Sazet jen na jednu jedinou technologii je hloupost nejvetsi!
Protoze z casti statni Renault investoval jiz miliardy do el. tech tak chce vnutit nyni vsem tyto technologie, ne dekuju. Francouzi a Nemci z vetsiny ovladaji elektrarny v Evrope takze by se jim to hodilo...
To je jako by Asie usilovala jen o hybrid a nic jineho! Ne dekuji. Jsem rozhodne proto abyse se technologie napric prekryvaly a pokud konecny zakaznik zacne kupovat jen tu jednu technologii tak budis, ale rozhodne ne neco takoveho ridit centralne!
To smrdi a vzdy nahrava nejakym zajmovym skupinam.
v podstate celkom rozumny nazor. Len jedna poznamka k poslednej vete: Nie je tu nahodou jedna velmi silna zaujmova skupina, ktorej by naozaj velmi vadilo, ak by sa vyrobcovia aut vyraznejsie zacali priklanat k akemukolvek pohonu ktory nie je na baze ropnych produktov? :-)
Podpora "dalsich technologii" je len take pekne populisticke gesto, pretoze ziadna dalsia slubna alternativa sa jaksi neukazuje. Jedina technologia pohonu, ktora vyzera momentalne nadejne pre zavedenie do praxe je prave elektromotor. Takze "vsetky" technologie, ktore by radsej podporovali je... vlastne aj tak len jedna.
Ja bych to neviděl tak černobíle.
Na druhou stranu česká republika nebude nikdy elektromobily podporovat dokud je nebude mit v nabidce Skoda-Auto. Alespon jeji lobiste pro to udelaji maximum. Tekze pokud se u nas hraje za nejake zajmy, tak to jsou nanejvys zajmy Skodovky.
Dalsi faktor je ten, že raději budu elektřinou krmit svůj elektromobil, než elektřinu prodávat do zahraničí jak je tomu dnes... My si ničíme ovzduší a elektřina putuje do zahraničí...
Taky si myslím, že čím více elektromobilů bude ve velkoměstech, tím lépe. Zdroje hluku a emisí jsou zde velmi vysokym procentem zastoupeny právě automobily.
Nevím proč by s příchodem elektromobilů měly automobilky přestat bojovat se spotřebou? To se pak EU vykašle na emisní normy a až do soudného dne už bude platná pouze Euro VI?
Pokud si automobilka bude chtít udržet konkurenceschopnost tak se jo bude snazit spotrebu snizovat..
A prosim vysvetlete mi proc prichod elektromobilu zvysi spotrebu a emise? Viz poslední odstavec, tuším. To jako že má elektromobil tři-krát větší spotřebu a emise než běžný automobil?
Já vím, že tady je silná skupina staré školy, která si puding dělá z nafty a kafe si zjemňuji naturalem 95, ti se do mě teď zřejmě pěkně opřou... :-)
Co se tyce norem Euro 3,4,5...6 Tak pokud si pamatujes ci jsi si ukladal clanky k tomu to tematu, tak jiste vis, jak se vsichni bourili, ze je Euro 5 a 6 nemozna hranice a nepodarise prumer 130kg CO2 pro mnohe vyrobce!
Nyni jiz Fiat a Toyota prekonala tuto hranici par roku pred jejim uvedenim a BMW neni daleko a jizm umi udelat diesel s Euro 6! To jen ukazuje, ze CI a SI motoru je porad co vylepsovat mnoho let, a to plati i pro Hybridy. Je nemam nic proti El. vozum jenze centralne neco vnucovat je spatne vec.
Pokus si svedove chteji udelat zemi kde bodou jezdit z 75% jen auta na biopaliva budis!
Pokud Nemci chteji super ekologicke diesely fajn!
Pokud toyota chce jen flotilu hybridu Ok!
Pokud Francouz chce elektricke vozidla s portugalskem a Izrael to vidi jako dobry napat, fajn, at kazda tato zeme predvede, ze jejich reseni je to nejmene skodlive a prospesne pro nejvice lidi! Treba v Izrael si myslim, ze se skvele uzemi a to plati treba pro ostatni jizni zeme kvuli moznosti slunecnich elektraren, vetrnych elektraren jelik tyto zeme maji pobrezi, ale pro zeme v srdci evropy s ne zrovna teplym klimatem to nevidim!
