Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeFiat 500 TwinAir (0,9 l/63 kW): Premiéra dvouválce v Ženevě, do prodeje v září
81 komentářů
Slavek-TDM
0
Koukam, ze vyvojari dostali ve Fiatu volnou ruku. Dvouvalec, preplnovani a elektro-hydraulicky ovladani ventilu? No panecku, to je narez. Jen aby to znacka utahla, na ten vyvoj musel padnout opravdu balik. V souvislosti s momentalni odstavkou vyroby to pusobi zajimave.
acALIEN
0
to se to bude *....
jozephko
Nemám technické vzdelanie, ale logicky sa mi zdá, že dvojvalec by mal mať lepšiu kultúru chodu ako trojvalec - alebo sa mýlim?
Mýlíš se! Žádný motor na světě přece neni lepší, než koncernový HTP >😒] >😒]
ten čo Horko Ťažko Predbieha >😁
Horko Tažko Poskladane
Hijó Ty Potvora
Huš Ty Potvora
Hijooo Ty Prde
Hrkaaa To Poraadne
Horko Tazko Pomaly
Hrozne Tazko Predbiha
Hned To PredaJ
High Torque Performance
Hybi Tomu Pist
high Throttle Performance
* To Pojede
Hned To Predaj
Hrnecek To Postrada
Hata-Titla Power
Horko-Tazko Pojazdne
Hodne Tezke Predjizdet
Hod To Prec
Hlavne To Precenujete
Hlasim Technicky Problem
Hilfe! Tirak Predomnou
Hlahol Troch Piestov
a nakoniec: nechaj to doma, Hospodsky Toci Pivo!😊
Hijó Ty Potvora
Huš Ty Potvora
Hijooo Ty Prde
Hrkaaa To Poraadne
Horko Tazko Pomaly
Hrozne Tazko Predbiha
Hned To PredaJ
High Torque Performance
Hybi Tomu Pist
high Throttle Performance
* To Pojede
Hned To Predaj
Hrnecek To Postrada
Hata-Titla Power
Horko-Tazko Pojazdne
Hodne Tezke Predjizdet
Hod To Prec
Hlavne To Precenujete
Hlasim Technicky Problem
Hilfe! Tirak Predomnou
Hlahol Troch Piestov
a nakoniec: nechaj to doma, Hospodsky Toci Pivo!😊
Ano to platí.
Nad 4 válce to ovšem už neplatí. Z tohoto poheldu horší než tříválec už je jen jednovál... 😄 Dvouválec je naprosto v pohodě. :yes:
Nad 4 válce to ovšem už neplatí. Z tohoto poheldu horší než tříválec už je jen jednovál... 😄 Dvouválec je naprosto v pohodě. :yes:
? z jakého důvodu je dvouválec vyváženější a kultivovanější než tříválec? Mimochodem, kdyby tomu tak bylo, tak uz se dávno dělaj místo 3-válců, kdo zapoměl kultivovanost 2-válců, doporučuji se projet maluchem nebo fiatem 500.
Na motorky se davaj dvouhrnky (specialista je Ducati) a problem tam s tim neni...(Jiste auto X motorka...ale bavime se o kultivovanosti motoru)
A právě ta Dukáty má projev motoru velmi zajímavý, takový nevychovaně syrový. Možná za to může ještě rozevření válců do L, tj 90°.
Uvidime v realu, kazdopadne tomuhle fandim...snad to bude bez much. Kombinace 500 s takhle malym motorem mi prijde idealni :yes:
Já ti nevím, pětistovka je už dost těžká. S jednačtverkou má jednu tunu a to je na takto maličký motůrek docela dost. Panda jo, to je pár plechů a plastů, Topolino bude taky komár, Ale GP a 500 hmm, nevím nevím. Sice se dvouválec z historického hlediska právě do pětistovky hodí nejvíce, ale ta současná má k té poválečné už opravdu hodně daleko.
63kW by mělo být v pohodě, taková C3 si v základu musí vystačit s menším výkonem.
Otázka je, kde ten výkon bude položený, při jakých otáčkách bude dostupný.
ked somo ti pisal ze 1,2 TSI je sracka do octavky tak si sa siel posrat a teraz tvrdis ze tento dvojkybel je malo na fiat 500? Nedaj sa vysmiat... Samozrejme ze zalezi kde bude vykon posadeny a bude to slaby motor ale bude mat aspon spotrebu dobru oproti tym hrncom HTPckam... Takisto do superba 1,4.. Same *
Obecně lze říci, že čím víc válců tím vyváženější a klidnější chod (a je jedno jestli sudý nebo lichý počet válců). V případě dvou válců by mě zajímalo (na obr. to neni vidět) jestli je kliková hřídel zalomená o 180° nebo obě dvě ojnice jsou na stejném "zalomení" klik. hřídele (tzn. písty chodí nahoru a dolů spolu, to měli staré fiaťácké dvouválce). Pokud je tedy klik. hřídel zalomená o 180° písty chodí střídavě nahoru a dolů a motor je co se týka setrvačních hmot dobře vyvážen, ale oba dva činné zdvihy (e😜anze) má v jedné otáčce. V druhém případě kdy písty chodí spolu je vyváženost motoru na úrovni jednovalce, ale rozložení e😜anzí je rovnoměrné.
Je tam posun o 360° a vyvážené to je protizávažím, čiže dosiahli aj rovnomerné spaľovanie aj vyvážené hmoty.
Ano, motor samozřejmě musí vyvážit. V tomto případě ale musí vyvažovat o mnoho větší hmoty. Asi je to ale jediný způsob, protože s nerovnoměrným rozložením e😜anzí se nic udělat nedá, jedině přidat válec 😄
nechme se překvapit, jak to pánové zvládnou.
z historie víme, jakou anabází musel projít např. motor V6, než z něj udělali kultivovaný agregát (pořadí a pravidelnost zapalování, zalomení klikovky, její uložení, vyvážení, hodně pomohla elektronika...).
prostě vše pod 4 válce budí nedůvěru, když přišlo kdysi audi s pětiválcem, tvrdilo, že právě ten pátý válec je krok ke skutečné kultivovanosti chodu.
a co se spotřeby týče, ideální by byl holt jednoválec 8-s
pokud to ale chtějí vyrábět 20 a více let (fire...), nejspíš si spočítali, že se to vyplatí spíš, než 4 válce.
na druhou stranu má třeba hyundai povedenou čtyřválcovou 1,2 DOHC, která na oturbení čeká, VW 1,2 TSI...
domnívám se, že u tak nákladného vývoje se pro 2 válce vs. 3 nerozhodlo pro kultivovanost chodu či jak tvrdí pro zásadně nižší spotřebu (která je ovšem skutečně nižší), ale prostě proto, že dvouválec vyjde výrobně levněji 😐
z historie víme, jakou anabází musel projít např. motor V6, než z něj udělali kultivovaný agregát (pořadí a pravidelnost zapalování, zalomení klikovky, její uložení, vyvážení, hodně pomohla elektronika...).
prostě vše pod 4 válce budí nedůvěru, když přišlo kdysi audi s pětiválcem, tvrdilo, že právě ten pátý válec je krok ke skutečné kultivovanosti chodu.
a co se spotřeby týče, ideální by byl holt jednoválec 8-s
pokud to ale chtějí vyrábět 20 a více let (fire...), nejspíš si spočítali, že se to vyplatí spíš, než 4 válce.
na druhou stranu má třeba hyundai povedenou čtyřválcovou 1,2 DOHC, která na oturbení čeká, VW 1,2 TSI...
