Celkove se mi to auto libi protoze je proste jine nez ostatni, ale nevis nahodou proc Lancii se neprodava vice? Je to v cene/ kvalite/ motoru/ pocet servisu nebo nulovy marketing?
Aha, podival jsem se na oficialni stranky a ted je jasne, ze krome Delty se asi neda o nice jinem ani premyslet ci portfolio je tak malicke!
Důvod bych viděl na rozhodnutí Fiatu v 90. letech přeorientovat Lancii ze sportovně-luxusní značky s mnoha rally tituly na komfortně-elegantní značku a sport přenechat Alfě. Tím vlastně Lancii vzali její zákazníky, protože ten, kdo si kupoval Fulvii Sport, Betu HPE, Deltu HF Integrale, Themy Turbo a 8.32, Dedru Integrale a další, si dnes nebude kupovat Musu, nebo novou Deltu. A nový zákazníci se hledají jen těžko. :-( Ono všeobecně některé kroky Fiatu, ktéré v 90. udělal byly hodně nešťastný a já jim je asi nikdy neodpustim. Kromě toho, co udělali s Lancií jim nemůžu odpustit, že Alfa už nedělá auta s náhonem na zadek, nebo že v tý době na kvalitu tak kašlali, že na to doplácí v podvědomí zákazníků ještě dnes, když už je všechno v pořádku.
Lancia dnes prodává asi 70 nebo 80% své produkce na domácím italském trhu. Většinu tvoří malé typy Ypsilon a Musa, které jsou tam docela úspěšné.
Jenže mimo Itálii (a snad ještě Francii) se luxusní malá auta nebo mini-MPV prodávají minimálně, prostě je to specialita bohatých Italů a hlavně Italek do úzkých uliček starobylých měst.
Lancia se v 90. letech z mnoha trhů (včetně českého a tuším třeba i britského) úplně stáhla a teď obtížně bojuje o návrat do vyšších tříd.
Směřování Lancie jako luxusní značky asi bylo nevyhnutelné, jako sportovní by se vedle Alfy už "neuživila". Kromě toho geny Lancie nebyly nikdy tak 100% sportovní jako u Alfy. Jistě, byly tu Stratos, Delta Integrale a mnoho dalších, ale už v meziválečném období a pak až do konce produkce Thesisu nabízela Lancia středně velká a velká luxusní auta s charakterem trochu podobným řekněme Mercedesu (viz Lambda nebo Flavia a Flaminia).
presne tak doménou Lancie je domáci trh a v sumáre za minulý rok predala viacej aut ako Alfa, ktorá predáva v pomere cca 50:50 domáci verzus ostatné...
Jenže Lancia se z českého trhu v 90. letech nestáhla. TEhdy se na něj snažila vstoupit přes dealerskou síť Fiatu. Nabízela jediný model, a to ten nejluxusnější: sedan Kappa. Ještě si ho pamatuju, jak stál v roce 1997 v showroomu. Později chtěli prodávat ještě Kappu kombi, ale nakonec celé zastoupení zrušili. A vrátila se až zhruba o deset let později. A problém je v tom, že teď kromě Delty v podstatě nemá co nabízet. Musa se v ČR podobně jako Fiat Idea nechytla, Ypsilon je už trošku zastaralý a o letité Phedře ani nemluvím. Škoda Thesisu, mohl dostat důstojného nástupce.
Pokud vím, tak Lancia nezvažuju vstup na americký trh, v téhle souvislosti se mluvilo akorát o Alfě Romeo a Fiatu 500. Takže pokud jí bude nějakej američan chtít, bude si pro ní muset doplavat k nám na starý kontinent. ;-)
Napísať to slovami, že Chrysler patrí FIATu je veľmi odvážne tvrdenie...FIAT do Chrysleru vstúpil ako aliančný partner, ktorý dodá isté technológie a na oplátku získa distribútorskú sieť na US trhu. Táto Chrysler "Delta" mala isto poslúžiť na zistenie reakcie, ako prijme Amík talianskeho Chryslera...a nič iné netvrdí ani J4K ;-)
To ještě není pravda, nicméně vedení firmy je tak poskládané, jako by to už pravda byla a nikdo tento fakt nezpochybňuje. Většinu tam má nyní americká vláda (která si však nedělá zálusk an vedení firmy). Ale musel bych se podívat. Principielně se dá ale říct, že Chrysler Fiatu skutečně patří (i dkyž to teď ještě není fakticky pravda) a i v obsazení správní rady má Fiat počtem členů v podstatě hlavní rozhodovací pravomoc.
Některý fotky bych snad radši ani neviděl... Ta typická "Chrysler maska" Deltě moc nesluší a podle mě to prasí krásnej design. Ale jinak dík za info, o tomhle italo-američanovi jsem zatím vůbec netušil. Nic méně to zřejmě nemění nic na tom, že Lancia (jako značka) na americký trh nevstoupí, ale třeba některý její modely se tam budou prodávat pod značkou Chrysler.