Ja komunismus nezazil, ale pokud slysim, ze nekdo neco usiluje ridic centralne tak mi nabiha husi kuze po zadech!
Ja neprosazuju aby cela Evropa mela povinost kupovat francouzske elektromobily.
Ale pokud el.mobil ulehci velkomestum proc to nepodporit.
At jsou elmobily ve mestech a at si je lide kupuji od koho chteji.
To ze ostatni automobilky usnuly na vavrinech je jejich problem.
A proc by francouzi nemohli tezit z pokrokoveho mysleni? Prisli s dobrou vizi a venovali do ni prostredky i velkoy dil prace. Proc by jejich snaha nemela byt zuzitkovana?
A proc asi se bude Ceska republika tlacena skodovkou elmobilum branit?
Umelá podpora "ekológie" v EÚ už je ďaleko za hranicou zdravého rozumu ...
Po vlne debilizmu s veternou a slnečnou elektrinou sa na nás valí "elektroterorizmus" i na kolesách ...
Čo nie je ekonomické, nemôže byť ekologické a nevidím dôvod aby sme platili ďalšie "výpalné" pre vybranú skupinu lobistov ....
Ak by tie elektromobily boli také úžasné, tak si ich ľudia kúpia i bez podpory ...
Čistý elektromobili je, mimo špecifických oblastí, jednoducho nezmyslom a pri neustálom vývoji i "normálnych" aút je otázne, či sa niekedy stane ich alternatívou v bežnou použití ...
Povedal by som, že i keby raz veľmi zdražela ropa tak stále bude lacnejšie vyrábať syntetické palivá z uhlia pre nejaké budúci hybridy, ako kupovať čisté elektromobily ...
Jedete v elektromobilu a mate chut na osmivalec. Tak s otackomerem sprahnete em-pé-trojku s názvem V8_63_AMG.mp3...
A můžete se kochat z dojmem jako by jste tu bestii měli pod kapotou.
Máte chuť na něco jiného není problém. V12 biturbo nebo atmosférická... Jak je libo.. Chcete tocit pres 12000 otacek? Neni problem jen zvolit tu spravnou "skladbu". >:D >:D >:D
EL.energie se získává z větrných,vodních,solárních,atomových,pří… a dalších elektráren..je tudiž všude a to skoro bez ztrát při transportu..je jen otázkou času (skoupení patentů),kdy začnou firmy lobovat místo za ropu za všechno na el.energii...
Chtěl bych se projet v el.mobilu,kdy každé kolo má svůj motor-(odpadá tak převodovka,diferenciály,a další "přežitky") V autě s nízkým těžištěm a obrovským krouťákem .. :-)
měl jsem na mysli "transport" el.energie oproti transportu ropy z plošin-tankery-nákl.auta-vlaky a to komando lidí,kteří se na tom podílejí,včetně nákladů na likvidaci ropných katastrof,distribuci paliv,atd..Oproti tomu je to za pakatel.Navíc dnes můžeš mít na střeše svého domu fotovoltaické články a tím pádem nepotřebuješ ani nikam jezdit,abys natankoval..
Základní škola? Tipuju dobře? Chtělo by to si prvně zjistit něco o výkonu dnešních fotovoltaických článků v podmínkách střední Evropy v závislosti na ploše a ročním období. Ne každý má střechu s plochou v řádu stovek metrů čtverečních. A samozřejmě většina lidí bude nabíjet elektromobil v noci kdy většinou slunko moc nesvítí. Nabíjecí proudy pro nabití elektromobilu jsou v řádech kilowatt, to je o dost víc než proud kterým nabíjíš baterku v mobilu. Baterie se taky musí nabíjet stabilním zdrojem, jinak hodně klesá životnost. Takže elektromobil + fotovoltaika je dnes čirá utopie.
