Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Mondeo: 2,0 EcoBoost SCTi (149 kW) s dvouspojkovou převodovkou a nová verze 2,0 TDCi (120 kW)

Ford Mondeo dostane nové motory, které minulý měsíc debutovaly ve dvojici MPV Galaxy a S-Max. Představí se na ženevském autosalonu, předchází tak očekávaný facelift Mondea.
Zpět na článek
20. 2. 2010 12:46
20. 2. 2010 12:58
20. 2. 2010 15:54
20. 2. 2010 18:17
20. 2. 2010 21:28
20. 2. 2010 23:12
20. 2. 2010 23:19
20. 2. 2010 23:33
20. 2. 2010 23:55
21. 2. 2010 00:14
21. 2. 2010 00:10
21. 2. 2010 20:11
21. 2. 2010 20:32
22. 2. 2010 07:23
22. 2. 2010 13:08
22. 2. 2010 10:28
22. 2. 2010 13:15
22. 2. 2010 14:12
22. 2. 2010 15:34
22. 2. 2010 16:15
22. 2. 2010 16:20
20. 2. 2010 14:40
neregistrovaný "johnyzi"
20. 2. 2010 16:08
20. 2. 2010 19:18
20. 2. 2010 20:33
21. 2. 2010 08:51
20. 2. 2010 22:50
21. 2. 2010 22:03
20. 2. 2010 19:59
20. 2. 2010 20:48
20. 2. 2010 23:02
20. 2. 2010 23:56
21. 2. 2010 09:23
20. 2. 2010 23:45
neregistrovaný "Alexx11"
20. 2. 2010 23:58
21. 2. 2010 00:12
21. 2. 2010 11:09
21. 2. 2010 01:11
21. 2. 2010 17:36
neregistrovaný "Alexx11"
20. 2. 2010 20:52
20. 2. 2010 23:55
neregistrovaný "Alexx11"
21. 2. 2010 00:14
21. 2. 2010 17:42
neregistrovaný "Alexx11"
21. 2. 2010 22:46
20. 2. 2010 16:49
neregistrovaný "RayBan"
27. 3. 2010 19:08
neregistrovaný "DR"
21. 2. 2010 01:14
22. 2. 2010 23:35
neregistrovaný "adalbert"
23. 2. 2010 00:04
neregistrovaný "yaroukh"
9. 3. 2010 20:13
neregistrovaný "adalbert"
23. 2. 2010 00:32
neregistrovaný "adalbert"
9. 3. 2010 11:32
neregistrovaný "adalbert"
9. 3. 2010 20:32
neregistrovaný "adalbert"
22. 2. 2010 23:36
neregistrovaný "adalbert"
23. 2. 2010 00:02
neregistrovaný "yaroukh"
23. 2. 2010 00:43
neregistrovaný "adalbert"
9. 3. 2010 10:24
neregistrovaný "adalbert"
Avatar - Emel
20. 2. 2010 12:46
Konečně!
Sice to chvíli trvalo, ale Mondeo tím dostává další velmi silnou zbraň. Z článku to skoro vypadá, že ten motor nepůjde objednat v manuálu... no, u rodinného auta to snad tolik vadit nemusí.
Rozbalit vlákno
69
20. 2. 2010 12:58
Re: Konečně!
a už nabízejí 4x4? na silnější motory už by to chtělo, a ta anténka vepředu se mi taky nelíbí, jinak dobrý
20. 2. 2010 15:54
Re: Konečně!
A k čemu by to 4x4 u mondea bylo? Když teda pominu zvýšení ceny a spotřeby.
Avatar - Ricardo
20. 2. 2010 18:17
Re: Konečně!
No pro ty 2 % zákazníků, co by Mondeo jinak nekoupili...
20. 2. 2010 23:12
Re: Konečně!
Určitě to neni směrodatný,ale u ná za leden se třeba passat 4x4 prodal asi 30:100, A4 20:50, Superb 84:140, BMW3 víc než polovina, což nebudou ty 2%.
Avatar - Ricardo
20. 2. 2010 23:19
Re: Konečně!
Samozřejmě jsem to plácnul jen tak. Otázka ale je, kolik lidí, kteří by teoreticky koupili 4x4 nakonec stejně koupí 4x2 nebo vezmou Kugu, a kolik jich právě kvůli 4x4 uteče jinam. Já myslím, že tyto počty v nějaké tržní analýze vedou Ford ke stávající politice, která navíc zvyšuje rozdíl pozice Ford vs. Volvo skrz možnost mít Volvo jak se silnějším motorem, tak i v 4x4
20. 2. 2010 23:33
Re: Konečně!
Samozřejmě je těžký do toho myšlení vedení Fordu vidět, jako Deadlift. Mondeo je OK, ale pro mě je nepochopitelný, že taková tedy "marka", nastoupila s naftovym lenochodem 103kw a snad rok trvalo, než přišlo těch kolem 120kw, nemá V6, nemá pořádný automaty, nebo jejich kombinaci... Všechno to z nich leze, jak z chlupatý deky.

Taky jsem ještě koukal u S clas je 4x4 u všech modelů, LS všechny a sedma víc než polovina. Po tý kalamitě se to jen zvedne.
Avatar - T613
20. 2. 2010 23:55
Re: Konečně!
"Všechno to z nich leze, jak z chlupatý deky." jako by prostě škudlili každý cent a nechtěli ho dát na vývoj ;-)
21. 2. 2010 00:14
Re: Konečně!
Já jsem spotřebitel, já potřebuju tu přesně definovanou omáčku, proč je něco zbytečný, i když to konkurence dělá. ;-)
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 00:10
Re: Konečně!
Jo, jako z chupatý deky to z nich leze, ale to myslím není u Fordu specifikum posledních let >:-[]
21. 2. 2010 20:11
Re: Konečně!
U BMW je 4wd v zime nutnost, inak sa majitel, ktory si kupil reprezentativne auto za cenu bytu, strapni pod malym zasnezenym kopeckom, 5m pred barakom.

