Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Polo GTI s motorem 1,4 TSI (132 kW, 250 Nm) a převodovkou DSG

Polo GTI sice nemá takovou tradici jako jeho větší bratr Golf, ale ani v páté řadě tato verze chybět nebude.
Zpět na článek
21. 2. 2010 10:40
21. 2. 2010 11:21
21. 2. 2010 11:28
21. 2. 2010 11:43
21. 2. 2010 12:32
21. 2. 2010 14:20
21. 2. 2010 13:00
21. 2. 2010 13:31
21. 2. 2010 13:41
21. 2. 2010 14:30
21. 2. 2010 19:47
21. 2. 2010 11:25
21. 2. 2010 11:46
21. 2. 2010 11:37
21. 2. 2010 13:09
21. 2. 2010 13:52
21. 2. 2010 14:16
neregistrovaný "Mgr. K. Dadáček"
21. 2. 2010 14:29
21. 2. 2010 15:00
21. 2. 2010 15:47
21. 2. 2010 18:57
21. 2. 2010 19:48
21. 2. 2010 14:50
21. 2. 2010 15:27
22. 2. 2010 09:14
neregistrovaný "JTDLE500"
22. 2. 2010 17:08
neregistrovaný "honzas7"
21. 2. 2010 15:17
neregistrovaný "RayBan"
21. 2. 2010 16:38
neregistrovaný "RayBan"
21. 2. 2010 23:54
neregistrovaný "RayBan"
22. 2. 2010 09:05
neregistrovaný "JTDLE500"
22. 2. 2010 10:32
22. 2. 2010 14:35
22. 2. 2010 18:20
26. 9. 2012 07:59
Avatar - iudex
21. 2. 2010 10:40
NUTNÉ DSG?
Priznám sa, ze dost dobre nerozumiem politike koncernu v poslednej dobe ohladom malých hothatchov: ako Ibiza Cupra, tak i teraz Polo GTI dostávajú vynikajúci motor 1,4 TSI spojený len s prevodovkou DSG? Preco? Cui bono? Okrem nie zanedbatelného aspektu nárastu ceny oproti manuálu tu chýba ona pre VW povestná moznost volby. Golf ju má, tak preco nie Polo? Odmysliac od toho, ze na 7st. DSG sa uz az taká chvála nespieva ako na doterajsiu 6-st.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Emel
21. 2. 2010 11:21
Re: NUTNÉ DSG?
Souhlas, DSG bych si klidně odpustil...
21. 2. 2010 11:28
Re: NUTNÉ DSG?
Manuál se tam nevleze. :-!
Avatar - iudex
21. 2. 2010 11:43
Re: NUTNÉ DSG?
Mohol by to byt dovod, i ked sa mi ako laikovi zdá divné, ze 6st. manuál by nevliezol, ale 7st. dvojspojková DSG áno. 8-s
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 12:03
Re: NUTNÉ DSG?
DSG je zřejmě kratší. Ale moc mně to nesedí, myslím si, že 1,6 TDI (lze manuál i DSG) je rozměrově větší motor než 1,4 TSI. Ale to jen tipuju, přesné rozměry ničeho z toho neznám.
21. 2. 2010 12:20
Re: NUTNÉ DSG?
Nejde ani o velikost skříně, ani o tovární politiku. Jde o výkon (132kW) vs. hmotnost vozu. Málokdo ví, že na spojku s manuálem je záruka 6 měsíců nebo 10 tisíc kilometrů. Je to díl podléhající opotřebení, stejně jako brzdové desky a pneu. Upozorňuji, že tuto záruku poskytuje výrobce auta v tzv.první dodávce. Taková politika je nasnadě. Brání se vysokému počtu reklamací. Toto také souvisí s pevnou kombinací 132kW Polo + DSG. Automat sotva dokáže spálit přítlačáky spojky na rozdíl od některých (ne)řidičů, kteří by brali 132kW Polo s manuálem. Taková politika je nastavená i u supersportů, které leckdy s manuálem nikdy nekoupíte.
Mimochodem, kdo nezkusil DSG, nedokáže ocenit jeho komfort. Kam se hrabe automat typu Tiptronic, nebo Multitornic a podobné systémy.
21. 2. 2010 12:32
Re: NUTNÉ DSG?
A jak do týhle logiky zapadá to že se prodávají silnější a težší auta s manuálem?
Avatar - Emel
21. 2. 2010 14:20
Re: NUTNÉ DSG?
DSG a komfort, to tedy nevím.. komfortu klasického automatu s hydrodynamickým měničem se DSG ani neblíží. Rychlost i spotřeba, to je jiná...

