalitě použitých materiálů. Jestli ti hold pravá strana brzdí víc než levá, tak kde jsi při té údržbě udělal chybu? To, že se tvoje auto nachází na chvostu tě nemusí hned tlačit k tomu, abys to shazoval. Tato statistika neříká, že je to auto na *. Takže bavme se o údržbě auta starého 10 let, a o údržbě auta v záruce. A jestliže se stále drží na čelních místech v těch starších autech jedny a ty samé vozy, myslíš snad že Golfy si kupují hulváti, zatímco Corolly si kupují samé pečlivky? Nebo že do starých mercedesů valí jejich majitelé mnohem víc peněz než jiní? Blbost jak vrata!
neregistrovaný "Deedi"
31. 1. 2007 10:42
Re: TUV je zkreslene..
... ale jen do jiste miry ... kdyz vezmu Tvoji nadsazku, tak pokud ze 100 Golfu prijede 80 s prasklou zarovkou, tak to prave vypovida o tom, ze je to nekvalitni auto - tedy minimalne elektrika (takto by se to dalo aplikovat na jakykoliv jiny dil auta a samozrejme i na jinou znacku auta). A jiste nelze rict, ze Meriva nebo Fusion jsou takovi "milacci auta", ze se o ne vetsina majitelu dobre stara, narozdil od Voyageru nebo Espace (ty dle teto logiky jen jezdi - zavada nezavada - a pak jedou rovnou na technickou, kde dopadnou spatne). Tomu neverim - myslim, ze prumer ridicu bude velmi podobny - tedy nekteri se staraji, nekteri ne, nekteri s autem zavodi, nekteri jej setri. Neprecenuji vyznam TÜV, ale myslim ze urcitou vypovidaci hodnotu o spolehlivosti aut ukazuje ...
A ohledne trid - kdyby to tak bylo, tak by se ruzne auta ve stejnych tridach neprolinala celou statistikou (od nejlepsich po nejhorsi), ale bylo by to rozdeleno prave podle trid - mala auta pro manzelky a duchodce by byly prvni, protoze jezdi nejmene a opatrne a naopak nizsi stredni a stredni trida na konci statistiky, protoze jsou to nejcasteji firemni vozy - a takto to taky neni.
neregistrovaný "voloda"
31. 1. 2007 11:40
Re: TUV je zkreslene..
Este by bolo vhodne pripomenut, ze tato statistika hodnoti nielen kvalitu samotnych produktov - automobilov, ale aj servisnu siet daneho predajcu - pokial je kvalitny servis, je vacsia pravdepodobnost, ze auto bude v dobrom stave a na chyby sa pride pri pravidelnych kontrolach a nie pri TUV...
neregistrovaný "Džejár"
31. 1. 2007 10:47
Re: TUV je zkreslene..
Když přijede 100 golfů a 80 z nich bude mít prasklou žárovku, tak to sice nevypovídá o celkové kvalitě auta, ale spíš o přístupu výrobce... Ten se však časem musí na autě projevit.
anonym
31. 1. 2007 12:56
Re: TUV je zkreslene..
no panove to jsem asi nepouzil dobry priklad ja tou prasklou zarovkou nemyslel kompletne vadny dil,ktery pak zkolabuje u vsech modelu (pak by vase vytka o kvalite byla opravnena) ale jako ilustrativni priklad zavady-prkotiny ktera se ale zaznamenava.a jak poznamenal dobre DINAR,a o cem pisi v zaveru sveho prvniho prispevku..nikdo nezohlednuje stav najetych km,ktera by tmu dala tu dulezitou dimenzi.
a jeste pod carou golf jsem daval jako priklad,VW opravdu nevlastnim a myslim ze nikdy vlastnit nebudu.Moje auto je v dolni polovine zebricku,ale prakticke zkusenosti mam takove,ze slouzi lepe nezli me dve predchozi,tabulkove na vysi.a vzhledem k tomu ze dobre znam puvod vsech tri svych dosavadnich aut,muzu rici vice nez 50procent je o peci majitele a dobrem servisu!
neregistrovaný "raddik"
31. 1. 2007 12:56
Re: TUV je zkreslene..
pardon,nick pridan
Avatar - Ghostyx
31. 1. 2007 23:42
Re: TUV je zkreslene..
Souhlas... :yes:
neregistrovaný "re"
31. 1. 2007 15:03
Re: TUV je zkreslene..
hádam nechceš povedať, že na prehliadku STK, či to je v Nemecku, Čechách,... ideš bez toho aby si si pozrel funkčnosť signalizácie, svetiel, ... Samozrejme všetci to asi nebudú robiť, ale naozaj toto v celkovom hodnotení bude robiť mizivé desatiny či stotiny,... A na druhej strane to isté sa môže stať aj inému s iným typom vozidla. Čiže v celku ide o objektívne zhodnotenie.
neregistrovaný "RRAAFF"
31. 1. 2007 09:58
...
Ač sám Opla mám a jsem spokojen a dá se říct, že mě vítěství Merivy těší, tak musím stejně souhlasit s výše uvedeným.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jasoň"
31. 1. 2007 10:16
Nesmysly!
Jak už tu bylo naznačeno výše... TUV statistika vypovídá jenom něco o péči řidičů o auta, ne o kvalitě a spolehlivosti aut. To, že mi nic na STK nenajdou, neznamená, že jsem neměl problémy. Spíše naopak - když už ty problémy mám, tak si dám radši bacha a na STK se připravím. ;-\
Rozbalit vlákno
4
31. 1. 2007 10:35
Re: Nesmysly!
Princi Jasoňi, přečti si můj příspěvek výše a pak mi napiš, jak pečuješ o své dvouleté auto, když je to tak o péči řidičů...
neregistrovaný "Drsoň"
31. 1. 2007 12:38
Re: Nesmysly!
Mistře Michale, neznamená to, že o něho musím pečovat... stačí se stavit na pár záručních oprav. Např. přestože Fordu celkem fandím, tak z první ruky vidím, že jsou v servisu poměrně často... i během prvních 2 let. Neříkám, že to mluví pro nebo proti spolehlivosti. Jen tvrdím, že TÜV statistika je jeden velký nesmysl.
31. 1. 2007 13:20
Re: Nesmysly!
no právě, záruční opravy... a jsme zase u toho... a jak jsem psal, tahle anketa není o spolehlivosti... a jinak, 90% běžných řidičů ani neví, že má zvlněné kotouče, že jim přibrzďuje pravé zadní kolo atd. atd. a podle mne toto tahle sattistika zachycuje právě u těch dvouletých aut vyrábněných ne právě z prvotřídních materiálů...
neregistrovaný "Jasoň"
31. 1. 2007 14:35
Re: Nesmysly!
Tak tedy jinak: zahrnuje tato statistika všechna auta vyrobená v danou dobu? zohledňuje množství jednotlivých modelů prodaných v danou dobu? co je považováno za závadu? co ne? co je vážná závada? co ne? zohledňuje závady vzniklé před kontrolou? ...? ...? jinými slovy - člověk by musel být génius, aby vyprodukoval nezkreslenou trochu rozumnou statistiku - jinak je lepší neprodukovat žádnou, jsou to jen prázdná nic neříkající čísla sloužící maximálně jako nástroj manipulace pro marketingová oddělení automobilek...
neregistrovaný "patrik"
31. 1. 2007 10:21
To redakce: Jaká je metodika?
To redakce: bylo by fajn, kdybyste avizované žebříčky mohli doprovodit popisem metodiky, která se pro hodnocení TÜV používá, aby bylo opravdu jasné, co se hodnotí a jakou to má váhu. Díky předem.
Rozbalit vlákno
3
31. 1. 2007 10:54
Re: To redakce: Jaká je metodika?
aby bylo auto zařazeno do statistiky, musí odkontrolovat minimálně 500ks stejného typu vozidla, kontroluje se nějakých 180 míst, z čehož 18 se bere jako kritických. Takže prasklá žárovka tyto statistiky rozhodit nemůže.
anonym
31. 1. 2007 11:30
Re: To redakce: Jaká je metodika?
ve ktere spolkove zemi mate zkusenosti s TUV ?
neregistrovaný "patrik"
31. 1. 2007 14:00
Re: To redakce: Jaká je metodika?
Díky za info - samozřejmě předpokládám, že metodika má systém a hierarchii a že statistika používá pouze statisticky význammné (a vzájemně srovnatelné) vzorky. No, a mě právě zajímá, co jsou to "kritický místa" a jakou mají procentní při váhu při jejich promítnutí na výsledek. Chci taky vědět, jestli jsou všechna kritéria exaktně meřitelná - tj. nazávislá na jakémkoli subjektivním přístupu nebo momentální dispozici hodnotitele. Proto jsem se ptal redakce, jestli k tomu může dát podrobnější komentář přímo od zdroje. Pěkný den. :-)
Avatar - Pekelná Micinka
31. 1. 2007 10:24
Bravo fúze!