Zvysok sa chova sezonne = nasnezi prvy sneh a uz hned utekaju kupit 4x4, pripadne si z nakupu od Tesca zapinaju uzavierku.
21. 2. 2010 20:32
Re: Konečně!
Jistě i vysvětlíš, jak to fungovalo u Teska, když ještě BMW 4x4 nedělal a sierra byla většinou na zadek.
22. 2. 2010 07:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 2. 2010 13:08
Re: Konečně!
No to bylo ;-)
22. 2. 2010 10:28
Re: Konečně!
No mněl jsem 2x Granadu 1x Taunuse 1x Sierru a 4x Scorpio na všech dohromady jsem najel kolem 1,3mil. Km a jezdil jsem i v zimě do hor a nikdy se nestalo že bych někam nevyjel takže je to spíš o tom naučit se řídit než o 4x4.Taky jsem jednu zimu jezdil s BMW 530i a taky žádny problém.Pro ty co neví tak všechny vypsané fordy měly náhon na zadní kola.
22. 2. 2010 13:15
Re: Konečně!
Ano, je to aj o devednosti, ale bezny zakaznik v autosalone BMW ma ine dovednosti, nez soferovanie.
Znamy vymenil BMW po roku, lebo sa nevedel dostat domov a to byval v meste. Dalsi ma pravidelne budil rano, ked sa pokusal vyjst kopec pre hotelom no a najradsej mam ranne cesty do prace, ked po cerstvom snehu vsetky BMW idu tak 40kmh. Je to az funny, pretoze bezne tam jazdia 70kmh a teraz su brzdou premavky, ked hociaky Favorit LPG ide rychlejsie. To musi mat dramaticky dopad na ego sofera bawora.
22. 2. 2010 14:12
Re: Konečně!
Nebude to dopad na ego neboj oni si to vynahradí v létě na suchých rovných cestách >:D . BTW myslím že v zimě zůstanou taky v klidu neboť jsi to již vysvětlil řeknou si prostě oni umí řídit ja zase ... >:D
Avatar - white label
22. 2. 2010 14:47
Re: Konečně!
Klasicá koncepce (zadní náhon + motor vpředu) v zimních podmínkách určitě jistý handicap je, na druhou stranu to není přímo nějaká "tragédie". Někteří majitelé klasiky se snaží tento handicap zlehčovat, nebo dokonce dělat, že vůbec neexistuje... a jiní (zpravidla majitelé jiné koncepce) jej zase přehnaně zvelíčují...
Pravda je (jako obvykle) někde "mezi" těmito "krajními pohledy"...
22. 2. 2010 15:34
Re: Konečně!
Jak píšeš měl jsem Renaul 25 V5 Injection a v zimě bylo u tehle předokolky docela problém ji donutit zatáčet (těžký motor na přední nápravě) proti tomu Granada 2.8 V6 Ghia spíš tu zatáčku chtěla přetočit ale dalo se to docela pohodlně korigovat plynem a volantem. Zlaté doby bez ABS, TCS, ESP holt člověk musel umět řídit. ;-)
22. 2. 2010 16:15
Re: Konečně!
Ano, to je zase opacny problem. Zato na snehu to zaberalo dobre ;-)
22. 2. 2010 16:20
Re: Konečně!
Záběr na sněhu je o kvalitních zimních pneu záběr na ledě tam je to horší ale to už pro každé auto ;-)
20. 2. 2010 13:06
Re: Konečně!
EcoBoost bude k mání jen ve spojení s automatem.4x4 není.
neregistrovaný "johnyzi"
20. 2. 2010 14:40
Re: Konečně!
4x4 je Kuga..
20. 2. 2010 16:08
Re: Konečně!
no jo, ale na silnější motory a to těch 140 kw už bude je fajn 4x4, samo že se bez toho obejdu, ale to mně oproti insignii mrzí, není v tom mondeu stejná navigace jako v kuga? nějak se mi nelíbila, taky to že se tlačítko start musí držet ....
Avatar - white label
20. 2. 2010 16:35
Re: Konečně!
Trvalo to jen chvíli? Jak dlouho má všechny tyhle "novinky" v nabídce VW?
Minimálně pět let...a některé i déle...
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2010 19:09
Re: Konečně!
Jo, třeba TDI-PD má VW v nabídce 12 let, to jsi myslel? :-|
Avatar - Ricardo
20. 2. 2010 19:18
Re: Konečně!
Řekl bych, že spíš asi DSG a TFSI...
20. 2. 2010 20:06
Re: Konečně!
Ano, VW toto ma xy let, ale za jakou cenu - svolavaci akce na DSG, ne moc povedene nektere generace TFSi a podobne pripady VW "kvality".
[odkaz]
[odkaz]

Dvouspojkovou prevodovky Ford Powershift Ford prodava cca 2 roky a zadna svolavaci akce. 2.0 EcoBoost uz ted v testech ukazuje uznavane 2.0 TFSI zada.

Tak ze radeji kvalitne a pomaleji nez rychle a nekvalitne.

I zde je videt nemaly soucasny rozdil ve strategii Fordu i VW, i kdyz by nekteri asi cekali opak, myslim, ze u Fordu ani nemaji jinou moznost, meli moznost se ucit ze svych chyb i ze soucasnych chyb konkurence. Forduv drivejsi velky vzor Toyota jasne ukazuje, ze mezi prvni automobilkou a big problem je tenka hranice.

Kdy to ceka i VW a nakoupene poddane?
20. 2. 2010 20:33
Re: Konečně!
Co by s tebe mohlo vypadnout jinýho..
Prozraď mi prosímtě který že generace 2.0TFSI byly nepovedený,nebo mě sem hoď rovnou nějakej odkaz.Rád se poučím od hocha z fordracing >:D
Avatar - white label
20. 2. 2010 20:43
Re: Konečně!
Zase si "překvapil"... ;-) >:-[] :yes:

Kde bereš ty zaručené info, v Blesku? Já jezdím se dvěma TFSI a dvěma DSG zcela bez problémů a na žádnou svolávačku mě nezvali, Powershift ve Fordu jsem zkoušel a do vychytanosti klasické 6st. DSG má logicky ještě pořád daleko (viz testy). EcoBoost prý v testech ukazuje záda TFSI.. >:D Ve kterých, v těch co si dělá Ford do svého magazínu?
Čtu pravidelně EVO, TOPGEAR, Autocar, SPEED, Gente Motori, AMuS, Autozeitung, AutoBild... a nikde jsem se podobné bludy, které sem tlačíš, nedočetl...

Novinka (která ukazuje záda):
2,0 EcoBoost SCTi - 149 kW při 6000ot. / 300 Nm 1750-4500ot.
staršímu motoru:
2,0 TFSI(A4) - 155 kW 4300-6000ot. / 350 Nm 1500-4200ot.
20. 2. 2010 21:31
Re: Konečně!
Evidentne ctes na techto medich asi jine testy nez ja. Nebo nectes radeji vubec ty aktualni. Ty ktere testuji i nove EcoBoosty.

Jinak proc srovnavas zrovna vyhonenou nespolehlivou verzi z Audi, bezny Passat neni dost dobry pro srovnani? Neni. >:D

S Audi bez nekam, taky sem netaham 2.0 EcoBoost pro Ford Explorer s 205 kW.

Spravne:
2,0 EcoBoost SCTi (Mondeo, S-MAX, Galaxy)- 149 kW při 5500ot. / 300 Nm 1750-4500ot.
[odkaz]

2,0 TFSI(Passat) 147 kW při 5500ot. / 280 Nm 1800ot. >:D
[odkaz]

PS: Audiklub.cz, zpravodajsky server Idnes.cz. je ti malo duveryhodny? >:D >:D
Radeji neodpovidej. ;-)
[odkaz]
Avatar - white label
21. 2. 2010 00:21
Re: Konečně!
"Radej neodpovídej"... >:-[]
Copak, máš strach už předem...
Tys napsal sám jako první označení TFSI (ne TSI), které už nějakou dobu používá výhradně Audi. V tom Passatu je ten motor už tak dlouho, že je pro Mondeo spíš "prohra", že s něčím podobným přichází až teď, navíc jako "novinka" má stále (i proti Passatu) pouze o 2kW a 20Nm navíc.
Samozřejmě, že Passat nemusí s navýšením výkonu nikam spěchat, protože nabízí v benzínu ještě další dva podstatně výkonější šestiválce 3,2(250PS) a 3,6(300PS). Co může tady nabídnou Mondeo? Kulové... :*)
K těm dvouspojkám viz Ricardo 23:02...
Tvůj odkaz je na teplotní čidlo k DSG a týká se produkce pro americký trh...
Hlavně mi už konečně napiš kam chodíš na ty své zázračné testy, kde ukazuje SCTi záda TFSI a PowerShift poráží DSG.... >:D
Já ti své zdroje vypsal a tam se nic podobného nepíše, takže mi napiš kam na ty své Fordobláboly chodíš, nebo dej odkaz na nezávislý test... ;-) >:-[]
21. 2. 2010 19:30
Re: Konečně!
Testy si najdi sam, odborniku, domeny znas dobre. Ale bude ti to k prdu, protoze neumis ani poradne cist...
[odkaz] Datum: 20.02. 20:06 Autor: Deadlift
Tisíce nových škodovek musí do servisu...
"Problém se týká zhruba sedmi tisíc škodovek, z toho asi pět set jich má jezdit v Česku."

A jestli myslis, ze ti tady takto budu prekladat kazdy text, protoze jsi negramotny, tak to fakt sorry. Zkus skoleni, co mate ve VW. ;-)
Avatar - white label
21. 2. 2010 19:58
Re: Konečně!
Zdar lifte, já bych si ty testy i našel, ale to by nějaký srovnávací test s TFSI vs SCTi musel nejdřív vyjít...
V těch tvých dvou odkazech se nic o "ukazování zad" nepíše, a to ani náznakem, vůbec se tam TFSI/TSI nezmiňuje... ;-)
Ale chápu, že to "ukazování zad" jsou jen tvé vysněné představy, které sis tak vsugeroval, že jim už sám pomalu věříš... ;-) >:-[]
22. 2. 2010 00:11
Re: Konečně!
I když bych se měl asi Forda zastat, tak to neudělám....proč? VW má ten dvoulitr v tolika provedeních a naladěních, že je až směšné srvnávat jedonou variantu Fordu s jednou z mnoha u VW. On totiž někdo nechápe, že zde se nejedná o "schopnosti" motorářů, jako spíš o marketing, kdy VW nikdo dlouho neohrožoval. A až bude, tak se bude Deadlift jó divit, jak rychle VW nahradí tu 147 kW variantu jinou, která strčí Ford do kapsy. Zatím ovšem není kam spěchat, už jenom proto, že současné generace Passatatu zbývá posledních pár měsíců života a VW si to klidně nechá do nové...ona vlastně bude stačit verze 155 kW 350 Nm a Ford (ehm Deadlift) se může jít klouzat... nehledě na plno dalších verzí od 125 do 221 kW verzí....
Avatar - white label
22. 2. 2010 00:58
Re: Konečně!
Souhlasím, jak jsem psal, Passat má nad T(F)SI ještě dva silnější šestiválce, takže k nějakému nutně rychlému "přizbrojování" foukaného dvoulitru není velký důvod...
Tyto motory dnes může naladit na různý výkon jak VW tak Ford, jen o tom to přece zdaleka není, demagogičnost lifta vídím především v tom, že už dnes tvrdí, že SCTi ukazuje TFSI záda, aniž by vůbec vyšel nějaký srovnávací test s těmito dvěmi konkurenčními motorizaceni..., že při tom neřeší, jak dlouho ukazovalo TFSI (i DSG) "technicky" záda Fordu, mě u něj naopak vůbec nepřekvapuje. Co se týče srovnání DSG vs PowerShift, tam už jsem nějaký test, kde se tyto převodovky ve srovnávaných autech setkaly četl a PowerShift z tohoto "souboje" vítězně nevyšel, ale i tak byl hodnocen poměrně dobře...
A ty svolávačky k teplotním čidlům na určitou část produkce DSG? Každý kdo "něco" ví o DSG a PowerShiftu, má jistě představu jaký zlomek PoSh dodal na trh (zatím) Ford, ve srovnání s DSG..., takže uvidíme časem...

P.S. Které auto, s 2,0 TFSI, má sériově! 221kW?
Jako nejsilnější mě napadá TTS (200kW)..., ale formou tuningu nabízí takový výkon (221kW) třeba ABT...
Avatar - Ricardo
20. 2. 2010 22:50
Re: Konečně!
No v těch testech, co ještě nevyšly >:D (EcoBoost už se snad možná krátce prodává ve V70 a S80)
21. 2. 2010 19:28
Re: Konečně!
Mas to aktualni prodavani u Volva overeno nebo kecas jako u testu.
Napr... First Drive Ford S-Max 2.0 SCTi Ecoboost - Autocar - Test date Monday, February 01, 2010
[odkaz]

Ford S-MAX SCTi road test - EVO - February 2010
[odkaz]
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 22:03
Re: Konečně!
A to srovnání s TFSI (resp. TSI) máš teda kde? Vždyť to nejsou ani regulérní testy, jen takové ty rychlotesty na krátké představení, žádná srovnávačka. Ten článeček z Eva bych se i zdráhal vůbec nazvat testem...
Avatar - white label
20. 2. 2010 19:32
Re: Konečně!
Myslel jsem především to, co píše Ricardo..., ale jinak máš pravdu i s tím TDI, první přímovstřikový turbodiesel v sériovém osobním automobilu měl koncern VW taky nesrovnatelně dřív, než všichni ostatní..., kteří se kdysi podobné představě spíš "smáli"... ;-)
Otázka je, kde by asi dnes byly diesely, bez vůbec prvního TDI... :-|
20. 2. 2010 19:59
Re: Konečně!
pri troche stastia by sme dnes o naftu sotva zavadili bez prveho tdi a nasledneho rozsirenia turbo kachli...to by bolo v mestach menej kravalu a smradu. Celkom prijemna predstava ;-)
Avatar - white label
20. 2. 2010 20:09
Re: Konečně!
To si úplně nemyslím, ani před TDI nebyly diesely v Evropě zrovna nějaká rarita...? Za podstatnějším rozšíření dieselů v Evropě bych viděl spíš ropné krize..., příchod TDI bude spíš (nepřímo) jejich důsledek...
20. 2. 2010 20:48
Re: Konečně!
nedavno som natrafil na statistiku predajov, resp. registracii nafty vs. benzin v europskych krajinach. Podla poslednych statistik sa pocet naftovych mierne znizil (percentualne voci benzinovym) a v statistike bolo vidno, ktora krajina viac preferuje jedno, alebo druhe palivo. Raritou neboly, ale myslim si, ze najma vw sa postaral o spopularizovanie najma svojou 1,9 tdi 66 a neskor 81 kw
Avatar - white label
20. 2. 2010 21:02
Re: Konečně!
K určitému většímu podílu určitě přispěly, ale to třeba později taky systém vstřikování CR...
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2010 20:21
Re: Konečně!
První TDI byly skvělé a vyzvedly naftu hlavně v Německu na piedestal. TDI-PD jsou stejně špatné jako byly TDI vynikající a srazily popularitu vznětových motorů hlavně v Německu hluboko dolů.
Ostatní země nejsou na TDI nijak zvlášť závislé a velmi rozšířené dlouhodobě vylepšované motory s CR nyní TDI válcují.
A bohužel se již ví, že minimálně 2,0 TDI CR není o nic lepší, je tady pár měsíců a již odcházejí čerpadla a kvůli vysoké poruchovosti piezovstřikovačů se 2. generace motorů 2,0 TDI CR vrací k aktuátorovým vstřikovačům (Což je v common railu něco jako prehistorie).
Motory 1,2 TSI již po pár měsících provozu ukazují zásadní problém s přehříváním turba (regulace turba odchází max. v 50000 km).
Vím že Deadlift je náruživý příznivec Fordu, ale tady má možná pravdu.
Můj názor je, že ty všechny problémy zatím Volkswagen ustál, je to skoro zázrak.... Ale podívej se na Toyotu, taky si všichni dlouho mysleli že je v kvalitě neprůstřelná...
Avatar - white label
20. 2. 2010 20:55
Re: Konečně!
Žádná značka dnes (logicky) není v kvalitě neprůstřelná, ani VW, ani Toyota, ale ani Ford. O Toyotě a japoncích se to ovšem obecně tvrdilo nejvíc. U všeho zcela nového, co jde do výroby, vzniká logicky větší riziko případné poruchy. Platí "zlaté" pravidlo, a to u každé automobilky, nekupovat hned první modelový rok výroby zcela nového modelu... a podobné to je i u zcela nových technologií. Rozhodně nejsem tak naivní, abych věřil liftovi, že se např. zrovna Fordu zázračně (hned napoprvé) podařilo vyrobit stejně vychytanou dvouspojku jako má VW, navíc absolutně bezporuchovou..., doporučuji každému osobně obě vykoušet a pak tu napsat svůj názor a uvidíme jestli se bude většinou shodovat s mou zkušeností... ;-)
20. 2. 2010 22:18
Re: Konečně!
"že se např. zrovna Fordu zázračně (hned napoprvé) podařilo vyrobit stejně vychytanou dvouspojku jako má VW".......
chlape ty ani snad nevis, ze za VW marketingem "DSG" je ve skutecnosti dodavatel BorgWarner a za PowerShift je Getrag-Ford Transmissions. >:D

Kdo ma vice zkusenosti s prevodovkami? Hadej.