Každopádně, pro ty co chtějí své auto řídit by neměla chybět možnost manuální převodovky a vypínatelného ESP.
21. 2. 2010 11:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 2. 2010 13:00
Re: NUTNÉ DSG?
V6 v SII je a to 3.6 191 KW DSG.
21. 2. 2010 13:31
Re: NUTNÉ DSG?
spíš myslel něco ve smyslu 2,5 TDi
21. 2. 2010 13:41
Re: NUTNÉ DSG?
Jenom 2.0 TDI CR 125 KW DSG a manuál.
21. 2. 2010 14:30
Re: NUTNÉ DSG?
jasně ale není to 6-ti válec. pač ten se tam podle automobilky nevleze
21. 2. 2010 19:47
Re: NUTNÉ DSG?
Není to proto že je moc širokej? Jen tipuju.
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 20:37
Re: NUTNÉ DSG?
Ono zastavět V6 napříč není jednoduchá věc, proto takový motor ve spoustě aut není. VR6 od Volkswagenu úhlem válců 15° tento problém částečně už na počátku odstraňuje, ale podobná diesel se nedělá
21. 2. 2010 21:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 22:09
Re: NUTNÉ DSG?
Ale předchozí Superb měl motor podél. Do PQ35 a PQ46 jde prostě zastavět maximálně VR6 a to není žádná výjimka. Z předokolek s motorem napříč má V6 (notabene diesel) snad jen Renault, PSA, Alfa a Opel/Saab, takže bych z toho moc velkou tragédii nedělal. Nakonec kdo by to V6 TDI kupoval, když na dveře téměř klepe BiTDI s nějakými 200 koňmi...
22. 2. 2010 08:11
Re: NUTNÉ DSG?
Na druhú stranu pozdĺžna zástavba motora by v aute veľkosti a razenia Superbu bola plusom, prechod na priečne uloženie priniesol proste viditeľnejšie negatíva.
Avatar - ryman
21. 2. 2010 10:48
hodně povedené žihadýlko..
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
21. 2. 2010 11:25
Paráda
Jo, tohle je to pravé, ne nějaké pseudo-SUV. Přední maska mě moc nebere, kola se mi vyloženě nelíbí... ostatně stejně jako u Golfu, to ale není nic neřešitelného. A ty kostkované sedačky... no, někdo tomu říká tradice. To ale nemění nic na tom, že Polo GTI bude jedním z nejlepších hothatchů v tomto segmentu... asi spolu s DS3 a Cliem, možná F500 Abarth.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - bubucci
21. 2. 2010 11:46
Re: Paráda
No hnus ty sedačky. Např. Ibiza GT má snad ty nejhorší ,,jakožesportovní´´ sedačky, ve kterých jsem kdy seděl. Osobně mi nejvíc vyhovolali seriové sedačky z Imprezy GT.
A co se týká Pola, vyklubalo se z něho pravdu pěkné auto, kterému se dá máloco vytknout. Kámošce má do měsíce přijít nové, tak uvidím jak se v tom jezdí a jestli je to takový zázrak, jak z GTIho nejmokřejšího snu >:D
Avatar - theolli
21. 2. 2010 11:37
Spotřeba 5.9?
Vždyt je to blbost,real tak někde na hranici 7.5 a bude rád! Zase oblbování od VW,jinak hezké a svezení asi taky :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - bubucci
21. 2. 2010 11:40
Re: Spotřeba 5.9?
A to je moc na 132kW ???
Avatar - theolli
21. 2. 2010 11:49
Re: Spotřeba 5.9?
Ja jsem nikde nenapsal že je to moc! Jen se musím smát tomu oficialnímu poddimenzování,jinak i 8-9 litrů je hezké na ten výkon ale za 5.9 v kombi?? To by jsi musel tlačit,přeci jen je to turbomotor a ten potřebuje vzduch a benzív víc jak atmosféra.
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 12:06
Re: Spotřeba 5.9?
To není oficiální poddimenzování. Spotřeba je změřená podle jasně stanovené normy a dokonce pokud tvoje auto udávané spotřeby není fyzicky schopné při normovaném měření dosáhnout (s určitou tolerancí), můžeš dle evropské judikatury požadovat reklamaci/výměnu auta.
21. 2. 2010 12:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 12:19
Re: Spotřeba 5.9?
Jenže ta norma je pro všechny stejná a když odmyslíme vliv aerodynamiky (měří se na stolici) je i v reálných podmínkách dosažitelná
21. 2. 2010 12:34
Re: Spotřeba 5.9?
I aerodynamika je při měření započítána.
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 20:44
Re: Spotřeba 5.9?
No tak pak není co řešit. Ta spotřeba dosažitelná je, jen se musí jet podle normy a ne jako zvíře >:D
Avatar - white label
21. 2. 2010 21:42
Re: Spotřeba 5.9?
Kdo chce jezdit za 6,5 l si snad nepřiplácí za verzi GTI...
Prúměr do 6,5 l bude i u tohoto GTI "čirý masochismus", stejně jako 15-20 l holý nesmysl... :-)
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 22:11
Re: Spotřeba 5.9?
Já bych s ním jezdil hlavně do Globusu a do Teska, takže nakonec bych se možná pod těch sedm běžně dostával >:D
Avatar - white label
21. 2. 2010 22:28
Re: Spotřeba 5.9?
Do Teska ti stačí i motorizace co má fefe...a ještě výrazně ušetříš na pár plných tescovozíků... ;-) >:-[]

Ani po městě to nebude zas tak málo, i když zrovna Brno... :-O >:D
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 22:42
Re: Spotřeba 5.9?
No právě... Brno... pokud nepojedeš zrovna po Kolišti v 8 ráno tak pohodička :-)
No a tříválcem se doufám ještě hodně dlouho nebudu muset přemisťovat. Škoda, že nemá Polo něco mezi TSI a GTI, taková 1,6 kolem 90 kW by mě na takový to "domácí ježdění" bohatě stačila. A teď bych ji stejně nekupoval, počkal bych si na ojetou. Takže vW ji kvůli mně dělat nemusí >:D
21. 2. 2010 12:53
Re: Spotřeba 5.9?
neviem...ked sa pozriem do papierov fiat punto 1.3multijet vs. fiat fiorino s tymi istym turbo kachlami, tak nalistujem kombinovanu spotrebu 4,5 vs. 4,6. Realita je pri beznej prevadzke rozdiel cca 3-6dl v zavislosti od typu ciest v neprospech fiorina. Na dialnici je rozdiel cez 1 liter/100km. Je to porovnanie osobaku so 4 miestnou dodavkou.

V praxi sa to javi tak, ze na punte tu spotrebu dosiahnes pokial nemas tazke nohy, zatial co na fiorine je to masochizmus
22. 2. 2010 00:03
Re: Spotřeba 5.9?
Nevím jestli tych 20, ale 15 bych věřil. A 5,9 je podlě mě tak max na dálnici a ne kombil.

Už sem aj slyšel, že je to vypočítává podle jakéhosi vzorce.
Avatar - Ricardo
22. 2. 2010 00:11
Re: Spotřeba 5.9?
Ne, měří se to za jasně definovaných podmínek (stejných pro všechny). A kombinovaná spotřeba je odborný termín s jasně definovaným obsahem. Nejde prohnat auto po okreskách, pak rychle projet dálnici a protáhnout ho městem a nakonec tvrdit, že "nejezdí za tabulkovou kombinovanou spotřebu", protože to nebyl kombinovaný cyklus.
21. 2. 2010 20:17
Re: Spotřeba 5.9?
Reálný průměr bude určitě do 6,5 l/100 km, neprosto bez problémů. S motorem 1,4 TSI (140 kW, 285 Nm) ve voze VW Touran jsem měl průměr (po prvních 10 tis. km) 7,2 l/100 km. Takže to nejsou žádné velké kecy.
21. 2. 2010 21:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
21. 2. 2010 13:09
hmm...
to vypada zajimave :yes:
Rozbalit vlákno
0
21. 2. 2010 13:52
ELEGÁN
Absolutně dotažená karoserie. Fantastické tvarové korespondence mezi předními světly a zadními bočními okny. Volant aspiruje na oscara století a při pohledu na sedadla se asi každému mainstreamovému subkompaktnímu jezdci s horkým srdcem to srdce sevře. Ano, takhle se to má dělat, velmi zřetelné vizuální retrokotvy, špičková technika, dechberoucí karoserie, to vše v barvě, která na tomto voze až uhrane. Polo je prostě v této mutaci přenádherným náčiním.

Není jistě těžké si představit... dejme tomu se ve dvaadvaceti probudit, a na nočním stolku nalézt obálku v které se ukrývá blahopřání k narozeninám od staršího bráchy a klíček s logem VW. Vstaneš, vykloníš se z okna a spatříš svůj nový vůz... POLO GTI. Božské.

Koukám na snímky a napadá mi, že takto čistý a přitom adresný design se v mainstreamu dnes jinde nenajde. A ten automat? Kritizovat ho může jen ten, kdo zatím umí cloumat jen pákou od pumpy na obecním náměstí... Neboť, v manuálním modu s tímhle geteičkem předjedeš i... sám sebe.

Dnes velmi, velmi zřetelně BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Mgr. K. Dadáček"
21. 2. 2010 14:16
Re: ELEGÁN
:yes:
Avatar - Emel
21. 2. 2010 14:29
Re: ELEGÁN
Možná za pár let najedeš k zatáčce, elektronika na základě kamer vyhodnotí její poloměr, doplní o data z čidel trakce... lehkým přibržděním koriguje nájezdovou rychlost, pošle 70% výkonu na vnější zadní kolo, s milimetrovou přesností natočí přední i zadní kola a ty proletíš zatáčkou takovou rychlostí, k jaké by ses sám nikdy nepřiblížil.

Jenže já si holt u sportovního auta budu raděj zatáčet, řadit a brzdit sám.

