Audi se chce blýsknout. Na Světovém ekonomickém fóru budou VIP hosty vozit modely Audi A8, které budou nejen velmi luxusní, ale i ekologické. Pohánět je totiž bude ekonafta zvaná SynFuel.
Zvuk je jistě hezký, jako u každého našláplého osmiválce, předpoklad kvalitních jízdních vlastností je u IS-F určitě také, ale proboha, proč to auto vypadá jako by nechali design dělat animátora filmu Fast and Furious? :-O:no: Že by mezi fanoušky hledali svůj zákaznický segment? >:-[]
A no toto EU řešení. Proč na tu zázračnou naftu nejezdí všechny vozy, když ji může spalovat každý naftový motor Audi, asi je veeelmi drahá, že? Ale musí to být paráda, až najede flotila běžných naftových Q7 a A6 před kongresové centrum, toho zápachu z NOx a oblaka sazí, dýchejte z hluboka kongersmani :no: >:D
Jedine slovo: DPF
O tom si nikdy neslysel? Jasne, pasaty bez filtru vypadaj jako parni, ale Audi...hm...si trochu vedle:)
I kdyz mas pravdu v tom, ze benzin je na takovou akci dustojnejsi...
Jednou jsem se o tom bavil se znamym - biochemik - prekvapive si mysli ze samotna vyroba je lacinejsi nez frakcni destilace ropy - ale problemy jsou tri:
1) naklady na rafinerky jsou astronomicke a komu by se chtelo investovat dokud se zatim znova a znova zurocuji investice do soucasnych rafinerek ??
2) ropna loby - kdy se ceka do posledni chvile aby se nabalili na rope.
3) proc vrazet penize do vyzkumu neceho noveho, kdyz hlavni trh USA moc ropu neproziva, na ekologii vubec nehledi a obecne rozvoj naftaku je fakt otazkouposledni doby - a hlavne EU.
( bohuzel on je biochemik a ja taky nejsem ekonom - co by to udelalo s cenami zemniho plynu pri vetsim odberu, jestli se nenajde jeste lacinejsi zdroj atd. to nevime :-( )
Jednou jsem se o tom bavil se znamym - biochemik - prekvapive si mysli ze samotna vyroba je lacinejsi nez frakcni destilace ropy - ale problemy jsou tri:
1) naklady na rafinerky jsou astronomicke a komu by se chtelo investovat dokud se zatim znova a znova zurocuji investice do soucasnych rafinerek ??
2) ropna loby - kdy se ceka do posledni chvile aby se nabalili na rope.
3) proc vrazet penize do vyzkumu neceho noveho, kdyz hlavni trh USA moc ropu neproziva, na ekologii vubec nehledi a obecne rozvoj naftaku je fakt otazkouposledni doby - a hlavne EU.
( bohuzel on je biochemik a ja taky nejsem ekonom - co by to udelalo s cenami zemniho plynu pri vetsim odberu, jestli se nenajde jeste lacinejsi zdroj atd. to nevime :-( )
bohuzial ropna loby pochovala uz vela super projektov na ekologicke a ekonomicke vozidla, preco este nejazdime na plyn?, lebo individualne schvalenie je strasne drahe a vyrobcovia vozidiel potom odmietaju zaruku na auto, pritom vozidlo priamo od vyrobcu je cenou porovnanelne s hociktorou naftovou verziou
USA naftu nepoužívá kvůli silné benzínové tradici. Navíc v poslední době se ukazuje, že budoucnost není v naftě, takže proč by začínali se slepou uličkou vývoje? Budoucnost je v hybridním benzínu/plynu a potom ve vodíku. Jinak v USA se na ekologii hledí víc než v Evropě, většina evropských dieselů nemůže jezdit třeba v Kalifornii, mají tam o hodně tvrdší normy na emise než v Evropě.
No tady se taky nebavím o vzdálené budoucnosti - ale co udeláš teď s tolika auty co mají diesly ?? Bez jakékoliv změny takové spousty motorů - ekologičtější řešení - lepší palivo - zadalší tady už je vývoj asi tak 10 let hotový. Jo a nenech se vysmát - USA je největší znčisťovatel ovzduší společně s Čínou, jako jediný stát nechce přistoupit na meznárodní kvóty snižování emisí (holt ekonomika je přednější) a to že mají na diesly přísnější normy - jednoduchý způsob jak nepustit likvidující konkurenci evropských úsporných a výkoných dieslů. PS: i tak časem tam ty diesly jezdit budou! :-D diesel RULES !!!!
Samozřejmě, že USA jsou největší znečišťovatel životního prostředí,mají největší ekonomiku a velkou spotřebu u jednotlivců...Ale tady se bavíme o emisích aut. Pořád je na emise lepší velkej benzínovej motor, než menší diesel. Ze spalování nafty vznikají např. saze, který způsobujou rakovinu. To u benzínů není. Navíc, čím jsou vstřikovací tlaky dieselů vyšší, tak jsou částečky sazí menší a líp pronikají do plic. Diesel je * a slepá ulička, prodávají se akorát v Evropě. Co třeba Jaoponsko? Myslíš, že je tam ekologie na nízký úrovni? hahha A jezdí tam na naftu?... :-!
delas si srandu? v USA se z ekologii zachazi jak v SSSR za komunismu, elektrika stoji par supu tak skoro kazda domacnost ma nonstop zapnutou TV, klimu, venkovni osvetleni, mnohe domacnosti maji dokonce i pitnou vodu za pausalni poplatek a tak se poprasuje zahrada i cely den. Odpadky se temer nikde netridi. Co se tyce sporivych aut tak ty ma evropa uz davno, neznam zadne auto stredni tridy ktere by zralo 30litru, v kalifornii jezdi same stare suv a jeep ktere maji spotrebu az 50l., to nemluvim otom ze jsem videl pred obchody zaparkovane- nastartovane!! auta protoze majitel nechtel vypnout klimu, neco takove te stoji ve svedsku 1000euro
Pro kazdeho cloveka ktery je zvykli chranit a setrit zivotni prostredi je USA velky sok.