Nevím v čen jezdíte, ale ty smartící jsou tak do 90 žihadla a
dají na gatě i silnám autům. Nikoho nebrzdí. Uvažte že dle typu motoru, ( 65 - 85 koní) váží jen okolo 800 kg. Ten poměr je daleko příznivější než u třeba Fábie. A nárzové testy má ta nová verze na 2. Tak dobrý ne?
Petr
Žena má Smarta City, už asi 5 roků. Občas si ho vezmu do města. (jinak mám A4 cabrio) a tak to můžu srovnat. Srovnat to je trochu odvážné, to nejde, ale několik poznatků mám.
Má myslím zbytečně velkou světlost podvozku a tím i tvrdší pérování,větší výkyv a nižší stabilitu. Je trochu hlučnější a ta sekvenční převodovka má dost dlouhé prodlevy při přeřazení. Nejhorší je pro mne ten zadní pohon, u tak lehkého autíčka. Na kluzkém povrchu je extremně přetáčivý a nebo kluzký kopec nevyjede vůbec.
Na druhou stranu chválím, že i ten neslabší motor je velmi živý, nízká asi 4 litrová spotřeba, vysoký posed a perfektní rozhled, lehké ovládání a super parkování. S výjimkou brzd. destiček se na to auto za celé 4 roky nepoložila ruka. A vzhled stále upoutává. Pokud řidič přijme ta drobná negativa co jsem již psal a smíří se že nepojede zatáčky smykem ve 120, tak na ježdění ve městě a okolí a zvláště pro ženy je naprostá bomba.
Petr
S tou bezp. to je dobrý. Viděl jsem asi 15 min. video kde nabourali ve 120 km smartíka do betonového bloku. Všude plno kamer a měřidel. Bylo to tvrdý, auto celkem dost potlučený, ale !!!přišel k němu borec a divte se, bez problémů otevřel a zabouchl oboje dveře. !!! To by se asi nepovedlo po tom nárazu u žádnýho jinýho auta.
Petr
Kup si dodavku, ja narval do smarta, ktery mimochodem ma 150 litru v zavazadlovam prostoru, 100 krosnu + 35 litrovy batoh. Ze se s tim neda jezdit? Myslim, ze to bylo tim, ze bylo z pujcovny:-) Ja mel smarta, ktery mel nalitano asi 15 tisic, normalne udrzovany, plne vytezovany a jedine zklamani byla vsemi kritizovana robotizovana prevodovka a odflakle operky hlavy. Jizdni vlastnosti super a jizda v ceskych kolejich po kamionech, bez problemu, prakticky jsem o nich nevedel a ne ze bych se loudal. Uznavam vsak, ze cena by mela byt zhruba o 100 tisic nize. A jelikoz novy smart ma o 70 litru vetsi zavazadelnik, vic mista pro cestujici, tak na tvou otazku, bych odpovedel ano, koupil bych si ho, klidne:-)
je to hezký,ale podle mně kničemu.
co se týče bezpečnosti,tak mi příde že pro mně je to autíčko nebezpečný,duvod?ten pocit že jedu mezi mákladáky stim prckem je hroznej.ma motorce se budu cítit líp mám aspon šanci že prí nějaké kolizy někam odlítnu a nebudu slisován,šance sice asi tak necelé procento ale je.
ano, toto je problém...viděl jsen crashtest smartu proti éčku - zatím co u éčka byl zramovaný předek ani po sklo, což je zhruba přes metr (?), u smartu je na to několik desítek centimetrů - a o to to je tvrdší náraz / větší zpomalení...
To video uz tu bylo docela davno a nemyslim, ze z toho auta zbyl jen srot, naopak dokonce sly otevrit i dvere, aspon na jedne strane a celkovy tvar zustal zachovan. Problem je, ze diky nedostatku deformacnich zon probehlo zastaveni tela (rozumej vnitrnich organu) az prilis rychle, takze potencialni nestastnik by pravdepodobne zemrel na vnitrni zraneni...
Jojo, s tím souhlasím... Bral bych i staré volvo combi... >:-[] >:-[] To by mělo patřit do výbavy každé slečny... (no už sem starší a zkušenější tak vím, že ne jen na kráse záleží)... >:D
boural bych v tom radeji nez v SUV, kineticka energie par tun te zabije ani nemrknes, studie z USA dokazuji ze tezka auta = vetsi riziko, Smart je zpravidla odhozen a jen mirne deformovan, v SUV te zejmena pri vyssich rychlostech pri narazu z toho srotu musi vystrihavat, casto prijdes o nohy brr.. pri malych rychlostech je na tom SUV o neco lepe, nicmene nelze rict ze male auto = nizsi bezpecnost
Já jsem po něm jednu dobu strašně toužil, ale nakonec jsem si to rozmyslel..je to fakt imidžovka, vo tom žádná, ale jinak ten plastový interiér je fakt strašný. Měl jsem pod rukama model s pětatřiceti tisícema(dva roky starý auto) a byl jsem fakt zděšený jak to vevnitř vypadalo. Nevím jestli byl původní majitel takové prase,ale zašedlé plasty, všechno takové ohmatané..při projížďce všechno vrzalo a stabilita na silnici taky žádná sláva..tak mi jenom ukápla slza a nechal jsem smarta svým snům..ale jinak má tenhle prcek pořád mé sympatie..funglovka pro mladou slečínku... :yes::yes::yes:
S tou cenou bych souhlasil, i když nepatrně vyšší cena se celkem rychle vrátí v nákladech na provoz... Ale nesouhlasím se zákazem na dálnice a silnice první třídy, tohle autíčko určitě zdržovat provoz nebude, je svižné až moc a 130 se jede stejně jenom kousek >:D
Měl jsem předchozí model minulý rok půjčený na tři dny v Paříži a nakonec jsem s ním najel asi 600 km.. Asi takto - není to špatné, ale krom velké praktičnosti (auto je vážně extra mrňavé a nádherně se všude vejde) jsou tu i negativa - krom levého sedadla není kam dát ani kabát, ani NB bez toho aby při brzdění všechno létalo vozem, pocitu, že jsem jako "nahý" jsem se nezbavil dokonce (a řada ostaních řidičů prostě smarta jako plnohodnotného partaka na silnici nebere a taky se tak k vam chovaji...). Nebudu mluvit o tom, že vůz byl (pravda z půjčovny) ve 40.000 jedna velká rachtající krabička s 1000x a jednou dělanou geometrií.
Ruku na srdce - koupil by si ho někdo z Vás ? Já tedy ne - a i pro manželku jsou lepší kandidáti :-)
bourat bych v tom nechtěl, ovšem kouzlo má..když to vidíš jak stojí zaparkovaný napříč a zabírá svou délkou stejně jak ostatní auto šířkou ;-):yes: Ano, pro mladé slečny..do města..ovšem musí jim to koupit tatínek k osmnáctým narozeninám..a proto jich tu je tak málo..
Tohle není produkt pro provrchní lidi. Tohle je milost světa, svět milosti. Krasná holka má prostě tohle auto mít. Jen tak. Pro sebe. Takhle se tvoří styl doby. Takhle se vytváří estetické ikony. BRAVO SMART :yes: P.S. Je hezčí než Subaru Stella, coM... 8-s8-s:-) >:D:yes::yes::yes:
Pekné, zaujímavé mini do mesta, škoda, že u nás je to skôr imidžovka ako účelové autíčko, jeho cena už príliš "mini" nie je.
Spravili ho pekne, ale mohli podľa mňa trošku viac popustiť uzdu fantázii, takto keď ho na ceste uvidím, možno budem chvíľu rozmýšlať, či vidím starý alebo nový model. Ale detaily dotiahli takmer k dokonalosti, precízne a s citom.