To je jasne. Kourici a hlucici monstra plasici dobytek podel silnic nemaji zadnou sanci a zadny rozumny clovek se nikdy kone nevzda aby si za nej koupil tu hlucnou a nespolehlivou potvoru. Mimo jine je take vedecky dokzano, ze rychlost vetsi nez 60km/h clovek neprezije a zmira na uduseni. Takze automobily - cira utopie. Jak je videt, mame internet, mobily, pocitace a hlavy rostou stale stejne.
Bohužel všichni už procitají ze sna o ekologické elektřině. Všechny tyhle pokusy jsou dnes jen tunelem na dotace. O ekologii tu už vůbec nejde. Doporučuji tento dokument: [odkaz]
Ekologické větrné a solární elektrárny naopak způsobují ohromné energetické ztráty a výkyvy v sítích. Taky se teď objevila aféra s tím, že se vyplatí majitelům FVE nasvicovat panely za levnou elektřinu ze sítě a pak prodávat za 16 korun elektřinu z panelů.
U normálních elektráren se musí spořit na jejich likvidaci po životnosti. U FVE ne, tam prostě majitel "zkrachuje", peníze má doma a likvidaci toxické elektrárny zaplatíme my (obec, kraj).
Podobné je to s elektromobily. Žádné dotace bych nedával, stejně využívají elektřinu z tepelných elektráren. Stejně vozidla na palivo E85. To se vyrábí z plodin pěstovaných v jižní americe. Kvůli tomu tam kácí zbytky deštných pralesů. Loď která to do Evropy veze udělá víc emisí než všechny auta na světě a spotřebuje víc fosilních paliv než se potom vyrobí lihu z jejího nákladu. Vodík se zase vyrábí z ropy nebo plynu.
Jo, ekologie už je dneska jen o penězích a to co nám tvrdí ti nad náma že je ekologický, to je cesta do pekla. Pár lidí si namastí kapsu na dotacích, my to všechno zaplatíme a ještě si zamoříme planetu jedy. :no:
Je jedno koho dotovat, každá dotace znamená přerozdělení - vytáhneš někomu z kapsy, část si necháš a zbytek někomu jinému dáš. Dotace křiví fungování celé ekonomiky a spotřebovávají zbytečně peníze. Tyto věci bych ovlivňoval maximálně nastavením daní.
Je jasné,že musíme zapracovat na získávání energií jiným způsobem než z ropy(auta) nebo uhlí(celková elektro síť),protože soustavně vypalujeme klíčové přírodní suroviny de facto "jen tak do vzduchu" a to nás v budoucnosti může dostat do obrovských problémů. Ochrana přírody či klimatu je dobrá a nutná věc,ale ne pod vlivem ekoterorismu,kde navrhovaná opatření postrádají racionální myšlenky a fakta,což je nám názorně prezentováno třeba v kampaních proti čemukoli co využívá třeba Hg,Cd,Pb apod. od desítek let ověřených a propracovaných technologií či výrobků jsme nuceni ustupovat a proč? Protože je tam přece např. ta Hg,to že není žádný důkaz nějakého výrazného ohrožení nevadí,je to toxické tak se to musí zakázat! Navrhoval bych těm zmanipulovaným ekomaniakům trpícím zeleným zákalem strčit hlavu do záchodu,100krát spláchnout pak profénovat a snad se jim v hlavě zase rozsvítí ;-)
Nemáš úplně pravdu. Jedovaté látky dnes nikomu nevadí, každý slyší jen na emise CO2. Třeba úsporky obsahují rtuti a dalších jedů plno, lidé je hází do popelnic a nikomu to nevadí. Emise rtuti každým rokem rostou v celé EU. A těžba surovin pro moderní baterie? Vymývání z horniny rtutí nebo ještě většími svinstvy, ale je ticho - výsledný produkt, baterie, je přece naprosto ekologická a čistá, ne? Jediná možnost jak zachránit planetu jsou naprosto ekologické jaderné reaktory 4. generace.
Toľko drístov v jednom krátkom článku a jednej diskusii...ale nájde sa aj pár rozumných názorov.
