Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lumma Cayenne CLR 400: kompresor místo turba

Dva bratři vlastnící firmu Lumma Design připravili pro SUV Porsche Cayenne S kompletní balíček úprav: motor dostal přeplňování v podobě kompresoru a nechybí ani karosářské doplňky.
Zpět na článek
5. 1. 2007 14:11
neregistrovaný "Kubas"
5. 1. 2007 15:24
neregistrovaný "Leftie 81"
5. 1. 2007 23:15
neregistrovaný "porsche"
5. 1. 2007 14:21
neregistrovaný "l"
5. 1. 2007 14:26
neregistrovaný "OZZY"
5. 1. 2007 14:32
neregistrovaný "tead"
5. 1. 2007 15:25
neregistrovaný "Leftie 81"
5. 1. 2007 14:45
neregistrovaný "Zd3nda"
5. 1. 2007 15:19
neregistrovaný "Petic"
5. 1. 2007 15:30
neregistrovaný "pipo"
5. 1. 2007 16:14
5. 1. 2007 15:39
neregistrovaný "tomáš"
5. 1. 2007 16:10
neregistrovaný "Golias"
5. 1. 2007 18:00
neregistrovaný "já"
6. 1. 2007 10:42
neregistrovaný "Pet"
6. 1. 2007 13:16
neregistrovaný "Golias"
6. 1. 2007 14:20
neregistrovaný "oz"
5. 1. 2007 15:56
neregistrovaný "misogsk"
5. 1. 2007 16:31
neregistrovaný "misoo"
5. 1. 2007 16:44
neregistrovaný "Johny.Rico"
6. 1. 2007 14:00
neregistrovaný "Johny.Rico"
5. 1. 2007 17:50
neregistrovaný "slimacik"
6. 1. 2007 14:23
neregistrovaný "oz"
5. 1. 2007 17:54
neregistrovaný "Petan"
5. 1. 2007 18:13
neregistrovaný "Juan Pervez"
5. 1. 2007 18:17
neregistrovaný "Já"
6. 1. 2007 14:28
neregistrovaný "oz"
5. 1. 2007 20:17
anonym
6. 1. 2007 03:57
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 09:23
anonym
5. 1. 2007 22:30
anonym
5. 1. 2007 23:30
anonym
6. 1. 2007 03:50
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 09:09
anonym
6. 1. 2007 10:47
6. 1. 2007 13:38
anonym
6. 1. 2007 23:58
6. 1. 2007 11:31
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 13:45
anonym
6. 1. 2007 13:54
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 14:03
anonym
6. 1. 2007 14:13
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 12:22
neregistrovaný "Vita"
6. 1. 2007 00:11
neregistrovaný "Eddy..."
6. 1. 2007 12:50
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 15:05
neregistrovaný "ROBERTO"
7. 1. 2007 00:06
neregistrovaný "Lancer"
neregistrovaný "Kubas"
5. 1. 2007 14:11
mein Gott...
ano, opravdu pěkné a smysluplné auto.... 8-s
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Dinar
5. 1. 2007 14:22
Re: mein Gott...
Nevím co se ti nezdá, snad jen, že ta sněžná radlice na nárazníku je umístěna příliš vysoko, odhrnutí nebude dokonalé. ;-)
neregistrovaný "Leftie 81"
5. 1. 2007 15:24
Re: mein Gott...
Dáš ešte viac "nizkoprofilové" gumy... ;-)
5. 1. 2007 14:25
Re: mein Gott...
Méně je někdy více...V noci bych se toho lekl :-O :no:
neregistrovaný "porsche"
5. 1. 2007 23:15
Re: mein Gott...
...ste asi zabudli na Gemballa 750
neregistrovaný "l"
5. 1. 2007 14:21
......