Zatim fakta ukazuji, ze DSG je vyrazne mene spolehliva nez PowerShift. Muze to byt treba jen poctem instalaci, ale to se jiste brzo ukaze.
Avatar - Ricardo
20. 2. 2010 23:02
Re: Konečně!
BorgWarner například vyvinul třetí nestarší automat na světě (Ford-O-Matic), takže bych je rozhodně za nějaké žabaře nepovažoval, zatímco tvůj příspěvek mně tak trochu vyznívá. Nehledě k tomu, že Getrag teprve teď produkci dvouspojkových převodovek pořádně rozjíždí (nic proti Getragu, ba naopak).
20. 2. 2010 23:56
Re: Konečně!
ježiši, to je jako kdyby to byl nějaký zázrak a kdo ho nemá byl OUT.
Jenže vono to je tak, že Němci tlačí v Evropě svá specifika = nafťáky kvůli levnýmu ježdění z východu na západ po sjednocení, a DSG kvůli downsizingu protože malý motory měly prdlajs krouťák. Kdyby nebyla tahle německá klika, tak bysme měli dnes všichni normálně třílitrové V6ky s pětikvaltovým vychytaným klasickým automatem, a auta by stály o kilo míň, protože to co VW vyvinulo svět nepotřebuje.
21. 2. 2010 09:23
Re: Konečně!
Zase meleš záměrně polopravdy.
DSG je společným dílem VW a BorgWarner.VW byl zodpovědný za konstrukci převodovky a celkovou stavbu ústrojí hydraulickou část měl na starost BW.
Řekl bych že to je dnes úplně normální.Jedinej podařenej motor kterej bych našel ve fordu je taky vlastně od volva jinak bych si teda nevybral
:-!
Avatar - WinDiesel
21. 2. 2010 09:31
Re: Konečně!
Mno, Deadlift je Fordí nadšenec, je tu pár takových nekriticky zbožňujících fandů, víme, žánop?
Samozřejmě to bude chtít čas, aby na světlo boží vylezla poruchovost nového dvojspojkového systému Ford.
Ovšem motory 2,0 diesel (ve Fordu TDCI, v PSA HDI) již přes rok jezdí v Peugeotech zcela bez problému. K tomu má 2,0 TDI daleko. A 1,2 TSi bylo ušito horkou jehlou, byl tam spěch a ten se nevyplácí.
neregistrovaný "Alexx11"
20. 2. 2010 23:45
Re: Konečně!
somarina prvé TDI malo v roku1986 Fiat Croma a o dva roky nato Audi a celkom No.1 Peugeot 402D ako prvý dízlák použitý v osobnom aute
20. 2. 2010 23:58
Re: Konečně!
to je pravda která se jim nehodí :-! ještě tady budou valit jak starej vochrocht TDI byl boží, byl to vedle fiatopežotího nafťáku akorát šrot
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 00:12
Re: Konečně!
To ano, Croma byl první přímovstřikový diesel v osobním autě (úplně první snad byl Defender). Ale první TDI bylo TDI opravdu od VW >:D
Avatar - white label
21. 2. 2010 00:41
Re: Konečně!
To je pravda, která ale v podstatě nic moc zásadního neznamená, jen nepříliš úspěšný pokus Fiatu, dát přímovstřikový diesel (který tu byl už před 2. svět. válkou) "z "náklaďáku" do osobního auta (podobně jako v r. 1988 Austin)...
Mnohem podstatnější je, kdo s tím nakonec opravdu uspěl, kdo se s tím na trhu skutečně prosadil, ne to, kdo to jen marně zkoušel... ;-)
Avatar - WinDiesel
21. 2. 2010 09:33
Re: Konečně!
Fór byl v tom že Bosch vyvinul pro VW dvoupružinové vstřikovače (Fiat měl jednopružinové), které DRAMATICKY snížily hlučnost přímovstřikových motorů (a emise, ale na ty se tehdá ještě moc nehrálo...)
Avatar - ryman
21. 2. 2010 11:09
Re: Konečně!
takze ty chces tvrdit, ze prvni neni ten, kdo to namontuje do auta, ale ten komu se to dobre prodava? to je trochu demagogie nemyslis? to ze se o to croma "marne" pokusila nememni nic na tom ze byla prvni.. ty dalsi fakta o zasluhach vw tady nikdo nevyvraci.
Avatar - white label
21. 2. 2010 20:17
Re: Konečně!
To tvrdit nechci, Fiat byl první, kdo něco dlouho používaného v lodních diesel. motorech, diesel. agregátech a diesel. motorech nákladních automobilů..., použil v sériovém osobním! automobilu. Nic míň, ale taky nic víc.
Na trhu se ovšem tímto "pokusem" rozhodně nijak významněji neprosadil...
Avatar - white label
21. 2. 2010 00:24
Re: Konečně!
Žádný FIAT přímo "TDI" neměl...
Ale máš pravdu, že mi tam chybí jedno podstatné slovíčko, a to: "úspěšně"... ;-)
To o co se nakonec "marně" pokusil Fiat Croma I.D TD (1986) a Austin Montego MDI (1988), se (na potřetí) povedlo Audi/VW nesrovnatelně lépe a nečekaně úspěšně...
Nebo chceš tvrdit, že s tímto motorem udělala Croma, potažmo Fiat, stejnou "díru do světa" jako Audi/VW? To by asi pak nebyl Fiat, v této třídě, dlouhodobě tam, kde je...
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 01:11
Re: Konečně!
Je pravda, že Fiat tuto novinku nedokázal pořádně využít. Na rozdíl od Common Railu o deset let později, kterého sice nevyužil ekonomicky na plno, ale ten už nepochybně úspěchem byl.
neregistrovaný "Alexx11"
21. 2. 2010 17:36
Re: Konečně!
ak to presne chceš vedieť tak názov je TDid
Avatar - Emel
20. 2. 2010 20:52
Re: Konečně!
Nějakou chvíli už to bude, no, každý má něco... pro mě je Mondeo mnohem zajímavější auto než Passat, proto mě těší, že se tu ty motory objevují. Možná bych si vystačil i s 1.6. Dvojspojka mě naopak nijak moc nebere, rozhodně ne za příplatky přes 50t.
neregistrovaný "Alexx11"
20. 2. 2010 23:55
Re: Konečně!
máš pravdu lebo Passat je umelo vytvorený hit novinármi , a na kontrole originality v SR kde zbytočne ťahajú peniaze od majiteľov aut mi potvrdili že Passat je najhoršie poskladané auto vo svojej kategórii a to zváranie no otras ale sa nečudujem keď ho skladaju na Ukrajine a v Číne
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 00:14
Re: Konečně!
Kde ho skládajú poznáš z prvého písmene VIN...
neregistrovaný "Alexx11"
21. 2. 2010 17:42
Re: Konečně!
z vlastnej skúsenosti pred rokom som pracoval na prechode s ukrajinou a tam prichádzali kontajneri z číny a pri kontrole bolo na nich napísané made in germany nie vzlom ale výrobcovia nás klamú ako chcú , a nevieme čo kupujeme
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 22:46
Re: Konečně!
Neznám všechny podrobnosti toho případu, tak jsem dalek toho, abych tvrdil, že nemáš pravdu. Ale pokud VIN začíná znakem W tak má být auto vyrobeno v Německu
20. 2. 2010 16:06
Vzato za špatný konec :-(
Místo silnějšího pětiválce 2.5T nabídnout slabší čtyřválec a ještě ke všemu jen s automatem. :-( Tomu tedy říkám inovace :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "RayBan"
20. 2. 2010 16:49
Re: Vzato za špatný konec :-(
2,5T měl nad poměry vysokou spotřebu ( = emise ), tedy odpověď na šikanu šimlů z Bruselu, jinak je jasné, že manuál bude, jak jinak.
neregistrovaný "DR"
27. 3. 2010 19:08
Re: Vzato za špatný konec :-(
S 2.5T se dá v pohodě jezdit okolo 10 litrů na 100km, bez nějakého šetření. Ten motor je naopak velmi úsporný - na svůj výkon a rozměry a hmotnost auta, ve kterém je namontovaný.
21. 2. 2010 01:14
A je to tu zas
dorazili koncerňáci nám všem ukázat jak jsou fauvéčka skvělá a jak je ford na pi.. ano chlapci my to všichni víme tak si běžte zase povídat o koncernu k jeho diskusím tady už jste nás všechny přesvědčili. Ford je na houby my to víme ale kupodivu jsme s ním spokojeni a dál ho budeme kupovat.A teď do mně ukažte mi jaký jsem idiot když nemám passat protože passat je bůh mezi auty.Vy máte rádi tu svoji značku my zase tu svou.Ford není dokonalý ale VW taky ne a rozhodně to není žádna "subpremie" ani "supermainstream" je to jen jedna z mnoha značek tak jako třeba ford.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - white label
21. 2. 2010 02:01
Re: A je to tu zas
To je akorát parádni ukázka tvé vztahovačnosti, která pravděpodobně z něčeho pramení. Napsal tu snad někdo, že je Ford "na pi..", nebo na houby. Napsal tu snad někdo, že kdo si koupí Ford je "něco". Napsal tu snad někdo, že Passat je Bůh mezi auty a že jsou všechny "fauvéčka skvělá". Nenapsal!, ale ty to tam přesto všechno "jasně vidíš".
Ty jsi ten kdo nezvládá diskusi s nadhledem, prostřednictvím věcných, konkrétních argumentů. Vždyť i lehce fanatický lift diskutuje především přes argumenty, i když často bez konkrétního podkladu k tvrzením, které sám vydává za obecné.
Znám osobně lidi, kteří ke své spokojenosti jezdí s Fordem a nemám s tím nejmenší problém, stejně jako s jakoukoli jinou značkou. Sám jsem kdysi velmi vážně uvažoval o S-maxu, který mě oslovil nesrovnatelně víc, než třeba Sharan. Pouze samotná značka celkovou kvalitu konkrétního auta nezaručuje... Takže netuším, jaký bych měl mít problém s tím, že máš třeba zrovna ty Forda, vždyť ani nevím jakého... Pokud si navíc se svým autem spokojený, tím líp, přeju ti to... Ale proč sem raději nenapíšeš něco konkrétního ke konkrétním autům (motorům, technice), než tyhle žvásty o ničem a k ničemu? Střet názorů je v diskusi přirozený a může být i velmi přínosný, vyžaduje to ovšem nejen určitý přehled, ale především nevztahovačný nadhled, prostý vulgarismů a zbytečně nevkusných osobních útoků...
21. 2. 2010 07:53
Re: A je to tu zas
To, že na něj reaguješ dělá právě z tebe toho vztahovačnýho "koncerňáka". Já jsem hrdej "konerňák" a nic osobního jsem v jeho příspěvku necítil. Lepší nereagovat.