Je fajn podporovať ekológiu, tak prečo nie elektromobily? Je tu snáď nejaký iný smer, ktorý je natoľko výrazný a životaschopný, aby malo zmysel doňho tlačiť peniaze?
Samozrejme, vyhraniť striktný smer iba za "čisté" elektromobily by bola skutočne blbosť. Ideálom by bolo podporiť všetky reálne projekty sledujúce ekologické ciele - či zdokonaľovanie spaľovacích motorov, hybridné technológie, elektromobily alebo spotrebu energie celkovo, ako to tu už ostatne viacerí naznačili alebo napísali.
Tak by sme povedzme mali lacnejšie menšie a ľahšie autá s nízkou spotrebou, normálnejšie peniaze by stáli elektromobily, ale prejavilo by sa to napríklad aj u elektrospotrebičov z úspornej triedy, alebo by nižšími sadzbami boli motivované domácnosti s nízkou spotrebou plynu alebo elektriny na osobu...
Chcem tým povedať, že postup ČR aj ostatných krajín, ktoré sa zasadili proti, je vpodstate rozumný, aj keď v konečnom dôsledku posúva termín, kedy sa pre čistotu nášho životného prostredia začne niečo poriadne robiť, alebo sa nakoniec rozbehne iba niečo nepodstatné a zanedbateľné, pretože to bude cesta najmenšieho odporu...
"Je tu snáď nejaký iný smer, ktorý je natoľko výrazný a životaschopný, aby malo zmysel doňho tlačiť peniaze? "
že by H2? CNG, CH4 a bioplyn?
Poslední tři jsou jasné .. celkem prověřené a technologicky nenáročné.
H2 - pokud upustíme od příšerně drahého zkapalňování, tak umíme vše. Skladování, přepravu i "čepování" Co hapruje je výroba.
Jestli se nepletu většina problémových větrných farem je u moře nebo přímo v moři, tož ideální místo pro elektrolýzu vody.
A všechny ty typy paliv co jsem výše vyjmenoval mají jednu podstatnou výhodu oproti elektromobilům. Natankováno mám během pěti minut a cesta z Ostravy do Prahy (z Blavy do Košic) mi nebude trvat celý den ..
Elektrolýza klasickou cestou jak jsme ji všichni viděli ve škole, je nemožná, díky mizerné účinnosti, proto ani využití elektřiny z větrníků pro tento účel nepřipadá v úvahu. Uvažuje se o výrobě vodíku v jaderných reaktorech 4. generace, třeba tady je to dobře popsáno: [odkaz] Pořád ale zůstává extrémní nebezpečnost stlačeného vodíku a vlastnost, kdy jeho molekuly pronikají v malé míře z každé nádrže, co vím, nelze to úplně odstranit.
Souhlasím s tím, že je vždy lepší palivo které lze skladovat. Třeba barel s benzínem - zakopu na zahradě a pokud neprorezne nebo to nebude ten moderní benzín s lihem, můžu ho použít třeba za 100 let. Elektřina skladovat nejde, i když se to tvrdí a baterie mají poměrně malou životnost. Moderní baterie se navíc samy zhroutí pokud jsou vybity pod kritickou mez, třeba i samovybitím.
CNG - fosilní palivo, nic neřeší. CH4, bioplyn - problém s dostatečnou výrobou.
Jenže u honby za změnou pohonu ani nejde o ekologii, jako spíše o co nejvyšší míře energetické nezávislosti na jistých režimech. Ekologie je pouze "zástěrka". jediný kdo to řekl na plnou hubu byl svého času G.W.B.
Rozvoj elektromobilů je stejnak závislý na rozšíření reaktorů nové generace.
Elektromobily budou ještě hodně dlouho omezeny délkou nabíjení, životností baterií a výkonem během teplotních extrémů. To u plynových paliv nehrozí v takové míře.
Ad nebezpečnost stlačeného vodíku. Toho bych se nebál. On jde jednak skladovat i za nízkých tlaků a vysokotlaké nádrže jsou už poměrně dost dobře zvládnuté. U vodíku hapruje jen ta výroba. U elektřiny hapruje provoz.
