Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia 2010: Facelift, nové čtyřválce 1,2 TSI (63 a 77 kW) a konec motorů TDI PD

Nejmenší Škoda se po 3 letech dočkala modernizace. Pozměněná příď přesně odpovídá významu slova facelift, pod kapotou ale došlo ke generační obměně. Střed a vrchol civilní zážehové nabídky tvoří čtyřválce 1,2 TSI (63, 77 kW), naftová škála je zcela nová.
Zpět na článek
23. 2. 2010 11:01
23. 2. 2010 11:08
23. 2. 2010 11:50
23. 2. 2010 12:13
23. 2. 2010 12:14
neregistrovaný "kubiii"
23. 2. 2010 12:37
23. 2. 2010 14:44
24. 2. 2010 19:41
24. 2. 2010 19:50
24. 2. 2010 20:31
23. 2. 2010 23:30
neregistrovaný "Alexx11"
23. 2. 2010 17:39
23. 2. 2010 18:55
23. 2. 2010 11:06
23. 2. 2010 11:06
23. 2. 2010 11:29
23. 2. 2010 11:43
23. 2. 2010 11:55
23. 2. 2010 11:07
23. 2. 2010 11:11
23. 2. 2010 12:35
23. 2. 2010 11:17
23. 2. 2010 11:32
23. 2. 2010 14:38
23. 2. 2010 11:27
23. 2. 2010 11:30
neregistrovaný "Doohan"
23. 2. 2010 11:38
23. 2. 2010 12:43
23. 2. 2010 14:22
23. 2. 2010 15:20
23. 2. 2010 22:38
23. 2. 2010 11:45
23. 2. 2010 12:44
23. 2. 2010 13:06
neregistrovaný "kubiii"
23. 2. 2010 11:38
23. 2. 2010 12:22
23. 2. 2010 12:41
23. 2. 2010 13:03
23. 2. 2010 13:07
neregistrovaný "kubiii"
23. 2. 2010 13:08
23. 2. 2010 13:33
23. 2. 2010 13:36
23. 2. 2010 14:15
23. 2. 2010 13:07
23. 2. 2010 13:31
23. 2. 2010 14:04
23. 2. 2010 13:51
23. 2. 2010 14:53
23. 2. 2010 16:05
23. 2. 2010 13:16
23. 2. 2010 13:15
neregistrovaný "dCi"
23. 2. 2010 13:21
23. 2. 2010 13:33
neregistrovaný "dCi"
23. 2. 2010 13:37
23. 2. 2010 16:29
23. 2. 2010 15:10
23. 2. 2010 12:48
neregistrovaný "UlysseNuovo"
24. 2. 2010 00:37
neregistrovaný "Alexx11"
23. 2. 2010 16:21
neregistrovaný "507--"
24. 2. 2010 14:46
neregistrovaný "kubiii"
24. 2. 2010 17:56
neregistrovaný "kubiii"
24. 2. 2010 18:19
neregistrovaný "kubiii"
23. 2. 2010 16:25
neregistrovaný "507--"
23. 2. 2010 13:54
23. 2. 2010 14:19
23. 2. 2010 14:22
23. 2. 2010 15:27
23. 2. 2010 15:45
23. 2. 2010 16:05
neregistrovaný "kubiii"
23. 2. 2010 16:14
23. 2. 2010 23:20
23. 2. 2010 16:02
23. 2. 2010 16:13
neregistrovaný "kubiii"
23. 2. 2010 19:14
23. 2. 2010 16:15
23. 2. 2010 23:25
23. 2. 2010 16:30
neregistrovaný "507--"
23. 2. 2010 21:31
25. 2. 2010 00:43
23. 2. 2010 16:27
neregistrovaný "507--"
23. 2. 2010 16:36
23. 2. 2010 16:55
neregistrovaný "507--"
23. 2. 2010 16:47
neregistrovaný "Ozzy-BMW"
23. 2. 2010 18:46
23. 2. 2010 19:29
23. 2. 2010 19:33
23. 2. 2010 20:30
23. 2. 2010 21:01
23. 2. 2010 21:30
23. 2. 2010 23:36
23. 2. 2010 20:35
23. 2. 2010 20:50
neregistrovaný "ma so"
23. 2. 2010 22:16
23. 2. 2010 22:36
23. 2. 2010 23:25
neregistrovaný "Alexx11"
23. 2. 2010 23:59
24. 2. 2010 06:22
24. 2. 2010 00:00
24. 2. 2010 00:25
neregistrovaný "SR20"
24. 2. 2010 00:40
neregistrovaný "Alexx11"
24. 2. 2010 06:22