domnívám se, že u tak nákladného vývoje se pro 2 válce vs. 3 nerozhodlo pro kultivovanost chodu či jak tvrdí pro zásadně nižší spotřebu (která je ovšem skutečně nižší), ale prostě proto, že dvouválec vyjde výrobně levněji 😐
tento dvojvalec určite nebude porovnateľný so štvorvalcom ale bude k nemu pripojený elektromotor koncom roka a zmestí sa v malom priestore do meských aut , nebude to F1
ale na azurovém pobřeží s tím budou jezdit jako v F1... 😉
pokud bych ale měl manželce vybírat nové miniauto, tak raději čtyřválcovou 1,2 bez turba než dvouválcovou 0,9 s turbem
pokud bych ale měl manželce vybírat nové miniauto, tak raději čtyřválcovou 1,2 bez turba než dvouválcovou 0,9 s turbem
Dovolím si tvrdit, že motor Fiat 500 TwinAir používá přesazení ojničních čepů o 180°, jelikož z přiložených fotografií je zřejmý jeho protiběžný vyvažovací hřídel pro vyvážení volného momentu setrvačných sil posuvných částí prvního řádu (druhý řád je "přirozeně" vyvážen).
Z hlediska rovnoměrnosti chodu je toho horší řešení s nepravidelným zapalováním (viz. obrovský setrvačník na fotografiích), ovšem motor jako celek vykazuje menší vibrace, snadněji zachytitelné v uložení agregátu. Krom zmíněného momentu setrvačných sil posuvných částí prvního řádu (vyvažovací hřídel), je třeba vyvážit také volný podélný moment otáčejících se hmot, což však lze snado provést protizávažími na klikovém hřídeli. Další, v praxi sledovaný parametr, a to výslednice setrvačných sil posuvných částí, je u prvního řádu nulová, u druhého má pak poloviční amplitudu ve srovnání s klasicky uspořádaným řadovým čtyřválcem o stejné válcové jednotce a v praxi se pouze zachycuje v kovopryžovém, případně jiném, uložení motoru.
Závěrem bych pak snad dodal k hojně rozebíranému řadovému tříválci, že holt jeho dominantní jedenapůltá harmonická složka není lidskému uchu tak libozvučná, jako např. druhá harmonická u řadového čtyřválce, nemluvě o třetí harmonické u řadového šestiválce.
Z hlediska rovnoměrnosti chodu je toho horší řešení s nepravidelným zapalováním (viz. obrovský setrvačník na fotografiích), ovšem motor jako celek vykazuje menší vibrace, snadněji zachytitelné v uložení agregátu. Krom zmíněného momentu setrvačných sil posuvných částí prvního řádu (vyvažovací hřídel), je třeba vyvážit také volný podélný moment otáčejících se hmot, což však lze snado provést protizávažími na klikovém hřídeli. Další, v praxi sledovaný parametr, a to výslednice setrvačných sil posuvných částí, je u prvního řádu nulová, u druhého má pak poloviční amplitudu ve srovnání s klasicky uspořádaným řadovým čtyřválcem o stejné válcové jednotce a v praxi se pouze zachycuje v kovopryžovém, případně jiném, uložení motoru.
Závěrem bych pak snad dodal k hojně rozebíranému řadovému tříválci, že holt jeho dominantní jedenapůltá harmonická složka není lidskému uchu tak libozvučná, jako např. druhá harmonická u řadového čtyřválce, nemluvě o třetí harmonické u řadového šestiválce.
To sem zvědav, u koho s tím uspěješ. >😁
Za mě dávám 1, ale takto odborná mluva zde pochopení nemůže nalézt. 😉
Za mě dávám 1, ale takto odborná mluva zde pochopení nemůže nalézt. 😉
Vždyť to řikám pořád, prostě dobrej motor...
Právěže ne až tolik, jak si mnozí myslí. 😉
No tak pak budu řikat že to neni dobrej motor a že jsem to vždycky řikal 😄
>😁 :yes😒br />
Problém je ten, že mnozí zapomínají na to, že jde o čtyřtakt a jen se dvěma válci. Jaké je rozložení dob na tyto dva válce? Jaký bude mít tento motor projev? Na to v podstatě odpovídá doktor. Bude to svým projevem velmi specifický motor.
