Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo GTI s motorem 1,4 TSI (132 kW, 250 Nm) a převodovkou DSG

Aleš Dragoun
Diskuze (66)
Polo GTI sice nemá takovou tradici jako jeho větší bratr Golf, ale ani v páté řadě tato verze chybět nebude.

Nejprve krátce z historie. Prvním ostrým malým Volkswagenem bylo Polo Coupé G40 z podzimu 1986. Jeho motor přeplňovaný mechanickým G-dmychadlem dával 83 kW (113 k) a lehké autíčko uměl rozjet až někam ke 200 km/h.

Polo GTI přišlo až v roce 1998 ve třetí generaci a o rok později prodělalo stejně jako obyčejnější verze modernizaci vzhledu a dostalo nový interiér. Turbo se ovšem v Polu GTI objevilo až v roce 2006, nejprve se 110 kW, v limitované Cup Edition dokonce se 132 kW.

V nové generaci má ostré Polo pod kapotou zážehový čtyřválcový motor 1,4 TSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily. Kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaná pohonná jednotka je naladěna také na 132 kW (180 k) při 6200 min-1 a splňuje emisní normu Euro 5. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG je standardem, točivý moment o hodnotě 250 Nm mezi 2000 a 4500 min-1 přenáší pochopitelně na přední kola. Řidič může zvolit kromě plně samočinného módu také sekvenční změnu rychlostních stupňů pákou na podlaze, nebo pádly pod volantem. O manuální převodovce zatím VW neinformuje.

Doporučujeme – test minulé generace VW Polo GTI
Test: VW Polo GTI - baby GTI rádo rychlost (září 2006)

Podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu byl snížen o 15 mm díky zkráceným pružinám a novým tvrdším tlumičům. Lepší trakci pomáhá elektronická uzávěrka diferenciálu EDS spolu se systémem XDS, který krotí vůz v zatáčkách a je-li potřeba, přibrzdí kolo, jenž se momentálně nachází na vnitřní straně. Samozřejmostí jsou v moderním voze ESP, ABS, asistent rozjezdu do kopce, či protiprokluzová regulace ASR. Tlak v pneumatikách hlídá TPMS (Tyre Pressure Monitoring Systém). Polo jezdí na širokých nízkoprofilových pneumatikách 215/40 R17 87V, které jsou na litých kolech Denver s pěti otvory rozměru 7J x 17. Větší Golf GTI má stejná. Za nimi se ukrývají červeně lakované brzdové třmeny.

V současnosti nejvýkonnější Polo se bude vyrábět v obou základních karosářských variantách, tedy tradiční třídveřové, ale i v praktičtější s pěti dveřmi. Exteriérem se od svých slabších sourozenců liší na první pohled. Přední masce dominují dvě vodorovné červené linky jako u Golfu GTI. Zadní spoiler na střeše je lakován v barvě vozu. Dvě koncovky výfuku na levé straně jsou chromované.

Sportovní sedadla jsou čalouněna podobně, jako u většího Golfu GTI, a jejich design evokuje sedmdesátá léta. Volant v kůži je na spodní straně zploštělý a má trojici hliníkových ramen, ze stejného materiálu jsou rovněž pedály. Standardem je například elektrické ovládání oken, i o zrcátka se stará elektřina a jsou navíc vyhřívaná. Vzduch v kabině ochladí klimatizace, v základu jsou také mlhovky. V seznamu příplatkové výbavy najdeme například přední bi-xenony, které vidí do zatáčky, světelné diody pro denní svícení, či elektricky ovládanou panoramatickou střechu. Ani bezpečnostní stránka nebyla zanedbána. Jmenujme alespoň čelní a boční airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a úchyty dětských sedaček Isofix.

Maximální rychlost necelé 1,2 tuny (přesně 1.194 kg) těžkého vozu činí 229 km/h, přičemž nabroušené Polo zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 s. A to všechno při kombinované spotřebě 5,9 l/100 km. Podle továrních údajů je to o čtvrtinu méně než u předchozího Pola GTI na bázi čtvrté generace, které mělo sice nachlup stejný výkon, ale z větší turbodmychadlem přeplňované osmnáctistovky.

Na německém trhu se nové Polo GTI objeví koncem května, do ostatních evropských zemí a také do dalekého Japonska přijde v červnu letošního roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (66)
26. 9. 2012 07:59
Brzdy
Ahoj,
a jaké to má brzdy? Stejné jako ostatní Pola, nebo posílené vzhledem k výkonu? Jak dlouho vydrží brzdy "neunavené"?
Avatar - white label
22. 2. 2010 18:20
Re: losers
>:D :yes:
...a co třeba nějaký o blondýnách..., neznáš... :*) >:-[]
22. 2. 2010 14:35
losers
furt sem budou cpat ty nemecky popelnice.cesky burani to porad kupujou.cesi podivejte se kolem sebe,kdyt tyhle auta sou predrazenej srot!!TOYOTA FOREVER!!
Avatar - white label
22. 2. 2010 10:49
Re: DSG = palec nahoru
Ne ne, to si pleteš s multitronicem (a CVT obecně), s tím to trolejbus opravdu připomíná, s DSG nikoli... ;-)
22. 2. 2010 10:32
spolehlivost
132 kW z 1,4 motoru je hodně pěkný. Jen by mě zajímalo jak to bude se spolehlivostí. I když je to VW tak to snad neumře na 100000 km