24. 2. 2010 00:33
24. 2. 2010 00:42
neregistrovaný "Alexx11"
24. 2. 2010 05:01
24. 2. 2010 09:06
neregistrovaný "fabius"
24. 2. 2010 09:19
24. 2. 2010 11:58
24. 2. 2010 15:08
24. 2. 2010 17:59
25. 2. 2010 01:00
24. 2. 2010 20:26
25. 2. 2010 01:03
26. 2. 2010 14:09
neregistrovaný "hustywrak"
26. 2. 2010 19:18
neregistrovaný "matty663"
28. 2. 2010 23:34
neregistrovaný "hofik89"
6. 3. 2010 13:18
7. 3. 2010 14:02
neregistrovaný "hofik89"
23. 2. 2010 11:01
Lepší
U buclatého kombiku nejsem úplně přesvědčen ale v přímém porovnání vypadá Fabia i Roomster po faceliftu určitě lépe. :yes: Teď ještě nějak zařídit, aby všechny měly z výroby metalízu a 16/17" kola :-)
Rozbalit vlákno
13
23. 2. 2010 11:08
Re: Lepší
Spadni na zem. Metaliza nehrozi, kdyz za ni platis u aut za mega a vic. Taky si prestav, jak pojede Fabie HTP na 17".... teda spis nepojede. Ostatni motory jsou na tom podobne.
23. 2. 2010 11:50
Re: Lepší
Proč by nejelo auto na sedmnáctkách? Pořád to jsou kola a ne trojúhelníky. :-!
neregistrovaný "kubiii"
23. 2. 2010 12:14
Re: Lepší
Tak, tak, obvod kola je většinou stejný, jen se mění profil pneu...
23. 2. 2010 12:37
Re: Lepší
>:-[]

trojuhelníková kola se budou dávat až k verzi RS Supercup, aby piloti měli dokonalou zpětnou vazbu o dění pod koly :-)
23. 2. 2010 14:44
Re: Lepší
Vetsi kola (disky) = tezsi = horsi dynamika.
Avatar - petrumr
24. 2. 2010 19:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 2. 2010 19:50
Re: Lepší
Sporneho na tom neni nic, auto s vetsimi disky ma horsi akceleraci nez auto s mensimi disky. Kdyz uz to roztocis tak to ma vetsi setrvacnost, ale NEZ to roztocis to trva dele. Ze jsou vetsi drazsi je celkem logicke, ale to jsem v prispevku neresil.
Avatar - petrumr
24. 2. 2010 20:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Alexx11"
23. 2. 2010 23:30
Re: Lepší
no a pridaj spojler a auto nebude vládať nosiť ako 3ročné decko 10kg tašku, a kopec zbadá skôr ako vodič!!! >:D
Avatar - www.skodaoctavia.cz
23. 2. 2010 13:41
Re: Lepší
Auto se snažili opticky rozšířit a myslím, že se jim to podařilo.
Avatar - twistedTSD
23. 2. 2010 17:39
Re: Lepší
mozna ho rozsirili, ale to je vse, design uplne zkazili :no:
23. 2. 2010 11:06
Jen 5MT pro TSI?
Omlazení motorizace je smysluplný krok, ale proč je pro TSI výhradně pětistupňový manuál? To mi přijde dost blbost a rozhodně důvod, proč o tomhle motoru neuvažovat. Jasně, určitě to bude zdůvodněné obligátním "snižování nákladů".
Podle mě se tím smysluplnost využití toho motoru posune někam docela jinam...
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Special-line
23. 2. 2010 11:09
Re: Jen 5MT pro TSI?
Přečti si to znova. TSI potvrzeno i s DSG. Třeba naběhne ale až později. Jestli jsi myslel že bys chtěl radši 6MT tak je fakt že by to bylo lepší.
23. 2. 2010 11:13
Re: Jen 5MT pro TSI?
