Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Smart ForTwo oficiálně!

Ladislav Čermák
Diskuze (34)
Automobilka Smart se poprvé oficiálně pochlubila novinářům s modelem ForTwo druhé generace

Komfortnější, obratnější, bezpečnější a ekologičtější - to je ve stručnosti nový dvoumístný Smart. Na první pohled vypadá jako pouhý facelift - natolik je svému předchůdci podobný. Ovšem dobrý styl netřeba měnit - to už dokázalo i nové MINI. Až ve specifikaci objevujeme nárůst délky o plných 195 mm, z čehož si největší podíl bere prodloužená příď ve prospěch pasivní bezpečnosti. Základní koncept se nezměnil - dvoumístný automobil s bezpečnostním rámem Tridion - avšak zbývá více místa pro posádku i zavazadla; do kufru se nyní vejde 220 místo 150 l, při zaplnění po střechu pak 340 l, tedy o 80 více.

Zatímco exteriér se měnil jen velmi obezřetně, uvnitř čeká velká novinka. Odpadla totiž tolik oblíbená a atraktivní palubní deska ve tvaru písmene S, kterou nahradila - ve jménu amerických bezpečnostních předpisů - poněkud monotónní rovná plocha. Zůstaly externí moduly výdechů ventilace, přídavných přístrojů a nově také vyjímatelné navigace. Výbava je rozdělena do tří specifikací, přičemž již základní pure obsahuje dvojici airbagů a předpínačů bezpečnostních pásů s omezovači tahu, ESP, ABS s brzdovým asistentem, projektorové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, sklopná opěradla, vnější teploměr, stěrače s proměnným intervalem podle aktuální rychlosti a trojblik.. Širší než dříve je i paleta příplatků; za všechny aspoň boční airbagy, litá kola (standard pro passion) klimatizace, elektrický posilovač řízení, vyhřívané sedačky, kožené čalounění, ISOFIX a kvalitní audiosestava s měničem na 6 CD a mp3. Základní verze pure má plastovou střechu, vyšší pulse a passion pak průhlednou polykarbonátovou. Pro nejvyšší výbavu jsou standardem i litá kola a klimatizace. Vše je samozřejmě možné velmi široce individualizovat. Koncem roku 2007 se entuziasté mohou těšit i na ostrou verzi BRABUS. Kabriolet má standardně elektricky stahovatelnou plátěnou střechu, kterou lze obsluhovat při jakékoliv rychlosti. Podobně jako u Smart Roadster, lze odejmout rám dveří a uschovat do úchytů v zavazadelníku.

Zajímavým změnám se nevyhnula ani použitá technika. Zůstal pohon před zadní nápravou umístěným, skloněným řadovým tříválcem, avšak zdvihový objem zážehových verzí vzrostl z 0,66 na rovný litr. Dvě základní výkonové verze (45 a 52 kW) si nyní vystačí s atmosférickým plněním, nejsilnější - 62 kW - je přeplňována výfukovým turbodmychadlem. Benzínové Smarty spotřebují méně než 5 l na 100 km. Vznětový třívalec 0,8 l zůstává, má však vyšší výkon 33 kW a spotřebu méně než 3,5 l/100 km. Významnou změnou prošla i převodovka - neobvyklou dvakrát třístupňovou elektromechanickou převodovku nahradila konvenční pětistupňová robotizovaná Getrag. Koncem roku se Smart dočká praktického nasazení startér-generátoru, který sníží spotřebu o dalších 13 % díky snížení mechanických odporů a samočinnému vypínání motoru na křižovatkách.

Přes citelná technická vylepšení zůstávají základní ceny stejné, Smart ForTwo cabrio zůstává s náskokem nejlevnějším kabrioletem současné světové produkce. Na trh přijde současně uzavřená verze i kabriolet. Oficiální premiéra proběhne již zanedlouho a odehraje se mimo obvyklý okruh velkých autosalonů. Více zatím výrobce neprozradil.

Ladislav Čermák
Diskuze (34)
10. 11. 2006 20:25
Re: No...
Kdybych na něj měl, tak v Praze naprosto ideální štika.
Avatar - Ricardo
10. 11. 2006 18:24
Hračka
Ale pěkná... asi tak ;-)
10. 11. 2006 10:08
Re: No...
>:D >:D >:-[]
10. 11. 2006 10:08
Re: No...
Mlade slecny potrebuju nieco co ma vela miesta na zadnych sedadlach. ;-) >:D
10. 11. 2006 09:42
KULTOVNÍ NÁŘADÍ
Tohle není produkt pro provrchní lidi. Tohle je milost světa, svět milosti. Krasná holka má prostě tohle auto mít. Jen tak. Pro sebe. Takhle se tvoří styl doby. Takhle se vytváří estetické ikony. BRAVO SMART :yes: P.S. Je hezčí než Subaru Stella, coM... 8-s 8-s :-) >:D :yes: :yes: :yes: