Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Pathfinder a Navara: Facelift, modernizovaný 2,5 dCi a nový 3,0 V6 diesel

Diskuze (21)
Nissan připravil pro dvojici SUV Pathfinder a pick-upu Navara mírný facelift. Současně s ním uvede o 11 % výkonnější čtyřválec 2,5 dCi (140 kW) a nový šestiválcový turbodiesel 3,0 l (170 kW).

Připravované designové změny nejsou u Nissanů Pathfinder a Navara nijak výrazné. Nový přední nárazník je více zakulacený, má hladší tvary a prodlužuje vůz o 80 mm. Nová je také optika xenonových světlometů a jejich ostřikovače, které se vysouvají z nárazníku. Maska chladiče s širším středním dílem a na ni navazující přepracovaná kapota motoru opticky vůz rozšiřují. U Pathfinderu je navíc novinkou hranatější zadní nárazník a nová 18palcová kola (dosud bylo maximum průměru originálních kol 17 palců).

I v interiéru došlo k několika úpravám. Nová je grafika přístrojového štítu, přibylo chromovaných doplňků, změnila se látka čalounění a tvar dveřních výplní. Praktickou využitelnost zlepší větší úložné prostory a nový ovladač pohonu všech kol. V nabídce se objeví i nový multimediální systém Nissan Connect Premium s navigací a 40GB harddiskem.

Silnější čtyřválec a nový šestiválec

Výkon základního čtyřválce 2,5 dCi vzroste o 11 % na 140 kW. Stejný je i nárůst nejvyššího točivého momentu – z 403 na 450 Nm. Naopak kombinovaná spotřeba klesne o 1,3 litru na 8,5 l/100 km.

Druhým motorem v nabídce pro evropský trh se stane turbodiesel 3,0 V6. Jedná se o upravenou verzi nového agregátu V9X ze společného vývoje Aliance Renault Nissan, jehož bližší technické specifikace jsme popsali v článku Infiniti FX30d, EX30d a M30d: Nový turbodiesel 3,0 V6 (175 kW, 550 Nm).

V případě dvojice Pathfinder/Navara je nejvyšší výkon 170 kW, maximum točivého momentu 550 Nm je dosáhováno mezi 1700 a 2500 min-1, přičemž 500 Nm je k dispozici už při 1500 min-1. Výsledkem vysokého točivého momentu je možnost táhnout přívěs o hmotnosti až 3500 kg (u Navary 3000 kg).

Premiéra se uskuteční na ženevském autosalonu, do prodeje se faceliftované modely dostanou v dubnu. Šestiválec zamíří k zákazníkům o dva měsíce později.

Diskuze (21)
1. 3. 2010 13:26
Spojka
A co spojka? Už takhle má problémy se 400Nm. máme navaru 2hym rokem, 150000 Nalítáno a spojka měněná 2x. Tak doufám, že jí posílili. Když ne, tak by mně zajímalo co s ní udělá 550Nm u V6ky.

Ps ten interiér vypadá o hodně hodnotnějším dojmem než u stávající.
28. 2. 2010 20:34
Interier
Už aj Navara ma medzinapravový dif., alebo to su vsetko fotky z Pathfindera? Konecne podsvietene tlacitka na volante :yes:
Avatar - pelikoš
28. 2. 2010 13:28
Re: hezkej
zase o level dál... :-) :yes: :yes:
Avatar - kolmar
24. 2. 2010 19:07
Re: nu což o to,
Hmm...tak pri 150 tis. opotrebovany agregat je podla mna dost skoro. Hoci na to neni urceny....ale aj tak... RJ - to je OK, chip do toho vie pokaslat, no aj do cerpadiel a turb...
24. 2. 2010 18:16
Re: V6
Ano je to presne ten isty až nato že tu dostal trocha väcsi krutiaci a 2 kw na viac, a pri Infinity dokonca 2-spojkovu 7-stupňovú prevodovku :-)