Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Osmistupňová samočinná převodovka pro Lexus LS 460

24 komentářů

PARÁDA :yes: :yes:
Na kolkych stupnoch sa ten vyvoj zastavi? Ved uz 7 stupnov je pre beznu jazdu dost velky zmatok, ne to osem pripadne viac...
Proto s tím nekvelbuješ ty, ale dělá to chytroučký počítač tvého Lexusu za tebe 😉 :yes:
Vyvoj sa nezastavi asi nikdy, ale vsetko to smeruje k bezstupnovym prevodovkam s plynulou zmenou prevodoveho stupna.
Jako tohle je opravdu v p... . Mě ani nějak neohromuje že někdo dělá osmistupeň, ale kdo zná jak vypadá konstrukce automatických převodovek, si dokáže představit tu složitost. Ikdyž na jednu stranu mě napadá, že by šlo plus mínus skombinovat dvě čtyřrychlostní. No chtělo by to nějaký fotky řezů. Jinak je to obrovskej komerční tahák a dá se říct, že jim to závidim. Post po GM převezme Toyota opravdu oprávněně (a to teda nejen díky této převodovce pro Lexus).
Automaticke prevodovky su konstruovane inak ako kulisove dvojhriadelove prevodovky, kde pocet ozubenych parov udava aj pocet prevodovych stupnov. Uz aj trojhriadelova manualna prevodovka s piatimi parmi ozubenych kol moze radit 7 stupnov (1 bude 1.00).
Automaticke prevodovky pouzivaju planetove prevody a jednotlive prevody na seba mozu navazovat, a tak ich kobinaciou sa daju radit rozne prevodove stupne. Napr. 6-stupnova prevodovka v BMW by tak mohla radit az 9-stupnov len po par malych upravach. Otazka vsak je, nakolko to je ucelne.
no já znám akorát čtyřstupínek z naší A4 (straší Octavia) a to je taky docela složitý na pochopení. Ale pořád je to jedna z nejjednodušších a to může až děsit. Ale na druhou stranu se mi principy přibržďování jednotlivejch částí docela líbí a řikal sem si isi by se to neosvědčilo i pro manuály, protože zde nemusí nic přímo zapadat, stačí sepnout určitou spojku v tom ďábelsky vypadajícím soukolí, a tím pádem může být řazení mnohem rychlejší.
Pravda je, že pokud chce být Toyota jedničkou, musí zapracovat v marktetingu. Díky této převodovce se o ní bude hodně mluvit. I když dle mého názoru nebude mít žádný extra velký praktický užitek. Spotřeba paliva bude možná o pár procent nižší, hmotnost převodovky je vyšší, výrobní cena určitě nebude nižší než u stávající. Vpodstatě se jedná jen o ukázku, co dokážu vyrobit a schopnost tuto "zbytečnost" prodat....
Tak já bych to neviděl tak negativisticky, 8 stupňů je celkem fajn. 8. stupeň prý má být velmi těžký, takže to při 200 km/h pojede na zvýšené volnoběžné otáčky. Umí zařadit až ob 3 rychlostní stupně, a při brždění motorem to bude prima, protože se bude mnohem efektivněji podřazovat a držením motoru ve vyšších otáčkách se bude lépe brzdit. Při sportovní jízdě bude moc člověk držet vždy ty nejoptimálnější otáčky. Prima věc a jestli zařadí klasický automat za 350ms aniž by škubnul tak ideální záležitost.
Avatar - Charger
Charger
Jenom blbost...už ta sedmistupnová je moc...takhle si to jenom bude furt přehazovgat stupně když posuneš pravou nohu o milimetr 8-s Zlatý šestistupnový automat
ale co by pořád řadila, když umí řadít ob 3 rychlostní stupně. Prostě si zařadí vždy jen ten nejoptimálnější a nebude muset řadit po jednom stupni 3x dolů, nebo nahoru. Na počtu přeřazení to nemá vliv
Avatar - Charger
Charger
No dobře, ale stejně je to jen marketingový tah 😉 šestistupnová by to zvládla stejně dobře
zvládla by to stejně dobře 4 stupňová. Jenže s 8 budeš mít lepší akceleraci, v jakémkoliv režimu optimálnější využití výkonu a nizkou spotřebu, protože poslední by měl být hodně dlouhý. Tak v čem je problém. Když to bude umět řadit ob 4 stupně za 250ms tak ať je klidně 12stupňová.
Charger se rozhodl, že on uznává pouze šest stupňů a tak by to měl dělat celý Svět... Ještě napiš rozhořčený email do Zlatopramenu. Ti mají ještě o stupeň více!!! :no: 😄
ako to pobezi, snad to nestravi viac casu pri preradovani ako pri uz zaradenych stupnoch. Inak je zaujimave, ze maju 8-stupnovy automat a do Rav4 montuju stale 4 stupnovy - tomu sa hovori rozdielne ciele marketingu >😁
Avatar - Charger
Charger
měli by vytvořit jeden kvalitní kompromis pro všechny ty auta (tzn. šestistupnovou) a nehrát si na šašky
Tam nejde ani tak o marketing jako o to ze do ravu4 se proste jina prevodovka kterou maji k dispozici nevejde protoze je to jina platforma...
A co taky Multitronic? Ten ma "stupnu"...no...nekonecne mnoho...😊 Uz takhle se stracim v oktavce, s cim jak pohnout, este ze nemam na LS 460 >😒] At zije manual!
Jenže CVT nesnese 380 koní a 500Nm bo by se rozlítla na kusy, ke všemu CVT nemá úplně nejlepší charakteristiku chodu, spíš to přípomíná jízdu na vysavači.
Kruci to jsem ani netušil, že už deset let jezdím na vysavači ...
no jo až se projedeš něčím normálním tak uvidíš 😉
lowkick
...osm stupnu je uz dneska malo... >😒]
Určitě je to od Toyoty promyšlená věc ten 8kva.lt v A/T,je třeba vidět to,že se u nás v Evropě zatím automatům moc nedaří...To v USA po tom asi půjsdou... Mě spíš mrzí ,že TOYOTA nedělá ani jeden model s D4-D a automatickou převodovku,byť třeba 4°...


😲 😢
Robi. Ja mam corollu D4-D 1,4 90k a tam mam 5stupnovy automat alebo sekvencne riadenie, ale ked myslis na avensis alebo ravku tak na tom som sa tiez zamyslal ze by mohli dat automat do silnejsieho dieselu.Aj novy auris ho bude mat len v 1,6 benzinovej a 1,4 nafta s packami pod volantom 😄 A pritom tam budu davat aj zname toyotacke diesle 2.0, 2.2