Priznám sa, ze dost dobre nerozumiem politike koncernu v poslednej dobe ohladom malých hothatchov: ako Ibiza Cupra, tak i teraz Polo GTI dostávajú vynikajúci motor 1,4 TSI spojený len s prevodovkou DSG? Preco? Cui bono? Okrem nie zanedbatelného aspektu nárastu ceny oproti manuálu tu chýba ona pre VW povestná moznost volby. Golf ju má, tak preco nie Polo? Odmysliac od toho, ze na 7st. DSG sa uz az taká chvála nespieva ako na doterajsiu 6-st.
DSG je zřejmě kratší. Ale moc mně to nesedí, myslím si, že 1,6 TDI (lze manuál i DSG) je rozměrově větší motor než 1,4 TSI. Ale to jen tipuju, přesné rozměry ničeho z toho neznám.
Nejde ani o velikost skříně, ani o tovární politiku. Jde o výkon (132kW) vs. hmotnost vozu. Málokdo ví, že na spojku s manuálem je záruka 6 měsíců nebo 10 tisíc kilometrů. Je to díl podléhající opotřebení, stejně jako brzdové desky a pneu. Upozorňuji, že tuto záruku poskytuje výrobce auta v tzv.první dodávce. Taková politika je nasnadě. Brání se vysokému počtu reklamací. Toto také souvisí s pevnou kombinací 132kW Polo + DSG. Automat sotva dokáže spálit přítlačáky spojky na rozdíl od některých (ne)řidičů, kteří by brali 132kW Polo s manuálem. Taková politika je nastavená i u supersportů, které leckdy s manuálem nikdy nekoupíte.
Mimochodem, kdo nezkusil DSG, nedokáže ocenit jeho komfort. Kam se hrabe automat typu Tiptronic, nebo Multitornic a podobné systémy.
Ono zastavět V6 napříč není jednoduchá věc, proto takový motor ve spoustě aut není. VR6 od Volkswagenu úhlem válců 15° tento problém částečně už na počátku odstraňuje, ale podobná diesel se nedělá
Ale předchozí Superb měl motor podél. Do PQ35 a PQ46 jde prostě zastavět maximálně VR6 a to není žádná výjimka. Z předokolek s motorem napříč má V6 (notabene diesel) snad jen Renault, PSA, Alfa a Opel/Saab, takže bych z toho moc velkou tragédii nedělal. Nakonec kdo by to V6 TDI kupoval, když na dveře téměř klepe BiTDI s nějakými 200 koňmi...
Na druhú stranu pozdĺžna zástavba motora by v aute veľkosti a razenia Superbu bola plusom, prechod na priečne uloženie priniesol proste viditeľnejšie negatíva.
Jo, tohle je to pravé, ne nějaké pseudo-SUV. Přední maska mě moc nebere, kola se mi vyloženě nelíbí... ostatně stejně jako u Golfu, to ale není nic neřešitelného. A ty kostkované sedačky... no, někdo tomu říká tradice. To ale nemění nic na tom, že Polo GTI bude jedním z nejlepších hothatchů v tomto segmentu... asi spolu s DS3 a Cliem, možná F500 Abarth.
No hnus ty sedačky. Např. Ibiza GT má snad ty nejhorší ,,jakožesportovní´´ sedačky, ve kterých jsem kdy seděl. Osobně mi nejvíc vyhovolali seriové sedačky z Imprezy GT.
A co se týká Pola, vyklubalo se z něho pravdu pěkné auto, kterému se dá máloco vytknout. Kámošce má do měsíce přijít nové, tak uvidím jak se v tom jezdí a jestli je to takový zázrak, jak z GTIho nejmokřejšího snu >:D
Ja jsem nikde nenapsal že je to moc! Jen se musím smát tomu oficialnímu poddimenzování,jinak i 8-9 litrů je hezké na ten výkon ale za 5.9 v kombi?? To by jsi musel tlačit,přeci jen je to turbomotor a ten potřebuje vzduch a benzív víc jak atmosféra.
To není oficiální poddimenzování. Spotřeba je změřená podle jasně stanovené normy a dokonce pokud tvoje auto udávané spotřeby není fyzicky schopné při normovaném měření dosáhnout (s určitou tolerancí), můžeš dle evropské judikatury požadovat reklamaci/výměnu auta.
Kdo chce jezdit za 6,5 l si snad nepřiplácí za verzi GTI...
Prúměr do 6,5 l bude i u tohoto GTI "čirý masochismus", stejně jako 15-20 l holý nesmysl... :-)
No právě... Brno... pokud nepojedeš zrovna po Kolišti v 8 ráno tak pohodička :-)
No a tříválcem se doufám ještě hodně dlouho nebudu muset přemisťovat. Škoda, že nemá Polo něco mezi TSI a GTI, taková 1,6 kolem 90 kW by mě na takový to "domácí ježdění" bohatě stačila. A teď bych ji stejně nekupoval, počkal bych si na ojetou. Takže vW ji kvůli mně dělat nemusí >:D
neviem...ked sa pozriem do papierov fiat punto 1.3multijet vs. fiat fiorino s tymi istym turbo kachlami, tak nalistujem kombinovanu spotrebu 4,5 vs. 4,6. Realita je pri beznej prevadzke rozdiel cca 3-6dl v zavislosti od typu ciest v neprospech fiorina. Na dialnici je rozdiel cez 1 liter/100km. Je to porovnanie osobaku so 4 miestnou dodavkou.
V praxi sa to javi tak, ze na punte tu spotrebu dosiahnes pokial nemas tazke nohy, zatial co na fiorine je to masochizmus
Ne, měří se to za jasně definovaných podmínek (stejných pro všechny). A kombinovaná spotřeba je odborný termín s jasně definovaným obsahem. Nejde prohnat auto po okreskách, pak rychle projet dálnici a protáhnout ho městem a nakonec tvrdit, že "nejezdí za tabulkovou kombinovanou spotřebu", protože to nebyl kombinovaný cyklus.
Reálný průměr bude určitě do 6,5 l/100 km, neprosto bez problémů. S motorem 1,4 TSI (140 kW, 285 Nm) ve voze VW Touran jsem měl průměr (po prvních 10 tis. km) 7,2 l/100 km. Takže to nejsou žádné velké kecy.
Absolutně dotažená karoserie. Fantastické tvarové korespondence mezi předními světly a zadními bočními okny. Volant aspiruje na oscara století a při pohledu na sedadla se asi každému mainstreamovému subkompaktnímu jezdci s horkým srdcem to srdce sevře. Ano, takhle se to má dělat, velmi zřetelné vizuální retrokotvy, špičková technika, dechberoucí karoserie, to vše v barvě, která na tomto voze až uhrane. Polo je prostě v této mutaci přenádherným náčiním.
Není jistě těžké si představit... dejme tomu se ve dvaadvaceti probudit, a na nočním stolku nalézt obálku v které se ukrývá blahopřání k narozeninám od staršího bráchy a klíček s logem VW. Vstaneš, vykloníš se z okna a spatříš svůj nový vůz... POLO GTI. Božské.
Koukám na snímky a napadá mi, že takto čistý a přitom adresný design se v mainstreamu dnes jinde nenajde. A ten automat? Kritizovat ho může jen ten, kdo zatím umí cloumat jen pákou od pumpy na obecním náměstí... Neboť, v manuálním modu s tímhle geteičkem předjedeš i... sám sebe.
Dnes velmi, velmi zřetelně BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Možná za pár let najedeš k zatáčce, elektronika na základě kamer vyhodnotí její poloměr, doplní o data z čidel trakce... lehkým přibržděním koriguje nájezdovou rychlost, pošle 70% výkonu na vnější zadní kolo, s milimetrovou přesností natočí přední i zadní kola a ty proletíš zatáčkou takovou rychlostí, k jaké by ses sám nikdy nepřiblížil.
Jenže já si holt u sportovního auta budu raděj zatáčet, řadit a brzdit sám.
PS: daleko nejpravděpodobnější je ovšem to, že si elektronika stáhne ze systému řízení provozu informace o maximální povolené rychlosti a bude vymalováno...
Měl jsem možnost vyzkoušet DSG u Scirocca, mazec. Nastartujete, zatlačíte pedál do podlahy a najednou vidíte, že jedete už na pětku - bez jediného škubnutí !
No, ja som mal pred rokmi možnosť zviezť sa pár stoviek metrov s DAF-om 55 a vzhľadom na vek auta teda klobúk dolu. Mimochodom, niečo podobné možno počká ešte aj Teba keď prejdeme na elektrinu... ;-)
Polo GTI se mi moc líbí, překvapilo mě, že má ledkové denní svíceín a běžné Polo nemá. Jen škoda že nepoužijí radějí nějaký 1,8 Turbo nebo 1,6 Turbo.. Nějak nemám k tomu dvojitému přeplňování důvěru ;-\
to jsme dva, pokud to auto clovek koupi novy tak si ho sam zajede a neresi to ale pokud uz by clovek chtel koupit ojetinu tak ja osobne bych se toho dvojiho preplnovani bal, jinak svezeni to bude urcite pekny, o tom zadna, ale porad mi v tehle koncernovych autech chybi to co cloveka chytne za srdce :-( kvalita zpracovani a dobry sladeni s motorem neni vsechno
furt sem budou cpat ty nemecky popelnice.cesky burani to porad kupujou.cesi podivejte se kolem sebe,kdyt tyhle auta sou predrazenej srot!!TOYOTA FOREVER!!