Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta Hardblack: Speciální série extravagantního hatchbacku

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Ženeva uvidí premiéru nové limitované série Lancie Delta v matné černi, která dostala přídomek Hardblack.

Matnou barvu karoserie doplňuje lesklá černá střecha. Celý proces lakování trvá přes čtyři hodiny. Chromování dostala nově zpětná zrcátka, jinak tento kov zůstal tam, kde se jím honosí i ostatní Delty. Vše podtrhují leštěná hliníková kola o průměru 18 palců. Styl je zkrátka na prvním místě, což platí také i béžovém interiéru, který je čalouněný kombinací kůže a umělého semiše Alcantara.

Změny v technice a výbavě byly zaměřeny na komfort, novodobá Delta si zkrátka nehraje na sportovní náčiní a ani jím není. Elektronika ovládá adaptivní zavěšení RSS (Reactive Suspension System), pohodlí uvnitř zvyšuje dvouzónová automatická klimatizace. Součástí základní výbavy je i bezdrátový komunikační systém Blue & Me.

Srdcem Delty Hardblack budou výhradně přeplňované motory. Prvním je přímovstřikový zážehový čtyřválec 1,8 Di TurboJet se 147 kW (200 k) v 5000 min-1, který poskytuje točivý moment až 320 Nm od 1400 min-1. Disponuje duálním variabilním časováním ventilů, splňuje emisní normu Euro 5 a je spojen se šestistupňovou samočinnou převodovkou Sportronic. Vůz s ním dosahuje největší rychlosti 230 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje za 7,4 s. V kombinovaném provozu si řekne o 7,8 l benzinu na 100 km.

Druhým agregátem v nabídce je pak rovněž čtyřválcový turbodiesel MultiJet s objemem 1,9 l, dvojicí turbodmychadel a výkonem 140 kW (190 k). Jeho točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm ve 2000 min-1, přičemž celé tři čtvrtiny lze využít již při 1250 min-1. První malé turbodmychadlo totiž reaguje právě při nízkých otáčkách. Delta Hardblack s touto pohonnou jednotkou je o něco pomalejší než její zážehová kolegyně: jede maximálně 222 km/h a z nuly na stovku zrychluje za 7,9 s. Oba motory pochopitelně pocházejí z vlastní produkce divize FPT (Fiat Powertrain Technologies).

Delta Hardblack se objeví na některých evropských trzích již na jaře letošního roku. V Ženevě bude vystavena na společném stánku Lancie a Chrysleru.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
25. 2. 2010 19:53
Diky vsem
Dik vsem za smysluplne informace k Lancii, tak to si predstavuju debatu! :yes:
25. 2. 2010 15:07
Re: Amerika
Jenže Lancia se z českého trhu v 90. letech nestáhla. TEhdy se na něj snažila vstoupit přes dealerskou síť Fiatu. Nabízela jediný model, a to ten nejluxusnější: sedan Kappa. Ještě si ho pamatuju, jak stál v roce 1997 v showroomu. Později chtěli prodávat ještě Kappu kombi, ale nakonec celé zastoupení zrušili. A vrátila se až zhruba o deset let později. A problém je v tom, že teď kromě Delty v podstatě nemá co nabízet. Musa se v ČR podobně jako Fiat Idea nechytla, Ypsilon je už trošku zastaralý a o letité Phedře ani nemluvím. Škoda Thesisu, mohl dostat důstojného nástupce.
Avatar - ethicon
25. 2. 2010 12:08
Re: Amerika
presne tak doménou Lancie je domáci trh a v sumáre za minulý rok predala viacej aut ako Alfa, ktorá predáva v pomere cca 50:50 domáci verzus ostatné...
Avatar - euro89
25. 2. 2010 11:38
Re: Amerika
Některý fotky bych snad radši ani neviděl... Ta typická "Chrysler maska" Deltě moc nesluší a podle mě to prasí krásnej design. Ale jinak dík za info, o tomhle italo-američanovi jsem zatím vůbec netušil. Nic méně to zřejmě nemění nic na tom, že Lancia (jako značka) na americký trh nevstoupí, ale třeba některý její modely se tam budou prodávat pod značkou Chrysler.
25. 2. 2010 11:00
Re: Amerika
Lancia dnes prodává asi 70 nebo 80% své produkce na domácím italském trhu. Většinu tvoří malé typy Ypsilon a Musa, které jsou tam docela úspěšné.
Jenže mimo Itálii (a snad ještě Francii) se luxusní malá auta nebo mini-MPV prodávají minimálně, prostě je to specialita bohatých Italů a hlavně Italek do úzkých uliček starobylých měst.

Lancia se v 90. letech z mnoha trhů (včetně českého a tuším třeba i britského) úplně stáhla a teď obtížně bojuje o návrat do vyšších tříd.

Směřování Lancie jako luxusní značky asi bylo nevyhnutelné, jako sportovní by se vedle Alfy už "neuživila". Kromě toho geny Lancie nebyly nikdy tak 100% sportovní jako u Alfy. Jistě, byly tu Stratos, Delta Integrale a mnoho dalších, ale už v meziválečném období a pak až do konce produkce Thesisu nabízela Lancia středně velká a velká luxusní auta s charakterem trochu podobným řekněme Mercedesu (viz Lambda nebo Flavia a Flaminia).