Normální Porsche je mnohem hezčí...... Níčí dojem z tohoto vozu ;-\
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "OZZY"
5. 1. 2007 14:26
Back to back
Tak tomu říkám trefa do černého! >:D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "tead"
5. 1. 2007 14:32
Re: Back to back
to jo málem mě to trefilo tak že už bych viděl jen černou >:D >:D >:-[]
neregistrovaný "Leftie 81"
5. 1. 2007 15:25
Re: Back to back
>:D :yes:
neregistrovaný "Zd3nda"
5. 1. 2007 14:45
...
...Výkon dobrej, ale ten vzhled teda nevim nevim >:-[]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Petic"
5. 1. 2007 15:19
Radsej nove
Je to pekne, ale mohli si radsej pockat a upravit nove cayenne, lebo pochybujem, ze teraz pred uvedenim na trh predaju co i len zopar kusov. Inak za tie prachy sa to fakt viac oplati ako Turbo
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "pipo"
5. 1. 2007 15:30
humus
Tfuj to je teda šeredný auto.. 8-s PS: je tam chybička u točivého momentu ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blackblade
5. 1. 2007 16:14
Re: humus
Takové přehmaty vzniknou jednoduše: vymyslíte větu a pak si ji začnete opravovat, že vás napadne lepší spojení, obrat či výraz a je to ;-) Díky za upozornění, opravil jsem to...
neregistrovaný "tomáš"
5. 1. 2007 15:39
hrozné tyhle velké Porsche
Co to je za hnusné Porsche Porsche byli vyrabjeny odjakživa jako malé sportovní vozidla ne velké přeroslté obludy kdyby to viděl Ferdinant Porsche asi by ondlel hruzou!!!
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Golias"
5. 1. 2007 16:10
Re: hrozné tyhle velké Porsche
Jen tak na okraj: nebyt modelu Cayenne, tak uz taky zadne Porsche nemuselo byt, na to pozor... Prveze tahle podle tebe "Obluda" dostala Porsche z dluhu a poslala automobilku daleko do zisku ;-)
neregistrovaný "já"
5. 1. 2007 18:00
Re: hrozné tyhle velké Porsche
s tou dálkou bych to zas nepřeháněl, Porsche se zrovna v penězích netopí, ale pravda je, že víc než 50% prodaných vozů tvoří právě model Cayenne
Avatar - Blackblade
5. 1. 2007 20:37
Re: hrozné tyhle velké Porsche
Nevím, jaké máte informace, ale četl jsem, že Porsche je jednou z nejziskovějších firem v automobilovém sektoru a je jedničkou na trhu v ziskové marži na jedno auto. Navíc je Porsche také majitelem asi jedné pětiny celého koncernu Volkswagen, takže 20 % ze zisku z každého prodaného auta jde majitelům společnosti Porsche.
neregistrovaný "Pet"
6. 1. 2007 10:42
Re: hrozné tyhle velké Porsche
To je sice pravda, ale len od doby, kedy prisiel na trh Cayennne. Pred jeho prichodom sa Porsche naozaj zacalo potapat, ale nakolko Cayenne predstavuje vyse polovicu predaja, Porsche sa z toho rychle dostalo. Neskor uz chcelo kupit vacsi podiel v koncerne. Teraz uz neviem, ci sa im to podarilo a je to zahrnute v tych 20 %, alebo nie ale jedno je iste: Vzkriesilo ho iba CAYENNE.
neregistrovaný "Golias"
6. 1. 2007 13:16
Re: hrozné tyhle velké Porsche
Presne, jak jsem psal o dva prispevky vyse ;) :-! :yes: :-) ;-)
neregistrovaný "oz"
6. 1. 2007 14:20
Re: hrozné tyhle velké Porsche
mozno je to myslene ta "ziskovost" ze 50perc ceny platis za znacku.a napr chevrolet(nie som si isty) tam ma asi iba 5perc koli cenovej konkurencii.. ;-)
neregistrovaný "misogsk"
5. 1. 2007 15:56
omfg
S tym kktom co to navrhoval a postal by mali spravit to co so saddamom. Uz som tu na tychto strankach videl kadeake prisernosti, ale ten zjav na obrazku je zlocin proti autam a teda aj ludskosti. :-! :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "misoo"
5. 1. 2007 16:31
cayenne
cayenne sa mi nikdy nepacilo a ani toto mu nepomoze, ba naopak... nehovorim, ze by som sa v tom nechcel odviezt a ze by som si nenalozil do gati, ale keby som mal dat za auto take prachy, tak do cayenne nejdem ani origos, ani luma, ani bohovi !!! :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Johny.Rico"
5. 1. 2007 16:44
TO byste měli nejdřív vidět na vlastní oči chlapci.
