Škoda Fabia 2010: Facelift, nové čtyřválce 1,2 TSI (63 a 77 kW) a konec motorů TDI PD
Škoda Auto dnes zveřejnila první fotografie nejmenší produktové řady, která prošla faceliftem. Díky nově navržené přídi zdůrazňující šířku vozu má působit Fabia i Roomster na silnici při stejné výšce sebevědoměji a dynamičtěji. Facelift se týká hatchbacku, kombi i modelové varianty Scout, které se rovněž představí v Ženevě.
Omlazený vzhled vozů Fabia a Roomster podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se podstatně rozšířily a zdůrazňují horizontální linii vozu. Zachováno zůstalo charakteristické prosklení ploch kolem kabiny vozu, připomínající hledí přílby.
Modernizaci obou modelových řad doplňují dále např. nová hliníková kola, společně s novými ozdobnými kryty kol a novými odstíny laku.
Nové motory pro Fabii
V rámci modernizace řady Fabia/Roomster prošla radikální obměnou nabídka motorů. Všechny jsou buď modernizované, nebo pro značku Škoda zcela nové a všechny splňují emisní standard Euro 5.
Základ zážehového portfolia i nadále tvoří nejprodávanější motor 1,2 HTP v modernizovaném provedení. V nabídce zůstávají obě výkonové verze se 44 kW i 51 kW. Zážehové šestnáctiventilové čtyřválce nekončí, jejich posledním představitelem zůstane motor 1,4 16V (63 kW).
Z nabídky definitině zmizel motor 1,6 16V (77 kW) s plynule variabilním časováním sacích ventilů. Končí také jediná šestistupňová převodovka v modelové řadě Fabia/Roomster - japonský automat Aisin s hydrodynamickým měničem - prodávaný pod obchodním označením Tiptronic.
Absolutní novinkou je motor 1,2 TSI dodávaný ve dvou verzích - s 63 kW a se 77 kW. Na rozdíl od Octavie a Yetiho budou mít Fabie 1,2 TSI pouze pětistupňovou převodovku. Verze 1,2 TSI (77 kW) byla potvrzena i se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejíž kombinovaná spotřeba činí jen 5,3 l/100 km.
Zcela nové dieselové motory pokrývají výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu od 1,2 do 1,6 litru. Všechny jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 MPa a rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňující provést až pět vstřiků v jednom taktu. Motor tak nabídnou citelně klidnější chod a snížení emisí škodlivin; všechny dieselové motorizace se mohou pochlubit emisemi pod 110g CO2/km.
Základní naftovou jednotkou je nový tříválec 1,2 TDI (55 kW), nad ním figurují čtyřválcové motory 1,6 TDI (66 kW) a 1,6 TDI (77 kW).
Paleta motorizací Fabia 2010 a Roomster 2010 pro český trh |
Zážehové |
1,2 HTP/44 kW (60 k) (ne pro Roomster) |
1,2 12V HTP/51 kW (70 k) |
1,4 16V/63 kW (86 k) |
1,2 TSI/63 kW (86 k) |
1,2 TSI/77 kW (105 k) |
Vznětové |
1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k) |
1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k) |
1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k) |
Výroba modernizovaných vozů začne v dubnu 2010.