Zvonku by som ho ešte bral, aj keď ten zadok zrovna nápaditý nie je, hlavne tie svetlá mi pripomenuli Volgu a to je už starenka.
Interiér - z diaľky možno vyzerá dobre, ale neviem, opäť sú v móde veľké dielce z tvrdého plastu a veľké špáry medzi jednotlivými kusmi? To je nový americký trend v autách?
Kolikrat za den sahnes na palubku? Ja jen kdyz cistim interier a otiram to od prachu. Kde delam chybu, kdyz nevidim zadny duvod pro zkoumani trvdosti plastu? ;-)
Ja mit DB9, tak hladim palubku pri kazdem nasednuti :))))
Jinak je to parametr, ktery me nechava naprosto klidny. Radsi budu mit bakelitovou palubku na kterou nesaham a kozeny volant ktery drzim kdykoliv ridim, nez naopak.
Od vozu tejto triedy cakam na palubke makcene plasty, male spary, presne licovane diely. Tvrde plastove vylisky su sice lahko umyvatelne, ale vzhladom na triedu auta posobia az prilis lacno a jednoducho. Patria jednoducho do inych aut. Do nizsich tried a uzitkacov.
...takze v prepocte cca 875.000,-Sk, resp.700.000,-Kc? Tak snad v najnizsich vybavach by tie plasty boli vzhladom na velkost auta adekvatne, ale aj tak, nejak mi to do takehoto auta nesedi. Tento Ford v tom nie je sam, ked som videl na vlastne oci zblizka novy Sebring, skoro som spadol z noh. Nechapem, ako za tu priseru zvnutra doslova olepenu nechutnymi plastami mozu davat ludia tolko prachov.
A abych byl také trochu věcný, myslím si, že US Ford by se měl (co do designu exteriéru) smekat o něco víc, pokud chce přežít. Escape se mi líbí, ale US Ford je na tom tak, že by měl spíš ostatním pořádně zatápět, než jim "jen" důstojně konkurovat. Tohle je IMO o krok za Fusionem a Edgem.
taky bych to viděl tak. Edge se mi moc líbí , má takovej líbívý desing, ale tenhle styl mě moc nenadchnul. Je mi to blbý ale přijde mi jako že už teď je to takový nemastný neslaný natož za pár let. Jinak interiér se mi podle fotek líbí. Odpovídá ostatním novým autům z koncernu a osobně ty interiéry řadím k těm lepším
Je to trochu OT, ale ostava to v koncerne a je to tize "compact-SUV": Volvo XC50. Svedsky AMS ma moznu podobu concept-caru pre Detroit Motor Show: [odkaz] resp. [odkaz]
Měkký mozek... není o co stát. Měkká přístrojová deska... to je jiné téma. Tohle samozřejmě nelze posuzovat od psacího stolu tak, jak to činí referent Yaroukh. Jednak jde o pohledový luxus, jednak jde i o bezpečnost. Tvrdé plasty jsou prostě tvrdé plasty... to nejhorší, co se může na přístrojovku dát. Ideální je kůže, tu pak nahrazují právě ty měkké plasty, ktere svou strukturou dokonce tu kůži kopírují i na dotek, resp. na pohled. Někdy vloni jsem sedl do Focusu a sáhl na horní díl přístrojovky... jak desetidenní chleba. Kdo zná milost měkčených plastů, ví, jak je to nepříjemné. Samozřejmě, to pohledové měřítko se promítá ještě do jedné věci, a tou je "oděruvzdorovitost" Tvrdé plasty zpravidla hůře absorbují drobné kolize (s klíčkem, prstýnkem, hodinkami) a vrypy jsou na nich velmi výrazné a takřka neodstranitelné. Tohle samozřejmě u měkčených plastů odpadá. A rovněž tak je nutno vzít do úvahy odrazivost světla. Je logickou tendencí dělat matné povrchy, aby se v přístrojové desce neodrážely fleše slunce, lamp a podobně... Matování tvrdých plastů, které se dosahuje hrubnutím povrchu, působí na pohled nevábně, jaksi opravdu "uměle", naproti tomu plasty měkčené (evokující samet kůže) se s tímhle zadáním vypořádávají bez problémů. Ostatně kvalitu plastů ve vozidle sleduje i jeho cena. Takže od tvrdých plastů v lowendových modelech se dostaneme až ke koženým přístrojovkám v prestižních vozech, ovšem touha po dokonalosti se odráží už i v segmentech přístupnějších - např. Alfa 159 ti na přání potáhne přístrojovku kůží... Co se týče kvality plastů obecně, tu orientačně zjistíš i nehtem, když jím lehce sklouzneš hranou po nárazníku. Jak zanecháš šedivou stopu, pryč od