Ať už je ta statistika jakkoliv podjatá, gratulace FF. Krásný vozítko!
Rozbalit vlákno
5
31. 1. 2007 11:45
Re: Bravo fúze!
Musím na FF koukat každý den, jelikož tu stojí před barákem. Popravdě, kdyby neměl zářivou "limetkovou" metalízu, tak na něm není nic pěknýho, natož krásnýho ;-) A v oblíbené Fordovské tmavě modré je to absolutně nijaký auto(exterierem) Dělá na mě pořád dojem Muly ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
31. 1. 2007 13:48
Re: Bravo fúze!
A co by na autě mělo být pěknýho? Průhledný kola a barevný podsvícení? Tohle auto je krásný jednoduchostí a nekomplikovaností tvarů.
neregistrovaný "Ferin"
31. 1. 2007 15:35
Re: Bravo fúze!
Jenom by mě zajímalo, odkdy je Ford německý auto????
Avatar - Pekelná Micinka
31. 1. 2007 16:46
Re: Bravo fúze!
A proč se ptáš mě?
neregistrovaný "FiestaS"
8. 2. 2007 12:05
Re: Bravo fúze!
No napriklad Focus je vic nemecky auto, nez jsou nektery treba Nissany japonsky...
Avatar - Dinar
31. 1. 2007 10:43
vypovídací hodnota
Výsledky každé statistiky spolehlivosti nebo kvality jsou pochopitelně poplatné metodice, v principu se na to dá jít ze dvou stran. Tedy buď sčítat nějaká měřitelná data nebo naopak strukturované názory uživatelů. To první je velmi těžko proveditelné a statistika závad při zákonem stanovené tech. kontrole je prakticky jedinou realizovatelnou možností, to druhé řeší různě pojaté marketingové průzkumy, nejdéle a nejlépe to asi dělá JD Power. Oba přístupy mají logicky své silné a slabé stránky, marketingové průzkumy trpí subjektivitou respondentů, TUV má zásadní slabiny dvě, tou první je rozdílná péče majitelů o svá auta, tou druhou, možná podstatnější, TUV nebere v úvahu najeté kilometry, porovnává pouze v kategoriích podle stáří vozu. Obecně jsou podobné statistiky určitě užitečné, záleží spíše na interpretaci a míře snahy o zobecnění výsledků.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Aleš"
31. 1. 2007 12:20
Re: vypovídací hodnota
Souhlas, i výrobce auta si dává do záručních podmínek jednak délku záruky nebo počet km po který ručí za auto, takže ten kilometrický proběh ho sakra zajímá. Rovněž by nebylo špatný zohlednit, jestli auto jezdí pod hlavičkou soukromníka nebo pro firemní účely. V německu mezi firemními auty asi taky více převažují německá nebo evropská auta třeba nad japonskými.
neregistrovaný "jan"
31. 1. 2007 20:48
Re: vypovídací hodnota
jd power je hodne o subjektivnim hodnoceni majitelu aut na ktere se clovek nikdy nemuze spolehnout. Ze svojeho okoli znam jen malo lidi kteri si nevychvaluji svoje auto, spotreba pod 6litru - jedno jestli jezdi v omege, maxime nebo golfu.
Dokonce mam ten pocit ze cim lepsi auto tim kritictejsi vlastnik.
TUV je stroha statistika zalozena na faktech ne na nazorech! Histroricky delali vzdy nemci nejkvalitnejsi auta v 90 letech byli japonci spolehlivejsi a byl to prave tuev ktery kritizoval mercedes ze mu jde jen o profit a ne kvalitu. Dneska se nemci vzpamatovali a uz nekupuji za kazdou cenu levne soucastky z asie.
neregistrovaný "Týpek"
31. 1. 2007 10:51
huhu
jak známo, do statistik TUV se řadí auta, která na nějakou opravu vůbec zajedou. Takže tam nejsou auta, která vůbec neopravují a pak začíná chvost. V čele chvostu je sopel meriva, vůz německých sedláků a mladých študáků atd atd.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "RRAAFF"
31. 1. 2007 10:55
Re: huhu
Tak to bych docela rád byl německý sedlák či študák co si to auto může koupit nový, já jsem právě student a nemám na ni ;-)
neregistrovaný "OPC"
31. 1. 2007 13:38
Re: huhu
A hele FSi se ozval >:D to zas byl hlod co??
neregistrovaný "thomas"
31. 1. 2007 21:03
Re: huhu
nejak jsem ti nerozumel. K tuevu musi zajet jednou za 3 r. u starsiho auta- 2roky kazdy majitel auta. Velka cast lidi tam jde bez toho, ze by neco z autem delali, ale nechaji si nadiktovat kontrolorem co maji opravit - potom mas 4tydny cas na opravu a za 10eur priplatek tuev uz jen zkontroluje ty chyby z prvni kontroly!