P.S. Je vůbec někdo, kdo by dal přednost Sharanu před Smaxem/Galaxy?
21. 2. 2010 07:59
Re: A je to tu zas
neni to tak dávno co byl sharan a galaxy to samý+-,včetně tdi
21. 2. 2010 09:26
Re: A je to tu zas
Není to tak dlouho, kdy se i tady v Praze mluvilo německy. "Čo bolo to bolo."
Avatar - white label
21. 2. 2010 09:56
Re: A je to tu zas
Zřejmě si nepochopil, že závěr začínající slovy "Střet názorů", byl myšlen naprosto obecně (nikoli osobně) a platí nejen pro zdejší diskuse... ;-)
21. 2. 2010 11:31
Re: A je to tu zas
Palec na horu všem hrdým koncerňákum kteří jsou spokojeni se svými vozy a nemusí druhe přesvědčovat že ty jejich jsou nej a ostatní nestoji za nic. :yes:
21. 2. 2010 17:27
Re: A je to tu zas
Palec nahoru všem hrdým motoristům, nehledě na to v jaký značce jezdí, v jakým segmentu a jak starým autě jezdí.
21. 2. 2010 17:30
Re: A je to tu zas
Podepisuji.
21. 2. 2010 09:44
Re: A je to tu zas
Nenapsal bych to líp :yes:
21. 2. 2010 10:28
Re: A je to tu zas
To:White Label
No vidíš a zrovna od tebe jsem reakci čekal jako první a proto jsem tady to popichnutí napsal a taky jsem čekal tvé vyjádření typu já nic já muzikant. Ale zrovna ty vždy nejlip argumentuješ jak je VW světový viz tahle věta "Trvalo to jen chvíli? Jak dlouho má všechny tyhle "novinky" v nabídce VW?
Minimálně pět let...a některé i déle..." tobě to přijde jako nezaujaté, dám ti příklad je to jako bych se já nacpal do diskuse o audi A5,A7 a začal tam vykřikovat že audi konečně došlo s liftbackem který mělo ve vyšší třidě scorpio od roku 1985. Jenže já to nedělám nemám zapotřebí ukazovat kdy byl v čem ford kde před jinýma značkama je to potom jen o válce kdy budou jedni tvrdit naše značka měla první to, a druzí naše toto, jenže tyhle věci jso ve wikipedii a nejsme na písku.A co mně vadí u fordu abych byl objektívni a napsal něco do diskuze to že nemají větši atmosferické šestiválce. To že přestavali dávat turbomotor od volva mě jen těší spotřeba toho motoru je na můj vkus zuviel za.Nemám nic proti střetu názoru zajeďme k dealerovi pujčme si mondeo s turbem a dvouspojkou (až tam bude) udělejme zkušebni jízdu pak můžem sednout na kafe nebo na pivo a rokovat do rána co se nám na tom líbi a nelíbi.Ale sorry u auta ve kterém jsem ještě neseděl nemůžu tvrdit co je na něm dobré a co špatné a hádat se o 2Kw výkonu je trošku zpozdilé.A vztahovačnost, nenech se vysmát můžu se mrknout na jakoukoli diskuzi ať k peugeotu, renaultu, oplu a já nevím k čemu a vždy tam budou nějaci týpci kteří budou vykřikovat jak toto a tamto měl vw davno a jak to dělá lépe a jak má dokonaly design a podobně. Co vás fandy VW vede k tomuto?
21. 2. 2010 14:05
Re: A je to tu zas
Nemoc a nebo se zpozdila vyplata u Skodovky. >:D
21. 2. 2010 19:35
Re: A je to tu zas
No vidíš petrko já zase vidím ty chudáky co neustále rejpou v každé diskuzi pod jakýmkoli článkem o vw popřípadě audi.Viz pan Deadlift od fordracing.
Avatar - white label
21. 2. 2010 21:09
Re: A je to tu zas
To: Petrko
Tos mohl taky říct rovnou, že jsem ti šlápl na kuří oko s tím "minimálně pět". ;-)
Ale jednak to byla především reakce/upřesnění toho, co Emel napsal, tedy, že to Fordu nějakou "chvíli" trvalo (s tím SCTi) a já to jen upřesnil s tím, že ta "chvíle" trvala "minimálně pět let", ale hlavně je to pravda, která se dá snadno dokázat. Pokud to chceš vyvrátit argumenty a důkazy, tak směle do toho, od toho tady ty autodiskuse jsou...
Ale ty k tomu žádný věcně vyvracející argument nemáš, mou naprosto slušnou připomínku jsi prostě "nedal" a postavil ses do role ublíženého majitele Fordu, který tím velmi trpí a má nepřekonatelnou potřebu podělit se o svůj "úděl" s ostatními, cituji:
"...dorazili koncerňáci nám všem ukázat jak jsou fauvéčka skvělá a jak je ford na pi.. ano chlapci my to všichni víme tak si běžte zase povídat o konernu k jeho diskusím tady už jste nás všechny přesvědčili. Ford je na houby my to víme ale kupodivu jsme s ním spokojeni a dál ho budeme kupovat.A teď do mně ukažte mi jaký jsem idiot když nemám passat protože passat je bůh mezi auty.Vy máte rádi tu svoji značku my zase tu svou.Ford není dokonalý ale VW taky ne a rozhodně to není žádna "subpremie" ani "supermainstream" je to jen jedna z mnoha značek tak jako třeba ford."
Můžeš mi vysvětlit, jak ses na základě zatím velmi slušně vedené diskuse dostal až k těmto diskusním "polozvratkům", které se můžeš dočíst tak maximálně pod "diskusemi" o Škodovkách vedených primitivně vulgárním misiakem a jemu podobným..., ale k nim jsem tě bohužel podobnou "kritiku" nikdy napsat neviděl, patrně proto, že zrovna jim nevadí všichni majitelé Fordů, ale Škodovek...
Nebo sem dej odkaz, kde někdo v této diskusi napsal něco podobně primitivního, co ses tu trapně snažil "citovat" nebo okomentovat?
Napsal jsem na tento web přes 9 tis. příspěvků a reakcí, ale v žádném! z nich jsem se nevyjádřil tak primitivně a vulgárně na adresu jakékoli konkrétní značky automobilu, nebo dokonce jejich majitelů, jak ses tu snažil "naznačit"...a to přesto, že jsem k tomu byl mnohokrát dost nevybíravě a vulgárně provokován...
Takže dál si tu budu (s dovolením) psát co uznám za vhodné a dál především slušně...
Pláčeš tu na zcela špatném hrobě...

P.S. Pod články si piš co chceš, kritika všeho, včetně koncernu, je vítána... aspoň bude možnost diskutovat s tebou i o autech a věcech s tím spojených..., toho bezdůvodného "fňukání" už snad bylo dost... :*) 8-s