Závislí na jistých režimech budeme pořád, na tom už nic nezměníme. Sami už si nic složitějšího nedokážeme vyrobit, vše dovážíme. Všechny zdroje nerostných surovin chytře skupuje Čína. Plynových paliv z obnovitelných zdrojů nevyrobíme nikdy dost, na to tu nejsou a nebudou kapacity. Veškerý fosilní plyn mají ti co mají ropu. Na vodík můžeme přejít, ale až postavíme reaktory 4. generace, dřív je jeho výroba ve velkém nemožná. Ale ty nebudeme mít dřív jak za 40 let i později, protože v EU i ČR nám vládnou šašci co nevidí dál než na konec svého volebního období...
Jenže je rozdíl být závislý na jakoby přátelských arabských státech, které podporují finančně různé fundamentální hnutí atd nebo na politicky nepřátelských režimech (Rusko, ČLR). Protože u těch politicky nepřátelských jde jen o dohody a prachy.
Já v tom rozdíl moc nevidím - arabové prodají ropu nám nebo komukoliv, třeba Číně, Indii, jim je to jedno a poptávka bude vždy, ke svým penězům se dostanou. Navíc bych neřekl, že Rusko je nepřátelský režim, je tam tržní ekonomika jako u nás, v Číně už vlastně taky. Ale souhlasím že závislost na dovozu paliv je zásadní problém, proto by to chtělo co nejdřív víc reaktorů, aby šlo výpadky v dodávkách ropy a plynu vyrovnat výrobou elekřiny. Popravdě, pokud by to bylo nutné, šlo by dopravu už s dnešními technologiemi převést na elektřinu třeba v celé Evropě, ani by nebylo potřeba vyrábět moc baterií. Stačila by malá baterie a po většinu cesty brat elektřinu z drátů nad silnicí, jako to dělají trolejbusy, jen to trochu vylepšit a automatizovat připojování >:D
"Sami už si nic složitějšího nedokážeme vyrobit, vše dovážíme" Hloupost!
Evropa je tahoun v inovátorství a vývoji nových technologií. Níže uvedená tabulka uvádí pořadí zemí podle počtu mezinárodních patentových přihlášek [odkaz] V přepočtu na obyvatele vedou jednoznačně evropské země.
Čiže prašť jak uhoď - svoje nedostatky má jeden i druhý spôsob. Pri nízkotlakých nádržiach na vodík ale dojazd tiež nebude nič moc. Hlavne v prípade jeho spaľovania, ak by boli v aute palivové člány, bolo by to len o trochu lepšie.
Hoci nefandím hybridom, nejak mi z toho všetkého najlepšie vychádza elektrický pohon skombinovaný so spaľovacím motorom na dobíjanie batérií na zvýšenie dojazdu.
Je to prašť jako uhoď, není to prašť jako uhoď... Vývoj baterií a nabíjecích souprav sežere obrovské kvanta peněz. To samé i přebudování infrastruktury. Dost peněz pak sežere i recyklace.
Obrazně řečeno pokud se bavíme u výroby H2, tak zde hovoříme o vytvoření "rafinérií", vybudování zásobníků a čerpacích stanic. To sice sežere také obrovské prostředky, ale myslím si, že čerpací stanice H2 bude celkově levnější než kompletní rekonstrukce parkovišť s dobíjecími stanicemi.
A to ani nemluvím o odolnosti proti vandalům ..
A recyklace bude pak vůbec mnohem snadnější .. udělá se z toho obyčejná krychlička bez složitého rozebírání.
Pro stát má vodíkové hospodářství také své výhody - možnost zachování příjmu z paliv, možnost skladování pro případ nouze atd.
Nehledě na to, že nákladní doprava bude muset taky na něco jezdit. Baterky to nebudou, takže to budou troleje?
Drísty, drísty...Každému sa ako lepšie môže zdať niečo iné. Ono to tak vyzerá, že čokoľvek zo spomínaného bude nákladné, zložité, ale v konečnom dôsledku pozitívne. Lenže namiesto toho, aby sa niečo robilo, tak sa o tom len medituje, a realizácia sa posúva na neurčito...
Čiže čokoľvek by asi bolo lepšie ako to nič, čo sa robí.
Jenže nic jiného než meditovat nám nezbude, protože rozšíření alternativ brání infrastruktura. A ta bude stát moře peněz. A jelikož to stále není tak ožehavé jak média a politici ve svých veřejných vystoupení dělají, tak to nikoho neštve a nikdo nic nechce šít horkou jehlou.
K čemu ti je rozsáhlá infrastruktura pro elektromobily, když v konečném důsledku zjistíme, že si je nikdo nekupuje a místo toho jezdí auta na CNG či jiná paliva (které umožňují provoz aut bez dojezdového omezení).
Navíc kolem elektromobilů je dost ale ...
výroba baterií, provoz, životnost a recyklace.
Proti elektromobilům nic nemám, tu myšlenku vítám, ale je třeba se na to dívat střízlivě.
Taky nefandím hybridům - proč bych si takové auto kupoval za dvojnásobnou cenu (viz Prius vs. Octavia nebo Focus s dieselem). Po městě to něco ušetří, mimo město spíš naopak. Životnost baterií zatím nikdo nezná (podle mých zkušeností s hi-tech Li-ion bateriemi z notebooků nevěřím, že reálně mohou s plnou kapacitou vydržet víc jak 2 roky).
Taky někdo spočítal, že od těžby surovin na baterie, přes výrobu, provoz a likvidaci je Prius větší ekologickou zátěží, než Landrover Freelander.
S tým posledným odsekom nie som si istý, či možno súhlasiť - u Priusu sa počítalo všetko, ťažba, výroba, likvidácia odpadov, recyklácia, prevádzka. U Freelanderu asi iba prevádzka. A to nie je teda zrovna relevantné. Podobným systémom už "porovnávalo" viacero vykukov, najmä takých, čo majú na srdci ropné záujmy.
Ak máš niekde reálnu štúdiu, čo Prius a Freelander reálne porovnáva, tak sem s ňou. Inak tomuto "jedna pani povedala" ťažko možno veriť.
Nebyl to Landrover, ale Hummer. A nebyla to pravda, autori pak vydali dalsi verzi dokumentu, kde to tak nebylo, ale o te se uz pochopitelne tolik nemluvi, protoze neni tak senzacni.
To máš pravdu, na druhej strane okolo využívania spomenutých komodít ako paliva je ticho takmer hrobové. Majú svoje výhody, aj nevýhody, nejak sa o ne ale nikto nezasadzuje ako v prípade elektriny - čo ale tiež môže byť dané dobou a o pár rokov to nemusí platiť.
Ja som už párkrát spomínal, že je priskoro počítať s elektromobilmi na dlhé cestovanie, a divím sa, že zas a znova aj Ty tvrdohlavo vyťahuješ tento primitívny argument o krátkom dojazde. Už ani ty si nevidíš na špičku vlastného nosa? Je jasné, že elektromobil ako taký je vhodný na kratšie trasy, denné jazdenie po meste a okolí, a na nič iné. Diaľkové trasy treba nechať pre iné formy pohonov alebo ich kombinácie.
Elektromobil nemá nahradiť klasické spôsoby pohonu, a každému mysliacemu človeku je to snáď jasné. Ale je dobrou alternatívou a rozhodne by mal mať v modernom svete medzi autami svoje miesto.
Jenže Klaudie ruku na srdce, kdo chce být omezovaný dojezdem auta? Elektromobil s dojezdem okolo 200km je sice fajn do města, ale k němu musíš mít i něco většího. Kolik rodin chce mít dvě auta? A kolik rodin má na jejich provoz?
Elektromobil ti nedává v současné době to co ti dávají automobily poháněné na kapalné nebo plynové - svobodu pohybu. Zatím, ale některé zatím jsou zde na furt.
Re: Dve autá v rodine ... "ekológia" jak "sviňa" : ).
Človeče, ty si múdry jak rádio. Pritom trepeš také nezmysly, že len mrkám očami...
Pozabudol si vysvetliť a podložiť svoje názory, lebo inak je to len piskot do vetra.
Re: Dve autá v rodine ... "ekológia" jak "sviňa" : ).