toho. I zde se uplaťnuje zásada plastů tvrdých (tříštivých) až po plasty velmi houževnaté, pružné, na nichž nezanechá škrábanec nejen nehet, ale ani větvička od stromu, o kterou se otřeš při offroadové jízdě lesem. A i zde platí zásada, že za lepší se platí... Bakelit, jeho éra by tedy snad už měla být za námi, ale je vidět, že jsou i tací, jimž na tomhle nezáleží... Proč... můžeš domyslet sám. Ten, kdo sedí často za volantem ví, že přístrojové desce (nejen volantu) dává silný akcent. Ostatně na auto budeš koukat zejména zevnitř... Takže závěr - vyzkoušej si u auta plasty na nárazníku (tím nehtem). Uvnitř hledej co nejvíce měkčených plastů či kůži. Na volant to chce kůži. Dřevo je sice efektní, leč méně praktické (potivost rukou). Vůbez nejhorší varianta je kombinace kůže dřevo. Když už jsme u volantu, nemusíš zatracovat ani plastový věnec. I zde totiž se dělají měkčené volanty a tak ta obruč ze škody 100 tvrdá jako ocelová trubka už je dávno minulostí. Dnes se i plastový volant báječně drží... a mnohdy má pro běžného uživatele větší uživatelskou přitažlivost, neboť při správně zvolené struktuře plastu, ti dobře proklouzavá v dlaních pří jeho vracení v ostrých zatáčkách. Kůži si můžeš někdy i poškodit v rychlé akci nehtem tím, že jej zariješ do věnce a kůži nařízneš. Takže v tomhle si prostě vyzkoušej, co ti sedí. Hlavice řadičky, tu chce ovšem nutně z kůže. Hliník zásadně nebrat neboť šíleně studí. P.S. Věnec volantu zpravidla nečistíš, viď, tak zítra to udělej... budeš nepříjemně překvapen, jak je špinavý... já pravidelně čistím věnec volantu jednou za čtrnáct dní. Prodávají se ubrousky na ošetření kůže, tak s tím vždy pákrát objedu věnec.
Volant, řadící páka,sedačky...vše má být z kůže (ta sedadla třeba i z Alcantry). Když už kupuješ auto, nech si za pár šupů namontovat pořádnej volant a židle - na svých rukou a zadku nešetři. někde jsem četl, že v autě průměrný evropan stráví okolo 4 let života - to chceš sedět čtyři roky na zaprděném plátně? Co se týče dřeva - tam platí přímá uměra: čím víc dřeva, tím dubovější palice. Dřevo (myslím opravdové, ne to nalepovací z Globusu) má své místo v autech v ceně tvé garsonky - nejlépe kořenové (preferuj višeň). Plasty na palubce? Ty musí být nutně perfektní - celý interiér vozu tě musí hýčkat a plasty na palubce musí být měkoučké, netoxické a s kvalitní povrchovou úpravou. Kůže je sice efektní, ale na sluníčku hodně trpí (až necháš svojí škodovku v Bibione, tak se nediv, že ta králičí kůže, co ti lojza na palubku přilepil ztratila jakkost). Když kůži, tak speciální - některé automobilky nabízejí svojí - pokud nejsi plasťák, tak jí ber. Ale tím skonči,na kožený strop a podlahu zapomeň - vypadal bys jako světskej. Na pedály se používá zásadně hliník, pokud máš sportovní ambice. Pokud ne, nech tam sériové - tvoje holka to stejně nepozná a ty prachy vraž třeba do čůča a udělejte si pěknej večer. PS: tak co, jde mi styl "GTI" ;-)
Klid, referente... pokus se o vyjádření k věci a nepiš tu bláboly jako nahoře... to jsi pak pro smích. Vím, oblizovač výlohy u Charouze... to je sice také možnost seberealizace, ovšem, pak ti holt zbývá, než to čtení. P.S. Pozdravuj plakát...
Stavím se zde za Yaroukha. :-| Ford Escape je terénní vůz za 19 380 USD. To je vpravdě 406 000 KČ. Až dokáže neamerická značka (japonská, korejská, evropská), vyprodukovat VůBEC nějaký obdobný auto, který bude prodávat za 406 000, tak můžeme teprva začít porovnávat o kolik mm se propadne přístrojovka, když do ní dloubneš palcem. >:D Zatím se FORDu nikdo ani nepřiblížil. FORD :yes::yes::yes:
Yaroukh neví kolitá bije. Mimo Klaudia tu snad nikdo Forda nekritizuje... jistě... tohle auto není Rolls... o tom ale ta polemika nebyla. Píšeš to přesně, do těchto aut se nestrakaj vyšlechtěné plasty, to jsou dříči... a opravdu za pár korun... člověk žasne. :yes: