Myslím, že ani tak nejde o to, co člověk preferuje, ale o možnost vybrat si. Někdo dá přednost jednomu typu, jiný druhému. Ale důležité je mít možnost volby. Takže doufám, že BMW tohle svým zákazníkům umožní. Není dobré něco někomu nutit, zvlášť když jde o tak drahé auto.
No hlavně, že ty jsi chytrej jak rádio :no: Kdybys místo nicneříkajících posměchů předhodil argument, udělal bys na ostatní větší dojem, než jen blbou rádoby mistrovskou větou... K smíchu jsi tu jedině ty... :no::no:
jen tak pro uplnost: kolik lidi z vas ma M5, nebo jelo v M5 (verim ze pro nektere: alespon videlo M5), ze odpovidate na dostaz, zda-li vam chybela manualni prevodovka. Vazne nechapu co si tim kdo kompenzuje...
řídil sem srovnatelný a i silnější káry než je M5. Bohužel konkrétně s M5 tu zkušenost nemam. Ale časem se k ní snad probojuju. Ale každopádně sem v těchto autech zkoušel manuál, automat a i SMG. Automat zavrhuju rovnou, to je nuda největší, dokonce i když táhnul 660 koní a pral se s 1000Nm. Samozřejmě to byl zážitek, ale prostě ochuzenej. S SMG a manuálem sou zážitky podstatně silnější. Pokud by se někdo vydal na okruh, je SMG lepší volba, ale pro vyblbnutí "kde se dá" bych vždycky sáhnul po manuálu. Stejně bych volil i kdybych si vybíral vlastní auto.
Právě převodovka SMG posouvá charakter této M5 o pěkný kus dál. Je důležitým článkem v řetězci Motor-Převodovka-Podvozek-Řízení-Brzdy a samozřejmě Řidič. Momentálně je to ta nejvyspělejší sekvenční převodovka jakou můžeš mít. Celkem 11 režimů řazení. Vrcholem všeho je funkce Launch Control. Kdy převodovka pouští na kola jen výkon, který jsou schopná přenést. Výsledkem je ten nejrychlejší start, nebo si myslíš, že tvoje levá noha na tom bude líp. Tak si počkej až to tam začne převodovka skládat. Každej kvalt tam máš za skvělých 59 milisekund. Na to už nemá ani tvoje levá noha, ani Ferrari Enzo (150 milisekund). Při kick-down ti podřadí až o čtyři (!) rychlostní stupně. A co teprve ty meziplyny. A až budeš někdy hledat limity M5 (spíš svoje), hodí se pevně sevřít volant oběma rukama. Takže vyměnit nejlepší sekvenci za manuál znamená ukrojit z výbušnosti tohoto stroje.
Do benzinových BMW chci manuál, ale tím myslím běžná šestiválcová auta. Téhle zprávě o manuálu v M5 moc nerozumím, kdo s tím bude jezdit? Amíci? V M5 jsem jel a neumím si tam manuál představit, práce se spojkou mimo okruh by byla jistě tak příjemná, že jsem si jistý v tom, že např. po půlhodině v koloně by nadšení přešlo každého. O tom jak by si někdo užíval meziplyny s manuálem u M5 si nechám rád vyprávět, většina lidí při jízdě s M5, pokud budou zkoušet co umí, bude ráda, jaks napsal, za to, že se může oběma rukama držet volantu. ;-)
Běžný majitel bude rád, že má sekvenci, která každou situaci vyřeší mnohem lépe. Nedokážu si představit jak v tom kalupu budeš přemýšlet co tam máš dát a jak. Hlavně manuál bude 6-stupňový. Takže se změní i zpřevodování. U sekvence je 7 stupňů těsně za sebou, což je pro tak točivý motor mnohem lepší.
Podle mne je manual v aute s takovym vykonem naprosta blbost...a BMW to dobre a vi a nechce opravovat spalene spojky a menit razeni co 10-20k...imho vetsina knedliku co si koupi M5 moc ridit neumi a uz vubec ne pracovat tak se spojkou a meziplyny jako jezdci okruhovych specialech. M5 nemam ale mam alespon e46ku kupe s 250koniky s manualem a beru to jako tak maximum co bych bez SMG a razeni F1 chtel. Klidne me kamenujte tot muj nazor >:D
No nevím nevím. Ten automat je fakt super, ale tak na rychlé a pohodlné cestování. Dost blbě se s tím blbne :-) Ale po pravdě, to jak to řadí s meziplynem to je úžasný. Manuál je ale manuál!!! U auta, které bych měl doma jen na zábavu jedině manuál. Jen nevím, jestli M5 je auto pouze pro zábavu. Asi bych šáhnul po jiném voze.
M5 je tak úžasné v tom, že je to běžná pohodlná ,"prostorná a úsporná" limuzína, která se zmáčknutím kouzelného tlačítka změní na bestii.I ten automat po pár desítkách km pocitově "nestačí" a hned se hlavou honí myšlenky na přečipování motoru :-)
Je to zvláštní, ale mám pocit, že Amíci se poslední dobou u hardcore auto vrací ke klasice. Takovej Viper se dělá jenom s manuálem. I když tam se vrazí 3, nebo 4 a jede to furt ;-)
Je pravda, že požitek jízdy s manuálem je jiný ale jen špičkový řidič (a ani ten nedokáže) s manuálem využít naplno schopnosti M5!!! Normální člověk, který není "skoro profík" nedokáže využít naplno potenciál a schopnosti tohoto auta!!! A ani ten nejlepší profík nikdy nebude tak spojený a tak sehraný s božskou M5 aby se v čemkoli vyrovnal zabijácké SMG a naplno využil všech schopností M5!!! - ať už jde o motor a jeho výkon, podvozek atd... Nikdy nedostane z M5 úplné maximum!!! Prostě nová M5 je brutalita!!! A hlavně je velká škoda zahodit minimálně polovinu extrémních schopností M5... Navíc, američané přece vždycky musí být jiní než ostatní i na úkor znicení cehokoli co je dokonalé!!!
Do M5 sekvenční automat patří, jinak by se nevyužil potenciál motoru. Já bych radši viděl manuál v "běžných" modelech jako třeba nová X5. Mít na takový auto prachy, tak bych si ho nekoupil jen kvůli tomu, že si nemůžu vybrat např k třílitrovému turbodieselu manuální převodovku. U X5 není motor, který by byl v kombinaci s manuálem.
Mylím, že u X5 3.0D jsem manual viděl nebo se pletu?? Dealer BMW mě říkal,že 99 procent zákazníku chce X5 s automatem. To jedno procento znamená, že to asi jde.
U předchozího modelu myslím, že byl manuál, ale nikde jsem ho nenašel pro motory v nové X5. Jestli je to pravda s 99 procenty, tak se nedivím. :yes: Já bych ho ale chtěl s manuálem. ;-)
Myslel bych si že verze s manuálem bude spíš příplatková výbava za kterou se ještě něco zaplatí. Rozhodně tím nebudou auto ještě zlevňovat! :-! A co se týče mě, tak chápu lidi co se zastávají za každých okolností manuálu, ale řekl bych že to sou lidi co ještě nejeli s automatem. Jsou auta do kterých se hodí jenom manuály, třeba hot-hatch, automaty by mohly být ve zbytku aut až na auta typu M5, tam je sekvenční převodovka věc na pravém místě až věky a nikdy jinak :yes::yes:
NO JA NEVIM .. MNA MOC \smg NENADCHLO ... Jazdil com v Z4 s SMG ... a radsej by som bral manual ... keby tam bola OZAJSTNA sekvencka alebo aspon "Lanch control" ako v M3 CSL tak ok .... inac do M5 je mozno to SMG ok cojaviem
Omyl. Nepochopil si význam sekvence. Díky ní je výkon v M5 tak dostupný a přitom dobře dávkovaný. Manuál nebude lepší v žádném směru. Ať už jde o zrychlení, rychlost řazení, pružnost, podřazování, pohodlý na delších cestách či maximální rychlost.