Problém je ten, že mnozí zapomínají na to, že jde o čtyřtakt a jen se dvěma válci. Jaké je rozložení dob na tyto dva válce? Jaký bude mít tento motor projev? Na to v podstatě odpovídá doktor. Bude to svým projevem velmi specifický motor.
Řikám, uvidíme. 😄
Ale i kdyby to bylo projevem chrastítko, pokud to bude úsporné, levné a spolehlivé, pak to bude plnit úlohu entry level motoru pro malá vozítka naprosto perfektně.
Ale i kdyby to bylo projevem chrastítko, pokud to bude úsporné, levné a spolehlivé, pak to bude plnit úlohu entry level motoru pro malá vozítka naprosto perfektně.
Ano, já si taky počkám, ale nějakou kdovíjakou výhru v tom nevidím.
Ten motor pokud pojede klidně, nebude nic žrát, ale taky bude mít velmi nízký výkon a pro mnohé velmi nepěkný projev. Pro ožití bude potřebovat točení, tam už ale bude žrát. Rovnou píšu, kdo čeká při normálním dynamickém používání spotřebu pod úrovní 4 litrů, je to obyčejný najivní snílek.
Už jsem to tu jednou psal. Má potenciál, aby se z něj stal kult. Jedni budou vyzdvihovat jeho nenapodobitelný projev a zvuk, druzí jeho nevychovanost a užranost. Jeho největší zbraň bude i jeho největší slabinou.
Ten motor pokud pojede klidně, nebude nic žrát, ale taky bude mít velmi nízký výkon a pro mnohé velmi nepěkný projev. Pro ožití bude potřebovat točení, tam už ale bude žrát. Rovnou píšu, kdo čeká při normálním dynamickém používání spotřebu pod úrovní 4 litrů, je to obyčejný najivní snílek.
Už jsem to tu jednou psal. Má potenciál, aby se z něj stal kult. Jedni budou vyzdvihovat jeho nenapodobitelný projev a zvuk, druzí jeho nevychovanost a užranost. Jeho největší zbraň bude i jeho největší slabinou.
To jsi popsal všechna maloobjemová turba, bez výjimky. 😉
Čtyřválce nikdy nebudou mít tak hrubý projev jako dvouválce. Pokus se to pochopit komplexně a ne jen udělat závěr ze dvou slov. :-!
Spis mi prijde, ze je ta klika po 360°. Ten vyvazovak ma jedno velky protizavazi pres oba valce a vyvazuje polovinu posuvnych hmot.
Sam mam zkusenost s dvouvalcema z motorek.
Kawa GPZ500 -jeden vyvazovak (klika po 180°)
Suzuki Burgmann -2 vyvazovaky (klika po 360°)
Tmax 500 -protibezny pist (klika po 360°)
BMW GS800 -protibezny rameno (klika po 360°)
TDM 900 -2 vyvazovaky (klika po 270°)-(taky nova Supertenere)
nejhorsi mi prijde ta Kawa a nejlepsi TDM.
Klika na 270° se 2 vyvazovaka ma peknou vlastnost, ze jsou vyvazeny i posuvny sily 2.radu. Na druhou stranu potrebuje velky objem Airboxu a tlumice (vykon, hluk) nez 360° a toho neni v motorce nikde dost. Taky je drazsi vykovat kliku se zalomenim se slozitou delici rovinou. Vsechno je to o prioritach mezi cenou a funkcnosti.
Sam mam zkusenost s dvouvalcema z motorek.
Kawa GPZ500 -jeden vyvazovak (klika po 180°)
Suzuki Burgmann -2 vyvazovaky (klika po 360°)
Tmax 500 -protibezny pist (klika po 360°)
BMW GS800 -protibezny rameno (klika po 360°)
TDM 900 -2 vyvazovaky (klika po 270°)-(taky nova Supertenere)
nejhorsi mi prijde ta Kawa a nejlepsi TDM.