edit. nechápu, proč bys neměl jít do diskuse pod A5/A7 s podobnou poznámkou, to si tu představuješ tak, že pod články o Fordu bude chodit jen fanklub Fordu vedený liftem a pod Audi, zase jen jeho příznivci a majitelé?
To by byla snad trochu nuda, nemyslíš,...
Mimochodem co je zrovna na karosérii liftback tak "nepostradatelného", že ji mělo mít Audi (podle tebe) už dávno...? Liftback je obecně (proti sedanu) jakýmsi ústupkem ve prospěch lepšího přístupu do "kufru", za cenu menšího "komfortu" a tuhosti kroserie...
21. 2. 2010 22:32
Re: A je to tu zas
Ne nepředstavuji si že pod články jedne značky nebudou chodit fandove jiné značky jen nechápu proč tam vždy musí utrousit jedovatou slinu. Pakliže je lift tak postradatelný nechápu proč ma Sup twindoor když by stačil sedan nebo ty sportbacky od audi.Jenže já to vím každá automobilka která si to může v současne době finančně dovolit se snaží vykrýt každou škvírku na trhu i proto přišly tzv. čtyřdveřové kupé (mercedes cls, passat cc) a já si třeba myslím že tady v tom jsou audi A5/A7 logičtějším hledáním místa na trhu, ale je to jen můj názor jelikož si nemyslím že by lifty neměli své opodstatnění i když osobně já radši sedan.
Avatar - white label
22. 2. 2010 00:22
Re: A je to tu zas
Mně nevadí ani "jedovatější" slina, pokud to není nic vulgárního, nebo osobní útok a týká se to aut, proč ne a pokud je ta slina mimo, je to jen nahrávka na "smeč"...Aspoň to trochu rozproudí/posune diskusi...
Sedan taky považuju za "prémiovější" variantu, než praktičtější liftback, proto jsem v této souvislosti uváděl A5/7 a ne SuperbII.
A5 je pro mě, po vyzkoušení (zejména prostorově), určitě spíš zklamání, naopak od A7 si slibuju opravdu hodně..., ale uvidíme co "předvede" v reálu...
22. 2. 2010 10:29
Re: A je to tu zas
Taky jsem na tu A7 zvědavý.
22. 2. 2010 13:34
Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Ve srovnání VW Passat a Mondeo, je prostě Passat lepší. Ať příznivci fordu chtějí nebo ne. Já vím, říká se, že MOndeo má sportovní jízdní vlastnosti a atd....to možná bylo u MK3 a Passatu B5/6. Svezte se novým Passatem a Mondeem a ucítíte rozdíl na prvních 150 metrech - odhlučnění, komfort, sedačky, dojem z interiéru, všechno hraje pro passata..taky mě zajímá, kdy ty nový mopndea začnou mít problém s korozí...protože u MK3 kvetli dveře i po 2-3 letech. Benzinové motory mimo 2.5V6 (Mk3) taky slabota, nejhorší snad 2.0-16V 107kW (řvalo to jako blázen, zlatá stará 1.8Tve starém passatu. EcoBoost vs TFSi či TSi - rozdíl není nijak propastný, a motory VW, hlavně větší kubatury již několik let drtí ostatní konkureci docela pravidelně. A nejlepší na nich je tichost projevu - až o 35 procent tišší než konkurence.
Rozbalit vlákno
16
22. 2. 2010 13:50
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
K "všeobecným pravdam" není co dodat. >:D
Avatar - white label
22. 2. 2010 14:39
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Do jisté míry souhlasím, ale hlavně jsou dnes obecně nová auta celkově velmi vyrovnaná, kdo např. tvrdí, že jedno z těch aut je "šrot" a to druhé dokonalé je mimo...
Ta podvozková "sportovnost" u běžných verzí Mondea je především přežívající klišé, dnes 90% nových aut v meinstreamu, zatáčí a "jezdí" (ve svých třídách) prakticky stejně (viz většinou shodné kostrukce podvozku v jedn. třídách).
Co ale proti VW (nejen) Fordu stále schází, je jakési "poloprémiové" zpracování (neplést se spolehlivostí!), které je "vidět" už po nasednutí, a to i relativním laikem. Stále např. bezpečně a po slepu poznám, jestli zavírám dveře Golfu, nebo Focusu..., že to může být pro někoho i docela nepodstatné je klidně možné, ale určitě to za nedůležité nepovažují všichni...
U současného Mondea mám osobně problém s jeho designem. V reálu působí jako o něco zvětšený model, vytvořený pro filmový "trik" s využitím "perspektivy" ...
Přitom, minulá generace s tím problém neměla a vzpomínaný S-max patří na absolutní špičku třídy i designem...
22. 2. 2010 15:24
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Ano dávam ti za pravdu dneska auto které by mělo špatné jízdni vlastnosti nekoupíš některé jsou naladěne víc do plavné jízdy některé tvrdší ale tohle poznáš jen za předpokladu že jedeš na hraně. Design nemá smysl rozebírat jelikož každému se líbi něco jiného a někdy dokáže dobře zvolená barva a pěkné kola povýšit tuctovku na pěkne auto a naopak pěkné auto může barva která se k němu nehodí a "divné" kola srazit do šedivého průměru.
Avatar - white label
22. 2. 2010 16:08
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Jasně, samotná individuální konfigurace může dojem z konkrétního vozu velmi "zvednout", nebo jej naopak podstatně poškodit.
Velmi dobře je to vidět třeba u německé prémie, kde jsou možnosti individualizace (především v interiéru) velmi rozsáhlé a výsledný celkový dojem často velmi rozdílný...od "elegance" až po "kýč"...
Avatar - Ricardo
22. 2. 2010 16:34
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Ten problém je v tom, že Mondeo vypadá, jako že jede, i když stojí >:D
Avatar - white label
22. 2. 2010 16:39
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Ale u Fordu jsou zřejmě přesvědčeni, že je to naopak největší přednost tohoto designu, viz jeho rekl. kampaň... ;-) :-)
22. 2. 2010 17:01
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Vždyť právě na toto narážím. I laik pozná, že Passat je prémiovější. Kupříkladu, zní to trošku divně, ale: Máme Fábii Elegance, béžový vnitřek, hezká metalíza, 100k 1.4-16V (ještě ta první hezká generace, r.05). Když jsem jezdil Focusem II trend combi v základu, shodou okolností dva naprostí laici-neřidiči mi říkali ta škodovka byla ale taková lepší, ikdyž tohle je větší :-) A myslím si, že není cokoliv vysvětlovat, obrázek si uděláte....
22. 2. 2010 19:51
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
No vidíš a já vozím i majtele bavoráku a medvědu a všichni jsou překvapení jak Mondeo vypadá dobře jak zevnitř tak z venku. Holt platí sto lidí sto chutí. Jinak když kliknete na můj nick a pak na auto u napisu mojeauto.cz tak uvidíte moje mondeo je to samozřejmě zkresleno pohledem majitele ale moc mě blaží když mi moji klienti říkají máte krásne auto a věřte tomu že jsou to lidi co mají fakt bavory medvědy a pod. ;-)
Avatar - white label
22. 2. 2010 21:04
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
No mrkl jsem..., máš prostě jiný vkus, já když už Forda, tak každopádně raději to "titanko", ghiu nemusím, hlavně tu imitaci dřeva a u tebe je ještě navíc (za přípl.) i na volantu...
Tahle generace Mondea působí podivně "přerostle", takže standartní obvod kol na něm působí relativně (až nepatřičně) malým dojmem....
U zimních si obvod kola ještě malinko snížil použitím rozměru 205/55 16", místo (pro Mondeo základních) 215/55 16"...
(Jinak ty letní hlučnější gudýry se jmenují ExcellEnce, ne ExcellAnce, jak uvádíš ve slabinách)
Ale chápu, že pro někoho může být třeba i tvé Mondeo jakési "auto snů" a nemám s tím pochopitelně sebemenší "problém"...
neregistrovaný "adalbert"
22. 2. 2010 23:35
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Je zbytečné se hádat a hledat argumenty. S koncernem je to jako se Spartou - buď ji miluješ, nebo nenávidíš, nic mezi tím. A když někdo miluje, rozum se vytrácí ...
neregistrovaný "yaroukh"
23. 2. 2010 00:04
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
ty malý kola bijou do očí hlavně vzadu
neregistrovaný "adalbert"
9. 3. 2010 20:13
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
No, sám jste řekl, že to říkali laici a neřidiči, takže to hodně vypovídá o tom autě jako celku a není asi třeba to dál komentovat.
neregistrovaný "adalbert"
23. 2. 2010 00:32
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
No zatím všechny Fordy, ve kterých jsem jel, na silnici držely o poznání líp, než srovnatelná auta od VW (nepočítám Audi).