Jj, mluvil jsem jen o MT (zmínky o DSG jsem si všiml)...Když může mít Fiat v Puntu 6kvalt u nepřeplňovaný 1.2 a to auto jede v pohodě...tak už vidím, jak 1.2 TSI/63 i 77 kW budou při 130 km/h na dálnici točit kolem čtyř tisíc. Takže posun proti 1.4 16V nikde. I když tohle je jenom teorie. Uvidíme, jak zářná bude praxe :-)
Avatar - Special-line
23. 2. 2010 11:17
Re: Jen 5MT pro TSI?
Přesně tak. Šestikvalt umožní lépe využít, vlastnosti motoru. Snad ho tam dají třeba později, kor když se dává do Pola.
Avatar - strýček BOB
23. 2. 2010 11:17
Re: Jen 5MT pro TSI?
1.2TSI v pohodě utočí i dlouhou pětku = otáčky ve 130 někde kolem 3000ot/min.
23. 2. 2010 11:20
Re: Jen 5MT pro TSI?
Nejsem si jistý, jestli by někdo tak dlooooooooooouhou pětku uvedl do sériové výroby :-)
Avatar - strýček BOB
23. 2. 2010 11:22
Re: Jen 5MT pro TSI?
Tak si počkej na zkušební jízdu s novou FII. Ty zrátka nemůžeš pochopit, že ten pětikvalt mohou poskládat tak, že bude spřevodování velmi podobné, ne-li stejné, jako u koncernového šestikvaltu.
23. 2. 2010 11:31
Re: Jen 5MT pro TSI?
Nechci polemizovat, ale jsem si téměř jistý, že to rozhodně nebude tak, jak naznačuješ. To by popřelo několik desítek logických myšlenkových pochodů nejen ve Škoda Auto >:D
Avatar - mustafa
23. 2. 2010 11:42
Re: Jen 5MT pro TSI?
Mam Fabii 1,8T s pětikvaltem a při 3tis mi auto jede necelejch 120km/h. A to mam ještě krátkou převodovku. Takže nevidim problém, proč by pětikvalt nemohl být odstupnovany tak, aby při 130km/h točil 3tis, aniž by nějak extra utrpěla dynamika. S tim, že petikvalt bude lehčí jak šestikvalt, což na předku dělá hodně.
Avatar - T613
23. 2. 2010 11:45
Re: Jen 5MT pro TSI?
Fabie 1.8T?
Avatar - Special-line
23. 2. 2010 11:47
Re: Jen 5MT pro TSI?
V sérii nebyla.
Avatar - mustafa
23. 2. 2010 11:52
Re: Jen 5MT pro TSI?
Otázka max týdne to tam dát, když máte věci na přestavbu. Pak přihlásit do němec, za 400EUR projit zkušebnou a přehlasit zpět do ČR a 1,8T je v papírech. To nic nemění na tom, že udělat dobrej pětikvalt neni problem.
Avatar - Special-line
23. 2. 2010 11:58
Re: Jen 5MT pro TSI?
Jj proto píšu v sérii, přestavět se dá všechno. Určitě lze udělat i pětikvalt aby svým rozsahem vyhovoval motoru 1,2 TSI. Ale šestikvalt je lepší v lepším využití parametrů motoru.
23. 2. 2010 13:53
Re: Jen 5MT pro TSI?
:-O >:D 8-s :no:
23. 2. 2010 11:52
Re: Jen 5MT pro TSI?
Přestavba. ;-)
Teda nehorázný brko. >:D
Avatar - T613
23. 2. 2010 12:15
Re: Jen 5MT pro TSI?
o té přestavbě jsem už slyšel. Ale člověk už tady narazil na všelijaké exoty :-!
Avatar - Ronault.
23. 2. 2010 14:02
Re: Jen 5MT pro TSI?
Spíš bych přemýšlel "proč?" Jako jo, přestavovat auto na lepší, jak to dělají některé firmy s veterány tak, aby se s nimi dalo jezdit i dnes, to chápu. Ale cpát do ničím zajimavé Fabie peníze a pořád to bude... fábie, když se dnes dá koupit GTI, Megane RS, Focus ST, Fiesta ST... perfektní Clio RS... :-O a za solidní peníze... inu každý máme asi jiné priority.