Pak kritizujte jak je to "odporné a nechutné" 8-s
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "já"
5. 1. 2007 17:55
Re: TO byste měli nejdřív vidět na vlastní oči chlapci.
a ty si to snad viděl, leda *!
neregistrovaný "Johny.Rico"
6. 1. 2007 14:00
Re: TO byste měli nejdřív vidět na vlastní oči chlapci.
NBechápeš to snad ty *? Každý tady kritizuje jak je to nechutné, ale kdyby to viděli na vlastní oči, okamžitě změní názor. S takovým chováním mám zkušenosti, tak se ovládej trosko :no:
neregistrovaný "slimacik"
5. 1. 2007 17:50
neviem preco
neviem preco si niektory ludia myslia ze dokazu prerobit auto po estetickej stranke krajsie ako ho vypusti tovarna.viem ze navrhnut a postavit auto je tazke ale "prznit" to na co automobilka vynaklada nemale prostriedky to fakt asi nie je nutne.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "oz"
6. 1. 2007 14:23
Re: neviem preco
pretoze tuning je individualna zalezitost,zatial co tovaren vypusta auta ktore sa musia pacit co najsirsiemu poctu ludi.asi preto.a diskusia ukazala-ludia chvalia vs nadavajuci :-)
neregistrovaný "Petan"
5. 1. 2007 17:54
cayenne
Podle mě to jsou magoři! Klasický Porsche je jednak mnohem hezčí a zvýšení výkonu podle mě nic neznamená, protože prakticky jakýkoli motor se dá vyladit na dvojnásobnej výkon jde jenom o to jak dlouho vydrží a jaká bude spotřeba. A přidání kompresoru je to nejjednodušší co vůbec jde. A navíc je to opravdu hrozný oproti klasice. :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Juan Pervez"
5. 1. 2007 18:13
proc ten kompresor????
Když husu, tak pečenou, když ženu, tak svlečenou, když tančit, tak rumbu, když porsche ,tak TURBO!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Já"
5. 1. 2007 18:17
Re: proc ten kompresor????
máš tam hrubku...... když Porsche, tak GT3 >:D
neregistrovaný "oz"
6. 1. 2007 14:28
Re: proc ten kompresor????
:yes: RS
Avatar - donPedro
5. 1. 2007 18:28
To má Porsche
za to že vypustilo do světa své SUV. Pak se toho chytnou takoví "umělci" a výsledek je ... no comment ... a stačí mně na to ty dvě fotky. Tož tak.
Rozbalit vlákno
0
anonym
5. 1. 2007 20:17
Roman Daněk neví co píše
Je vidět, že 99.9% autorů takovýchto článků naprosto neví o čem vlastně píše : Už jste někdy někdo viděl spolovací motor přeplňovaný "kompresorem"..????? Asi těžko z jednoho jednoduchého důvodu - Kompresor se nazývá mechnizmus, který vyvíjí svou činností tlak od 3.5 bar výš!!!! Už jste někdy viděl motor přeplňovaný tímto tlakem?? Asi né, motor by se okamžitě rozlétl. doufám, že se nad tím zamyslíte a nebudete opisovat už nesmyslně zajetý název "kompresor". Takže raději už nepište, děláte si ostudu! S pozdravem Ondřej Junek
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blackblade
5. 1. 2007 20:48
Re: Roman Daněk neví co píše
jsem rád, že jste nás zahrnul všechny autory, protože obrat "motor přeplňovaný kompresorem" se objevuje na všech českých servrech a tištěných časopisech. Pokud jste odborník, napište mi do mailu nebo sem do diskuze více informací a hlavně správný názez či slovní spojení.