K tomu vnitřnímu vybavení - větší kvalitou materiálů budete jistě unešen, dokud vám je nepozvrací děti nebo se vám do kufru nevylije plechovka barvy. Hlavně v nižších kategoriích Ford dělá auta jako spotřebák - odveze, ojezdí se, vyhodí se. Když tam odveztete pytel cementu, nemusíte hned nechat auto zevnitř celé vytepovat. Není to sice nic super, ale vydrží to po celou dobu životnosti auta.

Ale na druhé straně "premiovost" je od VW jistě skvělý marketingový tah - "skoro jako BMW". Zkusil jsem obojí a nedá se to srovnat ...

Jen jako kuriozitu - jak to do nás VW přes "zainteresované" novináře valí: ve Světě motorů kdysi srovnávali Octavii a Kiu Ceed se srovnatelnými dieselovými motorizacemi (myslím, že 1,6ky). Kia byla výkonnější, měla větší maximálku, lepší zrychlení, menší spotřebu, delší záruku a byla o 70 tisíc levnější. Pravda, Octavia líp seděla v losím testu. A závěr Světa motorů - Octavia má uvnitř lepší plasty - a - tramtará - vyhrává v tomto testu. No comment. Prostě - koho reklamy tiskneš, koho reklamy tiskne tvůj vlastník, toho píseň zpívej.

Ale abych nebyl obviněn ze zaujatosti - pětkové BMW bohužel jede líp i než to Mondeo.
Avatar - white label
23. 2. 2010 02:33
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Jezdím s VW, Audi i BMW, takže názory na rozdílný dojem z jedn. značek mám už docela dlouho svoje. Navíc dávám přednost srovnání konkrétních modelů a ještě lépe konkrétních motorizací... Nic neplatí zcela obecně a to ani u různých typů stejné značky...
Ovšem s tím zvracením dětí a vylitou barvou si mě opravdu pobavil. To je argument jako "kráva". >:D
Mé děti snášely a snáší jízdu v autě relativně velmi dobře, takže jsem s tím žádné častější problémy neměl, ale můžeš mi konkrétně napsat, proč je lepší, když se ti někdo pozvrací (nebo vylije barvu v kufru) ve Fiestě/Focusu/Mondeu, než v Polu/Golfu/Passatu? >:-[]
neregistrovaný "adalbert"
9. 3. 2010 11:32
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Jen jsem si vzpomněl na kolegu, který si kdysi objednal do Volva příplatkový béžový semiš (asi za 60 tisíc) aby měl auto ještě premiovější. Když mu to přivezli, tak se tím chlubil, po pár jízdách s dětmi už to moc k chlubení nebylo a nešlo to ani moc dobře vyčistit a asi by byl radši, kdyby zůstal u té originální šedočerné látky.

Nevím, jak nová Fiesta, Focus má čalounění v nižších výbavách horší, Mondeu a S-Maxu se ale nedá moc vytknout. Snad ten chrom na volantu a na rádiu.

Co se konkrétních modelů týká - mohu z poslední doby srovnat jen Focus (a taky V50) s Octavií a Golfem (1,6 proti 2.0 resp. 1,9 TDI) a Mondeo s Passatem (vše současné modely, ta Octavia před posledním faceliftem). A vždy to srovnání vyšlo lépe pro Ford - přesnější řízení, ochotněji zatáčí, méně odskakuje na nerovnostech. Pneumatiky taky měly srovnatelné - vesměs 205-55 R16 (to Mondeo o něco širší). Ve Focusu se, pravda, oproti Golfu hůř trefuje apex, protože má opticky mohutnější předek. Nezkoumal jsem způsob odpružení a řešení náprav, ale u Golfu a Octavie mi vadí naladění pérování, na nerovnostech jakoby auto celé "skákalo" - obě nápravy jdou nahoru a dolů souběžně ... což mi ostatně dělalo problémy kdysi i v A4.
neregistrovaný "adalbert"
9. 3. 2010 20:32
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
To logins01: A vy jste se novým Mondeem po tom Passatu svezl? Nejspíš jste v něm jel jen těch zmíněných 150 metrů a to ještě jen rovně ...

To petrko/white label: " ... dneska auto které by mělo špatné jízdni vlastnosti nekoupíš ..." - ale koupíš - třeba Volvo V70 nebo větší Peugeoty a Korejci (z toho, v čem jsem jel) - byly plavné, ale v každé zatáčce jsem se potil, zda se do ní trefím. A u některých z nich bylo zajímavé, že přes jejich plavnost a měkkost se do karoserie přenášely nepříjemné rázy na každém příčném rigolu.
22. 2. 2010 21:20
Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
No pro mně je auto snů Mustang GT který budu kupovat až letos jelikož čekám na pětilitr. Ale auto jsem vybíral na práci a zvažil jsem klady a zápory ekonomiku náklady na pořízení a vyšlo mondeo skvěle a jelikož s fordy jsem najezdil kolem 1,5mil kilometrů bez problému tak to byla logická volba.Jinak v titanku mi prostě vadí ten přehršel "hliníku" kam se podíváš. Ale je to o vkusu každého.Jinak základ na pneu je fajn, ale po letošní zimě jsem rád že jsem zvolil jak jsem zvolil neměl jsem nejmenší problém na sněhu ani na ledu holt léta a kilometry skušeností.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "adalbert"
22. 2. 2010 23:36
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
To je dobrá volba, chválím! :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "yaroukh"
23. 2. 2010 00:02
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
A už víš přes koho a za kolik? Nebo stopro svépomocnej import?
neregistrovaný "adalbert"
23. 2. 2010 00:43
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Asi před půl rokem jsem viděl Mustanga (3,5 litru) ve Ford Auto-Palace Spořilov za zhruba 700 tisíc. Byl to oficiální dovoz Ford. Nevím, jakou měl výbavu, takže neposoudím, zda to byla dobrá cena, ale zkusil bych se tam zeptat.
23. 2. 2010 00:47
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Nevím jak to máš s oficiálním dovozem ford na mysli ale tyhle auta se přes ford motor company česká republika nevozí.
neregistrovaný "adalbert"
9. 3. 2010 10:24
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Trochu jsem to popletl, byl to dovoz toho dealera ...
23. 2. 2010 00:43
Re: Nehádejte se :) Všeobecná pravda je, že VW je lepší.
Přes koho vím přesně a cenu ještě ne jelikož v nabídce forda us ještě figuruje model s 4,6 V8 a já chci ten nový pětilitr.