Avatar - mustafa
23. 2. 2010 14:37
Re: Jen 5MT pro TSI?
Třeba proto, že to bude pořád ta ničím nezajímava fábie, do který by to nikdo neřekl? Taky proto, že to je jednoduchý auto, kde si dokáže člověk udělat dost věcí sám a je na to x věcí, co z toho auta udělá nenápadný kladivo, který na okruhu potrápí STI, M3, 911... ? A furt to auto vyjde levně?
23. 2. 2010 14:55
Re: Jen 5MT pro TSI?
Máš pěkný auto, teda až na tu šílenou barvu. :-) Ostatní by to taky chtěli, když ne vlastnit, tak aspoň jednou řídit. ;-)
Avatar - Ronault.
23. 2. 2010 15:09
Re: Jen 5MT pro TSI?
Jasně, to s tím nenápadným kladivem naprosto chápu. Ono tohle je ale přece typická vlastnost mnoha HH. Třeba GTI nebo Clio RS od běžných civilních verzí taky nejde moc odlišit, nemluvě o tom, že Clio RS má dlouhodobě např. na to trápení na okruhu nejlepší předpoklady.

Neříkám, že ne. Chápu, že prostě spousta dílů bude na Fabii levnější než na některé HH. Ale zase naladění třeba z Dieppe, nebo od Fordů ST atp. prostě bude těžko dosažitelné.

Každopádně jako nápad je to zajímavé a svým máš můj obdiv, jen bych prostě já šel do továrního HH ;-)
Avatar - mustafa
23. 2. 2010 15:27
Re: Jen 5MT pro TSI?
O továrnim naladění neni pochyb. Hold někdo si to troufne naladit víc sportovnějc, někdo furt kouká na ten komfort. Ale nikde neni srovnání "aftermarket úpravy" podvozku těchhle aut. Takže nějaký závěry bych nedělal :-)
Avatar - Ronault.
23. 2. 2010 15:36
Re: Jen 5MT pro TSI?
No je to zajímavý počin a třeba srovnání nákladů a vysledného efektu na jízdu v porovnání HH a třeba tvá přestavba by mne opravdu zajímalo.
Avatar - ryman
23. 2. 2010 21:59
Re: Jen 5MT pro TSI?
parada.. takova mela byt puvodni fabia RS a ne s trapnyma kamnama PD.. davam :yes: :yes:
Avatar - iudex
23. 2. 2010 11:19
Re: Jen 5MT pro TSI?
Nie je to len teória. Iste Polo 1,2 TSI so 6° manuálom bude jazdit príjemnejsie a úspornejsie.
23. 2. 2010 12:10
Re: Jen 5MT pro TSI?
Zdá se, že jsi vůbec nepochopil důvod šestikvaltu. V tom atmosférickém Puntu má o dost větší opodstatnění, než v autě s maximálním točákem konstantním v rozmezí čtyř tisíc otáček.
23. 2. 2010 12:31
Re: Jen 5MT pro TSI?
Já mám za to, že to vůbec není tak jednoznačný, jak naznačuješ. Teda ono to moc jako naznačování nevypadá, spíš to zní jak patent na pravdu :-)

Ale přít se o to nechci :))))
23. 2. 2010 22:18
Re: Jen 5MT pro TSI?
V tomhle případě to je naprosto jednoznačné >:-[] - náklady. Před pár dny jsem ale viděl u nějakého auta šestikvalt za malý příplatek - kolem pěti tisíc myslím. Ale jestli tahle možnost napadne Škodováky? Kdo ví.
23. 2. 2010 11:14
Re: Jen 5MT pro TSI?
Je to škoda, protože Yeti má s 1.2TSI šestikvalt.
Avatar - iudex
23. 2. 2010 11:13
Re: Jen 5MT pro TSI?
Naviac, ked koncern 6st. manuál má a dáva ho s týmto motorom (do Pola). Pre (zatial) najvýkonnejsiu motorizáciu s deklarovanou snahou o znizovanie spotreby a emisií by sa sestkvalt hodil. Holt náklady... 8-s
23. 2. 2010 11:42
Re: Jen 5MT pro TSI?