Za prasknutou zarovku nebo spatne nastavene svetla te nikdy nevyhodi, vetsinou jsou ochotni zadarmo vymenit zarovku nebo nastavit svetla. Kontrola je velmi dukladna - neda se porovnat z STK, ale za malickosti ti vetsinou jen domluvi.
neregistrovaný "micák"
1. 2. 2007 01:14
Re: huhu
Když je Meriva *** - čím jezdíš ty? Felicií?????????
neregistrovaný "Homer"
31. 1. 2007 12:40
Nevěřím tomu už jenom proto, že to dělaj Němci
Ty by na první místa dosadili i tu největší německou ***.
Rozbalit vlákno
2
anonym
31. 1. 2007 14:29
Re: Nevěřím tomu už jenom proto, že to dělaj Němci
Ak by tam mali dať *** tak by to bola fabia.
Ale tá je niekde pri felicií.
neregistrovaný "w211"
31. 1. 2007 15:27
Re: Nevěřím tomu už jenom proto, že to dělaj Němci
podle predchoziho tuv-reportu a aktualni statistiky DEKRA(v nemecku nedela TK jenom TÜV - je ovsem v cechach nejpopularnejsi) je fabie nadprumerna a rozhodne daleko od felicie :)
anonym
31. 1. 2007 14:55
Richie
TAkze my mame toyotu a to je nejkvalitnejsi auto jak podle testu tak podle me a cele nasi rodiny meli jsme lagunu (starsi) ronce jsme do ni vrazili asi 80 000 navic Proste TOYOTA A LEXUS JSOU NEJLEPSI
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Richie"
31. 1. 2007 14:56
Toyota a lexus jsou nejkvalitnejsi
TAkze my mame toyotu a to je nejkvalitnejsi auto jak podle testu tak podle me a cele nasi rodiny meli jsme lagunu (starsi) ronce jsme do ni vrazili asi 80 000 navic Proste TOYOTA A LEXUS JSOU NEJLEPSI
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "eroz"
31. 1. 2007 21:48
punto vs. focus
chcem sa opytat, chcem kupit fiat punto JTD r.v 2001alebo ford focus 1,6 ... v tychto testoch nedopadol fiat najlepsie... takze je to naozaj take zle auto?!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "micák"
1. 2. 2007 01:08
Ano
Mám Merivu a čtyři roky jenom měním provozní kapaliny a na nic jsem nesáhl, ani žárovku jsem neměnil.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ZZ"
1. 2. 2007 09:25
Re: Ano
Styď se! Měl by ses o svoje auto víc starat!!!! >:-[] ;-)
anonym
1. 2. 2007 10:33
...
no, hlavne mi chybi u od Opelu jejich stezejni modely, kdyz uz jsme u toho
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "martini"
1. 2. 2007 15:32
mudrlanti
co by ste chceli mudrlanti? nestaci len kecat a kritizovat, navrhnite lepsiu metodiku, ktora by bola realna....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "fusion ftw"
4. 2. 2007 14:27
lol
najvacsia * je to, ze uz tu spominana ziarovka sa najtazsie vymiena prave na merive a fusion na tom nie je o moc lepsie :) Kazdopadne kazde auto sa musi pokazit, staci si len poratat suciastky a co vsetko sa teoreticky moze pokazit. Ale vzorka par milionov aut a prave u aut ktore si kupuju aj rodiny, aj dochodcovia aj mlady ludia cosi vypoveda. Meriva a Fusion su fajn auticka. Naco mi je sexy design, ked bude auto v servise a nie na ceste?
Este by ma zaujimala spolahlivost ostatnych podobnych aut. Teda Nissan Note, alebo Suzuki SX4 2wd ktore maju podobny druh majitelov. Nema niekto link na ten zoznam?
Rozbalit vlákno
0