A co teda ty troleje? Pokud by se to nějak technicky dořešilo, mohlo by to fungovat. Btw. teď si říkám, možná by šlo i použít technologii co mají kolotočáři u těch svých elektroautíček - nahoře jen jedna trolej + vodivá silnice. No nic, už je na mě asi pozdě >:D
Re: Dve autá v rodine ... "ekológia" jak "sviňa" : ).
No vidíš, tak natiahneme konštrukciu s pletivom nad diaľnicami, pustíme do toho elektriku a je po probléme...
A v štatistike úmrtí na cestách pribudne kolónka "úraz elektrickým prúdom"... ;-)
Re: Dve autá v rodine ... "ekológia" jak "sviňa" : ).
Už to vidím, jedete ve své trolej Toyotě a za vámi nějaký blb v trolej BMW, bliká, troubí a vy ne a ne zastavit, sundat kladku z troleje, aby vás moh předjet ... >:D. Určitě by pak muselo nad silnicí bejt těch trolejí aspoň 10 - pro auta do 200 tisíc, 300 tisíc, ... a ta nejrychlejší pro trolej Ferrari a trolej Veyron.
Nemyslím to jako neknstruktivní kritiku, omlouvám se, pokud jsem se vás dotknul, jen mne pobavila představa, jak by si pak lidi (muži) honili svoje ego.
Re: Dve autá v rodine ... "ekológia" jak "sviňa" : ).
Ruka na srdci - som jedným z tisícov, možno aj miliónov, čo denne nespraví naraz viac ako 40 kilometrov a spolu najviac tak 100.
Koľko rodín chce mať dve autá? Každá, čo ich potrebuje. Ja sa tiež bez dvoch áut nezaobídem, jedno je rodinné aj na dlhšie trasy, jazdí ním manželka, druhým jazdím do práce a pre decká ja. je to nutnosť, inak by som dva vozy neživil - a že nadštandardné príjmy teda nemám.
Pozeráš sa na autá stále cez jedny a tie isté okuliare. Účel svätí prostriedky. Ak máš len na jedno auto alebo vystačíš iba s jedným, nekupuj elektromobil s dojazdom 200 km. To dá zdravý rozum. Ak je elektromobil vhodný len ako druhé auto do rodiny, neznamená to, že je to nezmysel nehodný výroby. Skôr môže byť nezmyslom klasické auto so 100-koňovým motorom a dojazdom 600-800 km používané v 90% prípadoch na krátke trasy po meste.
Re: Dve autá v rodine ... "ekológia" jak "sviňa" : ).
Takisto sa časom môže stať, že limitovanú prevádzku z trochu iného súdka budú mať napríklad SUV alebo iné ťažie autá napríklad v mestách - keď im tam kvôli smogu nepovolia vjazd.
Limity sú vlastne iba dva - dojazd, ktorý je riešený určením elektroauta, a dobíjanie - ktoré vlastne pre takmer nulové rozšírenie tohto druhu pohonu vlastne nie je limitom.
Najväčší a skutočný limit je iba v našich hlavách. Pre elektromobily alebo aj hybridné elektromobily skutočne je riešenie aby sa stali realitou - prekážkou je naše pohodlie a neochota veci meniť.
Re: Dve autá v rodine ... "ekológia" jak "sviňa" : ).
ale prd .. pleteš sem argumenty, které s technikou nemají co dělat. Spalovací motory do měst nebudou puštěny, z legislativních nikoliv technických důvodů. (netvrdím, že by to bylo dobře nebo špatně). Navíc sem motáš elektromobily jen jako městskou hračku, já se bavím o nich jako náhradě spalovacích motorů. Prostě jeden o voze, druhý o koze. To už ti klidně můžu argumentovat tak, že máš sebe a své děcka narvat do hromadné dopravy a nebýt líný vstanout o půl hodiny dřív. A pro ekologii uděláš nejvíc. Což by byl argument jak pr.. :-|
Re: Dve autá v rodine ... "ekológia" jak "sviňa" : ).
Kokso, to si mám vážne myslieť, že si na hlavu?
Ešte raz a jasne:
Elektromobil nemôže nahradiť a nenahradí spaľovacie motory. Elektromobil je alternatívou a tou ešte dlho, ak nie navždy, zostane. Čo sem pletieš akú náhradu spaľovacích motorov elektrickými?
To je utópia pár ekošialencov, reálne o tom už dnes nikto nehovorí, pretože je každému, kto má niečo v hlave, jasné, že je to blbosť.
Re: Dve autá v rodine ... "ekológia" jak "sviňa" : ).
šmarjáá.. je zbytečné podporovat něco o čem netušíme, zda-li může být životaschopné samo o sobě. To ať se ty prachy narvou do MHD. POkud se ti nechce jezdit MHD, tak máš smůlu...
Re: Dve autá v rodine ... "ekológia" jak "sviňa" : ).
Blbosti trepeš. Nikdy nevieš vopred na 100%, čo sa ti vyplatí a čo nie, hlavne nie dnes. Keby elektromobil nemal šancu na úspech, myslíš, že by do neho Renault a iní rvali peniaze? Kto váha, sú zas a znova politici. Že ty máš v rodine poslanca? A 2% daní si dal k dobru miestnej MHD?
P.S.Neštvi ma, lebo ti tú fľašečku vínka, čo pre tbe doma suším, nalejem pri stretnutí za krk... :-!
Re: Dve autá v rodine ... "ekológia" jak "sviňa" : ).
Vyplatí se to co přinese nejméně komplikací. A troufám si tvrdit, že vývoj elektromobilu je jednodušší s rychlejším ziskem pro automobilky než u H2 automobilů. To je důvod proč to dělají. Jenže s rychlostí dobíjení a směšným dojezdem dlouho nic nenadělají. Pokud vůbec :-!
Samozrejme že nikto nepôjde do podniku, ktorý je vopred odpísaný. Každý očakáva zisk. A presne preto idú niektorí aj do elektromobilov - lebo sa dá predpokladať ich svetlejšia budúcnosť. Móda aj potreby zákazníkov sa postupom času menia, a nikdy nevieš, či veľké MPV a SUV pre nezáujem nezmiznú z trhu - a vo výrobnom programe ich niečím, čo je žiadanejšie, nahradiť musíš. Preto treba nové technológie podporovať a tlačiť dopredu, vyrábať a predávať. Len to zabezpečí ich existenciu a ďalší vývoj. Nerobiť, to, nepredávať a nekupovať, kým to nebude vyvinuté na dostatočnej úrovni je tutovým spôsobom na pochovanie akéhokoľvek projektu. Výskum a vývoj bez praxe je k ničomu.
Vezmi si letectvo počas druhej svetovej vojny - aký obrovský skok vo vývoji spravilo počas tých pár rokov - len preto, že lietadlá boli životne dôležité, a po poznatkoch z praxe sa stále vylepšovali, a investovalo sa do nich. Bez spätnej väzby nedokážeš proste poriadne nič.
Nejdřív to jezdí celou dobu na elektrickou energii získanou v převážné většíně případů neekologickými cestami, a pak po tom ještě zbydou hromady neekologických baterií. :no: Kromě toho mám obavy, že se bude opakovat scénář s biopalivy, u kterých to skončilo akorát tak, že lidi začli umírat hlady. Až začnou všichni jezdit s elektromobily, nebude za chvíli čím svítit. :no:
Co je na tom ekologického? No je to ekologické v tom, že ti klesne ve městech prašnost, hluk a všelijaké emise.
A jestli mi chceš tvrdit opak tak jsi Ind z Acelor Mittal a klidně se mi ukaž ať ti můžu poděkovat za čistý vzduch >:D
Hlavně pokud vypadne státům příjem daní z paliv, což dělá dneska snad 2/3 ceny paliva, zvednou se okamžitě jiné daně. S biopalivy je to taky fiasko - plodiny pro ně se pěstují na místech vykácených pralesů, které paradoxně před vykácením byly "plíce" této planety a odbourávaly CO2. Ať žijí propagátoři ekologických paliv, hned si jdu koupit auto spalující E85. ;-\