Nemyslím, že tím důvodem jsou náklady, ten rozdíl mezi pěti- a šestikvaltem je na úrovni několika málo tisíc korun, rozhodně pod deset tisíc.

Spíš bych za tím viděl zachování koncernové hierarchie, ať už to bude prezentováno jakkoliv.
23. 2. 2010 12:07
Re: Jen 5MT pro TSI?
To zní - bohužel - logicky.
23. 2. 2010 13:37
Re: Jen 5MT pro TSI?
rozdiel medzi 5, resp. 6 kvaltom je vo vyrobe, resp. vo vstupe pre vw a spol. blizky, alebo rovny nule. Rozdiel v cene pre koncoveho zakaznika je dany obchodnou politikou
Avatar - Ricardo
23. 2. 2010 12:14
Re: Jen 5MT pro TSI?
Pětikvalt je jaksi v tomto segmentu pořád normální věc
23. 2. 2010 12:20
Re: Jen 5MT pro TSI?
U maloobjemovýho přeplňovanýho motoru už dávno ne... Tic-tac-tic-tac...time goes by....
Avatar - Ricardo
23. 2. 2010 13:28
Re: Jen 5MT pro TSI?
A u kterýho? Zatím jediný přímý konkurent Clio 1,2 TCe má pětikvalt. U miniaut si v šestikvaltech libuje snad jen Toyota a Fiat
Avatar - miromen
23. 2. 2010 12:39
Re: Jen 5MT pro TSI?
U Škody Fabie to ještě chapu ale že 1.2 TSI dostal 5 kvalt i SEAT LEON tedy auto o třidy větši než POLO? :-O Jinak ten FACELIFT je podle mě katastrofa. Tak velke světla včetně mlhovek + ten novy gril se k tomuto autu podle mě vubec nehodi.
23. 2. 2010 11:06
Křeček
Obzvláště u kombíku (díky tmavé barvě) na fotkách vyniknou obří přední mlhovky. Tohle trochu přehnali. Jinak vcelku povedený lift. Motory OK.
Rozbalit vlákno
3
23. 2. 2010 11:29
Re: Křeček
U kombíku bych spíše označil fotografa za absolutně neschopného. Ať už auto vypadá jakkoliv fotí se na prezentaci z nejlepších úhlů, což se tady rozhodně nepovedlo.
23. 2. 2010 11:43
Re: Křeček
A někdy to z žádných dobrých úhlů prostě nejde. Kde nic není... ;-)
23. 2. 2010 11:55
Re: Křeček
i SsangYong jde vyfotit dobře, tak proč by nešlo auto ;-)
Avatar - Special-line
23. 2. 2010 11:07
Design
S designem Fabie a Roomsteru jsem nikdy neměl problém (samozřejmě ne moc s verzemi nap lecháčích a obyčejnou barvou). I ta bílá střecha k fabii celkem pasovala. Nedávno jsem viděl Roomster s nějakou odlišnou barvou střechy a nebyla to bílá, bylo to z fabriky?

K FL. V motorech určitě zlepšení, když už tam nechali HTP tak měli nechat jen 51 kW verzi. Jinak to celkem jde. Š***té mlhovky mi tam moc nesedí, ale opticky rozšiřují auto což mu moc nepomůže. DOufám že osvěžili i interiér, který se mi ve verzi Ambiente vždy líbil.
Rozbalit vlákno
3
23. 2. 2010 11:11
Re: Design
Bílá (stříbrná) střecha se dá dokoupit, ovšem u některých barev to vypadá na Roomu trochu zvláštně.
Avatar - Special-line
23. 2. 2010 11:15
Re: Design
Na něm to vypadá zvláštně to je fakt. Ale kdyby aspoň vzadu udělali plynulý přechod od zadního bočního skla k pátejm dveřím. Takhle je to vodorovná linka a není to nic moc.
Avatar - chlapecx
23. 2. 2010 12:35
Re: Design
no oni sice zachovali i ten 44 kW, ale už je to jen 12V stejně jak ten 51 kW takže zmizel ten původní českej HTP s 6V a zůstal jen ten lepší německej (oba se dělaly v MB, ale 12V přišel z VW později, než 6V) HTP:-) a ten je slušně optimalizovanej teďka a má Euro 5 tak ono to půjde:-)
23. 2. 2010 11:11