Lancia Delta Hardblack: Speciální série extravagantního hatchbacku
Matnou barvu karoserie doplňuje lesklá černá střecha. Celý proces lakování trvá přes čtyři hodiny. Chromování dostala nově zpětná zrcátka, jinak tento kov zůstal tam, kde se jím honosí i ostatní Delty. Vše podtrhují leštěná hliníková kola o průměru 18 palců. Styl je zkrátka na prvním místě, což platí také i béžovém interiéru, který je čalouněný kombinací kůže a umělého semiše Alcantara.
Změny v technice a výbavě byly zaměřeny na komfort, novodobá Delta si zkrátka nehraje na sportovní náčiní a ani jím není. Elektronika ovládá adaptivní zavěšení RSS (Reactive Suspension System), pohodlí uvnitř zvyšuje dvouzónová automatická klimatizace. Součástí základní výbavy je i bezdrátový komunikační systém Blue & Me.
Srdcem Delty Hardblack budou výhradně přeplňované motory. Prvním je přímovstřikový zážehový čtyřválec 1,8 Di TurboJet se 147 kW (200 k) v 5000 min-1, který poskytuje točivý moment až 320 Nm od 1400 min-1. Disponuje duálním variabilním časováním ventilů, splňuje emisní normu Euro 5 a je spojen se šestistupňovou samočinnou převodovkou Sportronic. Vůz s ním dosahuje největší rychlosti 230 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje za 7,4 s. V kombinovaném provozu si řekne o 7,8 l benzinu na 100 km.
Druhým agregátem v nabídce je pak rovněž čtyřválcový turbodiesel MultiJet s objemem 1,9 l, dvojicí turbodmychadel a výkonem 140 kW (190 k). Jeho točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm ve 2000 min-1, přičemž celé tři čtvrtiny lze využít již při 1250 min-1. První malé turbodmychadlo totiž reaguje právě při nízkých otáčkách. Delta Hardblack s touto pohonnou jednotkou je o něco pomalejší než její zážehová kolegyně: jede maximálně 222 km/h a z nuly na stovku zrychluje za 7,9 s. Oba motory pochopitelně pocházejí z vlastní produkce divize FPT (Fiat Powertrain Technologies).
Delta Hardblack se objeví na některých evropských trzích již na jaře letošního roku. V Ženevě bude vystavena na společném stánku Lancie a Chrysleru.