Dva bratři vlastnící firmu Lumma Design připravili pro SUV Porsche Cayenne S kompletní balíček úprav: motor dostal přeplňování v podobě kompresoru a nechybí ani karosářské doplňky.
Je to pekne, ale mohli si radsej pockat a upravit nove cayenne, lebo pochybujem, ze teraz pred uvedenim na trh predaju co i len zopar kusov. Inak za tie prachy sa to fakt viac oplati ako Turbo
Takové přehmaty vzniknou jednoduše: vymyslíte větu a pak si ji začnete opravovat, že vás napadne lepší spojení, obrat či výraz a je to ;-) Díky za upozornění, opravil jsem to...
Co to je za hnusné Porsche Porsche byli vyrabjeny odjakživa jako malé sportovní vozidla ne velké přeroslté obludy kdyby to viděl Ferdinant Porsche asi by ondlel hruzou!!!
Jen tak na okraj: nebyt modelu Cayenne, tak uz taky zadne Porsche nemuselo byt, na to pozor... Prveze tahle podle tebe "Obluda" dostala Porsche z dluhu a poslala automobilku daleko do zisku ;-)
Nevím, jaké máte informace, ale četl jsem, že Porsche je jednou z nejziskovějších firem v automobilovém sektoru a je jedničkou na trhu v ziskové marži na jedno auto. Navíc je Porsche také majitelem asi jedné pětiny celého koncernu Volkswagen, takže 20 % ze zisku z každého prodaného auta jde majitelům společnosti Porsche.
To je sice pravda, ale len od doby, kedy prisiel na trh Cayennne. Pred jeho prichodom sa Porsche naozaj zacalo potapat, ale nakolko Cayenne predstavuje vyse polovicu predaja, Porsche sa z toho rychle dostalo. Neskor uz chcelo kupit vacsi podiel v koncerne. Teraz uz neviem, ci sa im to podarilo a je to zahrnute v tych 20 %, alebo nie ale jedno je iste: Vzkriesilo ho iba CAYENNE.
mozno je to myslene ta "ziskovost" ze 50perc ceny platis za znacku.a napr chevrolet(nie som si isty) tam ma asi iba 5perc koli cenovej konkurencii.. ;-)
S tym kktom co to navrhoval a postal by mali spravit to co so saddamom. Uz som tu na tychto strankach videl kadeake prisernosti, ale ten zjav na obrazku je zlocin proti autam a teda aj ludskosti. :-!:no::no::no::no::no::no::no::no::no:
cayenne sa mi nikdy nepacilo a ani toto mu nepomoze, ba naopak... nehovorim, ze by som sa v tom nechcel odviezt a ze by som si nenalozil do gati, ale keby som mal dat za auto take prachy, tak do cayenne nejdem ani origos, ani luma, ani bohovi !!! :no:
Re: TO byste měli nejdřív vidět na vlastní oči chlapci.
NBechápeš to snad ty *? Každý tady kritizuje jak je to nechutné, ale kdyby to viděli na vlastní oči, okamžitě změní názor. S takovým chováním mám zkušenosti, tak se ovládej trosko :no:
neviem preco si niektory ludia myslia ze dokazu prerobit auto po estetickej stranke krajsie ako ho vypusti tovarna.viem ze navrhnut a postavit auto je tazke ale "prznit" to na co automobilka vynaklada nemale prostriedky to fakt asi nie je nutne.
pretoze tuning je individualna zalezitost,zatial co tovaren vypusta auta ktore sa musia pacit co najsirsiemu poctu ludi.asi preto.a diskusia ukazala-ludia chvalia vs nadavajuci :-)
Podle mě to jsou magoři! Klasický Porsche je jednak mnohem hezčí a zvýšení výkonu podle mě nic neznamená, protože prakticky jakýkoli motor se dá vyladit na dvojnásobnej výkon jde jenom o to jak dlouho vydrží a jaká bude spotřeba. A přidání kompresoru je to nejjednodušší co vůbec jde. A navíc je to opravdu hrozný oproti klasice. :no::no::no::no::no::no:
Je vidět, že 99.9% autorů takovýchto článků naprosto neví o čem vlastně píše : Už jste někdy někdo viděl spolovací motor přeplňovaný "kompresorem"..????? Asi těžko z jednoho jednoduchého důvodu - Kompresor se nazývá mechnizmus, který vyvíjí svou činností tlak od 3.5 bar výš!!!! Už jste někdy viděl motor přeplňovaný tímto tlakem?? Asi né, motor by se okamžitě rozlétl. doufám, že se nad tím zamyslíte a nebudete opisovat už nesmyslně zajetý název "kompresor". Takže raději už nepište, děláte si ostudu! S pozdravem Ondřej Junek
jsem rád, že jste nás zahrnul všechny autory, protože obrat "motor přeplňovaný kompresorem" se objevuje na všech českých servrech a tištěných časopisech. Pokud jste odborník, napište mi do mailu nebo sem do diskuze více informací a hlavně správný názez či slovní spojení.
Učený z nebe nespadl a já se rád přiučím novým věcem. Díky.
nic si z toho nedelej pan anonym se pouze snazi generalizovat pojem kompresor-coz je blbost. uz se totiz vubec nezajima a zpusob pohonu tohoto mechanismu coz je v moto prumyslu delici rovina pro tyto dva pojmy(alespon v cestine-v AJ ne tam je to proste charger bud super(u nas kompresor) anebo turbo(u nas dmychadlo))
Ještě vás chci upozornit, že pod "anonymem" nevystupuji, podepsal jsem se v prvním příspěvku. Moc pozor nedáváte, ale pro vás tedy ještě jednou, Ondřej Junek
Můžu Vám sem vypsat jednotlivé zařízení jdoucích od podtlaku ke tlaku.. :
vakuum
1.)vývěva
2.)exhaustor
atmosferický tlak
3.)ventilátor
4.)dmychadlo
5.)kompresor
Takovýchto převzatých nepředností je bohužel čím dál více, dnes jsem zrovna kroutil hlavou při čtení článku automobilového časopisu o rozboru turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek zážehového agregátu Porsche.
do ted jsem zil v tom ze kompresor a dmychadlo jsou dva konstrukcne absolutne odlisne celky... mam ten pocit ze jde hlavne o zpusob vyvyjeni tlaku. Ale kdyz je pan odbornik tak je pan odbornik. mel jsem za to ze kompresor(pistovy,sroubovy...) funguje na principu objemovem a je pohanen mechanicky zato turbodmychadlo(turbokompresor radialni nebo axialni v moto=radialni) na principu rychlostnim a je pohanen vyfukovymi plyny to samozrejme plati pro moto prumysl ne pro obecnou vedu. mam ten pocit ze podobnou debatu uz jsme tady meli(OHC,DOHC,SOHC).
Jinak: uz pan anonym nekdy videl mechanicky pohaneny radialni turbokompresor v aute????
Je vidět, že v tom máte ale pořádnej zmatek, : nikde, pokud teda umíte číst, jsem nespojil názvy kompresor a dmychadlo, nevím, kde jste to viděl! Za druhé, to čím tady vy slovíčkaříte, mám na mysli princip funkce dmychadla a kompresoru je známo snad i dětem na základní škole. Spíše mě dost udivuje, když tady tak "chytře" mluvíte, že dokážete spojit slovo "turbokompresor"!!! udělám vám malou rozborku : Slovo "turbokompresor" je ze slov "turbo" a "kopresor" - kompresor, je jak jste tedy říkal mechanicky poháněná jednotka buď pístová, šroubová... a pojem "turbo" je od slova "turbína"!!!!! To znamená, že je to součást, kterou musí něco pohánět a "kompresor" to asi nebude, který je třeba taká pohánět!!!!!!!!! Z toho vyplývá, že může existovat maximálně Turbodmychadlo, nebo kompresor - turbodmychadlo = turbína (tu pohání výfukové plyny) a dmychadlo plní motor pod vyšším tlakem, které pohání turbína. A nejvíc mě pobaví, když někdo, který nemá naprosto pojem o automobilech překládá odborné názvy z angličtiny do češtiny. Takže se spíš zamyslete vy, než zase něco plácnete...
U mechanického přeplňování je dmychadlo někdy nazýváno kompresor. Je většinou poháněn řemenem od klikového hřídele motoru. A pak je tu další způsob přeplňování-turbodmychadlo-2 části, tj. turbo (pro svůj pohon využívá energii obsaženou ve výfukových plynech) je na společném hřídeli s dmychadlem, které stačuje nasávaný vzduch. Co se týče plnícího tlaku-př.u motoru 1.4 TSI(VW) je maximální plnící tlak 2.5 baru a to i přes kompresní poměr 10:1. Závodní speciál 405 T16 Pikes Peak měl maximální plnící tlak 3.0 bar. A příště trochu ubrat a aroganci.
"U mechanického přeplňování je dmychadlo někdy nazýváno kompresor" A právě tohle je špatně protože "dmychadlo" se nikdy nemůže zaměnit za "kompresor" a to mě docela štve, že se toho skoro každý člověk chytne!
To samé se dočteš i na stránkách VW.cz. Chceš mi říct, že je rozdíl mezi dmychadlem (část, která stlačuje nasávaný vzduch) u turbodmychadla a kompresorem (tedy mechanickým dmychadlem) který také stlačuje vzduch? Asi ne. Takže někde se dočteš turbodmychadlo, někde turbokompresor. Jinde zase mechanické dmychadlo nebo kompresor. Důležitý je, že víme o co jde a jak co funguje. Slovíčkaření přenech filozofům ;-) .
turbokomprecorem jsem mel na mysli rychlostni kompresor(turbinu) :-) Ale jsem spokojenej ze uz jste presel na "normalni" nazvoslovy Turbodmychadlo a kompresor... :yes::yes::yes:
Pojem "turbodmychadlo" a "kompresor" používám správně od začátku naší konverzace, pokud si to ještě jednou správně přečtete, zjistíte, že jedinej člověk, který s tím má pořád problémy jste vy (nic ve zlém). A další profi pojem "ryclostní kompresor = turbína"... no, už mě na to ani nebaví reagovat..
Do Porsche dávat kompresor??? To je stejný, jako ho dát třeba do Subaru Impreza WRX... Moc velká díra do světa to teda není, když turbo udělá tomuhle miláčkovi stejnej, ba ještě větší výkon (a taky možná i spotřebu >:D )