Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia 2010: Facelift, nové čtyřválce 1,2 TSI (63 a 77 kW) a konec motorů TDI PD

Ondřej Láník Ondřej Láník 23. 2. 2010 • 17:38
10
384
Zobrazit náhledy (10)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia
Nejmenší Škoda se po 3 letech dočkala modernizace. Pozměněná příď přesně odpovídá významu slova facelift, pod kapotou ale došlo ke generační obměně. Střed a vrchol civilní zážehové nabídky tvoří čtyřválce 1,2 TSI (63, 77 kW), naftová škála je zcela nová.

Škoda Auto dnes zveřejnila první fotografie nejmenší produktové řady, která prošla faceliftem. Díky nově navržené přídi zdůrazňující šířku vozu má působit Fabia i Roomster na silnici při stejné výšce sebevědoměji a dynamičtěji. Facelift se týká hatchbacku, kombi i modelové varianty Scout, které se rovněž představí v Ženevě.

Omlazený vzhled vozů Fabia a Roomster podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se podstatně rozšířily a zdůrazňují horizontální linii vozu. Zachováno zůstalo charakteristické prosklení ploch kolem kabiny vozu, připomínající hledí přílby.

Modernizaci obou modelových řad doplňují dále např. nová hliníková kola, společně s novými ozdobnými kryty kol a novými odstíny laku.

Nové motory pro Fabii

V rámci modernizace řady Fabia/Roomster prošla radikální obměnou nabídka motorů. Všechny jsou buď modernizované, nebo pro značku Škoda zcela nové a všechny splňují emisní standard Euro 5.

Základ zážehového portfolia i nadále tvoří nejprodávanější motor 1,2 HTP v modernizovaném provedení. V nabídce zůstávají obě výkonové verze se 44 kW i 51 kW. Zážehové šestnáctiventilové čtyřválce nekončí, jejich posledním představitelem zůstane motor 1,4 16V (63 kW).

Z nabídky definitině zmizel motor 1,6 16V (77 kW) s plynule variabilním časováním sacích ventilů. Končí také jediná šestistupňová převodovka v modelové řadě Fabia/Roomster - japonský automat Aisin s hydrodynamickým měničem - prodávaný pod obchodním označením Tiptronic.

Absolutní novinkou je motor 1,2 TSI dodávaný ve dvou verzích - s 63 kW a se 77 kW. Na rozdíl od Octavie a Yetiho budou mít Fabie 1,2 TSI pouze pětistupňovou převodovku. Verze 1,2 TSI (77 kW) byla potvrzena i se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejíž kombinovaná spotřeba činí jen 5,3 l/100 km.

Zcela nové dieselové motory pokrývají výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu od 1,2 do 1,6 litru. Všechny jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 MPa a rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňující provést až pět vstřiků v jednom taktu. Motor tak nabídnou citelně klidnější chod a snížení emisí škodlivin; všechny dieselové motorizace se mohou pochlubit emisemi pod 110g CO2/km.

Základní naftovou jednotkou je nový tříválec 1,2 TDI (55 kW), nad ním figurují čtyřválcové motory 1,6 TDI (66 kW) a 1,6 TDI (77 kW).

Paleta motorizací Fabia 2010 a Roomster 2010 pro český trh
Zážehové
1,2 HTP/44 kW (60 k) (ne pro Roomster)
1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
1,4 16V/63 kW (86 k)
1,2 TSI/63 kW (86 k)
1,2 TSI/77 kW (105 k)
Vznětové
1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

Výroba modernizovaných vozů začne v dubnu 2010.

Související články

Témata
Avatar - pelikoš
28. 2. 2010 18:33
Re: FABIA FANTASIA
pro švorcáky >:-[]
27. 2. 2010 11:39
Re: <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
ve skutečnosti je hezčí než na obrázku...viděl sem i RS a novou krátkou scout na předváděčce v plzni
27. 2. 2010 11:37
Re: KVALITA a neobjektívny test H i20
ať chceme nebo nechceme.fabia prostě je a vždycky bude *.nedávno sem jel v 1.2HTP praha brno ve třech lidech a byl sem tam za 18,9 litru na 100km...to mi k výkonu auta trochu nesedí.a to byla perfektně servisovaná se zajetým olejem..výbavu to nemělo žádnou,pouze klima....jinak švihadla,bez rádia atd.a cena?279 tisíc korun.....k nevíře....co se týče první generace,je lepší než ta druhá...
26. 2. 2010 07:47
Re: životnost ,,mlhovek"
No, nakonec taky přispěju s křížkem po funuse Fabie.
Ten nápad není špatný. Ale mi se zdá, že se u aut nějak stírají rozdíly mezi liftbackem a kombíkem (hlavně u tzv. sportkombi). Třeba takový Clio kombi zase je jen takový delší hatchback. Prostě já bych to viděl na spojení malého HB, LB a kombi do jednoho auta. Současný vývoj v designu to určitě umožňuje. Takové auto by pak logicky zapadlo mezi budoucí koncernovou Škodu ŠUp a podOctavii.
anonym
25. 2. 2010 12:43
KVALITA a neobjektívny test H i20
To že je 1,2HTP najhorši aj najporuchovejši motor na trhu, vam dosvedčia v každom servise Škoda. To že predlžili napinak retaze aby nepreskakovla nepomože žraniu oleja ventilovým sedlám. Náprava, servo a ložiska su rovnake na Fab I. ako na Fab II. Pozrite si porovnavaci test s Hyun i20 Neporovatelne technicky lepšie auto s ESP za rovnaku cenu tam hodnotia že predsa je ta Fabia HTP lepsia a stači si pozrieť tabulku tech udajov spotrebu Fab +1,4 litra, 0-100km/h Fab+2sek ,ESP fabia nema zaruka fab -2roky. Takže neverte plateným reklamnym testom a porovnavajte si sami. Ked chce Skoda predavať nech ponuka kvalitu a nie zneuživať konzervatívnosť a Škodofíliu Čechoslovákou tym že predava čínsku kvalitu skorumpovanou reklamou a nezmyselnými výsledkami z TúV atd. pozn. pre redakciu mali by otestovať aj HTP so 130000km.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku