Nissan Pathfinder a Navara: Facelift, modernizovaný 2,5 dCi a nový 3,0 V6 diesel
Připravované designové změny nejsou u Nissanů Pathfinder a Navara nijak výrazné. Nový přední nárazník je více zakulacený, má hladší tvary a prodlužuje vůz o 80 mm. Nová je také optika xenonových světlometů a jejich ostřikovače, které se vysouvají z nárazníku. Maska chladiče s širším středním dílem a na ni navazující přepracovaná kapota motoru opticky vůz rozšiřují. U Pathfinderu je navíc novinkou hranatější zadní nárazník a nová 18palcová kola (dosud bylo maximum průměru originálních kol 17 palců).
I v interiéru došlo k několika úpravám. Nová je grafika přístrojového štítu, přibylo chromovaných doplňků, změnila se látka čalounění a tvar dveřních výplní. Praktickou využitelnost zlepší větší úložné prostory a nový ovladač pohonu všech kol. V nabídce se objeví i nový multimediální systém Nissan Connect Premium s navigací a 40GB harddiskem.
Silnější čtyřválec a nový šestiválec
Výkon základního čtyřválce 2,5 dCi vzroste o 11 % na 140 kW. Stejný je i nárůst nejvyššího točivého momentu – z 403 na 450 Nm. Naopak kombinovaná spotřeba klesne o 1,3 litru na 8,5 l/100 km.
Druhým motorem v nabídce pro evropský trh se stane turbodiesel 3,0 V6. Jedná se o upravenou verzi nového agregátu V9X ze společného vývoje Aliance Renault Nissan, jehož bližší technické specifikace jsme popsali v článku Infiniti FX30d, EX30d a M30d: Nový turbodiesel 3,0 V6 (175 kW, 550 Nm).
V případě dvojice Pathfinder/Navara je nejvyšší výkon 170 kW, maximum točivého momentu 550 Nm je dosáhováno mezi 1700 a 2500 min-1, přičemž 500 Nm je k dispozici už při 1500 min-1. Výsledkem vysokého točivého momentu je možnost táhnout přívěs o hmotnosti až 3500 kg (u Navary 3000 kg).
Premiéra se uskuteční na ženevském autosalonu, do prodeje se faceliftované modely dostanou v dubnu. Šestiválec zamíří k zákazníkům o dva měsíce později.