Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Armáda ČR nakoupí 556 terénních vozů Tatra

42 komentářů

Konecne politici pochopili, ze takove zakazky musi dostat CESKY VYROBCE!!! :yes😒br />
....ale to slo i v pripade tech transporteru ;-\
Naprosto souhlasím. Jsem velký obdivovatel Tatry, miluju ji, a jako jediné české auto mi nevadí dýchat ten jeho bordel z roury😁, ikdyž ty staré, to je děs. Jinak, třikrát HURÁ!!! Přeju jí co nejvíc úspěchů!!! :yes: :yes: :yes:
Já bych tě trochu poopravil - takový dodávky by měl dostat český dodavatel, pokud splní všechny požadavky a je na ( minimálně ) srovnatelné úrovni jako zahraniční konkurenti.
Co se tyce tech transporteru, tak by to slo... Ale jinak mas pravdu... Treba vyvijet vlastni nadzvuk. letadla - to asi nee :-!
Tomiss
Že by ti zahraniční nabídli malé úplatky nebo konečně vyhrál rozum? :yes: :yes: :yes:
spíš tatra dala větší 😄 . Ale ne...je to tak asi dobře :yes:
O uplatcich se da hovorit asi i zde, ono mit pri takhle velke zakazce jedno auto za 5M a jsou to lehke nakladni vozy bez specialni elektroniky.
cuisine
tak tohle je dobrá zpráva ... kéž by se česká nákladní auta takhle prosazovala ve veřejných zakázkách častěji .. podle mě by to mělo být pravidlo :yes:
nedelej z neceho pravidlo, jelikoz kde pote je zdrava konkurence v kvalite, sluzeb a cene....
to bolo spravne rozhodnutie. myslim si ze armadne vozy maju splnat urcite kriteria v terene a doteraz ich plnila pv3s a teraz bude nahradena tatrou. nakolko som studentom specialnej techniky tak uz sme nejaku tu zmienku o tychto vozoch mali. takze podla mna praga bola auto ktore malo vynikajuce terenne vlastnosti a v tej dobe bolo no1. teraz uz ma nevyhodu maleho vykonu motora ale co sa tyka jazdnych vlastnosti v terene tak aj dnesny mercedes necha za sebou. tatra bola spravnou volbou lebo ma dobre jazdne vlastnosti v terene. firma tatra by sa mala zamerat na vyrobu specialnych a stavebnych vozidiel. do kamionovej doravy nie (neuspeli by) znacky: volvo, mercedes, daf,scania, renault....su zase odbornici v kamionovej doprave.
Líp to napsat nejde!
jj, přesně tak. Otec byl na vojně u transportního oddílu, má projetý všechny nákladní typy co se v armádě ČSL objevovali, a v terénu mezi všema URALama, ZILama i Tatrama jednoznačně vládla Praga, a to i dnes, kde směle trumfne např. UNIMOG... :yes:
Ale, zpátky k těm tatrám co se budou dodávat teď...docela mě překvapilo že dodávaj konstrukci s pevnou nápravou a né s kyvnýma poloosama, ve kterých má troufnu si říct nejvíce zkušeností celosvětově. Je ale třeba se na to podívat očima vojáka, "takticky"-jednak je tady otázka údržby, která je u pevný nápravy zřejmě jednodušší, a navíc se tahle koncepce už osvědčila u Pragovky...tak, ať slouží! 😉 :yes:
On to v podstatě je pouze upravený podvozek V3S, nic více. Pak je osazený modernějším motorem (Renault) a novou nástavbou.
Nezbyva nez doufat, ze francouzsti soudruzi nikde neudelaji chybu.
prej kdyz vetru dovezli do afganu, tak se jim smali
pak jenom cumeli, co dokaze v terenu >😒] >😒]
fandim tatre :yes😒br /> TATRA NEZNA BRATRA >😁 :-!
Naprosto pravda...v Iráku se podělávaly americké supermoderní stroje z toho tepla, ale naše V3S jely pořád...to byla ostuda u Američanů..ale jak se nejdřív smáli, s čím tam jedou Češi... :yes:
Nevite nekdo neco vic o tom aute? Odkud je motor? Kabina je asi Renault, napravy jsou pry praga, prevodovka take praga, skladat to budou v Koprivnici. Ale to je asi dneska normalni
Motor, pokud ho nenahradí něčím jiným, byl v původním ROSSu od Renaultu, řadový šestiválec.
Nejlepší auta do terénu jsou přeci Naše TATRY tak proč nějaké Renaulty vždyť by se ti žabožrouti rozsypali jen by vyjeli do terénu.Alespoň v něčem mají ty polityci myšlení jako obyčejní lidé. :yes: :yes: :yes:
Výborně ! Konečně Tatra dostala pořádnou zakázku!
To není TATRA, to je prznění světových vozů TATRA.Je mi smutno se dívat jak dokážou dnešní mocipáni vyrábět cokoliv za státní prachy.
hele lidicky, nevim kolik z vas to videlo ve spravach (nevim jestli nova anebo prima) ale jak se ta tatra snazila zdolavat ten trenazer tak nakonec pri dojizdeni kdyz zabrzdila ji odpadlo svetlo. sezente si zaznam a uvidite to. tak kdyz to pak bude ii v realu tak to je v * 😁
Se jenom odklopilo, neupadlo, ale aji tak >😁 Jinak na té testovací dráze sem byl, takže že tam něco upadne bych se ani nedivil. Nejhorší sou ty napůl zapuštěný balvany v betonu 😄
a myslis kdyz bude ta tatra terenu tak se ji muze odklopit svetlo.. myslis ze u pragy(vetresky) se to stava?(lo) muj nazor je ze ty tatry toho dnes moc neznesu a to ze stat zachranuje nejakou firmu tak uz jen to pak muze svetcit o kvalite!
Od toho je testování. Aby se takovéto závady odhalily a odstranily... Když mohl stát Tatru potopit, tak proč by jí nemohl zase pomoci na nohy?
Hmmmm a kdo si mysliite by za vaas tu praaci mel udelat ??

