Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nissan Pathfinder a Navara: Facelift, modernizovaný 2,5 dCi a nový 3,0 V6 diesel

21 komentářů

kuko
Nevíte někdo, jestli ten nový V6 v naftě je ten samý, co dávají do Laguny Coupé?

On se totiž práve v Coupé objevil loni, pak šla šuškanda o nasazení do standardní Laguny, ale tuším Espace ho už v aktuální generaci nedostane, a nic další velkýho Rencek momentálně nemá. Teda do Trafficu ho asi dávad nebudou že >😒]

No a teď se vynořil tento nový V6 pro Infinity, potažmo Nissan, tak se ptám, jestli je to ten samý motor (možná jinak vyladěný/upravený), což by mi logicky dávalo smysl, proč by vyvíjeli dva V6 simultánně.
lukasik
Ano je to presne ten isty až nato že tu dostal trocha väcsi krutiaci a 2 kw na viac, a pri Infinity dokonca 2-spojkovu 7-stupňovú prevodovku 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kdo si vzpomene na zvuk starých patrolů asi nikdy nepochopí proč tolik let nebyl šestiválec.
Avatar - kolmar
kolmar
No svojim spôsobom Toyota a Mitsu tiez nema podobne vykonny V6 diesel (maju napr. V😄 cize ten nissan nakoniec je prvy z vychodu, no s technikou zo zapadu...
kuko
Toyota ale teraz do novej generácie tuším tiež ponúka v6 v nafte nie?
Avatar - kolmar
kolmar
Ano, no ma 127 kW a cca 440 N.m, cize o tiredu horsie parametre. Tento agregat je uz niekolko krat vylepseny, jeho korene siahaju az do roku cca 2002 (nie som si isty) kde mal nieco okolo 120 kW a skoro 100 N.m menej.

Ci je to ten isty agregat v Nissane ako si spominal v Rendli naozaj neviem...
kuko
:yes: 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V čem ten motor byl?
Avatar - kolmar
kolmar
Ak myslis ten D-4D v Toyote, tak montovalo sa to este do LC 90 (nahradil klasicku predkomorku s intercooerom co mala cca 93 kW). Potom sa daval do LC 120 - najpouzivanejsi agregat a nejaky ten rok dozadu ho zase vylepsili...viac N.m a mensia spotreba a ostal v LC 150. Toyota ma nejak tradiciu nechavat agregaty medzigeneracne 😉

Kto by neveril, dokonca rok 2001!
[odkaz]

Ten isty v v LC 120
[odkaz]

Koncom roku 2004 ako pozeram to uz bolo 125 kW, na 127 kW a 440 N.m (ta posledna uprava) bola asi az minuleho roku.
Ano Toyota v LC 90, 120 aj 150 pouzila ten isty motor, s parametrami, ktore spravne uvadzas. Ale neni to V6, ale len stvorvalec, bohuzial. V6 je len v benzine. Aj ked verim, ze do roka a do dna sa LC 150 docka aj V6 v nafte.. 😉

[odkaz]
Avatar - kolmar
kolmar
Pana beka...SORRY!!! Pravda, ved to je 4 valec 16 ventil. Hamba mi...ja si to neviem preco zmylil s V6 - no dieselovy bol len 4.2 co sa daval do LC 100 (a 80 a 70,75,78...)