Klika na 270° se 2 vyvazovaka ma peknou vlastnost, ze jsou vyvazeny i posuvny sily 2.radu. Na druhou stranu potrebuje velky objem Airboxu a tlumice (vykon, hluk) nez 360° a toho neni v motorce nikde dost. Taky je drazsi vykovat kliku se zalomenim se slozitou delici rovinou. Vsechno je to o prioritach mezi cenou a funkcnosti.
Kde jste? GTI, Mattelko, Klaudie, Ronaulte,..? Těm Vaším kydům rozumím, ale tady se do toho začínají motat inženýři (odborníci). Diskusi o tom, že supermainstream neexistuje rozumím, ale ojnicím, vahadlům a podélným momentům ani ťuk. 😄
Koukej na sebe, co tys tu napsal?
He?
PS: Mimoto, ani jeden co si zde uvedl, není inženýr. Takže asi proto sem nepíšou.
He?
PS: Mimoto, ani jeden co si zde uvedl, není inženýr. Takže asi proto sem nepíšou.
BTW, co ty na novou SuperTenere? Ja jsem celkem zklamanej z hmotnosti, ale co uz jsme mohli cekat.. Snad bude v Cesku nejaka predvadecka 😉
Ty seš ňákej chytrej >😁
Ale vážně, sice rozumím stěží polovině textu, ale aspoň mě to nutí, trochu se nad tím zamyslet... Dík za přednášku :yes:
Ale vážně, sice rozumím stěží polovině textu, ale aspoň mě to nutí, trochu se nad tím zamyslet... Dík za přednášku :yes:
Krasne a srozumitelne napsano! :yes: jenom musim trochu oponovat se zaverem, sice kazde male dite vi, ze daleko lepe jsou vnimany sude harmonicke, liche byvaji obcas problematicke, ale zalezi vzdy na dominante ze ktere harmonicka vychazi a v urcitych pripadech nemusi byt licha harmonicka problem. Akorat nechapu jednu vec proc to nebyli schopni zvladnout inzenyri ve Skode na motorech pri vyvoji HTP? Ono to asi bude tim, ze vetsina ktera tam sedi tak jsou byvali vyvojari ze Zetoru a tem to jaksi asi nevadi! 😉
...jedenapůltá harmonická složka... >😒] >😒] >😒] Z koho tady delas hlupaky, chlapce? Zadna jedenapulta harmonicka neni. Ledaze by diskutovany trivalec mel dve klikove hridele a jedna z nich se otacela s polovicni uhlovou rychlosti, nez ta druha.
[odkaz] -> zadej heslo "Fourierova řada"
[odkaz] -> zadej heslo "Fourierova řada"
Pane, vězte, prosím, že z nikoho hlupáka nedělám. Možná Vás trošku zmátlo, že jsem výše v posledním odstavci nezdůraznil, že se jedná o harmonické složky točivého momentu. Situace kolem tzv. „půltých“ složek se má takto: ano, každý periodicky se opakující děj lze rozložit na součet střední, neproměnné, složky a nekonečný počet proměnných složek čistě sinusového (harmonického) průběhu. Jednotlivé harmonické složky mají vždy celistvý počet period na jednu periodu dané funkce, přitom n-tá harmonická složka má n period na jednu periodu dané funkce.
U čtyřdobého motoru odpovídá perioda průběhu točivého momentu dvěma otáčkám klikového hřídele. V motorářské praxi bývá obvyklé porovnávat periodu harmonických složek vždy s jednou otáčkou klikového hřídele (ona daná funkce) a podle počtu period jednotlivé harmonické složky na jednu otáčku klikového hřídele se rozeznává její řád a má-li např. polovinu periody na jedno otočení klikové hřídele, je řádu 1/2. Pro čtyřdobý motor s průběhem točivého momentu s periodou dvou otáček klikového hřídele je tudíž řád harmonické složky celistvým násobkem jedné poloviny, pro dvoudobý motor pak řád vždy celým číslem.