PS: daleko nejpravděpodobnější je ovšem to, že si elektronika stáhne ze systému řízení provozu informace o maximální povolené rychlosti a bude vymalováno...
21. 2. 2010 15:00
Re: ELEGÁN
Hele, že ty si DSG ještě nikdy nejel?!
Avatar - Emel
21. 2. 2010 15:47
Re: ELEGÁN
Ale jo, třeba v Octavii s 2.0TSI... tam to bylo dobrý :-).
21. 2. 2010 18:57
Re: ELEGÁN
A kvedlal si stim? ;-)
Avatar - Emel
21. 2. 2010 19:48
Re: ELEGÁN
Klasika... chvíle paniky před první křižovatkou když nemůžeš vyšlápnout spojku, ale za chviličku si člověk zvykne.
Avatar - theolli
21. 2. 2010 14:50
Re: ELEGÁN
GTI ty máš ty svoje blitky už zálohovaný někde ve Wordu??
neregistrovaný "JTDLE500"
22. 2. 2010 09:14
Re: ELEGÁN
horky srdce u koncernu, to uz je trochu moc >:D
neregistrovaný "honzas7"
22. 2. 2010 17:08
Re: ELEGÁN
Snad si to bracha precte
neregistrovaný "RayBan"
21. 2. 2010 15:17
DSG = palec nahoru
Měl jsem možnost vyzkoušet DSG u Scirocca, mazec. Nastartujete, zatlačíte pedál do podlahy a najednou vidíte, že jedete už na pětku - bez jediného škubnutí !
Rozbalit vlákno
9
Avatar - jazva
21. 2. 2010 15:46
Re: DSG = palec nahoru
>:D a ty si kedy naposledy jazdil automatom, keď ti to šklbalo???? >:-[]
neregistrovaný "RayBan"
21. 2. 2010 16:38
Re: DSG = palec nahoru
převodovka naházela pět kvaltů aniž by sis toho všimnul, tak to bylo.
Avatar - jazva
21. 2. 2010 20:44
Re: DSG = palec nahoru
aha, čiže jazda ako trolejbusom. vďaka, neprosím si... >:D
22. 2. 2010 08:14
Re: DSG = palec nahoru
No, ja som mal pred rokmi možnosť zviezť sa pár stoviek metrov s DAF-om 55 a vzhľadom na vek auta teda klobúk dolu. Mimochodom, niečo podobné možno počká ešte aj Teba keď prejdeme na elektrinu... ;-)
Avatar - white label
22. 2. 2010 10:49
Re: DSG = palec nahoru
Ne ne, to si pleteš s multitronicem (a CVT obecně), s tím to trolejbus opravdu připomíná, s DSG nikoli... ;-)
Avatar - petrumr
21. 2. 2010 18:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 20:38
Re: DSG = palec nahoru
Ani Déčko jsi zařadit nemusel? >:D
21. 2. 2010 21:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "RayBan"
21. 2. 2010 23:54
Re: DSG = palec nahoru
>:D :yes:
Avatar - mara89
21. 2. 2010 21:11
Povedené Polo GTI
Polo GTI se mi moc líbí, překvapilo mě, že má ledkové denní svíceín a běžné Polo nemá. Jen škoda že nepoužijí radějí nějaký 1,8 Turbo nebo 1,6 Turbo.. Nějak nemám k tomu dvojitému přeplňování důvěru ;-\
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "JTDLE500"
22. 2. 2010 09:05
Re: Povedené Polo GTI
to jsme dva, pokud to auto clovek koupi novy tak si ho sam zajede a neresi to ale pokud uz by clovek chtel koupit ojetinu tak ja osobne bych se toho dvojiho preplnovani bal, jinak svezeni to bude urcite pekny, o tom zadna, ale porad mi v tehle koncernovych autech chybi to co cloveka chytne za srdce :-( kvalita zpracovani a dobry sladeni s motorem neni vsechno
22. 2. 2010 10:32
spolehlivost
132 kW z 1,4 motoru je hodně pěkný. Jen by mě zajímalo jak to bude se spolehlivostí. I když je to VW tak to snad neumře na 100000 km
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2010 14:35
losers
furt sem budou cpat ty nemecky popelnice.cesky burani to porad kupujou.cesi podivejte se kolem sebe,kdyt tyhle auta sou predrazenej srot!!TOYOTA FOREVER!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
22. 2. 2010 18:20
Re: losers
>:D :yes:
...a co třeba nějaký o blondýnách..., neznáš... :*) >:-[]
26. 9. 2012 07:59
Brzdy
Ahoj,
a jaké to má brzdy? Stejné jako ostatní Pola, nebo posílené vzhledem k výkonu? Jak dlouho vydrží brzdy "neunavené"?
Rozbalit vlákno
0