No slubuju V6 diesel tak dufam, ze sa dockame...hoci charakteru tohto auta vcelku staci aj to...ale bral by som V6 😉
ozawasan
hezky to vypadá - to jo. Ba i papírové hodnoty jsou super. Jen doufám, že takhle nahoněný dvouapůllitr nebude mít ty dýchavičné problémy po 150000ujetých kilácích. Ono to totiž svádí na to dupnout - to pak navara letí jako splašená a mnozí majitelé ochtávií kadlekadle mají problém se jí držet - ale taky to ten motor odnáší rychlejším odchodem do Věčných lovišť. Ono dneska už asi moc lidí nechápe, že u offroudu se cení točivý moment přenesený na kolo než nahoněný kW. To starý šestiválce s výkonem okolo 90kW, co jsou dnes skoro všem k smíchu - zase vydrželi několik set tisíc km....
Avatar - kolmar
kolmar
To ano... no zase vela starych agregatov pri tazsej nohe malo problem s hlavami, dokonca aj Toyota LC 90, Patrol ani nehovorim, Pajeru sa v hlave robili strbinky a prenikal olej do chladiacej kvapaliny... Novsie by mali byt na to viac pripravene...
Ohladom 2.5 v Pathfinderi cuduj sa svete som nejake problemy nezaznamenal, ma viac problemy s elektronikou a prevodovym ustrojenstvom, na motor aj okolo 200 tis. zatial som staznosti nepocul (no nevylucujem).
ozawasan
no u těch typů, co píšeš - máš jistě pravdu - ale to bylo způsobeno hlavně tím, že majitelé(tedy krom nissanu 3,O kde byl problém s mazáním na posledním válci- taky nápad třílitr čtyřválec) z toho dělali silniční speciály a dupali tomu na krk - a na to ty auta nejsou stavěná - jsou na terén, kde fakt 160 dlouhodobě nepojedeš.... Možná už mišivbuši už je víc suv..... Já se s navarou jen párkrát povozil a btw. je to auto, které bych jednou chtěl mít doma "na hraní", ale slýchám takhle často stížnosti na výdrž "motoru" a to nerozlišuji - což je pravda, jestli se tam podělává něco v "obvodech" nebo přímo na bloku. O Pathfinderu jsem zase slyšel, že dost rezla jedna várka zadních dveří u kufru....
Avatar - kolmar
kolmar
Tak presne... no poznas ludi...moj znamy mal 147 a stare pajero... no aj v tom druhom chcel chodit 130 a 80 mu nevonalo...no co ti na to poviem...
Agregaty a prevodovky v Patrole boli takmer tragicke (moje najväcsie sklamanie u japonskeho auta). No vraj to od roku 2005 ci 06 (neviem) vylepsili...no risknut by som to nechcel.
Pathfinderovi neskutocne hrdzavelo tusim nad tou chromovanou listou nad SPZ! s tym ma proglem skoro kazdy a potom (lacne) spinacie skrynky!

Apropo ake staznosti na 2,5 v Navare si pocul? starsie boly drzaky, o novych podrobne inf. nemam.
O off road a SUV sa zaujimam, no väcsinou skusam SUV. V navare som siel len na sedadle spolujazdca po off road poligone, no starsia s 98 kW.
ozawasan
starej byl dobrej - problémy se začaly objevovat u tý nahoněný 98kW verze - a zase šlo o hlavy - to když z toho někdo dělal závoďák. U nový - co jsem slyšel - tak při využívání potenciálu motoru - což svádí - uznávám - dochází k celkovýmu opotřebení agregátu - okolo 150 nutnost přetěsnit. Hlavy prý nepraskají. Nejsem mechanik - mám to od kluků z nissana....Občas vadná elektroinstalace - výměny řj(což může být tím, že někdo"přepisuje")...jinak mechanika - nápravy, hnací soustava - pokud to někdo v terénu vyloženě netrápí, tak drží....
Avatar - kolmar
kolmar
Hmm...tak pri 150 tis. opotrebovany agregat je podla mna dost skoro. Hoci na to neni urceny....ale aj tak... RJ - to je OK, chip do toho vie pokaslat, no aj do cerpadiel a turb...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
jo path (i navara) se mi vzdy moc libil, po modernizaci jeste lepsi :yes:
Avatar - pelikoš
pelikoš
zase o level dál... 😄 :yes: :yes:
corsa396
Už aj Navara ma medzinapravový dif., alebo to su vsetko fotky z Pathfindera? Konecne podsvietene tlacitka na volante :yes:
N15m0
A co spojka? Už takhle má problémy se 400Nm. máme navaru 2hym rokem, 150000 Nalítáno a spojka měněná 2x. Tak doufám, že jí posílili. Když ne, tak by mně zajímalo co s ní udělá 550Nm u V6ky.

Ps ten interiér vypadá o hodně hodnotnějším dojmem než u stávající.