U spalovacích motorů koná střední neproměnná složka točivého momentu užitečnou práci, kdežto jednotlivé harmonické složky užitečnou práci nekonají, způsobují nerovnoměrnost chodu (vybuzena hlavními řády, viz dále) a zatěžují klikové ústrojí kroutivými kmity. Pokud má řadový motor pravidelný rozestup zážehů (popř. vznětů) jsou jeho budící momenty (točivé momenty na jednotlivých ojničních čepech) fázově posunuté. Například pro tolik diskutovaný řadový tříválec je posunutí o 240°. Potom existuje řád harmonické složky budícího točivého momentu, při němž mají harmonické složky těchto momentů od všech válců synchronní průběh. Pro uvažovaný tříválec je to řád 1,5 a jeho celočíselné násobky (240° * 1,5 = 360°; 240 * 3 = 720°…).
Jsem si vědom toho, že důkladnější vysvětlení by zdaleka přesáhlo rozsah diskusního příspěvku, leč stačí Vám to takto?
U čtyřdobého motoru odpovídá perioda průběhu točivého momentu dvěma otáčkám klikového hřídele. V motorářské praxi bývá obvyklé porovnávat periodu harmonických složek vždy s jednou otáčkou klikového hřídele (ona daná funkce) a podle počtu period jednotlivé harmonické složky na jednu otáčku klikového hřídele se rozeznává její řád a má-li např. polovinu periody na jedno otočení klikové hřídele, je řádu 1/2. Pro čtyřdobý motor s průběhem točivého momentu s periodou dvou otáček klikového hřídele je tudíž řád harmonické složky celistvým násobkem jedné poloviny, pro dvoudobý motor pak řád vždy celým číslem.
U spalovacích motorů koná střední neproměnná složka točivého momentu užitečnou práci, kdežto jednotlivé harmonické složky užitečnou práci nekonají, způsobují nerovnoměrnost chodu (vybuzena hlavními řády, viz dále) a zatěžují klikové ústrojí kroutivými kmity. Pokud má řadový motor pravidelný rozestup zážehů (popř. vznětů) jsou jeho budící momenty (točivé momenty na jednotlivých ojničních čepech) fázově posunuté. Například pro tolik diskutovaný řadový tříválec je posunutí o 240°. Potom existuje řád harmonické složky budícího točivého momentu, při němž mají harmonické složky těchto momentů od všech válců synchronní průběh. Pro uvažovaný tříválec je to řád 1,5 a jeho celočíselné násobky (240° * 1,5 = 360°; 240 * 3 = 720°…).
Jsem si vědom toho, že důkladnější vysvětlení by zdaleka přesáhlo rozsah diskusního příspěvku, leč stačí Vám to takto?
Super! Nepochopil som to síce úplne 100 %, ale podľa toho, čo píšeš, funguje trojvalec úplne inak ako som si myslel. Pôvodne som sa domnieval, že každý valec ide na pol doby a štvrtú poldobu má na starosti zotrvačník. Podľa tvojho výkladu je to logickejšie: dve doby = 720 stupňov sa rozdelí medzi 3 valce a je tam to spomínané posunutie o 240 stupňov. Nerozumel som samozrejme ani ako funguje 5 valec, ale podľa tohoto je tam zase asi posunutie 720 : 5=1 44 stupňov.
Dík za vysvetlenie.
Dík za vysvetlenie.
Nu dobra, rozumim tem mechanickym argumentum, ostatne fourieruv rozvoj je obecny fyzikalni princip. Ovsem nazyvat treti harmonickou "jedenapultou" jen proto, ze ctyrdoby motor kona praci pri kazdem druhem zdvihu je (s odpustenim) z fyzikalniho pohledu zhuverilost. Proto jsem se musel ozvat. Zadna jedenapulta harmonicka ve skutecnosti v prirode neexistuje.
PS: Nezivi mne motory, ale telekomunikace a elektronika. Harmonicke produkty a fazove posuny jsou pro nas beznou zalezitosti.