VY jste ti kdo delajii Tatru Tatrou !!
Tak to je dobrý. Renault aby prodával tak dává do kamiónů motory Volvo a mi tam dáme Renault >😁
Apeluji a prosím AČR, aby staré vyřazené V3S sešrotovala. Protože se najde určitě spousta "chytráků", kteří je budou chtít koupit a znovu provozovat. Nemám nic proti jejím terénním schopnostem, ale ekologií provozu se doopravdy řadí do šedesátých let minulého stolení a na silnice už dávno nepatří... :no:
Mozna by je chtel nejaky zemedelec, nebo stavebnik, zkratka nekdo, kdo najede jen par km a potrebuje mimo silnici. Jestli si myslis, ze by se nekomu vyplatilo s tim jezdit nejake streky, tak ne. Vzdyt maximalka V3S je asi 60. Delas z komara velblouda. BTW co mas za auto? Ze by se dalo sesrotovat :-!
jel jsem za kamardkou, ktera ridila V3S a uhanela to s tim 80😊 ale uz to musel bejt mazec... 8-s
80? ja myslim, ze papirech to ma max 65 a na plnej ceres to udela tak tech 70, ale nechci se hadat, jezdil jsem s tim naposled pred 15 lety
Honýsku,ty si nákej divnej... :no: Ty máš nákej mindrák s Vejtrou? jinak fakt nechápu... :yes:
Klaudius
Na cestu uz davno nepatria ani vozy Avia A30....a tych je naozaj vela.
Véska je legenda a tvůj názor jí Bohu dík nemůže ublížit!
:-! :-! :-!
Me se na tom nelibi to stat se dobrovolne zase stal pokusnym kralikem. Viz. prvni vozy s pevnou napravou. Zase jde o neproverenou vec.
A navic, ze by vojenske nakladaky byli strategicky material? To tezko. Jenom zase nekdo dostal nekde vsimne, o jeho vysi Americane v Tatrovce snizi kvalitu tech stroju. Coz samotne Tatre jen v budoucnu uskodi. Ach jo.
Ale to jsou proverene veci, prece na starych V3S se pouzivala tato koncepce a ukazala se jako velmi dobra. navic mam osobni zkusenost, ze i v rozmocenem terenu, kde tatra sice nezapadla, ale kvuli sve hmotnosti byla tezko ovladatelna, tak V3S si jezdila vesele a zlehka, jako by se nic nedelo. byla to lahoda pro oci, se na to koukat... Ja myslim, ze nova tatrovka bude skvely terenni vuz.
Vejtřaska nejde nahradit!!!Kdyby byla válka všichni by to pochopili... 8-s
Klaudius
Da sa nahradit. Aj existovala nahrada. Len chyba bola v tom, ze ju v casoch socializmu komplet navrhli na Slovensku. Tym padom nemala sancu, prazski "soudruzi" vyrobu nepovolili. Auto sa vola Devin a jeden jeho exemplar je vystaveny aj v Bratislavskom muzeu dopravy. Mal nahradit V3S, auta vznikali, myslim do roku 1985. Vzniklo 15 prototypov od dvojnapravovych velkosti Avie 15 az po sestkolku. Kamenom urazu boli vynikajuce vlastnosti v terene, v niektorych parametroch (napriklad priechodnost rozbahnenycm terenom) suverenne prekonavali Tatru 815. Vacsina aut bola potom zosrotovana.
Preto si myslim, ze Tatrovky nemozu nikdy V3S nahradit, su prilis tazke a tym padom maju trochu ine urcenie. Vecna skoda toho nevyuziteho vyvoja. V3S bol genialny pocin, ktory zial nema pokracovatela. Ale celkovo schvalujem volbu domaceho vyrobcu na nakup vozidiel. Podporuje sa tym vlastny priemysel, je to lacnejsie, nahradne diely sa robia doma, takze je to uplne sebestacny system, nezavisly na zahranici, na nejakych cudzich dodavateloch. Tak to ma byt. :yes:
eda.nezbeda
A co motor? Motor bude domaci produkce nebo ne? To by pak nebylo az tak "nezavisle" ...
V tehle vahove kategorii nemam tuseni, jestli ma tatra svuj motor splnujici predpisy. ;-\
Klaudius
....tazko povedat, info o motore nemam. Mozno to bude stary znamy, len s kupenym "managementom", ale ktovie...Potom by si mal samozrejme pravdu.