Učený z nebe nespadl a já se rád přiučím novým věcem. Díky.
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 03:57
Re: Roman Daněk neví co píše
nic si z toho nedelej pan anonym se pouze snazi generalizovat pojem kompresor-coz je blbost. uz se totiz vubec nezajima a zpusob pohonu tohoto mechanismu coz je v moto prumyslu delici rovina pro tyto dva pojmy(alespon v cestine-v AJ ne tam je to proste charger bud super(u nas kompresor) anebo turbo(u nas dmychadlo))
anonym
6. 1. 2007 09:23
Re: Roman Daněk neví co píše
Ještě vás chci upozornit, že pod "anonymem" nevystupuji, podepsal jsem se v prvním příspěvku. Moc pozor nedáváte, ale pro vás tedy ještě jednou, Ondřej Junek
anonym
5. 1. 2007 22:30
Sanchez
Ďđčâłň! :-)
Rozbalit vlákno
0
anonym
5. 1. 2007 23:30
Sanchez
Můžu Vám sem vypsat jednotlivé zařízení jdoucích od podtlaku ke tlaku.. :
vakuum
1.)vývěva
2.)exhaustor
atmosferický tlak
3.)ventilátor
4.)dmychadlo
5.)kompresor

Takovýchto převzatých nepředností je bohužel čím dál více, dnes jsem zrovna kroutil hlavou při čtení článku automobilového časopisu o rozboru turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek zážehového agregátu Porsche.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 03:50
Re: Sanchez
do ted jsem zil v tom ze kompresor a dmychadlo jsou dva konstrukcne absolutne odlisne celky... mam ten pocit ze jde hlavne o zpusob vyvyjeni tlaku. Ale kdyz je pan odbornik tak je pan odbornik. mel jsem za to ze kompresor(pistovy,sroubovy...) funguje na principu objemovem a je pohanen mechanicky zato turbodmychadlo(turbokompresor radialni nebo axialni v moto=radialni) na principu rychlostnim a je pohanen vyfukovymi plyny to samozrejme plati pro moto prumysl ne pro obecnou vedu. mam ten pocit ze podobnou debatu uz jsme tady meli(OHC,DOHC,SOHC).
Jinak: uz pan anonym nekdy videl mechanicky pohaneny radialni turbokompresor v aute????
anonym
6. 1. 2007 09:09
Re: Sanchez
Je vidět, že v tom máte ale pořádnej zmatek, : nikde, pokud teda umíte číst, jsem nespojil názvy kompresor a dmychadlo, nevím, kde jste to viděl! Za druhé, to čím tady vy slovíčkaříte, mám na mysli princip funkce dmychadla a kompresoru je známo snad i dětem na základní škole. Spíše mě dost udivuje, když tady tak "chytře" mluvíte, že dokážete spojit slovo "turbokompresor"!!! udělám vám malou rozborku : Slovo "turbokompresor" je ze slov "turbo" a "kopresor" - kompresor, je jak jste tedy říkal mechanicky poháněná jednotka buď pístová, šroubová... a pojem "turbo" je od slova "turbína"!!!!! To znamená, že je to součást, kterou musí něco pohánět a "kompresor" to asi nebude, který je třeba taká pohánět!!!!!!!!! Z toho vyplývá, že může existovat maximálně Turbodmychadlo, nebo kompresor - turbodmychadlo = turbína (tu pohání výfukové plyny) a dmychadlo plní motor pod vyšším tlakem, které pohání turbína. A nejvíc mě pobaví, když někdo, který nemá naprosto pojem o automobilech překládá odborné názvy z angličtiny do češtiny. Takže se spíš zamyslete vy, než zase něco plácnete...
6. 1. 2007 10:47
Re: Sanchez
U mechanického přeplňování je dmychadlo někdy nazýváno kompresor. Je většinou poháněn řemenem od klikového hřídele motoru. A pak je tu další způsob přeplňování-turbodmychadlo-2 části, tj. turbo (pro svůj pohon využívá energii obsaženou ve výfukových plynech) je na společném hřídeli s dmychadlem, které stačuje nasávaný vzduch. Co se týče plnícího tlaku-př.u motoru 1.4 TSI(VW) je maximální plnící tlak 2.5 baru a to i přes kompresní poměr 10:1. Závodní speciál 405 T16 Pikes Peak měl maximální plnící tlak 3.0 bar. A příště trochu ubrat a aroganci.
anonym
6. 1. 2007 13:38
Re: Sanchez
"U mechanického přeplňování je dmychadlo někdy nazýváno kompresor" A právě tohle je špatně protože "dmychadlo" se nikdy nemůže zaměnit za "kompresor" a to mě docela štve, že se toho skoro každý člověk chytne!
6. 1. 2007 23:58
Re: Sanchez
To samé se dočteš i na stránkách VW.cz. Chceš mi říct, že je rozdíl mezi dmychadlem (část, která stlačuje nasávaný vzduch) u turbodmychadla a kompresorem (tedy mechanickým dmychadlem) který také stlačuje vzduch? Asi ne. Takže někde se dočteš turbodmychadlo, někde turbokompresor. Jinde zase mechanické dmychadlo nebo kompresor. Důležitý je, že víme o co jde a jak co funguje. Slovíčkaření přenech filozofům ;-) .
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 11:31
Re: Sanchez
turbokomprecorem jsem mel na mysli rychlostni kompresor(turbinu) :-) Ale jsem spokojenej ze uz jste presel na "normalni" nazvoslovy Turbodmychadlo a kompresor... :yes: :yes: :yes:
anonym
6. 1. 2007 13:45
Re: Sanchez
Pojem "turbodmychadlo" a "kompresor" používám správně od začátku naší konverzace, pokud si to ještě jednou správně přečtete, zjistíte, že jedinej člověk, který s tím má pořád problémy jste vy (nic ve zlém). A další profi pojem "ryclostní kompresor = turbína"... no, už mě na to ani nebaví reagovat..
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 13:54
Re: Sanchez
Kompresor na rychlostnim(zvyseni rychlosti premena kineticke energie v tlak...) principu. taky me to uz nebavy nejdem se bavit treba o zenskych...
anonym
6. 1. 2007 14:03
Re: Sanchez
To bude nejlepší :)
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 14:13
Re: Sanchez
Spis bych rozebral to BMW od Hammanu co je v clanku nad timhle... nejak me tam nesedi to BI-Turbo(vim vim nejsou to zensky ale budiz)
neregistrovaný "Vita"
6. 1. 2007 12:22
Re: Sanchez
Pokut myslite prispekvek od Juana Perveze, tak tam zadna chyba neni. Supercharger = kompresor a Turbocharger = Turbodmychadlo
neregistrovaný "Eddy..."
6. 1. 2007 00:11
Nevkusné...
Do Porsche dávat kompresor??? To je stejný, jako ho dát třeba do Subaru Impreza WRX... Moc velká díra do světa to teda není, když turbo udělá tomuhle miláčkovi stejnej, ba ještě větší výkon (a taky možná i spotřebu >:D )
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Juan Pervez"
6. 1. 2007 12:50
Re: Nevkusné...
moc bych kompresory nehanil... nekdy se povede "auto" i s kompresorem www.youtube.com/watch?…
neregistrovaný "ROBERTO"
6. 1. 2007 15:05
Aligator
Pripopmina mi to nejake zviera,asi krokodila...Ale original je najkrajsi aj tak,Turbo vitazi...Hlavne teraz nove Cayenny su pekne...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Lancer"
7. 1. 2007 00:06
Konecne pravej offroad!
Tak tenhle offroad ma presne to, co ma kazdej terenak mit: nizkoprofilovy gumy, spostu spoileru a svetlou vysku asi 3 mm... 8-s
Rozbalit vlákno
0