PS: Nezivi mne motory, ale telekomunikace a elektronika. Harmonicke produkty a fazove posuny jsou pro nas beznou zalezitosti.
Vazeny pane ADO, nikdy jsem nemel potrebu zde diskutovat, dnes ovsem udelam vyjimku a reknu Vam jedno: Vy jste ale exemplar! :no:
Venujte se svym telefonum ale o autech opravdu uz nikdy nepiste!
Venujte se svym telefonum ale o autech opravdu uz nikdy nepiste!
Fyziku neohnes, chlapce. Plati stejne jak pro mikrovlny, tak i pro spalovaci motory. :-!
Pokud bych měl být přesný, tak rozvoj jakéhokoli signálu (obecně funkce) ve Fourierovy řady bych nenazýval obecným fyzikálním principem. Jedná se totiž o jednu z disciplín matematické analýzy, konkrétně analýzu harmonickou.
Jethro
To jsem fakt nečekal.Přepňovaná verze bude mít o 3 Kw vyšší výkon čímž se stane vrochlem nabídky modelu 500.Pro srovnání prozatím vrcholná 1.4 16V má 74 KW a přeňována verze 0.9 SGE TwinAir má 77 Kw. 😄 😄 😄 😄
Ja bych to dal jako zaklad do superbu, to co tam je ted jako zaklad, je zbytecne premotorovane >😁 .
Už se těším na Superb s jednoválcem 0,45 BITURBO TDI 88 kw, perfektně potáhne vocpodu už v 1500 votáčkách, rvát to bude asfalt a spotřeba 3 litry. Že na to ty Japonci nepřišli a pořád se hrnou do hybridů :😉 >😁
Anonym
... nějakým dvouválcem 0.5 HTP s 15 kW ve čtyřventilové verzi a 20 kW v osmiventilové verzi 😄
megacruiser
Na zvuk toho motoru jsem celkem zvědavej. Možná to bude mít s laďákem zvuk jak Impreza WRC, včetně pískání turba >😁
Mimochodem ve spojení s elektromotorem, díky malé šířce dvouválce, to by mohla být trefa. Třeba Fiat skutečně plánuje uvedení nejmenšího hybridního auta na světě. Logicky je to v pořádku, u malého auta čistě do města může hybridní technologie hodně paliva ušetřit a díky nižší hmotnosti auta > levnějším baterkám, by takové auto nemuselo stát tolik peněz jako třeba Prius...
Mimochodem ve spojení s elektromotorem, díky malé šířce dvouválce, to by mohla být trefa. Třeba Fiat skutečně plánuje uvedení nejmenšího hybridního auta na světě. Logicky je to v pořádku, u malého auta čistě do města může hybridní technologie hodně paliva ušetřit a díky nižší hmotnosti auta > levnějším baterkám, by takové auto nemuselo stát tolik peněz jako třeba Prius...
problém by bol s cenou, prius je aspoň relatívne kus auta (predraženého ale budiž), kto si kúpi hybridnú F500 s cenovkou odhadom 20 000 € si fakt netrúfam tipovať
ten kto bude chciet mat zdarma vjazd do centier velkych miest, usetrit na daniach a podobne "eko" veci, bezne v zapadnych krajinach. preto vsetky velke automobilky pracuju na hybridnych pohonoch, osobne auta su zaciatok, dalej su v plane lahke dodavky na rozvoz tovaru, ci ine sluzby v ramci miest. nebude dlho trvat a zelene zony zname z Nemecka budu aj v dalsich krajinach a bez hybridu si za vstup riadne zaplatime.
PietroLM
Je to fajn vec tento downsizing, ja by som to do fáva bral, spotreba malá a keď potrebuješ výkon tak na to stupíš a jede to 😄
Klaudius
Aj tak to ešte nie je koniec downsizingu. Nakoniec príde turbo Wankel s objemom 3 deci a 100 k výkonom, čo sa vlezie aj pod sedadlo...
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]